Originally posted by Peltsii
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Laatu e39 vs e61 ja e46 vs e91
Collapse
X
-
Originally posted by baijerilainen View PostE39 on kyllä laadukas peli, jostain kun löytäs niitä viimesiä 2003 malleja kunnon myllyllä niin voisin vaikka vaihtaa.
Mietin ääneen, että jos E39 ruettaisiin valmistamaan uudestaan uutena ostaisin sellaisen heti.
Sattumalta löytyi viimeisiä E39 malleja kunnon varusteilla ja hyvällä historialla, vähän ajettu, niin piti ostaa sellainen. Tyytyväinen olen ollut ja nukkunut yöni rauhassa, vaikka koriltaan auto on jo vanha ja piti maksaa sieltä E39 mallien kalliimpien päästä!
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMikä F10:ssä on vikana? Sellaisessa istumisen jälkeen E39 tuntui lähinnä Ladalta, koeajo tosin on tekemättä (sekä Ladan että F10:n). Tiedä sitten onko F10:n omistaminen pelkkää riemua vai jatkuvaa huollossa käyntiä ja akun virranvähyyden kanssa tuskailua.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Ei ole E60 tullut omistettua, mutta ajaa olen saanut jokusen kerran. Kyllähän se ihan laadukkaalta peliltä vaikuttaa, mutta luotettavuudesta en osaa sanoa juuta taikka jaata. E39:ää on saanut korjata useamman kerran, kun veljelläni sellainen on ja hänellä kilometrejä tulee vuodessa suhteellisen paljon. Auto on tosin jo 12-vuotias ja 270 tkm mittarissa, niin ei voida olettaakaan auton olevan virheetön.
Hieman huvittavaa on joidenkin ihmisten asenne sen suhteen, että uusi malli jotenkin "pilaisi" vanhan mallin tai saisi sen jotenkin näyttämään "vanhalta". Ei kai se auto mihinkään muutu, katsojan silmissä vaan tuntuu mielikuva autosta muuttuvan.
F10:ssä ja oikeastaan kaikissa uusissa Bemareissa ketuttaa nuo tekniset uudistukset, eli vanhoja kunnon suoria kutosia ja kaseja on korvattu neloskoneisilla turboilla ja kohta markkinoille tulee kolmipyttyisiä malleja.No minkäs sille mahtaa, maailma menee eteenpäin, mutta itse en pystyisi nauttimaan Bemarista, jossa on neloskone tai se ei ole vapari. Nimittäin turbo ei kestä auton elinikää ja olen lähes satavarma, että tuollaisen uuden Bemarin ylläpito tulee olemaan tulevaisuudessa kalliimpaa kuin nykyisten autojen.
Comment
-
-
Edellinen oli E46 touring ja nyt E91 alla. Allekirjoitan sen, että sisustan laadukkuus oli E46 parempi ja tykkäsin myös enemmän kojelaudan muotoilusta. Lisäksi E91:ssä paskempaa on kevyet ovet -> ei ole sitä E46 kassakaapinovi-fiilistä kun sulkee. Pikkaisen heittämällä meni aina kiinni tukevasti. Nyt jää helposti auki, jos ei paisko.
Ajettavuus ja yleinen tukevuus on E91:ssä parempi. Ja ehkä muotoilukin on onnistuneempi. Tosin tuo lokasuojamuotoilu oli parempi E46:ssa. Tykkäsin kun oli sellaset kaaret, eikä melkein suora pelti alas asti pienellä taitteella.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Miun mielestä tuo E91 on muovimaisempi kuin E39, E46:sta ei ole kokemusta...
Mut eiks noi 3er-malliset ookki vähän niinku muoveja...
Jämäkkä peli tuo E91 on ollu ajella muuten, hyvin on pelannu !!G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Originally posted by baijerilainen View PostE39 on kyllä laadukas peli, jostain kun löytäs niitä viimesiä 2003 malleja kunnon myllyllä niin voisin vaikka vaihtaa. Äärimmäisen hiljanen auto, hiljaisempi kuin e6x. Helvetin hyvä ajaa, on tuo e61 kyllä hyvä ajaa suorastaan loistava. Mutta se laatu... E39 ei nitissyt eikä natissu vaikka pakkasta oli 30 raatia. Sen alusta ei pakkunut ja rutissut. Sitten nää sähköhärpäkkeet, ne vaan toimi e39:ssä. Kuten PDC ja navi. Kaiholla muistelen sitä ekaa bemariani. Laadukas peli kaikin puolin.
