talvi kun on ja monia vituttaa bemarin onneton eteneminen niin .
Paremmin ne näköjään etenee kuin monet muut... eipä ole tänäkään talvena ollut yhtään valoristeystä tai kadunpätkää josta olisi ketään hitaammin päässyt liikkeelle. Ilman lukkoperiä. Tai niitä kummia painoviritelmiä autoon.
Jos ei saa autoa liikkeelle on ongelma muualla. Myös renkaissa - "nämä on valmistettu 2001 mutta pinta on vielä jäljellä - miksi auto lipsuu". Tai ostin ihan uudet talvirenkaat - halvimmat mitä löytyi, miksi auto lipsuu...
Suomen talveen tehdyissä renkaissa kuten vaikka Nokian nastarenkaat tuntuu pito riittävän vielä kolmantenakin talvena valmistuksesta. Neljäs on yleensä jo liikaa jos haluaa ajella vailla poikkeavia pitohuolia. Vippaskonstit ei korvaa hyvien renkaiden pitoa.
Paremmin ne näköjään etenee kuin monet muut... eipä ole tänäkään talvena ollut yhtään valoristeystä tai kadunpätkää josta olisi ketään hitaammin päässyt liikkeelle. Ilman lukkoperiä. Tai niitä kummia painoviritelmiä autoon.
Jos ei saa autoa liikkeelle on ongelma muualla. Myös renkaissa - "nämä on valmistettu 2001 mutta pinta on vielä jäljellä - miksi auto lipsuu". Tai ostin ihan uudet talvirenkaat - halvimmat mitä löytyi, miksi auto lipsuu...
Suomen talveen tehdyissä renkaissa kuten vaikka Nokian nastarenkaat tuntuu pito riittävän vielä kolmantenakin talvena valmistuksesta. Neljäs on yleensä jo liikaa jos haluaa ajella vailla poikkeavia pitohuolia. Vippaskonstit ei korvaa hyvien renkaiden pitoa.
Ootko nelivedosta ikinä kuullu?
Kyllähän vaikka olis miten uudet nastat alla niin 39llä saat katsoa kateellisena vierestä kun nelari lähtee kuin kesällä..
Monta vuotta omistanutkin uutena hankitun, silti ei ole kateellisena tarvinnut katsoa myöskään takavetoisen E39 ratissa kenenkään etenemistä.
No on aika pahasti OT jo mutta ei tuo E39 ilman lukkoa kyllä mihinkään irtoa liukkaalla.. Oli liustonesto päällä tai ei. Aika vaatimaton, niin kuin nyt takavetoiset ilman lukkoa tahtoo olla
A8 4.2TDi lähtee talvella lumelta paremmin kuin E39 540ia edes kesällä kuivalta asfaltilta
No on aika pahasti OT jo mutta ei tuo E39 ilman lukkoa kyllä mihinkään irtoa liukkaalla.. Oli liustonesto päällä tai ei. Aika vaatimaton, niin kuin nyt takavetoiset ilman lukkoa tahtoo olla
A8 4.2TDi lähtee talvella lumelta paremmin kuin E39 540ia edes kesällä kuivalta asfaltilta
No on aika OT. Jokaiselle autolle löytyy joku joka lähtee kymmenyksen kovempaa kuin joku toinen, yleistieto ja aika EVVK. Ja jossakin tilanteessa kulku menee päinvastoin. Neljässä pyörässä on liikkeellelähdössä liukkaalla enemmän pitoa kuin samoilla renkailla olevassa kaksivetoisessa. Kun pitää maavaran korkeampana niin myös syvemmässä lumessa on eteneminen helpompaa. Aika simppeliä.
Mutta silti se ei estä helppoa ajoa takavetoisella talvella, ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla ei ole ollut vähäisintäkään ongelmaa liikenteen seassa ajamisessa. Etuvetoisia näkee riesaksi asti keulojaan eri suuntaan vänkäämässä risteyksissä, onneksi voi toiselta kaistalta ajaa ohi.
Niin e39 ajaneenan kuin e38:llakin, mikä painonsa puolesta luulisi lähtevän helpommin...mutta ei. Uudet nastat alla kyllä.
Kyllä on ikävä nelivetoa pk seudullakin. On tullut selattua mobilea niin e46, e60 kuin e9x nelareiden osalta näin talvella
On se ihan eri ajaa nelivedolla. Toki jos kiihdyttelee normaalisti vaan pintakaasulla niin ei siinä sitten mitään ongelmaa ole mutta itse ainakin tykkään lähteä ripeästi enkä jäädä katselemaan maisemia.
Comment