Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laatu e39 vs e61 ja e46 vs e91

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E.K.
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 494
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by Peltsii View Post
    Sama ominaisuus löytyy ainakin meikäläisen E39:stä ja voin kertoa, että alkanut pikkasen vituttamaan taas kun kjelit kylmentynyt No, onneks ei tuu kun alle 500km kuussa kilsoja, niin ei tarvii paljoo siellä kabiinissa aikaa viettää
    Vinkuu mullakin taas. Johan toissa talvena ostin uuden moottorin hyllyyn odottamaan muttakun ei vaan viitsis alkaa vaihtamaan edelleenkään.

    Comment

    • U. Turhapuro
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1161

      #17
      Originally posted by baijerilainen View Post
      E39 on kyllä laadukas peli, jostain kun löytäs niitä viimesiä 2003 malleja kunnon myllyllä niin voisin vaikka vaihtaa.
      Itse ajelin alkupään E39 lähes 8 vuotta ja ei ollut valittamista. Kovasti yritin vaihtaa alkupään E60 malliin, mutta en löytänyt autoa, joka olisi säväyttänyt ja ollut samalla hinnoiteltu oikein.

      Mietin ääneen, että jos E39 ruettaisiin valmistamaan uudestaan uutena ostaisin sellaisen heti.

      Sattumalta löytyi viimeisiä E39 malleja kunnon varusteilla ja hyvällä historialla, vähän ajettu, niin piti ostaa sellainen. Tyytyväinen olen ollut ja nukkunut yöni rauhassa, vaikka koriltaan auto on jo vanha ja piti maksaa sieltä E39 mallien kalliimpien päästä!

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        #18
        Originally posted by TJJ View Post
        Mikä F10:ssä on vikana? Sellaisessa istumisen jälkeen E39 tuntui lähinnä Ladalta, koeajo tosin on tekemättä (sekä Ladan että F10:n). Tiedä sitten onko F10:n omistaminen pelkkää riemua vai jatkuvaa huollossa käyntiä ja akun virranvähyyden kanssa tuskailua.
        Ajoltaan/sisustaltaan tietty vie f10, mutta kun alkaa katsomaan/purkamaan konehuonetta, tulee mulla ainakin semmonen ranskalainen/paska fiilis. :(
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          #19
          Ei ole E60 tullut omistettua, mutta ajaa olen saanut jokusen kerran. Kyllähän se ihan laadukkaalta peliltä vaikuttaa, mutta luotettavuudesta en osaa sanoa juuta taikka jaata. E39:ää on saanut korjata useamman kerran, kun veljelläni sellainen on ja hänellä kilometrejä tulee vuodessa suhteellisen paljon. Auto on tosin jo 12-vuotias ja 270 tkm mittarissa, niin ei voida olettaakaan auton olevan virheetön.

          Hieman huvittavaa on joidenkin ihmisten asenne sen suhteen, että uusi malli jotenkin "pilaisi" vanhan mallin tai saisi sen jotenkin näyttämään "vanhalta". Ei kai se auto mihinkään muutu, katsojan silmissä vaan tuntuu mielikuva autosta muuttuvan.

          F10:ssä ja oikeastaan kaikissa uusissa Bemareissa ketuttaa nuo tekniset uudistukset, eli vanhoja kunnon suoria kutosia ja kaseja on korvattu neloskoneisilla turboilla ja kohta markkinoille tulee kolmipyttyisiä malleja. No minkäs sille mahtaa, maailma menee eteenpäin, mutta itse en pystyisi nauttimaan Bemarista, jossa on neloskone tai se ei ole vapari. Nimittäin turbo ei kestä auton elinikää ja olen lähes satavarma, että tuollaisen uuden Bemarin ylläpito tulee olemaan tulevaisuudessa kalliimpaa kuin nykyisten autojen.

          Comment

          • Smistik
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1130
            • Kanta-Häme

            #20
            Edellinen oli E46 touring ja nyt E91 alla. Allekirjoitan sen, että sisustan laadukkuus oli E46 parempi ja tykkäsin myös enemmän kojelaudan muotoilusta. Lisäksi E91:ssä paskempaa on kevyet ovet -> ei ole sitä E46 kassakaapinovi-fiilistä kun sulkee. Pikkaisen heittämällä meni aina kiinni tukevasti. Nyt jää helposti auki, jos ei paisko.

            Ajettavuus ja yleinen tukevuus on E91:ssä parempi. Ja ehkä muotoilukin on onnistuneempi. Tosin tuo lokasuojamuotoilu oli parempi E46:ssa. Tykkäsin kun oli sellaset kaaret, eikä melkein suora pelti alas asti pienellä taitteella.
            ex E91 320d käsiaskilla
            ex E46 330dat
            japski
            ranu

            ex E30 316i 4d

            Comment

            • nappe74
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 2846
              • South Carelia

              #21
              Miun mielestä tuo E91 on muovimaisempi kuin E39, E46:sta ei ole kokemusta...
              Mut eiks noi 3er-malliset ookki vähän niinku muoveja...
              Jämäkkä peli tuo E91 on ollu ajella muuten, hyvin on pelannu !!
              G30 530e xDrive A M-Sport -20

              ex-Bimmerit:
              F10 525dA xDrive M-Sport -13
              E21 316 -80
              E91 330xdA M-Sport -06
              E53 X5 3.0iA Sport -04
              E91 335xiA M-Sport -08
              E60 530iA M-Sport -06
              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
              E91 320d -06
              E39 530iAT M-Sport -01
              E36 328iA -96
              E39 528iA -96
              E36 325i -92

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6326
                • P-Pohjanmaa

