Originally posted by Lunar
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Onko koolla väliä?
Collapse
X
-
Itsekkin koittanut pohtia seuraavaa autoa, ei oo helppo päättää
En kaipaisi välttämättä niin isoa autoa muttakun missään pienessä purkissa vaan ei ole sitä mukavuutta ja hiljaisuutta kuin isommassa...hankalaa on
Onneksi ei tarvitse arpoa manuaali vs. automaatti välillä, kyllä se on käyttöautossa automaatti oltava.
E65 facelift ois ykkösvaihtoehto, e60 toisena mutta en niin tykkään sen sisustasta. e9x ois varmaan se järkevin vaihtoehto mutta se on kyllä jotenkin todella kylmä sisältä, ei herätä mitään omistamishaluja.
F10 ois varmaan kaikista paras kompromissi noin sisustan, koon ja mukavuuden suhteen mutta valitettavasti menee pahasti yli budjetin.
EDIT: Niin ja X5 on myös kova vaihtoehto e53 faceliftin muodossa, e70 ois todella maukas mutta ei taaskaan mahdu budjettiin :(
EDIT2: Niin alkuperäiseen kysymykseen, kyllä, nähtävästi on.Last edited by Supa; 22-02-2013, 17:50.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Ei ole väliä seiskan koolla, kunhan on seiska.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by MouTine View PostKämppä on keskustayksiö, mutta käyttöauto / talviauto pitää olla iso ja mukava. Vaikka sitten tinkisi vuosimallista. Nuorempana tuli ajettua Sierralla joitakin vuosia ja se oli ihan saatanan pieni auto.
Kämppänä 60 neliön kaksio, emännän kanssa kahestaan asutaan ja hyvin mahtuu.
Autona 2 x E30 ja hyvin riittää tila, välillä sovitaan jopa samaan autoonki Onhan tuo sierra nyt tilaihme kun vertaa E30. Semmonenkin tuli omistettua kerran pari kuukautta..
Ite kyllä tykkään tuommoisesta pienemmästä kotterosta varsinkin kaupunki pyörittelyssä. E34ki tunnostaa liian isolta omaan makuun :thinkE30 325i 2D -88
E39 525i Msport 4D -03 :think
Comment
-
-
:thinkOriginally posted by touring39 View PostOtsikosta kaksimielisyyksiä löytävät voivat mennä itseensä
Siellä sun täällä säikeessä tulee välillä keskustelua, mikä on sopivan kokoinen penari itse kullekin. Vallankin TJJ:n kanssa on tullut väännettyä veljellisesti kättä asian tiimoilta silloin tällöin
Eli onko auton "liian" suuri koko show-stopperi, vaiko kenties plussaa? Vai onko auton koko toissijainen asia, jos kaikki muu natsaa, esim. vermeet ja ajokilometrit suhteessa hintaan?
Itse pidän suurehkon auton mukanaan tuomasta hiljaisuudesta ja rauhallisesta käytöksestä. Pysäköintiä tai muuta auton käsittelyä en juurikaan pidä ongelmana, enkä haluaisi pienemmällä autolla ajaa maanteitä ristiin rastiin Suomea.
Erityisesti viimeisten uudistusten yhteydessä leveys on kasvanut, joka malliuudistusten yhteydessä, kaikissa mallisarjoissa, pl viimeisimmän malliuudistuksen seiska, joka taisi saavuttaa E65/66 malleissa sopivan leveyden.:think
Tilankäyttö, se onkin sitten ihan toinen juttu"When the facts change, I change my mind."
Comment
-
-
Onko koolla väliä ? no onhan sillä !
uudempaa pirssiä puntaroidessani 3 sarjan farkku jäi pois kun on niin pieni kontti ettei koira olis sinne mahtunu, muuten ois voinut olla ihan mieluinen auto. Jos 7-sarjalaisesta olis farkku laittasin varmaan semmosen
muilta premium-luokan farkkuvalmistajilta olis löytynyt enempi tavaratilaa mutta kaikki muu oliski sitte ollu huonompaa.
Ja kun ei oo varaa pitää kuin yhtä autoa kun harrasteaika menee moottoripyörän ja moottorikelkan kimpussa, piti tehdä kompromissi myös moottorin ja vaihteiston puolesta, eli kulkineeks tuli e61 530da.
Ainut miinus on että kontti sais olla isompi, tulevaisuudessa sinne pitäis saada vielä lastenrattaatkin.
Summa summaarum.
-Mitä pienempi koppa, sitä mukavampi pyörittää kaupungissa ja vittumaisempi ajaa suomea päästä päähän. ja päinvastoin.
-käyttöautoon halusin automaatin, samoin hallitus. (Harrasteauto pitää ehdottomasti olla kovalla laatikolla+taka/neliveto ja paljon voimaa)
-dieseliä ei ole ennen ollut, mutta sen vääntö ja voima kiihotti siinämäärin että sen päätin laittaa, ja kun puntaroi teho/kulutus-suhdetta. Eipä paljoa ahdista vetää peräkärryäkään, sama mitä on kyydissä, vaikka tulis ilman renkaita perässä. Ja kun ei ole harrasteautoa päädyin 2 litran sijasta 3 litraseen, jos en olis näin köyhä olis se tullut 2:lla turbolla. ( samoin varustelu ja vaihdokkien määrä oli 3 litrasten kohdalla ihan eri luokkaa)
-Sedania en edes miettiny, kun tulee tilanteita että autossa on 2 isohkoa koiraa ja 4 ihmistä, jää sedani automaattisesti pois kuvioista. Tai sukset ja ahkio ja rinkka ym jormailu-kamaa.
