Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vähävikaisimmat autot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5401
    • S:t Karins

    Vähävikaisimmat autot

    Tuv 2012 TOP 10:stä ei löydy BMW:tä...

    linkki IS
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
  • Hebbu ///M3
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1627
    • Dallas

    #2
    minusta oisi parempi jos nuita vertailtas ajomäärän mukaan, vai onko tuossa joku ikä/kilometri kerroin mukana??

    Tuossa ei vissiin oteta huomioon jos auto jättää tielle, ku eihän sitä konttorilla näe.
    Last edited by Hebbu ///M3; 28-12-2011, 11:29. Reason: luin lisää
    Sotkamo Connection

    Comment

    • Tikkunen85
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 892
      • Paltamo

      #3
      tämä tilastohan ei välttämättä kerro ihan kaikkea. se että auto on katsastus hetkellä ehjä ei ymmärtääkseni tarkoita ettäkö sitä ei koskaan olisi pitänyt korjata:think en silti hetkeäkään epäile etteikö toyota luotettavuudessa paikkaansa olisi ansainnut

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5401
        • S:t Karins

        #4
        Totta, tuohan kertoo vain vioista jotka löytyvät katsastusten yhteydessä. Kaikki huollot/huoltokäyntiä vaativat toimenpiteet on tuon listauksen ulkopuolella.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by Tommix View Post
          Tuv 2012 TOP 10:stä ei löydy BMW:tä...

          linkki IS
          Noh , mulla on kaksi tervettä kättä jolla korjaan nämä mun bemarit. Tojotasta taas ei ehjänäkään saa ajamisen iloa. Vähävikaisten listalta löytyvään Porscheen taas ei rahat riitä.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • ///Jone
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2009
            • 1281
            • HKI

            #6


            Vähän laajempi lista
            ______________________
            Nykyinen:
            Model 3

            BMW:t vuodesta 2009:
            i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5401
              • S:t Karins

              #7
              Hyvä linkki!
              2-3 vuotiaat:
              5-sarja, sijalla 99 Alfa Romeon kanssa

              4-5 vuotiaat:
              5-sarja, sijalla 60 edellä mm. Suzuki Vitara

              6-7 vuotiaat:
              5-sarja, sijalla 34 edellä mm. Nissan Micra

              Johtopäätös:
              Mitä vanhempi sen luotettavampi
              Last edited by Tommix; 28-12-2011, 17:50.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                #8
                Eipä tuo lista yllättänyt. Olisi aika harhaluuloista kuvitella, että japsikinnerit, erityisesti Toyota olisi jotenkin erityisen epäluotettava auto. Itse olen ajellut vain pääsääntöisesti 90-luvun japsivehkeillä ja eihän niihin oikein vikaa tule, kun ei niissä ole mitään mikä hajota. Varusteita ei ole ja alustakin on niin yksinkertainen, ettei siellä juuri ole palloniveliä, jotka väljistyvät. Esimerkiksi ex P10 Primerassa oli jäykkä taka-akseli, niin eihän sinne silloin niin helposti välyksiä synny, kuin esimerkiksi tuohon sigun painavaan erillisjousitettuun seiskaan.

                Enemmän minua kyllä kiinnostaisi tietää, tuleeko oikeasti tuollainen Prius halvaksi ylläpitää, varsinkin käytettynä, kun eikös nuo hybridit ja muut sähköautot sisällä kuitenkin aika arvokasta tekniikkaa, joka vanhemmiten ei ole halpaa korjata?

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6324
                  • P-Pohjanmaa

                  #9
                  Meilläkin oli n 20v sitten nissan micra 1.0 dx ajettu silloin 130 tkm,
                  Autoon piti tehdä meidän aikana kahdesti koneremontti(ok ekassa oli liika karkea hoonaus jonka vuoksi öljyä meni aivan tolkuttomasti)
                  Peltiä autoon piti hitsata myös aivan helvetisti sekä etu+takahiekkapelti vaihtaa ja molemmat etulokarit sekä kuskin oveen alapelti oveen auto oli silloin jo 8 vuoden ikäinen.

                  Hauska kun myin auton niin lupasin sille laajan OK (minun tapauksessa se oli ohi kulman takuu)
                  No kaveri soitteli huoltoasemalta 80 km päästä että mikäkähän tätän tuli kun ei lähde käyntiin..no oli virranjakaja tullut tiensä päähän.

