Autonvaihtopohdiskelua.. ihanan kallista.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1400
    • Kuopio

    #1

    Autonvaihtopohdiskelua.. ihanan kallista.

    Tässä alkaa omalla autolla olla ikää se 7.5V ja 133tkm mittarissa. Kyseessä E61 530DAT , jonka tuotatin saksasta 4v sitten. Merkkiliikkeestä hankittu ja huollot tehty jne.

    Tässä neljän vuoden sisällä on autoon iskenyt varmaan jokainen tyyppivika mitä tuohon sarjaan tulee. Pakosarja, turbo, tasonsäädön pumppu, hehkut+yksikkö, koodausta, vaihteiston öljyjen laittoa, egr rukkausta, takaluukun johtosarja pari kertaa , akku , IBS jne.

    Eli ei "aivan " viaton peli. Mukaan sitten vielä yksi peräänajo (puskuri meni takaa) ja yksi keulamälli (10k€ remppa, peltiä + valo.. ) niin onhan tuossa tullutkin.. Auto on vienyt aina perille lukuunottamatta viime talvea kun akku petti. Ei syö öljyä ja kakkuakin menee kohtuudella, nyt keskikulutus kesälomareissujen jälkeen 8.2 L/100km eikä hirveästi ole nilkkaa säädelty.

    Varusteitakin on saksan omistaja/liisari ruksinut sen verran että reilusti yli 100k€ olisi suomessa auton hinta ollut uutena.

    Noh, nyt kun se autokuume sitten iski niin alkaapa tulla ongelmia uuden valitsemisessa.

    Nelivetoa pitäisi saada, dieselistä pitäisi päästä eroon ( tykkään bensasta enemmän ja alle 20tkm vuosi) ja saavutetuista eduista ja varusteista ei halua luopua.

    Tässä olen katsellut eri merkkisiä kinnereitä ja miettinyt pääni puhki eri skenaarioita ja omia tarpeita. Jos rehellisiä ollaan niin ei oikeasti kannattaisi autossa pitää rahaa kiinni niitä summia mitä siinä nyt on ( tai oli ostettaessa 4v sitten..). Huomattavasti halvemmalla pääsisi jollain Qashqailla tms, jossa olisi neliveto.. mutta ei juuri mitään muuta.

    Sportaget/ix35 , quasqai katseltu, ei nappaa niin paljoa. Ulkoa kaunis, sisältä ämpärimuovia ja istuimet suunniteltu kääpiöille. Ja ei saa tehokasta pensapataa. Eikä tehokasta dieseliäkään kylläkään. Mazda CX-5 olisi ehkä ok, mutta ylihinnoiteltu sillä tehokkaalla dieselillä jos sellainen olisi pakko ottaa. Yeti on niin ruma että se on jo kaunis.. mutta 1.8TFSI neliveto kaikilla herkuilla on jo melkein 50k€, ei kiitos niin pienestä kinderistä.

    Q5 olisi aika hyvä, mutta uutena sikakallis ja käytettynä myös, arvonalenemaa ei tunneta tuon auton osalta jos on hintapyyntöjä uskominen.

    Volvo XC-60 on ihan hieno ulkoisesti, hyvät varusteet SUMMUM paketissa ja muutenkin miellytti ainankin kuskin paikalta. Automaatin toiminta mietityttää ja tässäkin on vain dieselmalleja oikeastaan.

    V60 on taas pieni sisältä , muuten tosi hieno. Jos haluaa nelivedon niin pakko ottaa bensana T6 malli -> aivan järjetöntä. Dieseliä saa AWD versiota kyllä pienemmälläkin padalla. Miksi aina sitä dieseliä suositaan..? Hinta pomppaa kyllä taas sitten bemariakin kalliimmaksi äkkiä.

    Audi A4 Avant Quattro kiinnosti 4v sitten ja kiinnostaa vieläkin, hinnat on vain järjettömät. 1.8 TFSI quattro 7-V S-tronicilla kiinnostaisi muttei ole tarjolla. On vain 2.0TFSI joka on taas hapekkaan hintainen. Tiloiltaan olisi juuri passeli nelihenkiselle perheelle.

    Noniin , nyt on sopivasti dellattu muita merkkejä ja päästään bemariin.

    X3 on tällä hetkellä paras ehdokas, 2.0i bensa automaatti X3 on nyt tarjouksessa (automaatti kaupan päälle) , ja pienen varusteruksailun jälkeen saa ihan kivan menopelin n. 62k€ hintaan. Kallistahan se on tuokin, mutta verrattuna edelläkirjoitettuihin bemarin hinta on itse asiassa aika "halpa" , varsinkin audin Q5 verrattuna saman tyyppisillä varusteilla.

    Siltikin, vaikka X3:een ruksailisi varusteita lisääkin on ajonautinto aivan varmasti nykyisellä E61 tappiinsa varustellulla yksilöllä vielä parempi. Eli aika paljon saisi autoon laittaa että voisi edes sanoa saaneensa kaupassa jotain muuta kuin ehkä nelikon ja tuoreemman vuosimallin. Kiitos suomen autoverotuksen prkl.

