Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akkulaturit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VK982
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 2271
    • Kuopio

    #16
    Itsellä Ctek kiinni auton sisäpistokkeessa ja piuhat menee sopivasti seiskan takakontissa sijaitsevaan akkuun. Tolpasta virta koko ajan päällä.
    Ei ole hetkeen tarvinnut käyttää toista akkua starttaukseen.

    Työn luonteesta johtuen ei voi jäädä ihmettelemään yöllä ettei auto käynnisty..(siksi autossa on 2x 100ah akkuja)
    BMW E60 530xd
    Honda Varadero "sotanorsu

    Comment

    • [BMW]
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 700
      • Joensuu

      #17
      Minulla on ctek xs3600, 5 vuoden takuu ja hemmetin hyvä laturi, tais maksaa jotain 50€ alesta aikoinaan. Niin ja sehän on selvää että ylläpitolaturi on bemariin ehdoton varuste, ainakin e39-e46 eteenpäin...
      Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
      -----------------------------
      VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
      BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
      Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
      Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by VK982 View Post
        Itsellä Ctek kiinni auton sisäpistokkeessa ja piuhat menee sopivasti seiskan takakontissa sijaitsevaan akkuun. Tolpasta virta koko ajan päällä.
        Ei ole hetkeen tarvinnut käyttää toista akkua starttaukseen.

        Työn luonteesta johtuen ei voi jäädä ihmettelemään yöllä ettei auto käynnisty..(siksi autossa on 2x 100ah akkuja)
        Akun koko mitoitetaan laturin tuoton ja kulutuksen mukaan, mielummin 1 täydempi kuin kaksi vajaata
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1327
          • Tornio

          #19
          akkulaturi

          Originally posted by Juvi87 View Post
          Eli pakkaset tuli ja nyt e39 530d kaipaa rinnallensa akkulaturia,

          Niin ja tarkoitus olisi asentaa laturi kiinteesti autoon, että sen saa aina yöksi kytkeä päälle.
          Unohda nuo "rimpulat" laturit ja investoi kerralla kunnollinen.
          Esim näitä http://www.calix.fi/consumer/index.asp?lang=FI

          Calix latureita laitellut muutaman kpl:een. Erityisesti tuo Calix BC 1217
          malli toiminut 100Ah akkujen kanssa todella kiitettävästi. Suosittelen
          Huom ! asennus/kytkentä näillä KAIKKIEN pykälien mukainen.
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • Hanza
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1931
            • Juvan Shell. Requiescat in pace

            #20
            Joku ikiwanha punanen peltikuorinen MATTI laturi löytyy. Vähä ruoste päässy iskemään, mutta ihmekkös tuo, kun ikää varmaan melkee sama mitä itsellä.
            Tuolla tullu latailtua kaikki akut. Normi vartoista nykyiseen AGM Boschiin.
            Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

            t: luft waffel

            "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

            Comment

            • mijuko
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2010
              • 951
              • ۩□□۩

              #21
              Originally posted by e46touring View Post
              Unohda nuo "rimpulat" laturit ja investoi kerralla kunnollinen.

              Calix latureita laitellut muutaman kpl:een. Erityisesti tuo Calix BC 1217
              malli toiminut 100Ah akkujen kanssa todella kiitettävästi. Suosittelen
              Huom !
              Tuolla hintaa kantsii tällasen köyhän ostaa ne 2 akkua, CRX 3,5A laturi ja tankillinen bensaa(~350€) Ja jos asennus lasketaan niin kannattaa ajaa se kerta taxilla jos ei noillakaan rojuilla käynnisty
              Last edited by mijuko; 04-02-2012, 21:29.

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14499
                • Oulu

                #22
                Miksi se noin tehokas laturi täytyisi olla? Toki tuo 5A mallikin maksaa, mutta se on paljo parempi tollasen ylläpito käyttöön henkilöautossa.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Axum
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 4416
                  • Kuopio

                  #23
                  Originally posted by Hanza View Post
                  Joku ikiwanha punanen peltikuorinen MATTI laturi löytyy. Vähä ruoste päässy iskemään, mutta ihmekkös tuo, kun ikää varmaan melkee sama mitä itsellä.
                  Tuolla tullu latailtua kaikki akut. Normi vartoista nykyiseen AGM Boschiin.
                  Tuo on kova peli, tosin itsellä oli reilu 10 vuotta sitten muovikuorinen malli, oli tyyliin kesät ulkona vesisateessa ja talvella lumihangessa ja aina latas, tosin siihen asti kunnes unohdin sen startattaessa autoon kiinni.
                  - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                  - E39 528ia
                  - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                  Puretaan 520ia -97
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                  Comment

                  • Scitso
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 2817
                    • Kuusankoski

                    #24
                    Jos löytyy defan lohkolämppäri niin voin suositella defa 1204 laturia tai 1203 jos haluaa releohjauksella katkasta siks aikaa lohkolämppärin. tulee suoraan lohkolämppärinpiuhojen väliin ei mitään virityksiä ja hintaa vähän reilu satanen. Itel molemmis autois Defan akkulaturit eikä oo virta loppumas.
                    E34 525i Touring -96 "Iris"
                    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                    E61 530d Touring -04

                    ex. E39 520ia Touring -98
                    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                    ex. E28 520i -82