Ainoa vika mikä nykyisessä 535d:ssä on nyt juuri tuo pdc failure eli parkkitutka.
Ja ainakin meillä on tuo 535d hiljaisempi kuin M5 tosin ämmäkään ei mikään meluisa ole.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by Ramzez View PostHieman huvittavaa on joidenkin ihmisten asenne sen suhteen, että uusi malli jotenkin "pilaisi" vanhan mallin tai saisi sen jotenkin näyttämään "vanhalta". Ei kai se auto mihinkään muutu, katsojan silmissä vaan tuntuu mielikuva autosta muuttuvan.
F10:ssä ja oikeastaan kaikissa uusissa Bemareissa ketuttaa nuo tekniset uudistukset, eli vanhoja kunnon suoria kutosia ja kaseja on korvattu neloskoneisilla turboilla ja kohta markkinoille tulee kolmipyttyisiä malleja.No minkäs sille mahtaa, maailma menee eteenpäin, mutta itse en pystyisi nauttimaan Bemarista, jossa on neloskone tai se ei ole vapari. Nimittäin turbo ei kestä auton elinikää ja olen lähes satavarma, että tuollaisen uuden Bemarin ylläpito tulee olemaan tulevaisuudessa kalliimpaa kuin nykyisten autojen.
Toisekseen en ymmärrä tätä narinaa näistä uusista moottoreista? Varmasti uusimmat ovat parhaimpia mitä bmw:n tehtaalta on koskaan valmistettu, ja sitä suoraa kuutosta saa edelleenkin ilman turboa. Kasikoneeseen on tullut tuplaturbo, eikä ainakaan mua haittaa yhtään. Tuskin on koskaan varaa sellaiseen, niin mitäpä tuosta stressaa.
Yks asia on varma, kaikki nykyautot jotka on tungettu täyteen elektroniikkaa ym teknisiä hienouksia, tulevat olemaan sitten joskus todellisia painajaisia kun ovat elinkaarensa loppupäässä. Siinä konkursissa ei parit turboahtimet paljoa paina.
Comment
-
Kokemukset e39...todella paljon satunnaisia sähkövikoja, vikaa ei mistää löytynyt kuitenkaan. Ilmeisesti eri boksien satunnaisia toimintahäiriöitä. Valo/vilkku ongelmia, sähköikkunat pätki, samoin pyyhkimet, kattoluukku saattoi aueta milloin huvittaa, pikseliongelmia ja akun varaus myös hävisi aina jos oli vähän enemmän pakkasta ja auto seisoi viikonlopun. Tämä akun varaus aiheuttaa varmasti osan noista ongelmista. Se on myös mukava kun takakontin lukkoa ei tule käytettyä ja ryömit sitten takakonttiin akkua irrotamaan takapenkkien kipin avulla (onneks oli tämä varuste) -30 pakkasella niin se vähän ottaa päähän. Ei paljoa ottanut virtaa vastaa konehuoneen puolelta. Muutenhan se on mainio auto kun mekaanista vikaa oli vähän, puhallin kitisi tässäkin. Sisutan materiaalit oli todella hyvät ja miellyttävät, hieman häiritsi laivan ruorin kokoinen ohjauspyörä joka on joka mallissa. Minulla siis oli karvalakki 523i -96, paremmilla varusteilla varustettua e39 en kokemusten perusteella ostaisi.
Vertauksena e60 kokemukseen, niin siinä taas on aivan järkyttävä sisusta, kaikki on liian suurta, myös sport penkit on tehty tukeville(535d M-sport). e90 on paljon parempi sisusta vaikka on hyvin saman tyylinen mutta se on paljon paremmin mitotettu.
Kyllä kiinnostas e46 ja e90 omistaa vähintään sillä 2.5l koneella, mielestäni niissä nyt ei kauheita eroja ole, e46 sisusta tuntuu arvokkaammalta mutta se on tyypillistä tuon aika kauden autolle. Vähän sama kun vertaa b5 ja b6 audia, b6 on modernimpi mutta minusta b5 näyttää arvokkaammalta.Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Comment
-
Comment