Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onko koolla väliä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    Onko koolla väliä?

    Otsikosta kaksimielisyyksiä löytävät voivat mennä itseensä

    Siellä sun täällä säikeessä tulee välillä keskustelua, mikä on sopivan kokoinen penari itse kullekin. Vallankin TJJ:n kanssa on tullut väännettyä veljellisesti kättä asian tiimoilta silloin tällöin

    Eli onko auton "liian" suuri koko show-stopperi, vaiko kenties plussaa? Vai onko auton koko toissijainen asia, jos kaikki muu natsaa, esim. vermeet ja ajokilometrit suhteessa hintaan?

    Itse pidän suurehkon auton mukanaan tuomasta hiljaisuudesta ja rauhallisesta käytöksestä. Pysäköintiä tai muuta auton käsittelyä en juurikaan pidä ongelmana, enkä haluaisi pienemmällä autolla ajaa maanteitä ristiin rastiin Suomea.
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2172
    • Kuopio

    #2
    Jaha, mielipidekysymys, joten tähän saa mutuilla.

    Itsellä on ollut 3-sarjalaista ja 5-sarjalaista ja periaatteessa kumpi tahansa kelpaisi seuraavaksikin autoksi. 3-sarjalainen tuntuu sporttisemmalta ja 5-sarjalainen rennommalta. Puolensa molemmissa. 7-sarjalaisesta ei pahemmin ole kokemusta. En usko, että se on missään määrin epämiellyttävä ajaa. Mutta 7-sarjalainen on vähän sellainen, että tuntuis että siinä on jo mukavampi istua takapenkillä kuin kuskin penkillä . Silti, voisin seiskankin ottaa, jos sedania olisin vailla. Niin ja onhan nykyään 1-sarjalainenkin. Kyllä silläkin on erittäin mukava ajella. Sillä nyt ei enää pitempää matkaa ehkä ajais... 3-sarjalainen menee ihan hyvin matka-ajossaki vielä.

    Mukamaasturit X1, X3 ja X5 saati X6 taas menevät minun hyvänolonalueen ulkopuolelle. X3:sta lukuunottamatta noita on tullu kyllä koeajettua, mutta en tykkää noiden teennäisestä suuruudesta ja korkealla istumisesta. Toki myös korkea painopiste antaa oman epämiellyttävän mausteen ajamiseen.
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #3
      Ainakin Bemarin kohdalla olen havainnut että 3-sarjan M-sport on todella mukava viedä "mikroautomaisuutensa" ansiosta, mikäli en tarvisi isoa autoa niin luultavasti ajaisin em. Bemmillä :think
      Vitonen ja seiska eivät vastaavaa fiilistä tarjoa mutta isossa autossa taas on omat etunsa, eteenkin pidemmällä matkalla...

      1-sarjan M-sport on vielä ajamatta mutta voi olla hauska laite
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • Heksula
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 2285
        • Porvoo

        #4
        Ei ole. Käyttötarkoitus ratkaisee.

        Jos esimerkiksi tarvitsen auton johon mahtuu sekä ihmisiä että tavaraa niin en oleta mahtuvani sillä jokaiselle parkkipaikalle. Toisena ääripäänä taas en yritä kuljettaa arkkupakastinta 3 sarjan farkulla. Auton ulkomitoilla ei ole mitään merkitystä minulle.
        2020 G20 320i xdrive

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          On tottakai. Mitä isompi käyttis sen parempi. Ei liikkus mikään tavara minnekkään ilman touringia. Tosin E46 vankkurimalli ei ole mikään tila-auto vielä.

          Harrastevehje taas pitää olla massalta ja mitoiltaan mahdollisimman minimalistinen because less is more. änd bikoos reiskaar.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Petri
            BTCF Member
            • Jun 2004
            • 3155
            • Nummela

            #6
            Originally posted by Heksula View Post
            Ei ole. Käyttötarkoitus ratkaisee.

            Jos esimerkiksi tarvitsen auton johon mahtuu sekä ihmisiä että tavaraa niin en oleta mahtuvani sillä jokaiselle parkkipaikalle. Toisena ääripäänä taas en yritä kuljettaa arkkupakastinta 3 sarjan farkulla. Auton ulkomitoilla ei ole mitään merkitystä minulle.
            +1

            Avolla mennään kesällä kun aurinko paistaa ja ei tarvitse puolta kylää kuskata, kolmeysillä sitten talvella kauppaan yms viikonloppurientoihin ja kesällä kun vettä sataa tai on iso porukka mukana. Paku ympäri vuoden kun tarvitsee kuljettaa, perseestä perämoottoriin.

            Ja itse asiaan, tuo toistaiseksi ns. ympärivuotinen käyttis eli E39 voisi kyllä olla vaikka E38 langina, tai sitten vaikka X5, molemmat kelpaisi mainiosti. Ei mua haittaa jos se ei mahdu jokaiseen parkkiruutuun, mennään sitten vähän kauemmas.
            E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
            E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


            Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

            Comment

            • tsbmw
              BTCF Member
              • Jun 2004
              • 1493
              • Ilvola

              #7
              3-sarja kevytkäyttöön => 2 aikuista ja 2 lasta.
              5-sarja perus perheautoksi, tilaa on riittävästi.
              6-sarja tarjoaa ylellisyyttä enemmän perheelle.
              7-sarja jo turhan painava joten pomokäyttöön.

