Vaadit, että arvioivat auton BMW-jälleenmyyjällä, jolloin menee todennäköisesti lunariin. Sitten kilsoista riippuen voi olla, että et ole täysin tyytyväinen korvaussummaan, siellä ei m-sport hilut paljoa paina vaan vuosimalli/koneen koko/ajetut kilometrit määräävät missä hinnoissa mennään...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Onko pahasti kolaroitua pakko ottaa korjattuna takaisin?
Collapse
X
-
Originally posted by Rocla View PostTässä keississähän ei ole kyseessä kaskovahinko.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Sehän tässä kivaa onkin, että siitä korjauksesta ja muista toimista päättää vastapuolen yhtiö (kun vika ei ole sinun). Ei auta, vaikka omat vakuutukset olisi kuinka kalliit ja kattavat. Toi on kyllä ikävä kohtalo. Joskus kyse on vaan siitä, että korjaamolla sattuu olemaan hiljaista ja sinne tarvitaan hommia. Sitten niitä laskelmia tehdään siihen malliin, että saadaan töitä. Korjaamo laskee sitä, onko parempi, että jampat seisoo vain tumput suorina vai tekee jotain töitä ja tuo rahaa talolle. Sopiva korjaamo laskee vielä kustannusarvion käytetyillä osilla ja jos autolla on vähän enemmän kuin pari vuotta ikää, se saatetaan korjata niillä ihan hyvin. Sitten kun jälkikään ei "parhaassa" tapauksessa tyydytä, hommaa suditaan kieli poskella pariin kertaan uusiksi ja lopuksi todetaan, ettei sen uutta kuulu vastatakkaan. Toivottavasti tää menee asiallisesti maaliin. Läheskään aina ei mene. Ei ne perus pertit tajua noita katsoa kriittisellä silmällä ja kaikki kelpaa, kun väri on edes sinnepäin.Last edited by Juppe; 09-12-2012, 15:29.
Comment
-
-
Mr.Speed
Tuli mieleen että miten jos joku runkopalkki on vääntynyt ihan kunnolla vituralleen, niin eikö sen takaisin vääntäminen ja kääntäminen heikennä tätä? Metallihan yleensä murtuu tuollaisesta, ja mun käsityksen mukaan auton runkoa ei sais lain mukaan mennä hitsaamaan?
Tuohon korjaamo hommaan olisin itse ehdottoman tiukkana että on oltava valtuutettu bmw-korjaamo. Tai aivan sama minkä merkkinen auto olisi kyseessä niin itse haluaisin merkkiin valtuutetun korjaamon tekemään korjaustyöt. Varsinkaan tällaisessa tilanteessa kun itse ei ole omalla toiminnallaan aiheuttanut oman autonsa romuttamista.
Paljosta tuossa saa olla kiitollinen jos ei vakavempia henkilövahinkoja sattunut. entä jos hiace olisi tullut tuollaista 60-70km/h vauhtia kuskin oveen?
Comment
-
Voihan sitä vaatia vaikka kuun taivaalta, mutta mitäs teet, jos tarkastaja on tiukkana? Tuohon korjaamiseen saattaa vaikuttaa myös tapa, miten BMW hinnoittelee varaosansa. Niiden hintahan tippuu sitä mukaa, kun autolle tulee lisää ikää. Sekin saattaa jossain tapauksessa suosia korjaamista. Jos nyt en ihan väärin muista, niin eikös tu E60 etupää oo kasattu kokonaan liimaamalla ja siellä on sekaisin sekä alumiinia, että erilaisia teräksiä? Niitä vaihdettaessa ei koria vissiin hitsata ollenkaan? Joku monimutkaisempi juttu noiden keulan rakenteisiin kuitenkin liittyi.
Voihan tuohon ratkaisuun hakea muutosta vakuutuslautakunnalta ja vakuutustuomioistuimelta, mutta se tie on kyllä kivinen ja pitkä.Last edited by Juppe; 09-12-2012, 15:58.