                  Se oli tosiaan niin paska auto kun vaan voi olla,kamala ajaa,tehoton ainut hyvä puoli oli että se ei vienyt bensaa mutta ei kai 55 hp saa mitään viedäkään..

                  Talvella piti olla peräkontissa painoa jotta perä pysyi tiessä.

                  Lämmöllä muistelen noita minun japsikinnereitä jotka + 10vuoden takaa.

                  Viimeisen tojota corolla oli taas perusjapsi..bensaa tankkiin ja ajoa..

                  Oli kyllä vähän jutun vierestä mutta menköön tällä erää
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Enemmän minua kyllä kiinnostaisi tietää, tuleeko oikeasti tuollainen Prius halvaksi ylläpitää, varsinkin käytettynä, kun eikös nuo hybridit ja muut sähköautot sisällä kuitenkin aika arvokasta tekniikkaa, joka vanhemmiten ei ole halpaa korjata?
                    Eikös noiden Priuksien renkaiden oudon lyhyestä kestosta ollut jotain puhetta jossain.
                    Saa korjata jos muistan väärin.

                    Kuka tietää mitään noiden akuista? Meneekö nopeasti vaihtoon?

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Eikös noiden Priuksien renkaiden oudon lyhyestä kestosta ollut jotain puhetta jossain.
                      Saa korjata jos muistan väärin.

                      Kuka tietää mitään noiden akuista? Meneekö nopeasti vaihtoon?
                      Renkaista en tiedä, mutta olen lukenut että eritoten sähköautojen suurin ongelma ovat akut, joiden elinikä on keskimäärin viisi vuotta ja uusiminen maksaa tuhansia. Priuksessa ei liene saman mittakaavan ongelmaa, koska auto ei toimi täysin sähköllä, mutta tietääkseni kyseisessä keksinnössä on kuitenkin useampi akku ja tuskin kuitenkaan sieltä halvimmasta päästä. Lisäksi mahdolliset sähkömoottoriviat voisin kuvitella olevan arvokkaita, vaikka teoriassa sähkömoottori on hyvin yksinkertainen vekotin. :think

                      Comment

                      • Tomi T
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 3828
                        • Nokia

                        #12
                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Renkaista en tiedä, mutta olen lukenut että eritoten sähköautojen suurin ongelma ovat akut, joiden elinikä on keskimäärin viisi vuotta ja uusiminen maksaa tuhansia. Priuksessa ei liene saman mittakaavan ongelmaa, koska auto ei toimi täysin sähköllä, mutta tietääkseni kyseisessä keksinnössä on kuitenkin useampi akku ja tuskin kuitenkaan sieltä halvimmasta päästä. Lisäksi mahdolliset sähkömoottoriviat voisin kuvitella olevan arvokkaita, vaikka teoriassa sähkömoottori on hyvin yksinkertainen vekotin. :think
                        Priuksen hybridijärjestelmän takuu on 160tkm/8v, ihan näin sivuhuomautuksena.
                        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                        ex. 53*BMW

                        Comment

                        • 205/65-15H
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1422

                          #13
                          Originally posted by Tomi T View Post
                          Priuksen hybridijärjestelmän takuu on 160tkm/8v, ihan näin sivuhuomautuksena.
                          Tätäkin taidettiin laskea, vanhoissa on noin pitkä takuu.
                          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                          Ioniq5 AWD -22
                          Leaf 40kwh -18

                          Comment

                          • Wäinö
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 142
                            • Kirkkonummi

                            #14
                            Originally posted by 205/65-15H View Post
                            Tätäkin taidettiin laskea, vanhoissa on noin pitkä takuu.
                            Jep, piti oikein käydä vilkaisemassa ja näinhän se on että II sukupolven Priuksessa on 160tkm/8v hybridisysteemille, kun taas uudemmassa III sukupolven versiossa takuut on laskettu 100tkm/5v:een. Eli eipä se taida tuo priuskaan olla ihan ongelmaton valmistajalleeen kun takuita on noin roimasti jouduttu tiputtamaan.
                            F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

                            Comment

                            • Tuonela
                              BTCF Member
                              • Sep 2004
                              • 368
                              • Tampere

                              #15
                              Hybridiakun takuuaika nykyään 8v/350000km.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