Autonvaihtopohdiskelua.. ihanan kallista.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8975
    • Kellokoski

    #16
    Originally posted by TJJ View Post
    Onko tuossa järkeä? Kulkee huonommin, rahaa ja hermot menee, E6x-mallisarja on jo aika vanha ja lopputulos on kuitenkin lähes sama auto (tai oikeastaan huonompi jos nykyisessä on aktiiviohjaus ja dynamic drive joita ei saa nelivetoon). Ennemmin ajaisin tuolla nykyisellä.
    No eihän noissa muissa vaihtoehdoissa ole yhtään enempää "järkeä". Joku pikku koneinen audi tai X-sarjalainen jne..

    Jos haluaa murheenkryynidieselistä eroon niin kai tuo 530i on ihan fiksu vaihtoehto muiden joukossa. Tai sitten 335XI myöskin. Ei se A4 Audille häviä
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • 205/65-15H
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1425

      #17
      Viime syksynä tuli koeajettua nelivetoja paremmuusjärjestyksessä IMO, ajatuksena oli 35-40k€ budjetti, joko uusi tai käytetty:

      Audi A4 Q 1.8T (näppärä, mutta hivenen liian äänekäs, kallis käytettynäkin)
      Audi Q5 2.0 Tdi (yllättävän hiljainen, mutta korkea, hyvin meni silti motarilla, kallis)
      Skoda Superb Elegance 1.8T 4x4 (tykkäsin, mutta uusi farkku olisi maksanut +50k€ -> liikaa, nyt näyttää saavan webaston ja kombin kaupanpäälle)
      Subaru Legacy 2.0 bensa tomaatti (edukas perusjapsi jossa korkeat huoltokulut ja huonot penkit pitkälle)
      Dacia Duster 4x4 (hinta kohdallaan, noita näki saksassa useita, suomessa harvemmin)

      Koko ajan oli taka-raivossa tietoisuus mihin hintaan saa hyvin varustellun nelivetoisen e61:n saksasta ja mitä auto tarjoaa hiljaisuuden, penkkien ja suorituskyvyn suhteen.

      Harkinassa oli lisäksi (ei edennyt koeajoon asti)
      Käytetty Lexus 400h (korkeat huoltokulut, kaikki tomaatteja)
      Käytetty Volvo XC70 (bensat käytännössä kaikki tomaatteja, tämä oli toiseksi pisimmälle päässyt vaihtoehto ajatuksen tasolla, mutta yhtään yksilöä ei ollut koajettavissa/ostettavissa vaaditulla voimalinjalla silloin, etuvetoja on tullut ajettua ja olen tykännyt)

      Koska uudet on kalliita suomessa ja käytettyjä oli niukasti saatavana käytiin hakemassa vaimolle käytetty e61 saksasta budjetin rajoissa. Vielä ei ole kaduttanut...
      e39 M54B22 manual
      Polestar2 LRDM -21
      Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

      Comment

      • Ishvan
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 254

        #18
        Originally posted by Tyko View Post
        Tuolla rahalla (62k€) laittaisin Volvo V60 D5 AWD Summum R-design. Käytännössä lähes kaikki mahd herkut ja auto on kaunis, toki kauneus on katsojan silmässä. Volvon automaatti kannattaa käydä koeajamassa, ei se ehkä bmw:n ja audin tasoinen ole mutta paljon parempi kuin vanhan mallin purukumi-geartronic. Toinen vaihtoehto XC60 vähän heikommalla varustelulla ja D3 kinetic AWD:nä ja saa vielä jotain varusteita ruksiakin tuohon rahaan.
        Automaatti on varsin asiallinen viimeisimmän softapäivityksen jälkeen, joka itselleni tehtiin pari kuukautta sitten ensimmäisessä huollossa. Väitän sen vaihtavan vähintään yhtä pehmeästi ja nopeammin kuin E60/61 laatikon. Yhdistettynä esim. vääntävään dieseliin sen toiminta on todella hyvää. Moni niitä moittii, vaikka ei uusimmilla ole ajanutkaan.

        Itse päädyin V60 D5 automaattilaatikolla ja Summum varustelulla + lisävaruteita sopivasti. R-Design:in halvemman oloinen sisustus ei iskenut. Ulkonäkö olisi tosin ollut hieman sporttisempi.

