Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feikki M Roadster? Apuja kaivattaisiin!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veiled
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 1130
    • Helsinki

    #31
    myyjän vastuulla on taatusti se, että kauppaa autoa oikein tiedoin. muutenhan täällä voitas kusettaa ketä vaan ja vedota siihen, että ostajan olisi pitänyt olla valveutuneempi.

    -V-
    /// X6 35i AlpinWeiss ///

    Pesua, tummennuksia, yliteippausta yms. helsingissä:

    www.automatrix.fi

    Comment

    • Hynkkä
      Newbiemmer
      • May 2011
      • 16
      • Kirkkonummi, Veikkola

      #32
      Noniin, päästiin hommassa eteenpäin. Eli kauppojen purku onnistui ilman mutkia ja itseasiassa myyjän(/liikkeen) puolelta tuli pahoittelut asiasta. Eivät olleet kuulemma itsekään huomanneet asiaa kun auto oli otettu vaihdossa ja M Roadster- merkintä on kuulemma heidänkin omassa kauppakirjassa. Koneena tässä on se 2.8. Hieman kyllä mietityttää miten tuollainen kämmi voisi vahingossa käydä..

      Myyjä oli soittanut edellistä edelliselle? omistajalle ja kuulemma tehtaalta tullut noilla M-edition osilla (ratti, kylkiaukot ja putkisto) ja autossa pitäisi olla jotain 220hv tehoa ja olla sekunnin nopeampi 0-100 verrattuna vakio 2.8:iin.. Voihan se olla, että on hatusta heitettyjä lukemia ja dynolappu pitäisi kyllä nähdä tässä vaiheessa. Tosin kyllähän auto tuntui aika tehokkaalta koeajossa, muttei itsellä ole vertailupohjaa toiseen vastaavaan Z3:seen.

      Myyjä lupasi tulla hinnassa vastaan ja mietinkin, että pitäiskö käydä uudelleen tyyppäämässä autoa, jos siitä reilusti otetaan pois. 2.8 pyyntihinnat näyttäisi olevan 11k-13k välissä. Sinällään jäi autosta ihan hyvä maku, mutta toisaalta oikea M Roadster alkoi kiinnostamaan vielä enemmän jos pari sataa heppainenkin kulkee näin ripeästi. Aito M voi olla aika maukas laite.
      BMW Z3 2.8i arktissilber
      Audi A4 B6 2.0 multitronic sedan

      ex: E53 X5 3.0d
      ex: E46 323 coupe
      ex: Audi A4 B5 sedan ex: Toyota Avensis -05 ex: MB C320 W203 (AMG-Lorinser tuning) hain Virosta 2011 ex: Audi A6 C5 2.4V6 hain Saksasta 2010 ex: Ford Focus -00 sedan panther black

      Comment

      • Fabsu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1754

        #33
        Ihme sekoilua autoliikkeeltä. Jotenkin kummallista etteivät ole muka huomanneet tuon olevan normi zeta. Kai tuosta voisi kympin maksaa, muttei paljon enempää.
        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
        e30 318i -88

        Comment

        • Vilikki
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 6309
          • Raahe

          #34
          tehtaalta on tullut vain joko 2.8 tai m-roadstereita. Tehtaalta tulleet 2.8 on kaikki 192hp malleja. Siis ei ole ollut "putkiviritteisiä" 220hp malleja...
          BMW e36 316i Turbo Compact

          Comment

          • Betrunken
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 458
            • Vantaa

            #35
            OT
            Originally posted by Hynkkä View Post
            N Sinällään jäi autosta ihan hyvä maku, mutta toisaalta oikea M Roadster alkoi kiinnostamaan vielä enemmän jos pari sataa heppainenkin kulkee näin ripeästi. Aito M voi olla aika maukas laite.
            Z3 2.8 M52B28 7.1 s 225 km/h 1997-2000
            M roadster S50B32 5.4 s 250 km/h (raj.)

            Kyllähän tuolla 2.8:lla myös pysyy suomenliikenteen perässä mutta M on aina M, muistaa vain varautua mahdollisesti "kallisiin" ylläpitokuluihin mutta sen varmaan jo tiesitkin
            Citroen ZX "Sacrebleu" edition
            EX:
            -Bmw E28 518i
            -Saab 9000
            -Lada 2105
            Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7452
              • Oulu

              #36
              Tuolla VIN-koodillahan saa autosta varustelistan webbi-ETK:sta:

              Code:
              Type		Value		
              VIN		WBACJ31050LD42035		
              Type code	CJ31		
              Type		Z3 (EUR)		
              E series	E36 (7)		
              Series		3		
              Type		ROADST		
              Steering	LL		
              Doors		2		
              Engine		M52		
              Displacement	2.80		
              Power		142		
              Drive		HECK		
              Transmission	MECH		
              Colour		ARKTISSILBER METALLIC (309)		
              Upholstery	LEDER OREGON/TANINROT (Q4TD)		
              Prod.date	1997-03-27		
              			
