Mulla on ollu viime aikoina korjattavana näitä "halpoja ja hyviä" Latviasta tulleita herkkuja. Osasta on puuttunut puolet airbag-järjestelmästä, osassa on puskurit rautalangalla kiinni (en halua tietää miten kori on korjattu), vasemmanpuoleisella ohjauksella olevassa autossa on brittiauton runkonumero ja auton varusteet ei oikein täsmää tähän runkonumeroon muutenkaan miltään osin, yhdestä oli riisuttu puolet varusteista pois (navi, bluetooth yms). Kannattaa ymmärtää että ne on syystä halpoja, markkinatalous se sielläkin päin toimii.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
auto Latviasta
Collapse
X
-
Eikö näitä latviantuonteja ole jo käsitelty kohtuullisen kattavasti muissa threadeissä? Iso osa on usa:sta salvage titlella tai saksassa lunastettuja, tai italiasta rahdattuja. Mm se case turkulaisen katsastuskonttorin kanssa liittyi vahvasti näihin, sekä se F10 520d, jolle bmw oli kirjannut trafille lausuntoon, että suositellaan romuttamista kun korjaukset oli tehty aivan päin sitä itseään. Lisäksi youtube-videot niistä korjaamoista, kun esim uudehkoa katon kautta pyöritettyä seiskaa "oikaistiin" metrimitalla ristiinmitaten.
Kun todennäköisyys saada sieltä lava paalikamaa käteen on erittäin todennäköistä, niin pakkoko sieltä on edelleen hakea niitä helmiä?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostArthurin korivideot amikseen opetusvideouksi niin johan alkaa bemut kulkeen suoraan
vittu mitä paskaa.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostKun todennäköisyys saada sieltä lava paalikamaa käteen on erittäin todennäköistä, niin pakkoko sieltä on edelleen hakea niitä helmiä?
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostParit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Jos tavara on epäilyttävän halpaa, se on lähes poikkeuksetta paskaa haki sen mistä hyvänsä. Olin mäkin mun Puolan ostoksen kanssa aika karvat pystyssä, mutta reippaan vuoden omistuksen jälkeen saatoin todeta, että ihan hyvän 330i:n sieltä löysin. Ostin auton harrastajalta ja voisin ostaa tuolta toisenkin. Se ei ollut mitenkään erityisen edullinen, mutta oli siisti ja hyvässä kunnossa. Olen kyllä käynyt yhden hukkareissun Riikassakin. Priima -08 330i copue oli korjausmaalattu vaikka kuinka monesta paikasta ja yleisilmeeltään huonosti pidetyn oloinen. Myyjä oli osannut hienosti kuvata auton niin, ettei se asia selvinnyt ennen kuin paikan päällä. Sitten leviteltiin tietämättömänä käsiä... Kaverin kanssa vedettiin vanhassa kaupungissa kunnon tumut ja lennettiin illalla kotiin Jos jotain olen reissuiltani oppinut, niin se on se, etten osta enää mitään, jos ei valinta tunnu 100% hyvältä. Ei ikinä enää niin, että "kai mä tän laitteelen kuntoon ja myyn pois...".
Mitä ton seiskan korjaukseen tulee, niin jätkähän tekee tosi hienosti koritöitä. Ei se kyllä silti uudeksi muutu, mutta jotenkin tuntuu siltä, että perus Reiskan autokorjaamo Suomesta ei tee ikinä mitään noin hyvin.Last edited by Juppe; 20-11-2018, 01:49.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View Post
Mitä ton seiskan korjaukseen tulee, niin jätkähän tekee tosi hienosti koritöitä. Ei se kyllä silti uudeksi muutu, mutta jotenkin tuntuu siltä, että perus Reiskan autokorjaamo Suomesta ei tee ikinä mitään noin hyvin.
Esim noi runkopalkit edessä: ne on tehty monikerroksisesti eri materiaaleista jotta ne sitoisi mahdollisimman paljon törmäysenergiaa. Ne kuuluu vaihtaa uusiin, vaikka nyt sisälokari vedettäisiinkin suoraksi taljalla.
