Announcement

Collapse
No announcement yet.

Englannista tuodut autot, osissa yllättäviä eroja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JD
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1194
    • Espoo

    Englannista tuodut autot, osissa yllättäviä eroja

    Englannista saa halvalla käyttöiän loppupuolella olevia autoja, niitä tuodaan paljon suomeenkin osina myytäviksi, mutta harvoin näkee mainittavan että osa osista ei käy suomiautoon. Ainakaan ilman muutoksia.

    Esimerkiksi vaikka E39, tässä muutama esimerkkipoikkeama, ehkä yllättäväkin:

    - V8 koneet ovat lohkoltaan erilaiset, startti sijaitsee vasemmalla juuri ohjausakselin reitillä. Myös pakosarjat on erilaiset.
    - Penkit, vaikka vasempaankin penkkiin olisikin tilattu samat säädöt kuin kuskille niin eroksi silti jää vielä tunnistinmaton puuttuminen oikeanpuoleisesta penkistä.
    - Ovipahvit, etuovien kahvat ovat erilaiset koska kuskilla isompi lasinnostinpainikepaneeli, pahvit ei käy ilman kahvamuutosta. Voi askarrella suomikahvat tilalle mutta osa reiistä eri kohdassa ja joku reikä jää näkyviin.
    - Sivupeilit, peilien rungot ovat eri kulmassa joten säätövara ei riitä suomiautoon.
    - Etuvalot, ne on suunniteltu näyttämään eri puolelle, valoissa on vipu jolla tilapäisesti saa euroopan matkalla valot näyttämään toiseen suuntaan. Mutta taitaa lukea että vain tilapäiskäyttöön?
    - Kojelaudan ja keskikonsolin monet osat tietenkin, mutta myös konsolin alla menevä ilmaputki ja mm. käsijarrukahva on erilainen.
    - Etuosan matto, polkimien kohdalla eri muotoilut ja ohennettu, ei toimi suomiautossa.
    - Polkimet ja polkimien kiinnikesysteemit
    - Jarrupääsylinteri, putkilähdöt väärään suuntaan
    - V8 koneisissa etuakselipalkki, simpukka ja yleensä raidetankosysteemit, ne ei suomiautoon käy
    - jne. monta muutakin löytyy

    Eli kannattaa katsoa mitä enkkuautosta ostaa, vaan mitä sitten uskaltaa ostaa?
    Siihen löytyy helppo keino, katso autosi osaluettelosta osa jota olet ostamassa ja jos osan perässä lukee Left-hand drive niin se tarkoittaa, että ne osat on erilaisia jos ratti toisella puolella. Jos tekstiä ei ole niin osat käy molempiin.
    Esim.
    Last edited by JD; 17-10-2012, 10:16.
    Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
    https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19178
    • -

    #2
    Erittäin aiheellinen huomatus monelle rakentelijalle!
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • Discohai
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 1726
      • 02

      #3
      Sen verran tuosta v8 lohkosta että itse lohkothan ovat oikeasti siis samat mutta startin reikä on vain tehty eri puolelle. Vaihdoin itse juuri englantilaisen auton moottoriin startin toiselle puolelle. Helppo homma kun valussa näkyy selkeästi paikka johon reikä pitää tehdä.
      E30 V8 M-Technic II
      Myydään uusia bmw-varaosia
      Täällä,

      täällä
      ja täällä
      Puretaan:E32 735ia
      Puretaan:E34 525ia
      Puretaan:E34 535ia
      Puretaan:2kpl E30
      Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

      Comment

      • JD
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1194
        • Espoo

        #4
        Originally posted by Discohai View Post
        Sen verran tuosta v8 lohkosta että itse lohkothan ovat oikeasti siis samat mutta startin reikä on vain tehty eri puolelle. Vaihdoin itse juuri englantilaisen auton moottoriin startin toiselle puolelle. Helppo homma kun valussa näkyy selkeästi paikka johon reikä pitää tehdä.
        Jep, askartelemalla saa tämänkin sopimaan. Lohkot myydään eri osanumeroilla koska on työstetty startin reikä eri puolelle.
        Kun löytyy välineet jolla tehdä alumiiniin tarkasti startin vaatima muutaman sentin kokoinen reikä niin asian saa korjattua. Tarkka pitää olla koska väljää ei startinreikään saa jäädä ja kohdistus tietysti just eikä melkein. Reikäsaha on yksi kotitallimahdollisuus saada sopiva aukko.
        Toisen puolen turha reikä pitää sitten tulpata jollakin peitelevyllä ettei mene moskat aukosta sisään ajellessa.

        En tiedä onko yksittäistapaus vai yleistä mutta V8 enkkuauton varustepapereissa luki "Special engine", se saattaa "Police specialin" :-) sijasta tarkoittaa esim. sylinterien pinnoitteen olevan eri tavaraa? englantilaisbensalle?
        Onko silloin myös sisuskaluissa eroja? Männissä? männänrenkaissa? Osaluettelo varmaan kertoisi.
        Last edited by JD; 17-10-2012, 11:31.
        Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
        https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          #5
          Originally posted by JD View Post
          Jep, askartelemalla saa tämänkin sopimaan. Lohkot myydään eri osanumeroilla koska on työstetty startin reikä eri puolelle.
          Kun löytyy välineet jolla tehdä alumiiniin tarkasti startin vaatima muutaman sentin kokoinen reikä niin asian saa korjattua. Tarkka pitää olla koska väljää ei startinreikään saa jäädä ja kohdistus tietysti just eikä melkein. Reikäsaha on yksi kotitallimahdollisuus saada sopiva aukko.
          Toisen puolen turha reikä pitää sitten tulpata jollakin peitelevyllä ettei mene moskat aukosta sisään ajellessa.

          En tiedä onko yksittäistapaus vai yleistä mutta V8 enkkuauton varustepapereissa luki "Special engine", se saattaa tarkoittaa esim. sylinterien pinnoitteen olevan eri tavaraa? englantilaisbensalle?
          Tuuppaa siihen toisen startin, ei jää käynnistymättä talvipakkasilla
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • jussi_r
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1655
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by suppari View Post
            Tuuppaa siihen toisen startin, ei jää käynnistymättä talvipakkasilla
            Ja kompensoi lisäpainon jättämällä ohjausakselin pois? No, kääntyyhän se kasikoneinen kaasullakin.
            M3 Cabrio Individual
            530d GT xDrive
            GL420 CDI
            ZX-12R

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Originally posted by JD View Post
              En tiedä onko yksittäistapaus vai yleistä mutta V8 enkkuauton varustepapereissa luki "Special engine", se saattaa "Police specialin" :-) sijasta tarkoittaa esim. sylinterien pinnoitteen olevan eri tavaraa? englantilaisbensalle?
              Onko silloin myös sisuskaluissa eroja? Männissä? männänrenkaissa? Osaluettelo varmaan kertoisi.
              Englanti kuului polttoaineiden osalta ongelma-alueeseen, nicasil koneet ei kestäneet tuolla joten sinne alettiin toimittaa alusil-motteja.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Yksi hyvä ero on E38:n ilmastointi paneeli UK malleissa.

                Toimii muuten mutta ilmastoinnin päälle saaminen vaatii kerran kierrättämissä +4krpm

                Comment

                • JD
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1194
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by suppari View Post
                  Tuuppaa siihen toisen startin, ei jää käynnistymättä talvipakkasilla
                  Niin se startti on myös yksi osa joka ei käy suomiautoon.
                  Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                  https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