Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d momentinmuunnin Jenkeistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Murzik
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 8
    • Helsinki

    E39 530d momentinmuunnin Jenkeistä?

    Laatikon kilahtamisen jälkeen on ollut aikaa perehtyä aiheeseen "e39 530dA:n L540E-automaattivaihteisto". Nettikeskusteluissa julistetaan momentinmuuntimen olevan alimitoitetun ja hajoavan ennen pitkää. Ja sen seurauksena menee sitten itse vaihteistokin.

    Eikö tuo "turbiini" kannattaisi varmuuden vuoksi vaihtaa vaikka 200 tkm:n jälkeen? Eräästä paikallisesta liikkeestä sanottiin hinnaksi 900e. Googlella tuli vastaan sama komponentti hintaan 265$.

    Welcome to Cobra Transmission, based in Sebring, Florida! We are Mercedes Benz and BMW Transfer Case Specialists, and your best source for transmission parts, both automatic and manual, transfer case parts, transmission tools and differential parts. Get the transmission parts you need for any vehicle project.


    Kellään kokemusta?
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9139
    • Oulu

    #2
    Tuossa jotain keskustelua aiheesta. KLIK

    Kysäise myös, mitä JN Trading:llä on tuohon nykyään tarjota.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Murzik
      Newbiemmer
      • Mar 2009
      • 8
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Tuossa jotain keskustelua aiheesta. KLIK

      Kysäise myös, mitä JN Trading:llä on tuohon nykyään tarjota.
      Tässä tilannepäivitystä jälkikäteen. Laatikon vikaantumisen syyksi paljastui loppuun kulunut momentinmuunnin. Vaihdoin ehjän momentinmuuntimen, uuden suodattimen ja huuhtelin lauhduttimen. Laatikko toimi tämän jälkeen täysin moitteetta ainakin sen 30tkm ja puolitoista vuotta ennen kuin möin auton pois.

      Eli momentinmuunnin noista hajoaa ja hyvällä tuurilla ei mene muuta. Sain JN Tradingiltä tuon vinkin, että välttämättä muuta vikaa ei ole.

      Tuntuu olevan paljon keskustelua siitä, että öljynvaihto rikkoisi laatikon. Itse tulin siihen tulokseen, että tämä ei pitäne paikkaansa. Tuo momentinmuunnin näköjään vain kuluu loppuun 200tkm tuntumassa. Jos on sitä ennen sattunut vaihtamaan öljyt, niin voi helposti vetää johtopäätöksen siitä että öljynvaihdolla olisi osuutta asiaan.
      Attached Files

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