Kukaan käynyt toteamassa monenko tuhannen euron remontit edessä?:think
Mitä itse olen autosta ja sen omistajasta kuullut juttua on kyseessä kaveri, joka pitää autonsa kunnossa eli ei välttämättä mitään hirveää laitettavaa olisi tiedossa. Toki en itse ole autoa käynyt tutkimassa.
nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto Sotkamo connection
Noilla metreillä veikkaan 10-15 tonnin jos ei ole superhyvin pidetty. Näissä vehkeissä ei taida köyhällä olla varaa halpaan...
Myyjän mukaan ei ole koneelle tehty mitään, ei vanoksille eikä laakereille... kuulemma tosi hyvässä kunnossa. Toki ulkokuori varmaan onkin mutta ilmeisesti pitäisi aika iso remontti tehdä tekniikalle että olisi varma peli... vai kuinkahan noi voisi kestää?:-)
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Myyjän mukaan ei ole koneelle tehty mitään, ei vanoksille eikä laakereille... kuulemma tosi hyvässä kunnossa. Toki ulkokuori varmaan onkin mutta ilmeisesti pitäisi aika iso remontti tehdä tekniikalle että olisi varma peli... vai kuinkahan noi voisi kestää?:-)
Aika pitkälti kuullostaa, että jatkoajalla jo mennän, jos ei ole mitään muuta tehty kuin öljyjä vaihdettu... Saapi ajaa kuin jokainen kilometri olisi viimeinen... Tämä on vain minun mielipide.
myyjän mukaan autossa ei ollut mitään vikaa, mutta kytkin aivan loppuun luistatettu vanhusten toimesta ja lämppäri ei pelannut muutaku täysillä..ulkokuorta voisi kyllä verrata pari vuotta vanhaan mutta hinnasta ei päästy yhteisymmärrykseen ja jäi auto ostamatta
myyjän mukaan autossa ei ollut mitään vikaa, mutta kytkin aivan loppuun luistatettu vanhusten toimesta ja lämppäri ei pelannut muutaku täysillä..ulkokuorta voisi kyllä verrata pari vuotta vanhaan mutta hinnasta ei päästy yhteisymmärrykseen ja jäi auto ostamatta
Loppujen lopuksi melko pienet viat, kuitenkin tuon ikäisestä/hintaisesta autosta kun jo kyse.
Kytkimen saa vaihtamalla kuntoon kuin myös lämppärin, mutta kuka rupeaa tuon ikäisissä korin osia vaihtamaan+maalaamaan+hitsaamaan? Eli jos ulkokuori kuosissa, niin ainakin mulle enemmän merkkaa autoa valittaessa.
LCI tosiaan... Muutenkin ärsyttävä tapa esittää täysvarusteltuna. 4 vuotta harrastajalla? No joo, ostihan Dualfun sen 2008 ja myi alkuvuodesta 2012 eli ei siitä kyllä millään neljää vuotta tule millään apukoululaisenkaan matikalla. Joo, tiedän, olen pilkunnussija, mutta rakastan FAKTOJA !
En tosin tarkkaa ostopäivää tiedä, Dualfan voi sen vahvistaa.
Mikäs siinä täysvarusteltuna esittelemisessä ärsyttää? Sillä tavalla se minullekin myytiin eikä kyllä ärsyttäny yhtään. Eikä oo ärsyttäny käyttääkään niitä varusteita. Nyttemmin oon viisastunut, että ehkä tuosta puuttuu TV-viritin? Mutta liekkö sillä tekis mitään, kun ei noita analogisia lähetyksiäkää hirveästi täälläpäin ole. Enkä todellakaan ole varma, että oliko 2002 mahdollista saada tuohon TV-viritintä, mutta...
Voin minä sen ostopäivän kertoa, kun mulla nuo Villen paperit tässä on (olen ko. auton nykyinen omistaja). Tullattu 27.6. Eli voisihan sen tosiaan siihen korjata 3,5 vuodeksi, jos sillä on oikeasti jonkun takia merkitystä? Toisaalta erittäin pedanttina autoharrastajana pidän itseäkin, joskaan BMW:stä ei vielä niin paljon ole kokemusta (OPELeista jotain 10 vuotta). Jos rakastat niin paljon faktoja, niin ihan pitkällä matikalla tuo on laskettu ja pyöristyssääntöjen mukaan. Jos oikeasti tykkäisit faktoista niin kysyisit sellaisilta ketkä tietää, kuten myyjältä, etkä arvailis jossai foorumilla.