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #25
                      Originally posted by mijuko View Post
                      Tuolla hintaa kantsii tällasen köyhän ostaa ne 2 akkua, CRX 3,5A laturi ja tankillinen bensaa Ja jos asennus lasketaan niin kannattaa ajaa se kerta taxilla jos ei noillakaan rojuilla käynnisty
                      Originally posted by zener View Post
                      Miksi se noin tehokas laturi täytyisi olla? Toki tuo 5A mallikin maksaa, mutta se on paljo parempi tollasen ylläpito käyttöön henkilöautossa.
                      No, mä toistan väitteeni että akun lataamisessa täyteen kapasiteettiinsa tarvitaan mielummin pitkää latausaikaa kuin kuin suurta virtaa. Pari tuntia kiinni tollasessa toistakymmentä A jatkuvasti työntävässä laturissa, niin eipä se anna välttämättä hääviä tulosta vielä akkutestissä. Yön yli kun tollanen pienempikin laturi pikkuhiljaa työntää poweria akkuun ni se toimii.
                      Last edited by petrolhead; 04-02-2012, 21:30.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • 2bar..ahhh
                        BTCF Honorary Member
                        • Nov 2004
                        • 3351
                        • haapavesi

                        #26


                        siinä on laturi jota suosittelen.
                        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          No, mä toistan väitteeni että akun lataamisessa täyteen kapasiteettiinsa tarvitaan mielummin pitkää latausaikaa kuin kuin suurta virtaa. Pari tuntia kiinni tollasessa toistakymmentä A jatkuvasti työntävässä laturissa, niin eipä se anna välttämättä hääviä tulosta vielä akkutestissä. Yön yli kun tollanen pienempikin laturi pikkuhiljaa työntää poweria akkuun ni se toimii.
                          Näinhän se on, ei se tosiaan auta vaikka laturissa olis kapasiteettia, jos akku ei ota vastaan. Näillä pakkasilla tuntuu riittävän akun lataukseen jopa pikku-ctek, vuorokauden hinuttanu akkuun vajaata 2A tahtia kun ei ota vastaan enempää enkä jaksa kaivaa sitä kontista ulos... Siinä voi miettiä montako tuntia pitää ajella että vaikkapa weban kulutukset saa katettua, ei meinaan paljoa takakontissa tuo möhkäle lämpeä eikä siten ota vastaankaan.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17855
                            • PKS

                            #28
                            Originally posted by Scitso View Post
                            Jos löytyy defan lohkolämppäri niin voin suositella defa 1204 laturia tai 1203 jos haluaa releohjauksella katkasta siks aikaa lohkolämppärin. tulee suoraan lohkolämppärinpiuhojen väliin ei mitään virityksiä ja hintaa vähän reilu satanen. Itel molemmis autois Defan akkulaturit eikä oo virta loppumas.
                            Juu, nämä on varmasti myös asiallisia tuotteita. Miinuspuolena minusta suht kova hinta siihen nähden, että jää kiinteästi autoon paikalleen eikä voi hyödyntää muihin tarkoituksiin.
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                            ½
                            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7094
                              • Forssa

                              #29
                              Kannattaa sitten olla myös varma että se akku sietää ylläpitolaturin.
                              Kaverilla (erittäin hyvä kaveri, ei siis mikään esson baari juttu) oli suhteellisen uudessa kättiksessä (WV) tuollainen Ctekin ylläpitolaturi.
                              Toimi jonkun aikaa, kunnes eräänä aamuna oli tolpasta napstahtanut sulake.
                              Ihmeteltiin että mikä ihme siihen on tullut kun jatkuvasti napsauttaa automaattisulakkeen, aina piuha autoon kytkettäessä.
                              Lähdettiin selvittämään vikaa auton puolelta.
                              Äkkiä se löytyi. Ctekin piuhat olivat sulaneet ja otti maihin, siitähän se sitten löi läpi.
                              Hommattiin uusi ctekki ja sama toistui.
                              Vaihdettiin auton akku ja kolmas cetekki ja nyt on pitänyt.
                              Kytketty siis kiinteästi lohkolämppärin rinnalle.
                              Tolpan ajastin pistetty lämmittämään 2h ennen lähtöä.

                              Nyttemmin omaan uuteen e46 olisi tarkoitus rakentaa tollanen ylläpitolaturi, autossa lohari ja webasto.
                              Nyt:
                              E82 135i -11

                              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                              Comment

                              • LiLHezz
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2005
                                • 647
                                • Pilpala / Riihimäki

                                #30
                                Itsehän ajattelin ratkaista IX:n käynnistysongelmat seuraavalla kokoonpanolla:

                                - Webasto (on jo asennettu)
                                - Defan lohkolämppäri (tulossa)
                                - Sisäpistoke takaluukkuun johon kiinni sisätilan lämppäri ja ctek MXS 5.0 (tulossa)

                                ja kun kerrostalossa asustaa ja autopaikasta kumminki maksaa käytti sähköä tai ei, niin idea olis tämä:

                                Lähtö töihin 6:00
                                Lohkolämppäri starttaa latureineen 4:00 (aika on rajoitettu 2h)
                                Webasto starttaa 5:30

                                Ja jos ei tällä kokoonpanolla starttaa niin on selvästi pekkaspäivä..
                                Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                                E30 325iXA Touring
                                Lizzy - '82
                                Jättiprojekti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