              Options			
              Code	Description (interface)		        Description (EPC)	
              S243A	AIRBAG FUER BEIFAHRER			Airbag for front passenger	
              S299A	LM RAEDER MIT MISCHBEREIFUNG		BMW LA wheels with mixed tyres	
              S302A	ALARMANLAGE				Alarm system	
              S314A	FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT	Door mirror, driver lock, heated	
              S388A	VERDECK SCHWARZ			        Softtop, black	
              S423A	FUSSMATTEN IN VELOURS			Floor mats velours	
              S428A	WARNDREIECK				Warning triangle and first aid kit	
              S438A	EDELHOLZAUSFUEHRUNG			Fine wood trim	
              S441A	RAUCHERPAKET				Smoker package	
              S494A	SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER	Seat heating driver/passenger	
              S510A	LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT	Headlight vertical aim control	
              S530A	KLIMAANLAGE				Air conditioning	
              S550A	BORDCOMPUTER				On-board computer	
              S669A	RADIO BMW BUSINESS RDS			Radio BMW Business RDS	
              S676A	HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM		        HiFi speaker system	
              S704A	M SPORTFAHRWERK			        M Sports suspension	
              L801A	DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG		        National version Germany/Austria	
              S818A	BATTERIEHAUPTSCHALTER			Battery master switch	
              S863A	SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA		Dealer List Europe	
              S879A	DEUTSCH / BORDLITERATUR		        On-board literature, German	
              S925A	VERSANDSCHUTZPAKET			Dispatch protection pack	
              			
              Standard equipment 			
              Code	Description (interface)		        Description (EPC)	
              S209A	SPERRDIFFERENTIAL 25%			Differential lock 25%	
              S214A	AUT.STABIL.-CONTROL+TRAKTION(ASC+T)	Automatic stability control (ASC+T)	
              S255A	SPORT-LEDERLENKRAD			Sports leather steering wheel	
              S380A	HARDTOP-VORBEREITUNG			Hardtop-preparation	
              S410A	FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN		Window lifts, electric, front	
              S520A	NEBELSCHEINWERFER			Fog lights	
              S548A	KILOMETERTACHO				Kilometre speedo	
              S806A	3.BREMSLEUCHTE				Third stoplamp
              M-alusta on ainoa M-varuste tuossa mitä mun silmään osuu. Ja sport-ratti löytyy, tehoa 142kW.
              Last edited by Petri.Kekkonen; 01-10-2012, 18:28.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • routasydän
                Newbiemmer
                • Feb 2011
                • 8
                • Haukipudas

                #37
                Originally posted by Fabsu View Post
                Ihme sekoilua autoliikkeeltä. Jotenkin kummallista etteivät ole muka huomanneet tuon olevan normi zeta. Kai tuosta voisi kympin maksaa, muttei paljon enempää.
                Pikkasen epäilyttää tuo tietämättömyys, kun itsekkin kyselin eroista/puutteista normi ämmäläiseen (putkisto, sisusta yms) ja mainitsivat olevan aito m, mutta johon tilattu jotain pientä lisää...

                Comment

                • Convertible
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2638
                  • Turku

                  #38
                  Ai vitsit mitä läppää, ei muutakuin ostelemaan 316i tms ja muutaman M merkin jälkeen M3 on syntynyt.

                  Aloittajalle, käy kokeilemassa Z3 3.0 versiota, se kulkee aika kivasti kevyessä kopassa ja siihen saa DSC:n, 2.8ssa sitä ei ole. (eikä liioin vanhemissa 321hv Z3 M versioissa) Ainoastaan muutamissa Z3 M autoissa on E46sta tuttu M sarjan kone jolloin myös DSC oli vakiona.
                  F25 X3 35d
                  E87 118i
                  E46 330ti
                  E46 M3
                  E30 M3
                  E30 M3 Convertible
                  Z3 Roadster

                  Comment

                  • -J-T-A-
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2007
                    • 297
                    • Espoo

                    #39
                    Kyllä puhtaana kusetuksena tämän ottaisin, jos kohdalle sattuisi.
                    ----------------‐‐‐--------
                    G21 330e x-drive
                    E34 530i
                    F800S
                    F30 330d (ex)
                    E91 330d (ex)
                    E81 120d (ex)

                    Comment

                    • Veiled
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 1130
                      • Helsinki

                      #40
                      Originally posted by -J-T-A- View Post
                      Kyllä puhtaana kusetuksena tämän ottaisin, jos kohdalle sattuisi.
                      samoin.

