Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onko pahasti kolaroitua pakko ottaa korjattuna takaisin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7490
    • Kotona

    #16
    Vaadit, että arvioivat auton BMW-jälleenmyyjällä, jolloin menee todennäköisesti lunariin. Sitten kilsoista riippuen voi olla, että et ole täysin tyytyväinen korvaussummaan, siellä ei m-sport hilut paljoa paina vaan vuosimalli/koneen koko/ajetut kilometrit määräävät missä hinnoissa mennään...
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
    Myydään: HP EliteBook kannettava huippuvarusteilla **370e**
    -

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5388
      • S:t Karins

      #17
      Originally posted by Rocla View Post
      Tässä keississähän ei ole kyseessä kaskovahinko.
      Totta, sekoitin tuohon. Eli pytyykö aina vaatimaan merkkikorjaamon palvelua?
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        #18
        Sehän tässä kivaa onkin, että siitä korjauksesta ja muista toimista päättää vastapuolen yhtiö (kun vika ei ole sinun). Ei auta, vaikka omat vakuutukset olisi kuinka kalliit ja kattavat. Toi on kyllä ikävä kohtalo. Joskus kyse on vaan siitä, että korjaamolla sattuu olemaan hiljaista ja sinne tarvitaan hommia. Sitten niitä laskelmia tehdään siihen malliin, että saadaan töitä. Korjaamo laskee sitä, onko parempi, että jampat seisoo vain tumput suorina vai tekee jotain töitä ja tuo rahaa talolle. Sopiva korjaamo laskee vielä kustannusarvion käytetyillä osilla ja jos autolla on vähän enemmän kuin pari vuotta ikää, se saatetaan korjata niillä ihan hyvin. Sitten kun jälkikään ei "parhaassa" tapauksessa tyydytä, hommaa suditaan kieli poskella pariin kertaan uusiksi ja lopuksi todetaan, ettei sen uutta kuulu vastatakkaan. Toivottavasti tää menee asiallisesti maaliin. Läheskään aina ei mene. Ei ne perus pertit tajua noita katsoa kriittisellä silmällä ja kaikki kelpaa, kun väri on edes sinnepäin.
        Last edited by Juppe; 09-12-2012, 14:29.

        Comment

        • Guest's Avatar

          #19
          Tuli mieleen että miten jos joku runkopalkki on vääntynyt ihan kunnolla vituralleen, niin eikö sen takaisin vääntäminen ja kääntäminen heikennä tätä? Metallihan yleensä murtuu tuollaisesta, ja mun käsityksen mukaan auton runkoa ei sais lain mukaan mennä hitsaamaan?

          Tuohon korjaamo hommaan olisin itse ehdottoman tiukkana että on oltava valtuutettu bmw-korjaamo. Tai aivan sama minkä merkkinen auto olisi kyseessä niin itse haluaisin merkkiin valtuutetun korjaamon tekemään korjaustyöt. Varsinkaan tällaisessa tilanteessa kun itse ei ole omalla toiminnallaan aiheuttanut oman autonsa romuttamista.

          Paljosta tuossa saa olla kiitollinen jos ei vakavempia henkilövahinkoja sattunut. entä jos hiace olisi tullut tuollaista 60-70km/h vauhtia kuskin oveen?

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            #20
            Voihan sitä vaatia vaikka kuun taivaalta, mutta mitäs teet, jos tarkastaja on tiukkana? Tuohon korjaamiseen saattaa vaikuttaa myös tapa, miten BMW hinnoittelee varaosansa. Niiden hintahan tippuu sitä mukaa, kun autolle tulee lisää ikää. Sekin saattaa jossain tapauksessa suosia korjaamista. Jos nyt en ihan väärin muista, niin eikös tu E60 etupää oo kasattu kokonaan liimaamalla ja siellä on sekaisin sekä alumiinia, että erilaisia teräksiä? Niitä vaihdettaessa ei koria vissiin hitsata ollenkaan? Joku monimutkaisempi juttu noiden keulan rakenteisiin kuitenkin liittyi.

            Voihan tuohon ratkaisuun hakea muutosta vakuutuslautakunnalta ja vakuutustuomioistuimelta, mutta se tie on kyllä kivinen ja pitkä.
            Last edited by Juppe; 09-12-2012, 14:58.

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3446
              • Janakkala

              #21
              Originally posted by Mr.Speed View Post
              Tuli mieleen että miten jos joku runkopalkki on vääntynyt ihan kunnolla vituralleen, niin eikö sen takaisin vääntäminen ja kääntäminen heikennä tätä? Metallihan yleensä murtuu tuollaisesta, ja mun käsityksen mukaan auton runkoa ei sais lain mukaan mennä hitsaamaan?
              Kyseisessä autossa on koko keularakenteet erilaisia alumiini seoksia.
              Niitä ei suoristella vaan ne vaihdetaan uusiin osakomponentteihin.
              Ja mikään laki ei kiellä auton hitsaamista.
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16365
                • Asikkala

                #22
                Originally posted by Mr.Speed View Post
                mun käsityksen mukaan auton runkoa ei sais lain mukaan mennä hitsaamaan?
                Esim. tukkirekassa on runko, nykyaikaisissa henkilöautoissa itsekantava korirakenne joten esim. e30 helmakotelo on kantavaa rakennetta ja sitä ei saisi hitsata ?
                Nykyään käytetään yhä lisääntyvässä määrin erilaisia suurlujuusteräksiä ja erilaisia liitostapoja joiden korjaaminen ei sitten olekkaan joka pajan hommia mitä varmaankin tarkoitat ? Laitonta ko. rakenteen korjaaminen asianmukaisessa paikassa ei kuitenkaan taida olla :think

