Nyt näyttäisi tulevan markkinoille kyseenalaisesti kunnostettuja sähkö tai hybridiautoja jotka lunastettuja tai lunastusta odottaneita.
Autoihin ei ole tehty mitään turvallisuustarkastuksia korkeajänniteakustoon tai järjestelmäkomponentteihin.
Eli ei mitään uutta. Ei kait kukaan odota että tuollainen lunastuspeli korjataan todellakin hyvin? Kyllä ne pyritään saamaan minimi kustannuksilla leimalle ja eurot taskuun.
Korkeajänniteakku menee lukkoon (kontaktorit pysyvästi auki) kyllä kolarissa, mutta se riippuu kolarin laadusta.
Olen nähnyt esimerkiksi auton jossa ei ole tapahtunut kontaktorien hätä-avausta, mutta akkukotelo on halki, naarmuilla, reikiä, kylmä-aineputkistot rikki ym.
Eli auto on / saa taas korkeajännitepuolen osalta nippuun jos auton eristysvastus valvonta ei puutu peliin vielä.
Se mitä jatkossa voi tapahtua auton käyttäjälle tai huoltohenkilöstölle mahdollisen läpilyönnin vuoksi nostaa ihokarvat ainakin minulla.
ookoo... no piru. Luulisi että tuossa jos on noita kylmäputkistoja rikki, että siinä ois aikamoinen syy paneutua vähän enemmän tuohon korjaukseen (tulipalo mielessä) - myös tuo että akkukotelo on halki, on tosi huono homma.
Tietämättömyys riskeistä yhdistettynä minimibudjettiin varmasti tekee tuollaista.
jotenkin toivoisin, että valvontaehtoihin nousisi myös (ei nyt pelkästään bmwllä, vaan kaikilla) korkeajänniteakuston tarkistus.
Tulipalo ja sähköisku on paskasti toteutetussa korjauksessa ihan oikea riski.
Eli ei mitään uutta. Ei kait kukaan odota että tuollainen lunastuspeli korjataan todellakin hyvin? Kyllä ne pyritään saamaan minimi kustannuksilla leimalle ja eurot taskuun.
Vähän riippuu, itse korjasin vaimolle synttärilahjaksi tuon jetan aikoinaan, kun ei ollut varaa ostaa uutta vastaavaa - vielä 6v myöhemmin palvelee hienosti lasten kuljetuksessa. Ei itselle tehtäessä ole varaa tehdä huonosti, vaan ihan mielellään katsoo korjausohjeita kuin piru raamattua.
Tuskin, mutta vakuutusyhtiölle varmasti monikin, josta päätyvät Copartille.
Sivuilla näytti vain lukevan että ostavat rikkinäisiä autoja myös suoraan. Miettinyt että tekeekö turskan rikkinäisenä myydessä vain korjaako tonneilla moottorin kuntoon.
ei tossa taida ihan hirveesti käyttökelpoista osaa enää olla. :think
Kolmisen vuotta vanha tarvike bensatankki ja samalla vaihdoin oem huohotinkamat myös. Ehkä tuo 5 lovinen laatikko säily. Katalysaattori? Tuskinpa tuosta muuta saa rahan arvoista saa.
Mitenkähän onnistuttu saamaan joka puolelta rusinaksi? Vasen kylki kaiteeseen, siitä kimmonnut oikea etukulma edellä johonkin ja vielä pyörähtänyt kun saatu taaksekin osumia kulmiin?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Ei auto, mutta jos joku haluaa hyvän jettitekniikan, niin tässä olisi, edelleen sisäänajo käynnissä, eli hitaampi kaasuvaste ja rajoitettu maksimikierrosluku päällä.
Hmm...siis sisällä on jo ollut se puoli metriä lunta kun palo on alkanut? Eihän se ole voinut tuonne jälkikäteen sataa kun noki ja muu roska on sen päällä?:think
Comment