                      -V-
                      /// X6 35i AlpinWeiss ///

                      Pesua, tummennuksia, yliteippausta yms. helsingissä:

                      www.automatrix.fi

                      Comment

                      • jussi_r
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1655
                        • Nurmijärvi

                        #41
                        Originally posted by Hynkkä View Post
                        Myyjä lupasi tulla hinnassa vastaan ja mietinkin, että pitäiskö käydä uudelleen tyyppäämässä autoa, jos siitä reilusti otetaan pois. 2.8 pyyntihinnat näyttäisi olevan 11k-13k välissä. Sinällään jäi autosta ihan hyvä maku, mutta toisaalta oikea M Roadster alkoi kiinnostamaan vielä enemmän jos pari sataa heppainenkin kulkee näin ripeästi. Aito M voi olla aika maukas laite.
                        Siinä autossa oli M:ää ne vanteet, ja se ei ole nyt hyvä juttu.

                        M Roadsterissa on takana ET8 ysituumasella, kun taas tavis-Zetoissa ET on luokkaa 41-46 jollain seiskapuokilla vanteella. Eroa on siis rutkasti enemmän kuin mitä vaikka 3-srj vs. 5-srj. Näin ollen ne ämmäläisen vanteet eivät käy oikein mihinkään muuhun autoon hyvin, vaikka varmaan osa täällä edelleen kiistää ajo-ominaisuuksien pilalle menon yms, koska tulee niin hienosti kaareen tuo vanne. Mä kinuaisin tuolla perusteella ylimääräisen puolitoista tonnia rabattia.
                        M3 Cabrio Individual
                        530d GT xDrive
                        GL420 CDI
                        ZX-12R

                        Comment

                        • biglimited
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2006
                          • 1519
                          • Turku

                          #42
                          Originally posted by Convertible View Post
                          Ai vitsit mitä läppää, ei muutakuin ostelemaan 316i tms ja muutaman M merkin jälkeen M3 on syntynyt.

                          Aloittajalle, käy kokeilemassa Z3 3.0 versiota, se kulkee aika kivasti kevyessä kopassa ja siihen saa DSC:n, 2.8ssa sitä ei ole. (eikä liioin vanhemissa 321hv Z3 M versioissa) Ainoastaan muutamissa Z3 M autoissa on E46sta tuttu M sarjan kone jolloin myös DSC oli vakiona.
                          Ei kai kukaan näitä turvavarusteiden vuoksi ostele...
                          Lukkoperä on kaikissa 6-koneisissa ja sehän kivaa vaan lisää
                          Deutchland uber alles!

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            #43
                            Originally posted by Convertible View Post
                            Aloittajalle, käy kokeilemassa Z3 3.0 versiota, se kulkee aika kivasti kevyessä kopassa ja siihen saa DSC:n, 2.8ssa sitä ei ole. (eikä liioin vanhemissa 321hv Z3 M versioissa) Ainoastaan muutamissa Z3 M autoissa on E46sta tuttu M sarjan kone jolloin myös DSC oli vakiona.
                            Kolmelitrainen kyllä on pirteä, riittää mainiosti. Tosin tuosta kakskasistahan saa melkein saman verran pihalle melko helpostikin. Pelasti viime talvena tuo DSC monet kerrat, tosin tuollaisella nyt on muutenkin itsemurha ajella talvella.

                            Tuo kyseinen avo taisi eilen ajella mun perässä kehä kolmosella, ainakin oli samanvärinen ja juurikin ämmäläisen vanteilla. Koneen puolesta tasan vakio 2.8 kulkupuolen perusteella. Tai no, mistä mä tiedän oliko sillä lappu lattiassa
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • kurvailija
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2008
                              • 181
                              • nurmijärvi/kiljava

                              #44
                              OMA mielipiteeni tähän soppaan,jos olisin ostamassa m-sarjalaista en todellakaan harkitsisi 2.8 litrasta.

                              Comment

                              • Hynkkä
                                Newbiemmer
                                • May 2011
                                • 16
                                • Kirkkonummi, Veikkola

                                #45
                                Kävi eilen hemmetin hieno juttu. Nimeltä mainitsematon foorumilainen (jolle soisin toki julkisesti creditit), joka on itse tuonut kyseisen Zetan -2010 Saksasta otti yhteyttä! Sain arvokasta lisätietoa autosta ja sen myötä jatkoin vielä neuvotteluita ostosta.

                                Tein uuden tarjouksen autosta oikealla hintatasolla ja päästiin yhteisymmärrykseen hinnasta. Huomenna täytyy mennä hakemaan auto hellään huomaan.
                                BMW Z3 2.8i arktissilber
                                Audi A4 B6 2.0 multitronic sedan

                                ex: E53 X5 3.0d
                                ex: E46 323 coupe
                                ex: Audi A4 B5 sedan ex: Toyota Avensis -05 ex: MB C320 W203 (AMG-Lorinser tuning) hain Virosta 2011 ex: Audi A6 C5 2.4V6 hain Saksasta 2010 ex: Ford Focus -00 sedan panther black

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