Tää veijari leikkaa runkopalkin auki, naputtelee pajavasaralla suoraksi ja hitsaa kiinni. Suomeksi: tuo on hengenvaarallinen.
Samanlaisia patentteja oli siinä Suomessa trafin toimesta hyllytetyssä 520d:ssä (kuvat oli mukana trafin raportissa), ja samanlaista paskaa oli ne premium auton turussa "rekisteröintikatsastamat" autot.
Ihan arvailen nyt, mutta veikkaan, että myöskään tuossa videon seiskassa ei ole yhtään bägiä tai vyönkiristintä, pelkkiä vastuksia huijaamassa tietokonetta. Sitten kun tulee se kolari ja hienossa pajavasara-editionissa ei ole turvavyöhykkeitä eikä turvavarusteita, on myöhäistä olla iloinen "kun sai premiumia halvalla".F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
On siellä varmasti hyviäki autoja, rahaa on kuitenkin enemmän kuin Eirassa ja autot halpoja uutena. Mutta valitettavasti kulttuuri on vähän semmonen että kilometreillä on normaalia koijata vaikka sillä ei olisi lopulta juuri mitään merkitystä myyntihintaan! Valitettavasti tälläinen toimintatapa jättää tarkalle ostajalle paskanmaun suuhun, oli tuote muuten kuinka hyvä vaan, ja väistämättä mieleen tulee kysymyksiä miksi näin on tehty - mitä peitellään.
Tuossa pari sivua takaperin kyselin mistä saisi tarkempia tietoja, kun yksi ns arvoauto oli perhepiiriin kiikarissa. Huoltohistoria merkkiliikkeestä aukoton ja auto hyvin siisti. Katsastustiedoista kuitenkin löytyi kahden huollon välistä mittarilukema joka ei täsmännyt mitenkään kokonaisuuteen. Koska tämä oli myös ainoa väli missä huoltohistoriaa ei ollut todentamaan tilannetta suuntaan tai toiseen, oli turvallisempaa passata koko auto. Noilla varusteilla ja spekseillä olisi ollut kovin peli mitä olen Euroopassa nähnyt koskaan. Tästä alkuviite siihen minkä verran rahaa on käytössä, auto oli uutena Latviaan myyty Vilnaan.
AutoDNA.com oli käyttämäni palvelu, ja sieltä tuli samat aiemmin mainitut CDSS:n tallentamat katsastustiedot. En vain keksinyt koskaan miten olisin saanut samat tiedot ulos tuolta CDSS:stä ilmaiseksi, ehkä joku muu tietää paremmin.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Post
Ei ehkä kannata haukkua paskaksi ja milloin miksikin jos ei asiasta tiedä. Uskallan väittää että tuo(kin) jannu korjaa kolarin jäljiltä autot paremmin kuin yli puolet Suomalaisista ”ammattilaisista”. En usko että olisi pokkaa julkaista videoita tuolla tavalla jos kuraa tulisi.
Siihen en ota kantaa, kannattaako tuollaista rusinaa enää korjata, itse en korjaisi tai edes korjauttaisi.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostItse seuraan kyseistä jannua, korjaa kyllä oikeasti ammattitaitoisesti. Muutaman ”auditinkin” on tehnyt mm. Suomeen ja jäljestä ei ollut tarkastajillakaan valittamista. Kilpiä ei monesti videoissa näy, mutta on siellä FIN tunnuksilla vilkkunut silloin tällöin.
Ei ehkä kannata haukkua paskaksi ja milloin miksikin jos ei asiasta tiedä. Uskallan väittää että tuo(kin) jannu korjaa kolarin jäljiltä autot paremmin kuin yli puolet Suomalaisista ”ammattilaisista”. En usko että olisi pokkaa julkaista videoita tuolla tavalla jos kuraa tulisi.