    .. ja ottaen huomioon 500-sarjan hurjan arvonpudotuksen (e90/91 näkyy maksavan jo enemmän samoilla kilsoilla kuin saman ikäinen E60/61) ja hyvityksen ei paljon kannattaisi nykyisestä luopua kun järjellä ajattelee..

    Mutta.. autokuume perkule..

    Tämä nyt oli tällainen vuodatus mutta luulenpa että muillakin ollut vastaavaa viime aikoina.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #2
    Osta Range Rover Evoque. On se ainakin paljon paremman näköinen kuin nuo BMW:n X-sarjan rumilukset.
    E39 528iA

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6327
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Et ole ainoa joka miettii seuraajaa..

      Itse ajanut E61:llä kohta 150 tkm,edellisellä reilu 90tkm ja tällä loput, joten alkaa tuleen korimalli tutuksi,ei siinä hyvä autohan se on mutta seuraavaksi jotain muuta mutta mitä.

      Mulle kanssa kelpais bensa mutta tällä ei niin merkitystä,sellanen 30 tkm tulee vuodessa tuohon ykkösautoon.
      Mökki reissuista tulee osansa ja miettinyt että oisko maasturi mutta toisaalta ei ehkä sittenkään..

      Se ois kanssa että voimaa pitää olla muuten menee maku autoilusta
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • snoub
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 220
        • Oulu

        #4
        Eikös tuollainen f10 / x-drive olis aika maukas seuraaja e60 miehille jos varustelut ja laatutasot haluaa säilyttää? :think
        BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
        BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
        BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

        Ex.
        BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
        BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          #5
          Seiskaa vaan vitosen perään. Se on luonnollista
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1400
            • Kuopio

            #6
            RR evoque on kyllä kuolauslistalla, haittapuolena kuulemma todella huono laatu. Autona kaunis.

            7-sarja on liian iso, pienempää kaipailen. Mutta isomman tuntuu saavan halvemmalla..
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • Fabsu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1754

              #7
              F10:iä vaan seuraavaksi. Joku 535 xd, 313 hv...
              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
              e30 318i -88

              Comment

              • Tyko
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 74
                • Lieto

                #8
                Tuolla rahalla (62k€) laittaisin Volvo V60 D5 AWD Summum R-design. Käytännössä lähes kaikki mahd herkut ja auto on kaunis, toki kauneus on katsojan silmässä. Volvon automaatti kannattaa käydä koeajamassa, ei se ehkä bmw:n ja audin tasoinen ole mutta paljon parempi kuin vanhan mallin purukumi-geartronic. Toinen vaihtoehto XC60 vähän heikommalla varustelulla ja D3 kinetic AWD:nä ja saa vielä jotain varusteita ruksiakin tuohon rahaan.
                Last edited by Tyko; 02-08-2012, 05:20.
                Cayenne S E-Hybrid -15

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1400
                  • Kuopio

                  #9
                  Joo mutta en todellakaan aio laittaa 62k€ autoon.... tai siis toivon että saan pidettyä itseni hihnassa..


                  Jos joku automyyjä heittää 30k€ välirahan tuon nykyisen ja X3 välillä jossa ne varusteet mitä halusin (n. 62k€) niin samantien kylläkin..

                  Pitääpä taas lähteä koeajelemaan huomenissa jotain. Nyt "koeajossa" 116i ihan hyvillä varusteilla, ihan mukava peli. Oma kottero kontin maalauksessa, oli ruostetta. Meni koritakuuseen.
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8975
                    • Kellokoski

                    #10
                    No miksi sen tarvitsee olla kovasti kalliimpi?
                    Eikös joku E60 530xi olisi ihan passeli peli eikä olisi niitä pöllö-öljyn murheita

                    Esim



                    Last edited by _nixu_; 02-08-2012, 10:26.
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • [BMW]
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 700
                      • Joensuu

                      #11
                      Osta vaan se Audi A4, tuntuu tuon bemarin jälkeen näppärältä ja se quattro on talvella ja sateella todella mukava etu.
                      Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                      -----------------------------
                      VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                      BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                      Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                      Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1400
                        • Kuopio

                        #12
                        Tänään sain oman auton takasi.

                        Tuntuipas hyvältä 1-sarjan jälkeen. Hyvää teki välillä ajella muulla, tuli realitycheck..
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • -challenger-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 2150
                          • L a h t i

                          #13
                          Originally posted by touring39 View Post
                          Seiskaa vaan vitosen perään. Se on luonnollista
                          Samaa mieltä tai sitten pysyt vaan E60/61

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8975
                            • Kellokoski

                            #14
                            Originally posted by Ceeray View Post
                            Tänään sain oman auton takasi.

                            Tuntuipas hyvältä 1-sarjan jälkeen. Hyvää teki välillä ajella muulla, tuli realitycheck..
                            Eli myy oma pois ja bensaneliveto E6X tilalle
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              Eli myy oma pois ja bensaneliveto E6X tilalle
                              Onko tuossa järkeä? Kulkee huonommin, rahaa ja hermot menee, E6x-mallisarja on jo aika vanha ja lopputulos on kuitenkin lähes sama auto (tai oikeastaan huonompi jos nykyisessä on aktiiviohjaus ja dynamic drive joita ei saa nelivetoon). Ennemmin ajaisin tuolla nykyisellä.
                              E39 528iA

                              Comment

                              Working...
                              X