Tämmöisiä ajatuksia tässä pääkopassa, näitä ei varmaan voi eikä kannata soveltaan kenenkään muun ajatusmalleihin.Last edited by JJtalo; 23-02-2013, 16:28.
Comment
-
-
Originally posted by Newbie View Post:think
Numeroiden valossa kun asiaa tarkastelee, vastaus on aika yksiselitteinen: koolla on väliä, ei kai muuten automallit aina mallimuutoksen yhteydessä kasvaisi:think
Omassa käytössä on kolmossarja aina ollut vähän pieni ja ahdas, mutta toimii se tuossa pikkureissuilla kauppoihin kunhan ei isompaa tavaraa hae.
Toinen avomallinen kolmossarjalainen taas on juuri sopiva kesäauto katto alhaalla ajeluun tässä 30-60 km/h rajoitusalueen pyörimisissä.
7- sarjalaiset on aina tuntuneet turhan isoilta kun niitäkin on tullut välillä kokeeksi ostettua, ei ole ollut lisätilasta yhtään mitään hyötyä omassa ajeluissa.
5-sarjalainen on pihan autoista aina osoittautunut suosituimmaksi ja sellaisten mittasuhteet ovat vuosikymmenestä toiseen aina osoittautuneet juuri parhaimmaksi. Ketterän kokoinen mihin tahansa kaupunki- ja parkkihalllipyörittelyyn ja mukava matkoilla, mutta silti sisätilat ei ahdista ahtaudella.
X5 kokoluokka olisi täynnä turhuutta, vain harvoin tarvitsee tuota kokoa - ehkä 2- kertaa vuodessa olisi käyttöä jos vaikka hakee pari Bemarin varamoottoria...
X3 kokoluokkaa olen jokusen vuoden käyttänyt ja sellainen on toisaalta aika näppärä kun saa istua suorana kuin ruokapöydän ääressä -aika lähellä itselle sopivaa kokoa sekin, X1 taas oli ehkä vähän pieni - rajatapaus...Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Ei tule kyllä mieleen ainuttakaan sellaista tilannetta, että joku auto ei kokonsa puolesta olisi taipunut ruutuun. Tienvarsipaikat toki erikseen, mutta silloinkin ongelmana on aina muiden autoilijoiden kelvoton tapa pysäköidä, ei auton fyysiset mitat itsessään. Ainoa kokemus autosta joka on oikeasti ketterä kaupungissa on entinen MK1 VW Poloni, sen kanssa rajoittava tekijä oli oma usko, tilaa oli kyllä aina tarpeeksi kunhan vaan uskalsi siihen liian pieneltä näyttävään väliin yrittää. Fyysiseltä kooltaan tuo on lähempänä mopoautoa kuin 1-sarjan Bemaria.
Mun nähdäkseni auton suuri koko tuo mukanaan lähinnä psykologisia rajoitteita, hyvin harvoin siitä on todellista haittaa. Erot fyysisissä mitoissa 3-sarjasta 7-sarjaan ovat lopulta yllättävän pieniä.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View Post
Mun nähdäkseni auton suuri koko tuo mukanaan lähinnä psykologisia rajoitteita, hyvin harvoin siitä on todellista haittaa. Erot fyysisissä mitoissa 3-sarjasta 7-sarjaan ovat lopulta yllättävän pieniä.
Leveys: F30 1811, E23 1800, F01 1902
Korkeus: F30 1429, E23 1430, F01 1470
Akseliväli: F30 2810, E23 2795, F01 3070
Pituus: F30 4624, E23 4860, F01 5072
Kyllä tosta nyt melkein voi sanoa, että F30 on kasvanut seiskan mittoihin ja ylikin tässä vuosikymmenten aikana.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Tähän mennessä oon ostanu Bemarit fiiliksen mukaan, muut autot budjetin mukaan. (Ja sen kyllä on huomannnut )
Mutta ainakaan toistaseks ei mulle auton koolla oo varsinaisesti ollut väliä, mutta nyt kun on tolla E34:lla ajellu ni on se vaan paljon mukavampi ku nuo kolmossarjalaiset yhteensä. Eli voipi olla etten enää kolmosia osta, paitsi joskus kun oon rikas ni E30 M3 tulee samantien :P
Ja jos nyt muistakin merkeistä vielä sen verran, että aina oon vannonu etten mitään pikkuautoa osta, mutta kuitenkin on ollut omistuksessa Mazda 323 vm. -85 ja Nissan Micra vm. -02. Micran tosin sain faijalta lahjaksi ja myin alle kk päästä, Mazdalla ajoin puolisen vuotta ja ostin sen aikoinaan koska oli halpa ja hyväkuntonen, eli sopiva sen aikaiseen budjettiin.
Ja kilometrejä mulla kuitenkin tulee suhteellisen paljon, joten se ajettavuus on paljon suurempi tekijä kuin koko, mutta ainakin kun vertaa E34:sta ja E36:sta niin taitaa se koko tuoda sen paremman ajettavuudenkin. :P Tosin työautona tuo ei kovin fiksu vaihtoehto ole, joten kesään mennessä pitänee ostaa joku vanha romu jolla ajella töissä.BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
Comment