Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lapsettaako ensilumilla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jylyppy
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2010
    • 487
    • kuusamo

    Kyllähän se aina vähäsen. Joskus. Harvoin. Tosi harvoin. Eli aina.

    Nyt kun sattuu olemaan tuo lukkoperä, niin hauskuus kerroin on x 100. Melkeen ennemmin ajas etuvetosella, mitä lukottomalla takavedolla..
    Honda accord 2.4 -08
    Suzuki gsx-r 1000 -03

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      Hiace nyt menee joku neljäsataa kertaa paremmin poikittain kuin tommonen lankkumese. 250d alkaa olla semmonen minkä saa jo piiskattua suhteellisen helposti poikittain Tarjoan ison kossupullon sille joka näyttää miten vedetään pitkää liippiä pakkaskelillä 200d 123 tai 124 korisella Luontainen luistonesto toimii aika hyvin kun nakkaa kakkosen tupaan ja kaasun pohjaan (joka on aina) Ei tarvi pelätä että karkais lumella käsistä

      Comment

      • juice777
        BTCF Member
        • May 2004
        • 230
        • E-P

        i

        ei lapseta ..lahinnä vituttaa taas ...tuota lunta ja lunta
        -E21-

        Comment

        • mikkis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1900
          • Vantaa

          Eilen oli kyllä niin kivaa kun lumella voi autolla olla ja auto ei ollut Bmw vaan boxeri kone, turbo ja neliveto..ai ai mitä kyytiä oli, kyllä muuten kiihtyy ja menee sladissa komeesti. Joutuuko tässä kohta subarun ostamaan :think
          Oli aika laimee fiilis tuolla bemarillani tuon jälkeen kikkailla tai siis ei kiinostanu kikkailla ollenkaan kun oli päässyt oikeasti hauskaa autoa lumella viemään ja kovaa

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            Originally posted by LASSI-S View Post
            no mites se mihinkään vaikuttaa? jos sanot ettei oo tarpeeks vetua pyörille niin sehän ei ole polttoaineesta kiinni vaan auton omistajasta joka ei saa sitä vetua niille pyörille. onhan esikammio dieseleistä penkitelty jo yli 230hp/litra ja vääntöä 400nm/litra
            Tollasen käryävän diisselin onneton vetoaluehan se lähinnä ratkaisee, kyllä bensa on ainoa oikea henkilöauton moottorille tarkoitettu menovesi, säästetään diisseli raktoreille ja muille hyötyajoneuvoille
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • Topi08
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 4458
              • .

              Originally posted by mikkis View Post
              Eilen oli kyllä niin kivaa kun lumella voi autolla olla ja auto ei ollut Bmw vaan boxeri kone, turbo ja neliveto..ai ai mitä kyytiä oli, kyllä muuten kiihtyy ja menee sladissa komeesti. Joutuuko tässä kohta subarun ostamaan :think
              Oli aika laimee fiilis tuolla bemarillani tuon jälkeen kikkailla tai siis ei kiinostanu kikkailla ollenkaan kun oli päässyt oikeasti hauskaa autoa lumella viemään ja kovaa
              Nelikkoa on todella hieno viedä talvella jos on sopivasti voimaa. Pitää vaan ottaa huomioon että tarvii enemmän tilaa jos alkaa kunnolla kikkailemaan, tai... riippuuhan sekin vähän ajajasta

              Comment

              • Guest's Avatar

                Originally posted by Jürgen_ View Post
                Tollasen käryävän diisselin onneton vetoaluehan se lähinnä ratkaisee, kyllä bensa on ainoa oikea henkilöauton moottorille tarkoitettu menovesi, säästetään diisseli raktoreille ja muille hyötyajoneuvoille

                Siinä sulle dieselin vetoaluetta http://www.youtube.com/user/blacksmoketube

                Comment

                • tsbmw
                  BTCF Member
                  • Jun 2004
                  • 1494
                  • Ilvola

                  En ymmärrä koko topikkia, väännössäkö "Kyllöset"?
                  Aina olen ajanut talvella vedolla ajosuunnan säätäen.
                  Ajovarmuuden takia on takavetoinen ja isokoneinen.
                  Ei etuvedon yllätyksiä ja kaasulla on helppo ohjata.

                  Etuveto vetelee perä perässä kunnes puskee ulos.
                  Nelivetoinen lähtee kerralla, turvallisuus on pettävä.
                  Luistonesto ja ABS tunnottomia, tunteella hallitusti!
                  Talviajo takavetoisella muistuttaa hidasta driftausta.
                  Last edited by tsbmw; 21-12-2012, 18:43.
                  - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                  - E28 528i, 528i+, M5

                  Comment

                  • Topi08
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 4458
                    • .

                    Originally posted by tsbmw View Post
                    E
                    Etuveto vetelee perä perässä kunnes puskee ulos.
                    Nelivetoinen lähtee kerralla, turvallisuus on pettävä.
                    Luistonesto ja ABS tunnottomia, tunteella hallitusti!
                    Talviajo takavetoisella muistuttaa hidasta driftausta.
                    Itse ottaisin ehdottomasti nelivedon talveksi, aivan helvetin kiva kalu leikkiä ja vaatii todella paljon että se lähtee lapasesta.

                    Mutta kun se lähtee niin sitä ei enää kiinni saa. Liikkeelle lähdöt jäisissä risteyksissä ei jää helpolla kiinni isoihin lumikinoksiin! .