                Comment

                • Takalo_kari
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 1359
                  • tku

                  #23
                  en tiedä korista mutta ohjauslaitteita ei saa lämmittää eikä hitsata metallin ominaisuuksien muuttumisen takia. Ja onhan nykyajan autoissakin vielä apurunko joka menee varmasti tässä tapauksessa vaihtoon.
                  Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                  -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                  Kiitos ajastasi? :think

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #24
                    Originally posted by Juppe View Post
                    Sehän tässä kivaa onkin, että siitä korjauksesta ja muista toimista päättää vastapuolen yhtiö (kun vika ei ole sinun).
                    Mikään ei kiellä jättämästä vastustajan yhtiötä rauhaan. Ilmoittaa omaan yhtiöön, että ajoin ojaan ja ottaa kaskosta. Tai ilmoittaa olevansa syyllinen koko hommaan.
                    Last edited by Bmw Master; 09-12-2012, 17:09.

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #25
                      Originally posted by Spetke View Post
                      Kyseisessä autossa on koko keularakenteet erilaisia alumiini seoksia.
                      Niitä ei suoristella vaan ne vaihdetaan uusiin osakomponentteihin.
                      Ja mikään laki ei kiellä auton hitsaamista.
                      Niinhän ne on koliysissäkin. Varmasti kaikki vaihdetaan mitä vaihtamaan pystyy, ja tuossa taitaa mennä moottoria lukuunottamatta kaikki uusiksi ainakin tulipellistä eteenpäin apurunkoa myöten :think Se mikä ei oo täysin paskana on ainakin pilalle venynyt. Mitäpä tätä enempää spekuloi..

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #26
                        Originally posted by Mr.Speed View Post
                        Niinhän ne on koliysissäkin. Varmasti kaikki vaihdetaan mitä vaihtamaan pystyy, ja tuossa taitaa mennä moottoria lukuunottamatta kaikki uusiksi ainakin tulipellistä eteenpäin apurunkoa myöten :think Se mikä ei oo täysin paskana on ainakin pilalle venynyt. Mitäpä tätä enempää spekuloi..
                        Eiköhän e39 keularankenne ole kuitenkin kokonaan terästä, apurunko, tukivarret yms. pultattavat rakenteet tietysti kevyempää metallia, mutta korikehikon osat rautapohjaista, toisin kuin e60.
                        Olli.

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #27
                          Originally posted by Rocla View Post
                          Eiköhän e39 keularankenne ole kuitenkin kokonaan terästä, apurunko, tukivarret yms. pultattavat rakenteet tietysti kevyempää metallia, mutta korikehikon osat rautapohjaista, toisin kuin e60.

                          No lähinnä tarkoitin tuota apurunkoa romuineen, mutta enpä arvannut että e60 keula on muutenkin kevytmetallia :think Itsellä kokemukset e60 mallista vain mitä oon kyydissä istunut.

                          Comment

                          • r.w.
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2510
                            • Länsirannikko

                            #28
                            Ei tuollaisen pusun jälkeen kyllä tarvitse pelätä etteikö saisi autoa täysin ehyenä takaisin. Korjaamon pätevyys ja se ajallinen aspekti ovatkin oma lukunsa.
                            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7508
                              • Jyväshyvä

                              #29
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Mikään ei kiellä jättämästä vastustajan yhtiötä rauhaan. Ilmoittaa omaan yhtiöön, että ajoin ojaan ja ottaa kaskosta. Tai ilmoittaa olevansa syyllinen koko hommaan.
                              Tässäkö olis joku järki? Syyllisyyttä ei pidä mennä ottamana omille niskoilleen missään tilanteessa jos on oikeasti syytön.

                              Korjausarvio on jo yli 60% ko. auton arvosta,
                              joten kyllä tuo menee lunastukseen jos autossa oli Kasko.

                              Ts. kaskon lunastusehtoa voi käyttää vaikka vahinko korvattaisikin vastapuolen vakuutuksesta,
                              kaskoissa on yleensä ehto 50/60% jos on korjausarvio auton arvosta, menee lunastukseen.
                              Jos siis vastapuolen yhtiö aikoo korjata, ja Kaskon lunastusraja ylittyy,
                              voi kaskoa käyttää mutta saattaa menettää Kaskosta bonukset.

                              Samassa tilanteessa saa myös oman kaskon lunastusturvasta etuudet jos sellaiset on sattunut olemaan.
                              Käytännössä siis oma yhtiö maksaa vastapuolen korvauksen päälle oman osuutensa.
                              Last edited by MajorDrake; 09-12-2012, 22:46.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • [fuse]
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 299
                                • Kerava

                                #30
                                Originally posted by Tommix View Post
                                Totta, sekoitin tuohon. Eli pytyykö aina vaatimaan merkkikorjaamon palvelua?
                                Vastapuolen pelurin vakuutusyhtiö oli IF. Mulla oli sellaiset vaihtoehdot, että auto kun käytettiin Autosalvassa arvioitutettavana niin korjausarvio pompsahti liian suureksi joten sain itse päättää meneekö lunastukseen vai etsitäänkö paja joka tekee halvemmalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