Comment
-
-
Originally posted by Mr.Speed View PostTuli mieleen että miten jos joku runkopalkki on vääntynyt ihan kunnolla vituralleen, niin eikö sen takaisin vääntäminen ja kääntäminen heikennä tätä? Metallihan yleensä murtuu tuollaisesta, ja mun käsityksen mukaan auton runkoa ei sais lain mukaan mennä hitsaamaan?
Niitä ei suoristella vaan ne vaihdetaan uusiin osakomponentteihin.
Ja mikään laki ei kiellä auton hitsaamista.
Comment
-
-
Originally posted by Mr.Speed View Postmun käsityksen mukaan auton runkoa ei sais lain mukaan mennä hitsaamaan?
Nykyään käytetään yhä lisääntyvässä määrin erilaisia suurlujuusteräksiä ja erilaisia liitostapoja joiden korjaaminen ei sitten olekkaan joka pajan hommia mitä varmaankin tarkoitat ? Laitonta ko. rakenteen korjaaminen asianmukaisessa paikassa ei kuitenkaan taida olla :think
Comment
-
-
en tiedä korista mutta ohjauslaitteita ei saa lämmittää eikä hitsata metallin ominaisuuksien muuttumisen takia. Ja onhan nykyajan autoissakin vielä apurunko joka menee varmasti tässä tapauksessa vaihtoon.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostSehän tässä kivaa onkin, että siitä korjauksesta ja muista toimista päättää vastapuolen yhtiö (kun vika ei ole sinun).Last edited by Bmw Master; 09-12-2012, 18:09.
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by Spetke View PostKyseisessä autossa on koko keularakenteet erilaisia alumiini seoksia.
Niitä ei suoristella vaan ne vaihdetaan uusiin osakomponentteihin.
Ja mikään laki ei kiellä auton hitsaamista.
Comment
-
Originally posted by Mr.Speed View PostNiinhän ne on koliysissäkin. Varmasti kaikki vaihdetaan mitä vaihtamaan pystyy, ja tuossa taitaa mennä moottoria lukuunottamatta kaikki uusiksi ainakin tulipellistä eteenpäin apurunkoa myöten :think Se mikä ei oo täysin paskana on ainakin pilalle venynyt. Mitäpä tätä enempää spekuloi..Olli.
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by Rocla View PostEiköhän e39 keularankenne ole kuitenkin kokonaan terästä, apurunko, tukivarret yms. pultattavat rakenteet tietysti kevyempää metallia, mutta korikehikon osat rautapohjaista, toisin kuin e60.
No lähinnä tarkoitin tuota apurunkoa romuineen, mutta enpä arvannut että e60 keula on muutenkin kevytmetallia :think Itsellä kokemukset e60 mallista vain mitä oon kyydissä istunut.
Comment
-
Originally posted by Bmw Master View PostMikään ei kiellä jättämästä vastustajan yhtiötä rauhaan. Ilmoittaa omaan yhtiöön, että ajoin ojaan ja ottaa kaskosta. Tai ilmoittaa olevansa syyllinen koko hommaan.
Korjausarvio on jo yli 60% ko. auton arvosta,
joten kyllä tuo menee lunastukseen jos autossa oli Kasko.
Ts. kaskon lunastusehtoa voi käyttää vaikka vahinko korvattaisikin vastapuolen vakuutuksesta,
kaskoissa on yleensä ehto 50/60% jos on korjausarvio auton arvosta, menee lunastukseen.
Jos siis vastapuolen yhtiö aikoo korjata, ja Kaskon lunastusraja ylittyy,
voi kaskoa käyttää mutta saattaa menettää Kaskosta bonukset.
Samassa tilanteessa saa myös oman kaskon lunastusturvasta etuudet jos sellaiset on sattunut olemaan.
Käytännössä siis oma yhtiö maksaa vastapuolen korvauksen päälle oman osuutensa.Last edited by MajorDrake; 09-12-2012, 23:46.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostTotta, sekoitin tuohon. Eli pytyykö aina vaatimaan merkkikorjaamon palvelua?
Comment
-
Comment