Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 M3 vs. e92 335i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///MJ
    BTCF Member
    • Jan 2004
    • 1869
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by Miltzu View Post
    Niin kuin joku jo sanoikin, niin ehkä se riippuu siitä mitä etsii ja minkälaiset on omat mieltymykset. Ja juu, myönnän olevani puolueellinen kun on E92 335i ollut alla melkein 5 vuotta E46 M3:lla en muista koskaan ajaneeni mutta kyydissä olen ollut monesti. Ei ole sen jälkeen harmittanut kiivetä oman auton rattiin. E46:sta on jäänyt vähän sellainen karu ja rähjäinen fiilis, kun on ollut kuitenkin kyse useita vuosia vanhemmista autoista - toki varmasti siistimpiäkin yksilöitä on vielä tarjolla.

    E92 335i toimii loistavasti ihan arkikäyttiksenä, jopa ympäri vuoden.

    Nettiautossa näyttäisi olevan aika laaja hintahaarukka E92 335i:n osalta, varusteissa on paljon eroja ja se näyttäisi tekevän jopa 10ke eroja pyyntihintoihin. Mun 70 tkm ajettu, suh hyvin mutta ei täydellisesti varusteltu, mutta hyvin pidetty ajokki on tulossa lähiaikoina myyntiin ja osuu varmasti sinne edullisempaan (vain vähän yli 30 ke) päähän *vink vink*
    Joo ainoa valintahan on 335 jos automaatin haluaa kun E46 M3:a ei saa automaattilaatikolla :think
    F36 428iA GC M-Sport
    Z3 2.8i Roadster Myytävänä

    M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

    M: E36 328i osia

    M: E39 business cd ja info display

    M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

    Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1461
      • Area 03

      #17
      Originally posted by Remotion View Post
      karrikoidusti hyperbolaa käyttäen M3 = skalpelli, 335 = kumivasara.
      Siinä vasarassa voi olla enemmän tehoa mutta sen kanssa puuhastelu on hieman ympäripyörempää vs M3 joka ottaa kuljettajan huomion, tietysti M3:nkin on loistava ajaa matkaa, ja en nyt varsinaisesti ole tollasta 335:sta päässy kiljuttamaan mutta sen verran istunut kyydissä...
      Itse en nyt näitä lauseita ihan allekirjoita.E46M3:ssa jo 10 vuotta vanhaa tekniikkaa.Tosin M on aina MotorSport!

      Itsellä muutama halpa viritys,alusta vaihdettu (kesällä vaihdetaan alle vielä M3 puslat) ja Quaife teki sen viimeisen silauksen.

      Radalla en E46M3 ole ajanut,mutta kadulla,maantiellä ym. oma 335 ei kalpene yhtään M3:lle...päinvastoin.Itsellä ei ainakaan esiinny turboviivettä niin että voisi sanoa että 335 ei olisi kierrosherkkä.Ei se E46M3 mikään tykki kumminkaan ole.Kannattaa kaivaa jostain Top Gear:n jakso,missä Clarkson testaa 1M:ää,joka niin sanotusti tehty "jämäosista" LUE:ei todellinen MotorSport...

      Itsellä haaveena E46M3 mutta perässä täytyy olla CSL

      EDIT:ja mitä 335 virityspotentiaaliin tulee,niin onhan sitä,mutta hevosvoimat eivät ikinä ole ilmaisia.Lukemat paperilla ovat aina vain lukemia,eli nämä 335:sen 400hp:n lukemat eivät millään JB ym.flash:llä tule.Autonsa tehon tietää kun ajaa vierekkäin toista autoa/kelloa vastaan.
      Last edited by b mutteri kasa; 15-04-2013, 13:38.
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • Exorcist
        Wax on - Wax off
        • Dec 2004
        • 1806
        • Riihimäki

        #18
        Molemmat hienoja autoja mutta ihan eri päässä skaalaa. E46M3 on kyllä se terävämpi työkalu, ei mitenkään erikoinen alarekisterissä mutta herää vedättäessä henkiin. 335 taas alhaalta vääntävä joka normiajossa tuntuu mahanpohjassa magialta. Muotoilun puolelta varmaan löytyy molempiin malleihin näkemyksiä.

        Jos puhtaasti haetaan sitä ajamisen fiilistä niin Motorsport on kyllä omaan käteen aina siinä edellä. Sanotaan näin että ajaessa E46M3 tuntuu ehkä erikoisemmalta (=paremmalta). Kaupunkipyörittelyssä jne. auto vakiokuosissa saattaa tuntua hieman mopolle, kun moottori puhuu vasta 3.5k:n jälkeen. Harrasteautona siis parhaimmillaan. Jos taas hakusassa on puhtaasti enemmän käyttöauto/harrasteauto-yhdistelmä, 335 palkitsee normaali pyörittelyssä varmasti enemmän paremman alaväännön ansiosta. Vetoa toki löytyy siinäkin mutta selvästi havaittavissa että se ///M-fiilis ei ole pelkkiä numeroita paperilla.

