Originally posted by BavariaMW
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mummo rysäytti E46:n persiiseen
Collapse
X
-
Kävin tänään hakemassa vähän tavaroita autosta ja samalla kääntymässä vauriokorjaamon tiskillä. Sain kopiotkin alustavasta pintapuolisesta arviosta ja summa on huima. Ilmoitin samalla, että navi ja radio/cd eivät toimi ja se vetäsi tiskin toisen puolen aika hiljaiseksi. Kyllähän tuo lunastus alkaa olla aika selvä asia.
Liitteenä pari lisäkuvaa tältä päivältä.
Comment
-
-
Originally posted by druidi View PostKyllähän tuo lunastus alkaa olla aika selvä asia.
Comment
-
-
Originally posted by druidi View PostKävin tänään hakemassa vähän tavaroita autosta ja samalla kääntymässä vauriokorjaamon tiskillä. Sain kopiotkin alustavasta pintapuolisesta arviosta ja summa on huima. Ilmoitin samalla, että navi ja radio/cd eivät toimi ja se vetäsi tiskin toisen puolen aika hiljaiseksi. Kyllähän tuo lunastus alkaa olla aika selvä asia.
Liitteenä pari lisäkuvaa tältä päivältä.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEihän sitä vielä tiedä, saattaa olla joku muu vika, johtosarja yms... Ja edullisesti minäkin sen ostaisin
Mitä mahtaa lunastaja tuumata jos tuolta poistuu osia kesken kaiken?Last edited by druidi; 27-02-2012, 21:01.
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostInfoa tänne sitten tarjoaako vakuutustarkastaja alkuun yli kymppiä, ensimmäinen tarjous voi olla aika jäätävä
Alko muuten E91 kiinnostamaan...
Comment
-
-
Originally posted by druidi View PostPäivitellään jahka asiat selviävät. On mulla hieman kättä pidempää materiaalia jo neuvotteluun tueksi. Ton alustavan korjausarvion lisäksi sain suullisesti tietoon vakuutusyhtiön alustavan kommentin siitä korjataanko vai mitä (en kuitenkaan kommenttia hinnasta). Soittaisivat nyt vaan mullekin pian. Jos ja kun homma päätyy lunastukseen niin yhtäkkiä vuokra-auto korvataankin vain 14 päiväksi. Siinä kohtaa on sitten jo hoppu hommata uutta.
Alko muuten E91 kiinnostamaan...sigpic
Comment
-
-
Noniin prosessi alkaa olla lopussa. Tässä hieman tiivistelmää.
Ennen lunastusneuvotteluja oli jonkun käsittelijän arvio 11000. Tarkastajan soittaessa tarjous olikin 9000 euroa josta väänsin lopulliseksi hinnaksi 9500. Vakuutusyhtiönä oli IF ja vaikka korvaus lienee aika lähellä kohtuutta oli 3 viikon prosessi sen verran kuluttava, ettei se mainoksen musiikki kyllä soi vieläkään korvissani. Ensimmäisenä päivänä väännettiin hinnasta puhelimessa kahteen otteeseen sen muuttumatta mihinkään. Sitten tuli viikonloppu jonka jälkeen hinta nousi tuon 500. Kun summa oli sovittu vaativat vielä kesärenkaat mukaan. Kuittasin, että on aika vaikea kuljetella niitä kun ette antaneet isompaa vuokra-autoa. Vastaukseksi sain kuittailua, että ois kannattanu ottaa heidän yhtiöltään vakuutus ja lunastusturva.
Lunastusneuvottelut meni aika lailla kuten jotkut kuvasivatkin eli Nettiautosta oli katsottu jokin "vastaava" yksilö jota vasten lunastettavaa autoa sitten dissattiin. Käytin omana materiaalinani Nettiauton lisäksi Grey-Henin (nyk. autoarvio.fi) tilastoja. Nekin ovat suuntaa-antavia, mutta ainakin palvelussa pääsi ruksimaan alkuperäisestä varustelistasta ne mitkä autossa on ja palvelu huomioi nuo laskelmassa. Tutkin myös jonkin verran miten lunastuspäätös ja -hinta muodostuvat ja selvitin siis millainen jäännösarvo tuolla korjaamattomalla touringilla suunnilleen olisi Autovahinkokeskuksessa. Tuon jäännösarvon ja aiemmin tietooni saamani summittaisen korjausrajan avulla pystyi aika hyvin hahmottamaan missä haarukassa vakuutusyhtiö liikkuu kustannustensa kanssa.
Tuossa verrokkiautossa ei ollut professional navia saati cd-soitinta (pikkunavi ja kasettipesä), kilometrejä 10000 enemmän ja etuhelmassa sumuvalon paikkeilla kunnon naarmut. Sen eduiksi väitettiin M-Sport paketti, josta itselläni taas uupuivat ne penkit. Muut paketin kamat oli. Tuosta autosta en muuten saanut tarkkaa nettiauto id:tä vaan piti tietojen perusteella etsiä sekin itse, jotta pääsi tutustumaan tarkemmin. Olin tuolloin vielä työmatkalla, mutta onneksi puhelimen päässä kaveri auttoi.
Muiden autoesimerkkien suhteen tulikin sitten toiselta puolelta paljon vastaväitteitä vastaavuudesta, pyyntihinnoista vs myyntihinnoista ja aina oli kaikissa autoissa olevinaan tonnin tai puolentoista tinkivara. Autokauppiastutultani kuitenkin tiesin, ettei varsinkaan alta kymppitonnin autoissa näin ole.
Saa kysyä lisää, en varmaan muistanut kertoa ihan kaikkea.Last edited by druidi; 14-03-2012, 19:15.
Comment
-
-
Tuttu on tunnelma, minulla vaan vastapuoli ei suostunut tekemään vahinkoilmoitusta -> vakuutusyhtiö odottaa sen 2-3vko ylimääräistä, jonka jälkeen rupeaa arpomaan mahdollista summaa ja maksaa tilille tämän jälkeen. Pysy kovana vaan sen kanssa, niinkuin olet tehnytkin. En itsekään ottanut ensimmäistä tarjottua summaa, mutta eniten harmitti etsiä kauhealla kiireellä auto (VW, iso virhe).
Tsemppiä kuitenkin, ilmeisesti ollaan jo voiton puolella ja selvisitte ilman minkäänlaisia fyysisiä vammoja. Tuo 9000-11000 heitto on kyllä kieltämättä aika laaja, pelimies olisi nauhoittanut tuon 11000 arvion ja lyönyt kapuloita rattaisiin
Tuo on kyllä totta, että elleivät löydä juuri samanlaista (BMW tapauksessa jopa jossakin määrin vaikeaa), antavat vaihtoehdoksi yksilön jossa on sitten muita varusteita. Tuo on yksi lähestymissuunta, enkä itse tuossa kyllä näe huonoa. Paitsi jos se vaikuttaa paljon korvattavaan summaan. Tuo kesärenkaiden vaatiminen on kyllä mielestäni todella outoa, mä pidin renkaat itelläni eikä niitä koskaan edes kyselty perään? Yhtään mulkumpi kaveri vie kaiken irtonaisen mukanaan, viimeistään sitten AVK:n "pojat"
Joko uusi auto on katsottuna?Last edited by ka00z; 14-03-2012, 23:24.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
Comment