Siihen en ota kantaa, kannattaako tuollaista rusinaa enää korjata, itse en korjaisi tai edes korjauttaisi.
Kyllä mä uskallan sanoa "paskaa", kun katsoo miten se korjaa noi etuaisat. Ja siihen ei tarvita mitään DI-tutkintoa, riittää että osaa ihan vaan lukea.
Kuten kirjoitin, niin kyllä sillä pajavasara pysyy kädessä ja johonkin muuhun autoon varmaan onkin ihan toimivat metodit, mutta menetelmät ei ole sellaisia, että tuollaista autoa uskaltaisi perheelle antaa ajoon.
Tollasen F01:n ovissa jo yksistään on kolminkertainen sandwich-rakenne erilaisista materiaaleista, joilla saadaan korroosiokestävyyden lisäksi häivytettyä sivutörmäyksissä energiaa rakenteisiin.
jos katsotaan tuollaisen korin rakennetta, niin tämä kuva F10-kopasta on oikein hyvä, kiinnostava tuossa on oranssi "multi phase steel" sekä nuo pinkit ovipilarit.
Jo E65-kopan kohdalla korjaustiedoissa on ehdoton kielto muotoilla korkealujuuksisia teräksiä (kuten esim ovipilarit), vaan ne pitää aina vaihtaa, ei vetää saranoita suoraksi kuten videolla (juuri materiaalin heikkenemisen takia). Sama tieto on helppoa etsiä teräsvalmistajien spekseistä ja teräsluokituksista.
Kun tullaan sitten vielä pykälää uudempaan koriin, niin siellä onkin jo rakenteiden vahvistuksena hiilikuitua (G-sarja), ja sitä ei mitenkään enää rakennella pajavasaroilla.
Mutta mistäs minä mitään tiedän.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Post
Mutta mistäs minä mitään tiedän.
Olkoon että tuo seiska on mitä on, pointti kuitenkin että tässäkin maassa jo äffiäkin vedetään suoraan, vaihdetaan pintaosat ja kovaa ajoa.
Jos kolaroitu sattuisi kohdalle, jonka joku muu korjannut, olisin vähän turvallisemmin mielin jos Arthur olisi sen tehnyt vrt. autoja jotka on Suomessa korjattu oikein kunnon pajoilla.
Työn puolesta Bemareita näkee jos jonkun näköistä, ja noh..työnlaatu vaihtelee rankasti.
Enempää en jaksa väitellä, eikä oikeastaan kiinnostakaan.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Jos ei vänkätä siitä, mikä on oikein ja mikä väärin kolarikorjauksessa (vierastan itsekin kolarikorjattuja yhdensellaisen nähneenä) niin ilmeisesti pitää olla erittäin tarkkana minkä tahansa käytetyn auton kanssa. Taitavasti maskatut korjaukset eivät siis ole aina selvästi havaittavissa varsinkaan harjaantumattoman silmään?
Eli useimmiten korjatut vehkeet näkee maalipinnan paksuudesta (vaatii paksuusmittarin?) sekä varsinkin konetilasta runkorakenteista? Lisäksi on varmaan hyvä päästä tietokoneella tsekkaamaan järjestelmästä, että sieltä ei löydy mitään mystistä ja kilsat täsmää mittarin kanssa? Niitäkin tietoja vissiin voi taitavat kaverit peukaloida?
Prkle kun edelleen kiinnostaisi yksi auto Latviassa. Kaikki vaikuttaa olevan kyllä OK ja auton historia vaikuttaisi olevan tiedossa. Ja mulla on BMWdecoderin raportti autosta, tosin vuoden 2016 loppuun asti vain. Siinä kaikki vaikuttaisi olevan Ok ja merkkiliikkeessä on kaikki siihen asti tehty. Pyysin selvitystä sen jälkeisestä historiasta omistajalta.
Kyllä noiden kauhutarinoiden jälkeen tulee tosi araksi ostoaikeiden kanssa :-)
Comment
-
Comment