Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pohdintaa Alpina farkku D10 vs. E61 530d M-sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *PexU*
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1989
    • Vantaa

    #31
    Ja myöskään Turva ei anna vakuutusta autoon ollenkaan
    auton tiedoissa on kuulemma ongelmia


    Eikä luultavasti Lähivakuutuskaan, tämähän onkin kohta helppoa,
    kun yhtiöitä tippuu kun sieniä sateella
    Last edited by *PexU*; 26-02-2013, 14:23.
    AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

    E61 530xd M-Sport Touring -07
    Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
    Duunissa: F11 520d x-drive -17

    Comment

    • pexodus
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1577
      • Leppävirta/Oravikoski

      #32
      Originally posted by *PexU* View Post
      Eihän sitä sun autoa voi ostaa, kun siinä on niin pieni konekin, trafin mukaan vaan 2926cm3 ja tossa toisessa mitä mulle tarjotaan on sentään 2993cm3, onkos Alpinalla saanut päättä lohkon koonkin itse
      Joku Erikoismalli kuten minunkin isolohko 5.8 V12 :think
      Vai mitenkä se oli?!?
      BMW F11 LCI 530da x-drive
      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

      Comment

      • pexodus
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 1577
        • Leppävirta/Oravikoski

        #33
        Originally posted by *PexU* View Post
        Ja myöskään Turva ei anna vakuutusta autoon ollenkaan
        auton tiedoissa on kuulemma ongelmia
        Kas kun on oikein kilpiinkin saanut

        Mites muuten tuo auton vaihtaminen yleensä, itse tottunut saamaan takkiin aina kun tulee vaihdettua, eli miten olet laskenut tulevan Alpinan vaihdon halvemmaksi kuin esim nykyisen mahdollisen korjaamisen?
        BMW F11 LCI 530da x-drive
        Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

        Comment

        • *PexU*
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 1989
          • Vantaa

          #34
          Sullahan rupiaa jo vaikuttamaan vakuutushintoihin toi cm3

          Alpina siis hankintahinnaltaan halvempi, pääosa osistakin halvempia, kalliimpia laitetaan juuri nyt kuntoon parasta aikaa, suuttimia myöden.

          Ja onhan tuohon E61een aivan levottoman kalliita osia kyllä, ja niitä
          kuuluisia hajoavia sähköosia on sitten aika paljon, ja enemmän kun 61ssä, näin olen ajatusta itselleni vääntänyt, ja se ALPINA fiilis



          Originally posted by pexodus View Post
          Kas kun on oikein kilpiinkin saanut

          Mites muuten tuo auton vaihtaminen yleensä, itse tottunut saamaan takkiin aina kun tulee vaihdettua, eli miten olet laskenut tulevan Alpinan vaihdon halvemmaksi kuin esim nykyisen mahdollisen korjaamisen?
          AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

          E61 530xd M-Sport Touring -07
          Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
          Duunissa: F11 520d x-drive -17

          Comment

          • Guest's Avatar

            #35
            Kun kerran "raatin" mielipidettä kysytään niin itse en vaihtais, koska ALPINA ei itseä juurikaan kiinnosta. Mutta jos tuntee palavaa omistamisen halua tuollaiseen, niin sellainenhan täytyy silloin laittaa, eikä kysellä muiden mielipiteitä

            Comment

            • janne320d
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1342
              • jns

              #36
              järjellä ajateltuna tuossa vaihdossa ei ole kyllä järkeä mutta kaikkihan tämän autokuumeen tuntee
              itse en vaihtais,vaikuttanee toki sekin etten itse saa mitään kiksejä noista alpinoista...
              ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

              Comment

              • ///MJ
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 1869
                • Joensuu

                #37
                ALPINA on miehille jotka haluavat erottua massasta :think Sitten kun sanot miten harvinainen autosi on, saat kuulla että eihän se mikään M3 tai M5 ole tämä vain omakohtaisena kokemuksena...
                F36 428iA GC M-Sport
                Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                M: E36 328i osia

                M: E39 business cd ja info display

                M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                Comment

                • *PexU*
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1989
                  • Vantaa

