Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uudempien bemareiden neloskoneet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    #16
    Vähä karkas... mutta ikinä ei ole "jarrujen" tärinän aiheuttajat olleen kierot levyt.

    Vaan ollut jumivia satuloita, väljiä puslia, joskus jopa koiranluun väljyys sai ratin tutisemaan jarrutaessa

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #17
      Vähän karkaa, mut ei se mitn. Paa levyt kiinni rengaskoneeseen ja sitten heittokello kylkeen. Äkkiä selviää heitot.

      Comment

      • Vesa
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 363
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Juppe View Post
        Vähän karkaa, mut ei se mitn. Paa levyt kiinni rengaskoneeseen ja sitten heittokello kylkeen. Äkkiä selviää heitot.
        Jatketaan OT:ta, sorry! Mulla uudet Zimmermann-levyt, jarrut purettu atomeiksi ja varmasti ei ole jumituksia. Heittoa levyissä 5 ja 8 sadasosa-mm. Onko siis jarrutärinän aiheuttaja? Muutoin etupäässä kaikki uutta ja original-teile...
        Nykyiset:
        BMW F11 535DA xDrive -15
        Toyota Yaris Hybrid -20

        Exiä noin 60 kpl...

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

          #19
          Kyllähän Mersun ajettavuus on "laivamainen" jos vertaa Bemariin.
          Allekirjoittanut on tämän vuoden aikana ajellut yli 10 tkm E320 CDI -08 farkulla joka on Avantgarde ja sportti paketilla...

          Jos tuota vertaa mihin tahansa kunonssa olevaan E61:een,
          häviää tuo oikeastaan kaikissa asiaoissa, eli mm.
          - Ohjaustuntumassa
          - Kulutus/tehosuhteessa (jopa vanhempiin 530d)
          - penkeissä (versus. bemun sportit/comfortit, normipenkkejä en harrasta)
          - Laatikon toiminnassa(7G-tronic on nykivämpi ja reagoi hitaammin)

          Ainut mikä on parempaa
          on uraherkkyys (tai sen vähyys).
          Ja ehkä se tekniikka on kestävempää kuin Bemareissa,
          jos etupään alustanosat unohdetaan.

          Tosin valtaosa Bemareista on pilattu renkailla...

          Ja on minulla joskus aieminkin ollut vastaavia Mersuja,
          ei ne olleet sen kummempia...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Kartiopari
            Bimmer Rookie
            • Mar 2012
            • 179
            • Hyvinkää

            #20
            Originally posted by Juppe View Post
            Onko se nyt niin, että 1 ja 3 srj. bemareita ei kohta enää uskalla edes ostaa pienemmillä koneilla? Tässä on nyt pikkuhiljaa alettu kartoittamaan seuraavaa autoa ja ensin mielessä oli 120i/d, 123d sekä 320i 170hv. Mitä nettiä on tullut selailtua, niin sykkiä kohtaloita tuntuu riittävän. Itsellä ikähaarukka olisi 2007-2009 ja kilsoja max 80tkm. Niitä alkupään alitehoisia ja jakopäävikaisia bensarosvoja en ole edes harkinnut. Toi 170hv 320i olis kaupunkipainotteiseen ajoon ihan sopiva käyttis, kunhan "myrkkyjä" olisi ruksittu riittävästi varustelistalta.

            Mersun pikkuiset sähköviat jätti vähän pahan maun W203 korista, mutta ainakin dieselit ovat olleet suht huolettomia pelejä ja tässä on nyt vähän kuitenkin alkanut pää kääntyä w204 C200 kompressor/C220cdi suuntaan. Automaattina tietty. Ainakin mersun automaatit ovat kyllä omalla kohdalla pelanneet todella mukavasti ja ajoltaan ovat olleet omaan makuun juuri sellaisia, kuin haluan (avantgarde ja sport). Mersun suuntavakaus huonoilla teilla on kyllä jotain semmosita mihin ei 3srj bemarilla ole päässyt tutustumaan.

            Onko tässä bemaristi nyt ajettu semmoiseen nurkkaan, että on pakko katsella mursun suuntaan, jos ei ihan hillitöntä määrää kalliita vikoja halua vaivoikseen. Ei ne mersutkaan toki mitään autuaaksi tekeviä ikiliikkujia ole, mutta noi vanosten kulahtamiset ja jakopäävaivat alkaa kyllä olla lähellä painajaista. Kutosella olevaa en taida ostaa, kun verot pompsahtaa melkoisesti. Mersun kompuraan saisi vielä kleemannin boost kitilä juuri sopivan määrän koneja.

            Voihan tosin olla, että yksittäiset losahtaneet koneet ja niistä syntynyt foorumikeskustelu vääristää käsitystä, mutta ei M44, M42 ja M43 koneista oo tämmöstä käsitystä päässyt itselle syntymään. Niillä on ajettu korit loppuun.
            No oma mielipide asiaan on että jos ostat 80tkm ajetun ja et aja sillä enempää kuin 100tkm niin ei tarvitse vielä yöuniaan menettää.. Jos liikaa ahdistaa niin sitten on vaan ajettava niillä vanhoilla romppeilla.. Jos haluat perspektiiviä asiaan niin esim. noissa VAG:n Tsi koneissa tuo ketjuongelma on hieman eri sfääreissä.. Mulle on nyt tullut omaan ~30tkm maaliskuun alusta ja ei oo vielä räjähtänyt. Ja jos räjähtää niin se on sen ajan murhe
            F33 435i X-drive Cabriolet -14

            Ex:E82 123d -08 M-Sport

            Ex:E82 120d -08

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              #21
              Kyllähän Mersun ajettavuus on "laivamainen" jos vertaa Bemariin.
              Mun kokemukset rajoittuu pitkälti c-sarjaan. Ei ne kyllä mitään laivoja oo olleet. Isompaa autoa en edes halua.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Kyllähän Mersun ajettavuus on "laivamainen" jos vertaa Bemariin.
                Mahtaa Mersu sitten olla aivan kaamea, sillä minusta E39:kin on laivamainen ajettava, jota tuulet heiluttaa. Mites Mersun sivutuuliherkkyys?

                Mersuissa taitaa olla parempi ajoasento pitkäjalkaiselle kuskille. Kovin vaan tuntui mukavalta uusin ja sitä edellinen E-sarja tuossa mielessä. Tilanne oli varsin erilainen kun istui E60:ssä, mikään ei oikein osunut kohdalleen. Eikä sitä perusongelmaa penkillä korjata.

                Jatkan yhä haaveilua Mersun C350 4maticista AMG-paketilla... Täytyy käydä koeajamassa joku C-sarjan Mersu, ehkä innostus hiipuu siihen.
                E39 528iA

                Comment

                • Jube
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 9636
                  • ...

                  #23
                  Originally posted by isoR View Post
                  Joskus jopa koiranluun väljyys sai ratin tutisemaan jarrutaessa
                  Älä nyt viitti
                  Näillä mennään:
                  Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                  BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                  BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                  BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                  MB c124 230CE -90 "Badboy"
                  MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                  Comment

                  • Heksula
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 2285
                    • Porvoo

                    #24
                    Originally posted by Jube View Post
                    Näinhän se on jos vertaa e60:stä w124:seen tai e90:stä w201:seen
                    Njaa, ei mua kiehdo se mesen ohjaus yhtään. Tunnoton eikä palauta yhtään. Makuasia kai tämäkin
                    2020 G20 320i xdrive

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