                    Mutta mielepiteet kullakin, etuvedolla en halua talvella ajaa, ärsyttävää vetelyä. Takaveto viellä menee ja olisi paljon kivempaa jos olisi lukkoperä

                    Comment

                    • Paul 74
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 1386
                      • Ulvila

                      Kyl pari kertaa ja pikkasen noissa liikenneympyröissä aina
                      "Mikä kadulla voitetaan,se käräjillä hävitään"
                      Ex €39 525tds touring glasiergrun metallic (pakettiauto)
                      Nyk Volvo XC70 D5 AWD - 04 ( pakettiauto)

                      Comment

                      • tsbmw
                        BTCF Member
                        • Jun 2004
                        • 1494
                        • Ilvola

                        Originally posted by Paul 74 View Post
                        Kyl pari kertaa ja pikkasen noissa liikenneympyröissä aina
                        Joo toin ne Suomeen!
                        Ekan Lammille 1989... Ku tuli vetästyä keskustan läpi KH-kokoukseen 100km/t - toisella puolella linkkuasema ja toisella kaupat! "Mikäs tossa vilahti - - - Lammi"
                        Varmaan mun tärkein homma kun noi on säästänny vakavia onnettomuuksia.
                        Kiva kun talvella voi driftata.
                        Noi on muutes ny osin pilattu kun se kiveys, jonka suunnittelin keskelle hidasteeks/rekkojen takaosan ajouraa varten ei riitä vaan ajo on tehty hankalaks oikasta - ympyrään meno on uusissa "vastakarvaan"!
                        Last edited by tsbmw; 21-12-2012, 22:27.
                        - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                        - E28 528i, 528i+, M5

                        Comment

                        • TNT
                          BTCF Member
                          • Dec 2005
                          • 3521

                          Originally posted by tsbmw View Post
                          Joo toin ne Suomeen!
                          Ekan Lammille 1989... Ku tuli vetästyä keskustan läpi KH- kokoukseen kiireessä menossa 100km/t ja toisella puolella linkkuasema ja toisella kaupat! Mikä tossa vilahti - - - Lammi
                          Varmaan mun tärkein homma kun noi on säästänny vakavia onnettomuuksia.
                          Kiva kun talvella voi driftata.
                          Noi on muutes ny osin pilattu kun se kiveys, jonka suunnittelin keskelle hidasteeks/rekkojen takaosan ajouraa varten ei riitä vaan ajo on tehty hankalaks oikasta - ympyrään meno on uusissa "vastakarvaan"!
                          Lammin liikenneympyrä mainittu http://coooper.1g.fi/#/kuvat/Talvihu...irossa+006.mp4
                          Originally posted by Jube
                          Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

                          Comment

                          • Paul 74
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 1386
                            • Ulvila

                            Originally posted by tsbmw View Post
                            Joo toin ne Suomeen!
                            Ekan Lammille 1989... Ku tuli vetästyä keskustan läpi KH-kokoukseen 100km/t - toisella puolella linkkuasema ja toisella kaupat! "Mikäs tossa vilahti - - - Lammi"
                            Varmaan mun tärkein homma kun noi on säästänny vakavia onnettomuuksia.
                            Kiva kun talvella voi driftata.
                            Noi on muutes ny osin pilattu kun se kiveys, jonka suunnittelin keskelle hidasteeks/rekkojen takaosan ajouraa varten ei riitä vaan ajo on tehty hankalaks oikasta - ympyrään meno on uusissa "vastakarvaan"!
                            Tuu tonne Poriin käymään ni tuolla noita o
                            "Mikä kadulla voitetaan,se käräjillä hävitään"
                            Ex €39 525tds touring glasiergrun metallic (pakettiauto)
                            Nyk Volvo XC70 D5 AWD - 04 ( pakettiauto)

                            Comment

                            • ka00z
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1805
                              • Varsinais-Suomi

                              Originally posted by tsbmw View Post
                              En ymmärrä koko topikkia, väännössäkö "Kyllöset"?
                              Aina olen ajanut talvella vedolla ajosuunnan säätäen.
                              Ajovarmuuden takia on takavetoinen ja isokoneinen.
                              Ei etuvedon yllätyksiä ja kaasulla on helppo ohjata.

                              Etuveto vetelee perä perässä kunnes puskee ulos.
                              Nelivetoinen lähtee kerralla, turvallisuus on pettävä.
                              Luistonesto ja ABS tunnottomia, tunteella hallitusti!
                              Talviajo takavetoisella muistuttaa hidasta driftausta.
                              En ala väittelemään, mutta en ymmärrä miten ABS:t vie tuntoa pois? Ajelen itsekin ilman, mutta samalla voisi sanoa että airbagit vievät tunnottomuuden pois - joskus jopa ihan hautaan asti
                              W124 voll, markalla pidemmälle

                              Comment

                              • tsbmw
                                BTCF Member
                                • Jun 2004
                                • 1494
                                • Ilvola

                                E28 pysähtyy jäällä nastarenkailla ABS:ää lyhyemmällä matkalla!

                                Suomen talviteillä etenemisnopeus on toisarvoinen. Takavetoinen
                                on paremmin hallinnassa ja nimenomaan hyödyntäen perän luisto.
                                Etuvetoinen puskee yllättäen talven tamppautuneilla jääpolanteilla
                                = mitä teet -> painat kytkintä, käsijarrulla perä irti ja toivot pitoa!
                                Takavetoisella vastaohjaus, kaasu ylös, veto päälle, ohjaus ja vot!

                                Sama se on kesän sorateillä, mutta silloin nopeudet on laittomat!
                                Last edited by tsbmw; 22-12-2012, 19:15.
                                - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                                - E28 528i, 528i+, M5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