                  #38
                  Näin se varmaan juurikin menee

                  Originally posted by ///MJ View Post
                  Sitten kun sanot miten harvinainen autosi on, saat kuulla että eihän se mikään M3 tai M5 ole tämä vain omakohtaisena kokemuksena...
                  AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                  E61 530xd M-Sport Touring -07
                  Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                  Duunissa: F11 520d x-drive -17

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11675
                    • Kouvola

                    #39
                    Nyt jos järjellä yrittää kuitenkin ajatella, niin en ainakaan pysty itselle perustelemaan maksaa melkein 300tkm ajetusta D10:stä liki 10k€ enemmän mitä 200tkm ajetusta samanikäinen 530d M-Sportista. Veikkaampa, että monella muullakin baijerilaisten harrastajalla on samoja ongelmia. Samasta syystä noi samat ALPINA:t on nettiautossakin vuodesta toiseen. Mutta tunteellahan noita harvinaisempia autoja ostetaan, että jos sellanen kutina on perseessä, niin anna mennä vaan.

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8971
                      • Kellokoski

                      #40
                      Originally posted by Esko View Post
                      Nyt jos järjellä yrittää kuitenkin ajatella, niin en ainakaan pysty itselle perustelemaan maksaa melkein 300tkm ajetusta D10:stä liki 10k€ enemmän mitä 200tkm ajetusta samanikäinen 530d M-Sportista. Veikkaampa, että monella muullakin baijerilaisten harrastajalla on samoja ongelmia. Samasta syystä noi samat ALPINA:t on nettiautossakin vuodesta toiseen. Mutta tunteellahan noita harvinaisempia autoja ostetaan, että jos sellanen kutina on perseessä, niin anna mennä vaan.
                      Näinhän se vähän on.

                      Ja jos ketjun aloittajalla on tapana vaihdella autoa liikkeessä niin voin luvata että tuskaista tulee olemaan tuon Alpinan kanssa tulevaisuudessa. Tai no, 10ke vaihtohyvitys vuoden päästä ei välttämättä naurata jos peilaa sitä tämänhetkiseen pyyntiin :think

                      Mutta jos itselle ja pidettäväksi hankitaan + ne suuttimet yms uusitaan niin mikä ettei jos hyvät kaupat vaan saat
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • tabasco
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 851
                        • fin

                        #41
                        Originally posted by *PexU* View Post
                        Noilla ei myöskään varmaan arvonalennus ole samaa lehmänhännän luokkaa kun saman kopan E39:llä, ja jossain vaiheessa, ehkä aika piankin myös E61 on arvottomampi kun Alpina.


                        Originally posted by Esko
                        Nyt jos järjellä yrittää kuitenkin ajatella, niin en ainakaan pysty itselle perustelemaan maksaa melkein 300tkm ajetusta D10:stä liki 10k€ enemmän mitä 200tkm ajetusta samanikäinen 530d M-Sportista. Veikkaampa, että monella muullakin baijerilaisten harrastajalla on samoja ongelmia. Samasta syystä noi samat ALPINA:t on nettiautossakin vuodesta toiseen.
                        Ilman muuta vaihdat, jos sen Alpinan haluat. Se, että mietit vaihtoa jo kertoo, ettei tuo E61 kuitenkaan suurempia tunteita herätä, eikä tässä nyt selvästikään haeta kylmää rationalisointia järkevimmän käyttöauton puolesta.

                        Ehkä E61:n nettiautopyynti sukeltaa nopeammin, mutta se taas on todennäköisemmin realisoitavissa kutakuinkin sillä hinnalla, mitä siitä ajattelet myydessä saavasi.