              Kevyt koppa, iso kone ja helppo huolto => 88.
              Kevyt auto reagoi nopeammin ja on kiva ajaa.
              Joten perusautona vsta 1989 => 5-sarjan E28.

              PS. Heti tallille siitä, jäljellä 72 päivää Vappuun.
              Last edited by tsbmw; 17-02-2013, 16:16.
              - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
              - E28 528i, 528i+, M5

              Comment

              • Daylight
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 670
                • Helsinki

                #8
                Se joka väittää, että koolla ei ole väliä valehtelee
                ///M3

                Comment

                • Heksula
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 2285
                  • Porvoo

                  #9
                  Originally posted by Petri View Post
                  +1
                  ...tai sitten vaikka X5, molemmat kelpaisi mainiosti. Ei mua haittaa jos se ei mahdu jokaiseen parkkiruutuun, mennään sitten vähän kauemmas.
                  Tuollainen E70 olis mullakin seuraava haave, hiukan jo tässä elättelen toivoa että noissa hinnat tulis alaspäin uuden mallin julkistuksen myötä. Eikä haittais vaikka joutuis jättämään parkkiin vähän kauemmas. Himapihalla noita pysäköintiongelmia kun ei ole.
                  2020 G20 320i xdrive

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #10
                    Se on 5-sarjan touring, oli tilanne mikä hyvänsä.

                    Comment

                    • Newbie
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2012
                      • 478
                      • Pargas

                      #11
                      Hauska topicci

                      Kyllähän se pitäisi meillä olla samanlainen systeemi, kuin Sveitsissä, eli yhdet kilvet ja vakuutus ja sitten voi olla vaikka kuinka monta autoa käytössä.

                      No ei olla siellä, vaan kompromissejä joudutaan tekemään, mutta se minkä kanssa kompromissejä tehdään onkin vaikeampi miettiä, tila, tarve, hinta, työ, sosiaalinen paine, vapaa-aika, ajomäärä, tankkausväli, jne jne.... puhumattakaan muotokielestä tai visuaalisista asioista...

                      Vaikka suurin osa ajosta on yksin, en sekalaisessa ajossa ole halukas tinkimään auton koosta, viikonloppuna kaffella käydessä jokin ihan toinen peli olisi kyllä mukavampi, ehkä vaikka avona

                      Eli kompromissillä mennään. Itse en ole tyytyväinen omaan "olosuhteiden pakottamaan" ratkaisuun, mutta sillä mennään, autona se on kirveellä veistetty, teutonisen yksinkertainen, ei mitään wow factoria; eli kuten tavoite on, ei mitään joka häiritsisi asiakkaita tai aiheuttaisi kateusfaktoria, mutta ei itsellekään tuo mitään erityistä iloa. (Ja autona -11 F01 730D M-Sport, ihan ok varusteilla)
                      "When the facts change, I change my mind."

                      Comment

                      • Petri
                        BTCF Member
                        • Jun 2004
                        • 3155
                        • Nummela

                        #12
                        Originally posted by Newbie View Post

                        Eli kompromissillä mennään. Itse en ole tyytyväinen omaan "olosuhteiden pakottamaan" ratkaisuun, mutta sillä mennään, autona se on kirveellä veistetty, teutonisen yksinkertainen, ei mitään wow factoria; eli kuten tavoite on, ei mitään joka häiritsisi asiakkaita tai aiheuttaisi kateusfaktoria, mutta ei itsellekään tuo mitään erityistä iloa. (Ja autona -11 F01 730D M-Sport, ihan ok varusteilla)

                        Onpa paskat olosuhteet kun joutuu karvan verran alle satkun auton kanssa räpistelemään

                        Ja eihän tuommoinen seiska varmasti häiritse asiakkaita, mikäli he ajelevat itse Bentleyllä, Maseratilla yms..?
                        E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                        E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                        Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6317
                          • P-Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by Heksula View Post
                          Ei ole. Käyttötarkoitus ratkaisee.

                          Jos esimerkiksi tarvitsen auton johon mahtuu sekä ihmisiä että tavaraa niin en oleta mahtuvani sillä jokaiselle parkkipaikalle. Toisena ääripäänä taas en yritä kuljettaa arkkupakastinta 3 sarjan farkulla. Auton ulkomitoilla ei ole mitään merkitystä minulle.
                          Sama mielipide täälläkin,meilläkään ei olisi farkku mutta kun on koiraa ja muksut niin reissussa tuokin käy melkeen pieneksi.

                          Ison kanssa pärjää,sama juttu tehojen kanssa harvoin sitäkään on liikaa
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8232
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            mitä isompi, sen parempi
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Newbie
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2012
                              • 478
                              • Pargas

                              #15
                              Originally posted by Petri View Post
                              Onpa paskat olosuhteet kun joutuu karvan verran alle satkun auton kanssa räpistelemään

                              Ja eihän tuommoinen seiska varmasti häiritse asiakkaita, mikäli he ajelevat itse Bentleyllä, Maseratilla yms..?
                              Autoja tuntemattomalle seiska ei vitosesta ulkoisesti oikeastaan eroa (ja niitä on taksitolpat kuten e-marsujakin täynnä), eli se on sellainen "perussiisti uusi etelän myyntimiehen" auto. Tapaamiset nykyisessä työpaikassa pääosin julkiselta sektorilta, ennen kuin olin yksityisen sektorin kanssa työssä, pääasiassa yrittäjiä ei autovalinta ollut mikään ongelma, voitiin tulkita jopa positiivisena asiana.
                              "When the facts change, I change my mind."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