LCI:n suhteen anteeksi maalaisuuteni, jos se ei tarkoita faceliftiä. Ennen tuossa lukikin facelift, mutta sain päähäni lyhentää sen noin.
"Tervaamisen" suhteen ihan odotettua kritiikkiä. Hyvähän tuo e46:n ruostesuojaus on, mutta toisaalta huonoista yksilöistä on ruostumisen takia taka-akseleita irronnut. Ensiksi tarkastutin auton kauttaaltaan ruosteista ja takapuskurin ja takapeltien saumasta löytyikin alkavaa kukintoa (puskuri täristessään hankaa pellille, maalarin mukaan tyyppivika). Se korjattiin kaikkien mahdollisten taiteen sääntöjen mukaan vakuutusyhtiön hyväksymässä maalamossa ja laitettiin väliin kiveniskuteippi, jottei 10 vuoden päästä olla samassa tilanteessa. Luin paljon tältäkin foorumilta asiaa ruostesuojauksesta ja asiasta on monenlaista mielipidettä. Mitään absoluuttista faktaa tuskin on tarjolla. Tuumasin vaan, että 10 vuotta on pitkäaika ja tuo paikallinen Kuopion Ruoste-esto sai E Kadetitkin kestämään peltisinä lähes 10 vuotta, niin ei siitä nyt ihan kauheita seuraamuksia voi tulla. Tarkoitus oli kuitenkin silloin, että tuolla tullaan ajamaan paljon ja suolatuilla teillä (mikä ei nyt sitten toteutunutkaan). Ko. firma on tuota työtä tehnyt kymmeniä vuosia enkä koskaan ole kuullut kuin hyviä kokemuksia ja yleensä sinne on jopa useamman kuukauden jonotkin. Jos nyt joku ton osaa oikein tehdä niin he.
Mutta ikävä, että ilmo on herättänyt harmitusta sillä pyrin tekemään siitä mahdollisimman seikkaperäisen juuri toisenlaisen reaktion toivossa.
Mikäs siinä täysvarusteltuna esittelemisessä ärsyttää? Sillä tavalla se minullekin myytiin eikä kyllä ärsyttäny yhtään. Eikä oo ärsyttäny käyttääkään niitä varusteita. Nyttemmin oon viisastunut, että ehkä tuosta puuttuu TV-viritin? Mutta liekkö sillä tekis mitään, kun ei noita analogisia lähetyksiäkää hirveästi täälläpäin ole. Enkä todellakaan ole varma, että oliko 2002 mahdollista saada tuohon TV-viritintä, mutta...
Voin minä sen ostopäivän kertoa, kun mulla nuo Villen paperit tässä on (olen ko. auton nykyinen omistaja). Tullattu 27.6. Eli voisihan sen tosiaan siihen korjata 3,5 vuodeksi, jos sillä on oikeasti jonkun takia merkitystä? Toisaalta erittäin pedanttina autoharrastajana pidän itseäkin, joskaan BMW:stä ei vielä niin paljon ole kokemusta (OPELeista jotain 10 vuotta). Jos rakastat niin paljon faktoja, niin ihan pitkällä matikalla tuo on laskettu ja pyöristyssääntöjen mukaan. Jos oikeasti tykkäisit faktoista niin kysyisit sellaisilta ketkä tietää, kuten myyjältä, etkä arvailis jossai foorumilla.
LCI:n suhteen anteeksi maalaisuuteni, jos se ei tarkoita faceliftiä. Ennen tuossa lukikin facelift, mutta sain päähäni lyhentää sen noin.