        Itse en koskaan kuvitellut ostavani Volvoa, mutta ajettuani 300-sarjan, A4 ja MB C-sarjan päädyin omaksi yllättyksekseni Volvoon. Voin kyllä suositella
        Last edited by Ishvan; 04-08-2012, 11:38.
        -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #19
          Originally posted by TJJ View Post
          (tai oikeastaan huonompi jos nykyisessä on aktiiviohjaus ja dynamic drive joita ei saa nelivetoon).
          Kummastakaan ei ole iloa kun on lumihangessa kiinni Onko nuo varusteet A4 Audissa?

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6327
            • P-Pohjanmaa

            #20
            Originally posted by _nixu_ View Post
            No eihän noissa muissa vaihtoehdoissa ole yhtään enempää "järkeä". Joku pikku koneinen audi tai X-sarjalainen jne..

            Jos haluaa murheenkryynidieselistä eroon niin kai tuo 530i on ihan fiksu vaihtoehto muiden joukossa. Tai sitten 335XI myöskin. Ei se A4 Audille häviä
            Mulla onneksi ollut niin pienet murheet noissa disuissa että oikeen naurattaa
            Itseä ei ainakaan disuli harmita päinvastoin,joku 535d F11 m-sport vois olla seuraaja,olettaisin että kohtuu mukava kampe kunnon softalla..
            Tämä vaatii vaan vielä hintojen laskemista tai sopivat numerot ässässä tai lotossa
            Pienempään koppaan ei kyllä tohdi mennä kun nykyinenkin on välillä täyteen ladattu kun reissussa on.
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Kummastakaan ei ole iloa kun on lumihangessa kiinni Onko nuo varusteet A4 Audissa?
              Eikös täällä ole jatkuvasti ylistetty takavetoa talviautona, joten miten sillä nyt muka kiinni jää...
              Audissa taitaa olla kunnollinen ohjaus jo vakiona, mutta kyllähän siihen saa dynaamisen ohjauksen ja sähkösäätöisen alustan (joka toki on eri juttu kuin DD).
              E39 528iA

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7470
                • Oulu

                #22
                Joku vähän ajettu käytetty Skoda Superb 3.6 FSI V6 4x4 DSG -farkku? Tai sitten suosiolla se E91 335xi joka voitti ruotsalaisten talviajohauskuustestissä kaikki Audit ja muutkin nelarit.
                Last edited by Petri.Kekkonen; 04-08-2012, 16:37.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #23
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Eikös täällä ole jatkuvasti ylistetty takavetoa talviautona, joten miten sillä nyt muka kiinni jää...
                  EOS, topicin aloittajalla oli neliveto vaatimuksena, ei maininnut kunnollista ohjausta.

                  Onko e61 vakio ohjaus kelvoton?

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2979
                    • Uusimaa

                    #24
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Onko e61 vakio ohjaus kelvoton?
                    On, jos pääsee ajamaan samanlaista autoa AL:llä.
                    Todennäköisesti, jos aktiv lenkung:ia, ei olisi olemassakaan, en itsekään urputtaisi tuosta vakio servotronic:sta.
                    Koeajoin viimeksi keväällä useamman yksilön ennen hankintaa ja päätös oli sen jälkeen selvä.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1400
                      • Kuopio

                      #25
                      Joo tosiaan itsellä aktiiviohjaus löytyy. Verrattuna tavan ruorinpyöritykseen se on suorastaan taivaasta, parkkiin pääsee yhdenkäden väännöllä..

                      Lähinnä sen takia tässä tekisi nelikkoa mieli kun tulee käytyä metsällä , mökeillä jne niin tuo raapii koko ajan keulasta maahan tai kyljistä oksiin tms.

                      Hyviä mielipiteitä täällä, otan kyllä onkeeni. Ja suurin syy kai se on autokuumeeseen ihan muutoksen haku..
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #26
                        Originally posted by Ceeray View Post
                        Joo tosiaan itsellä aktiiviohjaus löytyy. Verrattuna tavan ruorinpyöritykseen se on suorastaan taivaasta, parkkiin pääsee yhdenkäden väännöllä..

