Pitää vaan lähteä avoimin mielin reissuun ja katsoa kuinka käy ja nimenomaan valmistautua siihen, että kotiin saatetaan tulla tyhjin käsin. Ainahan noissa riskinsä on ja tuolla Suomen eteläpuolella ei edes tiedetä, mitä kusettaminen tarkoittaa. Siellä on vain tyhmiä, jotka menevät miinaan. Koko ajatusmalli ja kulttuuri vedättämisen suhteen on ihan erilainenkuin meillä. Silti siellä on ihan fiksuakin sakkia. Jos yksityiseltä ostaa, niin kannattaa nähdä vähän vaivaa henkilön taustojen selvittelyyn. Omaa tuskaa helpotti myyjän positio ison kansainvälisen yrityksen koneistossa ja nopeasti varmistui myös se, että oli ihan samanlainen harrastaja kuin itsekin olen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
auto Latviasta
Collapse
X
-
Ihan turha tässä nyt kirjaviisaudesta puhua, kun fakta on se, ettei tuollainen auto enää kestä toista mälliä samalla tavalla kun sitä ensimmäistä. Monet kuitenkin mieltää sen uuden auton turvalliseksi kolaritilanteissa. Tuollaisesta ei kukaan voi sanoa mitä käy seuraavassa kolarissa. Kori ei ole enää samalla tavalla ruostesuojattu kun tehtaalta. Eli tulee ruostumaan paljon nopeammin. Kyllähän tuollainen on melkoinen pommi, kun näissä ei tietenkään kerro mitään ostajalle.
Siistin näköisiä autojahan tuo Arthur tekee ja moni ei varmasti huomaisikaan että on korjattu auto. Jos on kunnon maalari ollut tekemässä, niin ei ole todellakaan helppoa sanoa mikä on korjattu ja mikä ei päältä päin katsomalla. Toki maalaus/korihommien kanssa tekemisissä ollut varmasti osaa katsoa vähän toisin, niin huomaa että mikä on korjattu ja mikä ei. Kannattaa tarkistaa juuri nuo runkoaisat edessä, takakontissa verhoilun alta jne. jne.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by chevy55 View PostPrkle kun edelleen kiinnostaisi yksi auto Latviassa.
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostEi ehkä kannata haukkua paskaksi ja milloin miksikin jos ei asiasta tiedä. Uskallan väittää että tuo(kin) jannu korjaa kolarin jäljiltä autot paremmin kuin yli puolet Suomalaisista ”ammattilaisista”. En usko että olisi pokkaa julkaista videoita tuolla tavalla jos kuraa tulisi.
Jotain vanhaa Ladaa vois noin korjata, mutta ei tuo kyllä mene ihan "BMW:n korjausohjeen" mukaan
Pätevä kaveri mutta mutta
Eikös Suomessa ole kuitenkin ohjeet mitä pitää vaihtaa jos korjataan ja tämä pitää myös todentaa?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostVääntyneet runkopalkit rälläköidään palasiksi, pellit taotaan moskalla suoraksi ja hitsataan takaisin kiinni
Jotain vanhaa Ladaa vois noin korjata, mutta ei tuo kyllä mene ihan "BMW:n korjausohjeen" mukaan
Pätevä kaveri mutta mutta
Eikös Suomessa ole kuitenkin ohjeet mitä pitää vaihtaa jos korjataan ja tämä pitää myös todentaa?
Toisaalta mietin että mikä järki tuossa on suurinta osaa 7 videolla olevia komponentteja tuntitolkulla hakata suoraksi, esim. koko runkopalkki suomessa n.250euron osa, ja uskoisin että sen vaihtaa nopeammin kun vasaralla naputtelee vanhan suoraksi. A pilari toki maksaakin jo 800euroa.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View Postsuurlujuusteräksiset osat on kokonaisuudessaan vaihdettu, eikä vaan oiottu.
Mistäkö tiedän? Useamman edellä mainitun merkin autoja kolarista tehneenä...
Artur on muuten peltiseppänä ihan huipputasoa kädentaidoiltaan, erityisesti nuo sen tekemät pitkien kylkipeltien pintaoikaisut on hienoa katsottavaa. Tekisi mieli sanoa, että vastaavaan työhön ei pysty yksikään merkkiliikkeen peltiseppä... Kaikki Arturin korjaukset ei toki mene valmistajan korjausohjeen mukaan mutta hänen taitojaan ei voi kukaan näistä hommista jotain ymmärtävä vähätellä.Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostPitää vaan lähteä avoimin mielin reissuun ja katsoa kuinka käy ja nimenomaan valmistautua siihen, että kotiin saatetaan tulla tyhjin käsin. Ainahan noissa riskinsä on ja tuolla Suomen eteläpuolella ei edes tiedetä, mitä kusettaminen tarkoittaa. Siellä on vain tyhmiä, jotka menevät miinaan. Koko ajatusmalli ja kulttuuri vedättämisen suhteen on ihan erilainenkuin meillä. Silti siellä on ihan fiksuakin sakkia. Jos yksityiseltä ostaa, niin kannattaa nähdä vähän vaivaa henkilön taustojen selvittelyyn. Omaa tuskaa helpotti myyjän positio ison kansainvälisen yrityksen koneistossa ja nopeasti varmistui myös se, että oli ihan samanlainen harrastaja kuin itsekin olen.