                        Comment

                        • TsKo
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2009
                          • 127
                          • Loppi

                          #42
                          Juu ja jos haluut järkevän käyttöauton niin hommaat nettiautosta nipun kivasti ajettuja farkku tdi octavia combeja, saat niitä sen e61 tai d10 alpinan hinnalla jo useamman niin jää vielä emännälle samanlainen järkevä käyttöauto ja ei tuu rempatkaan niin kalliiks ku ei oo niitä hajoavia varusteitakaan niin paljoo.
                          Ei näitä Bemareitakaan voi järkisyillä perustella käyttöautona, vaan kyllä taitaa painaa asiat kuten ajomukavuus, ulkonäkö, suorituskyky, vetotapa, jne... paljon enemmän kuin aina pelkät järkisyyt. Kummassakaan autossa ei oo mitään järkeä, ku kulkee se joku tojota yariskin motarilla sataakahtakymppiä ja ku laittaa kuulosuojaimet päähän niin alkaa melutasokin pudota lähemmäs e61 äänimaailmaa

                          Oma mielipide on, että jos se d10 sytyttää enempi kuin e61 niin eikun kauppoja hieromaan. Toki jos paljon kilsoja alkaa tulee niin se alpinan säilöminen pelkäksi harrastepeliksi ei varmaan ole huono vaihtoehto.
                          e70 X5 40d -11
                          ex e39 530D touring -00
                          ex e39 TDSa touring -99

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6322
                            • P-Pohjanmaa

                            #43
                            Jos käyttöautoksi niin tuo E61 ja jos harrastepeliksi niin sitten ALPINA\M-sarjaa
                            Harraste autossa kun ei ole niin väliä kuluilla vaan se on ihan fiiliksen vuoksi ja käyttöpeli on ihan joka päiväisiä ajoja varten.
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11675
                              • Kouvola

                              #44
                              Originally posted by TsKo View Post
                              Juu ja jos haluut järkevän käyttöauton niin hommaat nettiautosta nipun kivasti ajettuja farkku tdi octavia combeja, saat niitä sen e61 tai d10 alpinan hinnalla jo useamman niin jää vielä emännälle samanlainen järkevä käyttöauto ja ei tuu rempatkaan niin kalliiks ku ei oo niitä hajoavia varusteitakaan niin paljoo.
                              Ei näitä Bemareitakaan voi järkisyillä perustella käyttöautona, vaan kyllä taitaa painaa asiat kuten ajomukavuus, ulkonäkö, suorituskyky, vetotapa, jne... paljon enemmän kuin aina pelkät järkisyyt. Kummassakaan autossa ei oo mitään järkeä, ku kulkee se joku tojota yariskin motarilla sataakahtakymppiä ja ku laittaa kuulosuojaimet päähän niin alkaa melutasokin pudota lähemmäs e61 äänimaailmaa

                              Oma mielipide on, että jos se d10 sytyttää enempi kuin e61 niin eikun kauppoja hieromaan. Toki jos paljon kilsoja alkaa tulee niin se alpinan säilöminen pelkäksi harrastepeliksi ei varmaan ole huono vaihtoehto.
                              Mutta maksaisitko sinä 10-15k€ lisää, että saisit toisen turbon kaveriksi sinun E39:n konehuoneeseen? Mielestäni auto, jossa on mittarissa jo liki 300tkm on todella huono lähtökohta lähteä enää säilömään harrastepeliksi, jotta sen arvo ei laskisi.

                              Comment

                              • *PexU*
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 1989
                                • Vantaa

                                #45
                                Voisin vaan jotenkin kuvitella että tuo harvinaisuus aspekti saattaisi painaa auton arvossa, aika paljonkin, huolimatta kilometreistä...:think
                                Toki yleiskunnollakin on merkitystä, tällä kertaa se on kyllä siisti.

                                Saksassa tasan yksi farkku, myynnissä, ilman veroja ~13t€, ajettu vajaa 300tkm, eikä edes liikkeessä:think

                                Nooh, katsellaan


                                Originally posted by Esko View Post
                                Mutta maksaisitko sinä 10-15k€ lisää, että saisit toisen turbon kaveriksi sinun E39:n konehuoneeseen? Mielestäni auto, jossa on mittarissa jo liki 300tkm on todella huono lähtökohta lähteä enää säilömään harrastepeliksi, jotta sen arvo ei laskisi.
                                AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                                E61 530xd M-Sport Touring -07
                                Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                                Duunissa: F11 520d x-drive -17

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