                        Lähinnä sen takia tässä tekisi nelikkoa mieli kun tulee käytyä metsällä , mökeillä jne niin tuo raapii koko ajan keulasta maahan tai kyljistä oksiin tms.

                        Hyviä mielipiteitä täällä, otan kyllä onkeeni. Ja suurin syy kai se on autokuumeeseen ihan muutoksen haku..
                        Laita tuohon pidemmat vieterit ja ota oksasakset mukaan

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          #27
                          Mites lexus RX400h? Noista ei juuri herkkuja puutu, mutta sisustassa kieltämättä pientä tojota fiilistä. Laadultaan kaiketi ihan kelpo pelejä kuitenkin. G/ML mese tai vaikka Nissan Murano? Verotus on kyllä ikävästi muuttunut niin, että maksettavaa tulee siinä muodossa ja ensivuoden käyttömaksut taitaa pompsahtaa 40% tai enemmän...
                          Last edited by Juppe; 05-08-2012, 22:18.

                          Comment

                          • jva
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 1419

                            #28
                            Jaa - täällä oli tällainenkin keskustelu. No, palasin foorumille pitkän tauon jälkeen oikeastaan juuri tämän takia, eli autonvaihtopohdiskelun..joten pohdiskellaan sitä nyt sitten tässä.
                            M6:sten hinnat ovat tulleet mukavasti alaspäin ja poikkeuksellisesti jopa Suomessa on viime aikoina ollut tarjontaa kohtalaisen hyvillä kilsoilla olevista yksilöistä. Palailin foorumille oikeastaan selailemaan vanhoja M5/M6-keskusteluja palautellakseni mieleen oliko noissa jotakin erityistä huomioitavaa kun koeajoille lähtee..
                            No, katsellaan miten käy - jos hyvin käy..tai huonosti, mitenpäin vain - niin kolmen peräkkäisen Possun jälkeen voisi pihaan ilmestyä M6 tässä vielä ennenkuin kesälomat loppuu

                            Edit:
                            Se olis sitten ensimmäinen M6 koeajettu.. Kulkupuoli todella oli vähintäänkin niin mykistävää kuin mitä vuosien takaiselta E60 M5 koeajolta saatoin muistaakin. Hyvin, hyvin luksusmainen tunnelma vallitsee myös sisätiloissa - ainakin kolmen, hyvinkin Spartalaisen karuun Porscheen tottuneelle - katsellaan mihin tää tästä etenee.. Jotta valinta ei olisi liian helppo, niin olihan sitä päätä sotkettava myös yhdellä Porsche-koeajolla..tosin malli oli sellainen johon olen luvannut olla palaamatta..eli 996 mallin 911..mutta turbo on aina turbo - mykistävää on senkin kulkupuoli nimittäin
                            Last edited by jva; 06-08-2012, 14:26.

                            Comment

                            • M_Power
                              Moderator
                              • Jul 2003
                              • 2772
                              • Espoo, HML

                              #29
                              E61 on tullut katseltua käyttöautoksi. Hyvin varustellusta LCI M-Sport mallista joutuu maksamaan kohtuu kilometreillä vähintään 30k€ tai jopa 40k€.

                              Melkein tekisi mieli siirtyä suoraan F11 M-Sport, noita on hyvin tarjolla pienillä kilometreillä. Tosin moottoriksi tulisi pienempi 520d.
                              Last edited by M_Power; 09-10-2012, 22:22.
                              BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                              BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                              Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                              Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                              Team vier Zylinder!

                              Comment

                              • Ishvan
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 254

                                #30
                                Tulipa tingattua tarjousta BMW 328i Tourigista M-Sporttina ja aika läjällä varusteita päälle. Eivät todellakaan tahtoneet tehdä tälläkään kertaa kauppaa kanssani vaihtohyvityksestä päätellen. Mikä perkele näitä paikallisia autokauppiaita vaivaa. Ei ollut kuin lähemmäs 10 000 euroa huonompi väliraha, kuin paras tähän mennessä . Annoin myyjälle hieman palatetta siitä, että oliko tarjous jo pelkkää kettuilua. Olisi mukavaa ostaa joskus auto kotikaupungistakin.
                                Last edited by Ishvan; 09-10-2012, 22:00.
                                -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                                Comment

                                Working...
                                X