"Tervaamisen" suhteen ihan odotettua kritiikkiä. Hyvähän tuo e46:n ruostesuojaus on, mutta toisaalta huonoista yksilöistä on ruostumisen takia taka-akseleita irronnut. Ensiksi tarkastutin auton kauttaaltaan ruosteista ja takapuskurin ja takapeltien saumasta löytyikin alkavaa kukintoa (puskuri täristessään hankaa pellille, maalarin mukaan tyyppivika). Se korjattiin kaikkien mahdollisten taiteen sääntöjen mukaan vakuutusyhtiön hyväksymässä maalamossa ja laitettiin väliin kiveniskuteippi, jottei 10 vuoden päästä olla samassa tilanteessa. Luin paljon tältäkin foorumilta asiaa ruostesuojauksesta ja asiasta on monenlaista mielipidettä. Mitään absoluuttista faktaa tuskin on tarjolla. Tuumasin vaan, että 10 vuotta on pitkäaika ja tuo paikallinen Kuopion Ruoste-esto sai E Kadetitkin kestämään peltisinä lähes 10 vuotta, niin ei siitä nyt ihan kauheita seuraamuksia voi tulla. Tarkoitus oli kuitenkin silloin, että tuolla tullaan ajamaan paljon ja suolatuilla teillä (mikä ei nyt sitten toteutunutkaan). Ko. firma on tuota työtä tehnyt kymmeniä vuosia enkä koskaan ole kuullut kuin hyviä kokemuksia ja yleensä sinne on jopa useamman kuukauden jonotkin. Jos nyt joku ton osaa oikein tehdä niin he.
Mutta ikävä, että ilmo on herättänyt harmitusta sillä pyrin tekemään siitä mahdollisimman seikkaperäisen juuri toisenlaisen reaktion toivossa.
Joo mutta se on kyllä pahempi levittää jotain mössöjä pohjaan kun muovipinnoite ei pääse hengittämään enään kuten se on suunniteltu. Itse näen tuon negatiivisena asiana e46 korissa, mutta kukin tavallaan.
Apurunko ei repeydy pohjasta ruostumisen takia vaan osittain suunitteluvirheen ja liian pitkään venyneiden apurungon puslien vaihdon takia.
Hyvin se on varusteltu, en sitä sano. Aina löytyy silti varusteita mitä ei löydy ja voi jälkiasentaa, niinhän se menee.
LCI on tosiaan väärä termi kun se on tullut vasta uudempien autojen myötä.
Mikäs siinä täysvarusteltuna esittelemisessä ärsyttää?
Jos oikeasti tykkäisit faktoista niin kysyisit sellaisilta ketkä tietää, kuten myyjältä, etkä arvailis jossai foorumilla.
Se, että harva auto on täysvarusteltu - lähellekään. Tosin saksalaisetkin tuon termin käyttöön syyllistyvät...
Kysyä myyjältä? Sinultako? En ole autoa ostamassa, niin en turhaan ota sinuun yhteyttä ja vie aikaasi (tosin nyt niin kävi joka tapauksessa). Niin paljon ei kiinnosta, että kysyisin entiseltä myyjältä eli Dualfunilta, vaikka hänen numeronsa tuossa luurissa onkin.
Onnea joka tapauksessa auton myyntiin ja mukava huomata, että olet pitänyt autoa hyvin !
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Joo mutta se on kyllä pahempi levittää jotain mössöjä pohjaan kun muovipinnoite ei pääse hengittämään enään kuten se on suunniteltu. Itse näen tuon negatiivisena asiana e46 korissa, mutta kukin tavallaan.
Se on ainakin ihan tieteellinen mahdottomuus, että muovipinnoite hengittäis. Ainoa riskihän on, että jotkut voimakkaat aineet voi saada muovipinnoitteen rikkoutumaan. Ko. firma ei todellakaa tee sitä kuten joku Arska omassa tallissaan, että vedetään ihan mitä vaan soppaa ja joka paikkaan vaan pensselillä ja avot. Siellä on tosiaan 2002 vuoden koritekniikalla toteutettuja autoja käytettyjä satoja jo 10 vuoden aikana, enkä todella ole kuullut valituksen valitusta. Positiivisia kokemuksia sitäkin enemmän. Ja se ei oo mikään perisuomalainen synti, että kehuttais paljon, mutta haukut jätettäis haukkumatta. Voin antaa tuon suhteen vaikka itteki takuun, että jos korinsuojaamisen suhteen tulee ongelmia (ruostevaurioita saati että suoja-aine olis aiheuttanut vaurioita), niin korjataan tai ostan auton takas.
Comment