Katsotaan miten homma etenee. Kunhan saan tuon E83:n myytyä ensin alta pois
Comment
-
-
Originally posted by chevy55 View PostJuuri näin. Auton ensimmäinen ostaja on tiedossa, tunnetun firman toimari ja tämä nykyinen omistaja myös paikallisen, tunnetun firman toimari todistetusti. Lisäksi olen saanut kaiken pyytämäni tiedon sekä kuvat kaikista minua arveluttavista paikoista autosta, jossa mahdolliset korjaukset voisivat näkyä. Avoimin mielin tässä pitää muutenkin olla ja jos homma tuntuu epäilyttävältä, Riikasta pääsee takaisin kotiin nopeasti.
Lisäksi tutkimalla maalipinnan roskia, löytyi selittämätön takakyljen maalaus. Olisi pitänyt ehdottomasti raottaa takakontin verhoilua jotta olisi voinut varmistaa oliko myyjän perinteinen kommentti "siinä on ollut varmaan naarmuja" paikkaansapitävä.
Tottakai samat asiat pätee helposti mihin tahansa vaikkapa Saksasta ostettuun autoon, miksei Suomesta, mutta silloin kun ollaan tekemisissä Balttimaiden kanssa pitää olla vieläkin tarkempana. Harmittaa suunnattomasti että auto meni ohisuun, mutta ei olisi pystynyt elämään selittämättömien asioiden kanssa - kun edes hyvällä mielikuvituksella ei voinut tarinaa paikata kuntoon.
Originally posted by E39touring View PostLast edited by Dualfun; 21-11-2018, 10:20.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostOnko uutena Latviaan myyty? On Virostakin kuulemma löytynyt ihan hyviä autoja mutta niiden pitää olla siellä uutena myytyjä/liisareina olleita.
Onkohan Latviassa mitään palvelua, josta voi selvittää omistajatiedot niinkuin Suomessa, rekkarin perusteella?
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostIhan turha tässä nyt kirjaviisaudesta puhua, kun fakta on se, ettei tuollainen auto enää kestä toista mälliä samalla tavalla kun sitä ensimmäistä
Vasen etunurkka on ehkä suunniteltua pehmeämpi hitsauskorjauksen vuoksi mutta siltikin korjatun palkin takana oleva järeä korikehikko on ehjä. Pikkupusussa menee ehkä pahemmin rikki kuin ilman korjausta mutta jos seiskan korin lujuudesta ruvetaan oikeasti ottamaan mittaa, niin aisakorjauksella on lähinnä akateemista mielenkiintoa.
Itse olisin enemmänkin huolestunut takapilarin sisävahvikkeen korjauksesta, jossa yhtenäiseen palkkiin tuli hitsisauma. Jos tuo pettää rajussa peräänajossa (motarivauhdilla päin pysähtynyttä autojonoa, tjsp), niin koko perä saattaa nitkahtaa ylös. Ei ehkä kovin todennäköinen tilanne kuitenkaan?
Eikö TM tehnyt aikanaan törmäyskokeen jollekin kolarikorjatulle pösölle, ja lopputulema oli, että auto meni pahemmin/eri tavoin rikki, mutta sillä ei isossa kuvassa ollut oleellista merkitystä?Last edited by radiaani; 22-11-2018, 23:30.Ajossa: F10 520d SE (2012)
Comment
-
-
Originally posted by radiaani View PostOleellista onkin, että onko luultavaa, että toisessa mällissä auton kori käyttäytyisi merkittävän eri tavoin kuin alkuperäinen. En oikein usko tähän. Tuossa on kuitenkin puututtu lähinnä korin pehmeisiin osiin, joiden kuuluukin antaa periksi onnettomuudessa.
Vasen etunurkka on ehkä suunniteltua pehmeämpi hitsauskorjauksen vuoksi mutta siltikin korjatun palkin takana oleva järeä korikehikko on ehjä. Pikkupusussa menee ehkä pahemmin rikki kuin ilman korjausta mutta jos seiskan korin lujuudesta ruvetaan oikeasti ottamaan mittaa, niin aisakorjauksella on lähinnä akateemista mielenkiintoa.
Itse olisin enemmänkin huolestunut takapilarin sisävahvikkeen korjauksesta, jossa yhtenäiseen palkkiin tuli hitsisauma. Jos tuo pettää rajussa peräänajossa (motarivauhdilla päin pysähtynyttä autojonoa, tjsp), niin koko perä saattaa nitkahtaa ylös. Ei ehkä kovin todennäköinen tilanne kuitenkaan?