                #22
                Originally posted by baijerilainen View Post
                E39 on kyllä laadukas peli, jostain kun löytäs niitä viimesiä 2003 malleja kunnon myllyllä niin voisin vaikka vaihtaa. Äärimmäisen hiljanen auto, hiljaisempi kuin e6x. Helvetin hyvä ajaa, on tuo e61 kyllä hyvä ajaa suorastaan loistava. Mutta se laatu... E39 ei nitissyt eikä natissu vaikka pakkasta oli 30 raatia. Sen alusta ei pakkunut ja rutissut. Sitten nää sähköhärpäkkeet, ne vaan toimi e39:ssä. Kuten PDC ja navi. Kaiholla muistelen sitä ekaa bemariani. Laadukas peli kaikin puolin.
                Kyllä mun mielestä tuo E61 on vaan laadukkaampi sekä uudemman tuntuinen kuin E39.
                Ainoa vika mikä nykyisessä 535d:ssä on nyt juuri tuo pdc failure eli parkkitutka.
                Ja ainakin meillä on tuo 535d hiljaisempi kuin M5 tosin ämmäkään ei mikään meluisa ole.
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #23
                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Hieman huvittavaa on joidenkin ihmisten asenne sen suhteen, että uusi malli jotenkin "pilaisi" vanhan mallin tai saisi sen jotenkin näyttämään "vanhalta". Ei kai se auto mihinkään muutu, katsojan silmissä vaan tuntuu mielikuva autosta muuttuvan.

                  F10:ssä ja oikeastaan kaikissa uusissa Bemareissa ketuttaa nuo tekniset uudistukset, eli vanhoja kunnon suoria kutosia ja kaseja on korvattu neloskoneisilla turboilla ja kohta markkinoille tulee kolmipyttyisiä malleja. No minkäs sille mahtaa, maailma menee eteenpäin, mutta itse en pystyisi nauttimaan Bemarista, jossa on neloskone tai se ei ole vapari. Nimittäin turbo ei kestä auton elinikää ja olen lähes satavarma, että tuollaisen uuden Bemarin ylläpito tulee olemaan tulevaisuudessa kalliimpaa kuin nykyisten autojen.
                  No kyllähän se vanha korimalli todellakin näyttää sekä tuntuu aina vanhalta uuden rinnalla. Ainakin kun kaverin e60 kyydissä oon istunut niin onhan se kaikin puolin modernimpi. Itse näkinsin tämän laatukysymyksen aika pitkälle niin että kuinka paksulla lompakolla sitä autoa ollaan optiolistalta ruksittu. Viimes kun katselin autoja, niin päädyin ennemmin iso moottoriseen sekä hyvin varusteltuun e39:iin, kuin karvalakki varusteilla ja pienellä koneella olevan e60 malliin. Molemmissa varmaan samalla lailla vikoja :think vanhimmat e60 koriset on jo 8 vuotta vanhoja kuitenkin.

                  Toisekseen en ymmärrä tätä narinaa näistä uusista moottoreista? Varmasti uusimmat ovat parhaimpia mitä bmw:n tehtaalta on koskaan valmistettu, ja sitä suoraa kuutosta saa edelleenkin ilman turboa. Kasikoneeseen on tullut tuplaturbo, eikä ainakaan mua haittaa yhtään. Tuskin on koskaan varaa sellaiseen, niin mitäpä tuosta stressaa.

                  Yks asia on varma, kaikki nykyautot jotka on tungettu täyteen elektroniikkaa ym teknisiä hienouksia, tulevat olemaan sitten joskus todellisia painajaisia kun ovat elinkaarensa loppupäässä. Siinä konkursissa ei parit turboahtimet paljoa paina.

                  Comment

                  • [BMW]
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 700
                    • Joensuu

                    #24
                    Kokemukset e39...todella paljon satunnaisia sähkövikoja, vikaa ei mistää löytynyt kuitenkaan. Ilmeisesti eri boksien satunnaisia toimintahäiriöitä. Valo/vilkku ongelmia, sähköikkunat pätki, samoin pyyhkimet, kattoluukku saattoi aueta milloin huvittaa, pikseliongelmia ja akun varaus myös hävisi aina jos oli vähän enemmän pakkasta ja auto seisoi viikonlopun. Tämä akun varaus aiheuttaa varmasti osan noista ongelmista. Se on myös mukava kun takakontin lukkoa ei tule käytettyä ja ryömit sitten takakonttiin akkua irrotamaan takapenkkien kipin avulla (onneks oli tämä varuste) -30 pakkasella niin se vähän ottaa päähän. Ei paljoa ottanut virtaa vastaa konehuoneen puolelta. Muutenhan se on mainio auto kun mekaanista vikaa oli vähän, puhallin kitisi tässäkin. Sisutan materiaalit oli todella hyvät ja miellyttävät, hieman häiritsi laivan ruorin kokoinen ohjauspyörä joka on joka mallissa. Minulla siis oli karvalakki 523i -96, paremmilla varusteilla varustettua e39 en kokemusten perusteella ostaisi.

                    Vertauksena e60 kokemukseen, niin siinä taas on aivan järkyttävä sisusta, kaikki on liian suurta, myös sport penkit on tehty tukeville(535d M-sport). e90 on paljon parempi sisusta vaikka on hyvin saman tyylinen mutta se on paljon paremmin mitotettu.

                    Kyllä kiinnostas e46 ja e90 omistaa vähintään sillä 2.5l koneella, mielestäni niissä nyt ei kauheita eroja ole, e46 sisusta tuntuu arvokkaammalta mutta se on tyypillistä tuon aika kauden autolle. Vähän sama kun vertaa b5 ja b6 audia, b6 on modernimpi mutta minusta b5 näyttää arvokkaammalta.
                    Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                    -----------------------------
                    VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                    BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                    Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                    Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