Eikö TM tehnyt aikanaan törmäyskokeen jollekin kolarikorjatulle pösölle, ja lopputulema oli, että auto meni pahemmin/eri tavoin rikki, mutta sillä ei isossa kuvassa ollut oleellista merkitystä?S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by radiaani View PostOleellista onkin, että onko luultavaa, että toisessa mällissä auton kori käyttäytyisi merkittävän eri tavoin kuin alkuperäinen. En oikein usko tähän. Tuossa on kuitenkin puututtu lähinnä korin pehmeisiin osiin, joiden kuuluukin antaa periksi onnettomuudessa.
Vasen etunurkka on ehkä suunniteltua pehmeämpi hitsauskorjauksen vuoksi mutta siltikin korjatun palkin takana oleva järeä korikehikko on ehjä. Pikkupusussa menee ehkä pahemmin rikki kuin ilman korjausta mutta jos seiskan korin lujuudesta ruvetaan oikeasti ottamaan mittaa, niin aisakorjauksella on lähinnä akateemista mielenkiintoa.
Itse olisin enemmänkin huolestunut takapilarin sisävahvikkeen korjauksesta, jossa yhtenäiseen palkkiin tuli hitsisauma. Jos tuo pettää rajussa peräänajossa (motarivauhdilla päin pysähtynyttä autojonoa, tjsp), niin koko perä saattaa nitkahtaa ylös. Ei ehkä kovin todennäköinen tilanne kuitenkaan?
Eikö TM tehnyt aikanaan törmäyskokeen jollekin kolarikorjatulle pösölle, ja lopputulema oli, että auto meni pahemmin/eri tavoin rikki, mutta sillä ei isossa kuvassa ollut oleellista merkitystä?
Taittele sitä paperiliitintä, niin ehkä ymmärrät.E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostEikös Suomessa ole kuitenkin ohjeet mitä pitää vaihtaa jos korjataan ja tämä pitää myös todentaa?
Useammastakin Fxx bemarista on tässä maassa aisoja vedetty suoraksi mitään ohjeita katsomatta, ja monesta jopa ne klommotkin jätetty oikomatta.
Originally posted by suppari View PostTämä kiinnostaa itseäkin, että millä AVK autojen uusintaleimalla todennetaan että nuo suurlujuusteräksiset osat on kokonaisuudessaan vaihdettu, eikä vaan oiottu. Kaikki on kuitenkin alla piilossa.
Originally posted by kimmon View PostAinakin esim. Volvo ja Renault sallii suurlujuusteräksen oikaisun lommojen tapauksessa. Vain lämpöä ei saa oikaisussa käyttää mutta mekaaninen oikaisu on sallittu. Eikä suurlujuusteräksestä sitä paitsi muuta kuin lommoja saakaan oikaistua. Rypistymiset ja kasaanpainumiset repeää oikaistaessa/vedettäessä penkissä. Esim. Runkoaisan päähän tulleen osuman seurauksena sen joutuu vaihtamaan valmistajan korjausohjeessa mainitusta kohdasta eli esim. runkoaisassa on yleensä useampi kohta josta se voidaan katkaista ja vaihtaa. Sen sijaan pyörään tullut osuma joka on tehnyt lommon runkoaisan kylkeen niin sen saa oikaista. Aisoja saa myös vetää sivusuunnassa paikoilleen ihan normaalisti.
Mistäkö tiedän? Useamman edellä mainitun merkin autoja kolarista tehneenä...
Artur on muuten peltiseppänä ihan huipputasoa kädentaidoiltaan, erityisesti nuo sen tekemät pitkien kylkipeltien pintaoikaisut on hienoa katsottavaa. Tekisi mieli sanoa, että vastaavaan työhön ei pysty yksikään merkkiliikkeen peltiseppä... Kaikki Arturin korjaukset ei toki mene valmistajan korjausohjeen mukaan mutta hänen taitojaan ei voi kukaan näistä hommista jotain ymmärtävä vähätellä.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Se on helppo täällä huudella uusien autojen kolarikorjauksista ja kyseenalaistaa jonkun tahon korjaustaidot ja menetelmät sillä näkemyksellä, että kyseisellä autolla ei enään uskalla ajaa kun tulee kuolema korjaamaan jos pienen pusun ottaa.
Kuitenkin samat jannut jostakin kumman syystä uskaltaa vetää liipissä vanhoilla aatamin aikuisilla pommeilla ja lintoilla ilman pelkoa kuolemasta ja siitä että auto olisi vaarallinen.
Ennemmin istuisin kolarin tullen Arthurin korjaamassa uudehkossa seiskassa kuin siinä maailman parhaassa puolimädässä E39. Makuasioita toki.
Comment
-
Comment