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7520
          • Jyväshyvä

          #19
          Taitaa vaan olla hankaluutena että kyseessä on rouvan käyttöauto?
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Hiace
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2011
            • 1203
            • Helsinki/Joensuu

            #20
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Taitaa vaan olla hankaluutena että kyseessä on rouvan käyttöauto?
            Kyllä ne oppii, jopa aika matalan alustankin kanssa ajon riippuu toki rouvasta. Ihan kaikille en tätä antais...
            F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5402
              • S:t Karins

              #21
              Originally posted by Spetke View Post
              Jokainen valitkoon sellaisen auton kun haluaa, ei kai siinä muiden mielipiteitä kannata kysellä.
              Mikä toi ainainen tyttöystävä/muija/vaimo poraus on ettei se anna tai tykkää tms?
              Siis ei kai oikeasti kukaan puolisoitaan kysele mitä autoja tai vehkeitä itselleen tai perheelleen hommaa?
              Auto tulee vaimon päivittäiseen käyttöön...
              Itse päätöksen teen, mutta kuuntele sitä jupinaa sitten joka päivä .

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Taitaa vaan olla hankaluutena että kyseessä on rouvan käyttöauto?
              Yes
              Last edited by Tommix; 15-04-2013, 18:11.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5402
                • S:t Karins

                #22
                Originally posted by Miltzu View Post
                Mun 70 tkm ajettu, suh hyvin mutta ei täydellisesti varusteltu, mutta hyvin pidetty ajokki on tulossa lähiaikoina myyntiin ja osuu varmasti sinne edullisempaan (vain vähän yli 30 ke) päähän *vink vink*
                Vink vink, sait privaa...
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5402
                  • S:t Karins

                  #23
                  Toi M3 oli kyllä jotain... M:ää. Sport asento ja nilkkaa suoraksi .
                  Toi vaihteen vaihto kovassa vedossa SMG:llä on jotain järisyttävää, pitää kokea!
                  Tosiaan auto on ympärivuotisessa käytössä paremmalla puoliskolla.
                  M:ää ehkä haluttaisi enemmän mutta M:llä on se kääntöpuoli että jos jotain tulee niin 1, 2, 3, 4 ,5 donaa...
                  E46 M3 ulkopuoli myös miellyttää silmää mutta kojetaulu, huoh.
                  Pitäisi nyt vaan saada testattua 335i.
                  Molempia on vain tosi vähän myynnissä tuossa hintaluokassa. Ämmissä saattaa myös tuo punainen sisusta tai kellertävä ulkoväri tökkiä allekirjoittanutta. No molemmat on muutettavissa
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • Jolli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 2556
                    • Virolahti

                    #24
                    Ota Tommi se M vaan ja ilmoita millon pistetään kiesi kiiltäväksi.
                    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                    PM tavoittaa, puhelimella ei.

                    Comment

                    • raccna
                      BTCF Member
                      • May 2011
                      • 60
                      • Newark, NJ

                      #25
                      Originally posted by Tommix View Post
                      Toi M3 oli kyllä jotain... M:ää. Sport asento ja nilkkaa suoraksi .
                      Toi vaihteen vaihto kovassa vedossa SMG:llä on jotain järisyttävää, pitää kokea!
                      Tosiaan auto on ympärivuotisessa käytössä paremmalla puoliskolla.
                      M:ää ehkä haluttaisi enemmän mutta M:llä on se kääntöpuoli että jos jotain tulee niin 1, 2, 3, 4 ,5 donaa...
                      E46 M3 ulkopuoli myös miellyttää silmää mutta kojetaulu, huoh.
                      Pitäisi nyt vaan saada testattua 335i.
                      Molempia on vain tosi vähän myynnissä tuossa hintaluokassa. Ämmissä saattaa myös tuo punainen sisusta tai kellertävä ulkoväri tökkiä allekirjoittanutta. No molemmat on muutettavissa
                      http://www.youtube.com/watch?v=tNyPcaP8UME

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5402
                        • S:t Karins

                        #26
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2175
                          • Kuopio

                          #27
                          Fetissinsä toki kullakin, mutta kyllä tää pisti mulle jo vähän hymyä huuleen: http://www.youtube.com/watch?v=qdpm6lXV57Q

                          ...aiemmassa oli vähän sellane olo, että mikä tässä nyt piti olla pointtina?

                          Minusta se on vähän huolestuttava juttu, jos sanotaan että sen hyvyyden tajuaa ku o ajanu pari kuukautta. Se äkkiseltään kuulostais tarkottavan siltä, että vaatii että siihen tottuu. Ennen sitä tuntuu laimeelta. Eihän siinä o mitään järkeä. 316:nkin tuntuu hyvältä ja omalta 2 kuukauden ajamisen jälkeen. Tuntuu että eihän muuta tarviikaan. Ellei oo negatiivisia asenteita ko. autoa kohtaan. Mutta hyppääpä sit johonkin 330i:n. Taivas räjähtää jne.

                          Katotaan nyt kannattaako vielä elvistellä, mutta mulle ei näyttäis tulevan e46 M3:ea eikä e9x 335i:tä. Tullee MB:n AMG-divisioonasta nyt väliaikainen auto (ei tarvinnu ku avaimesta vääntää niin mersuennakkoluulot rapis ja rupes tuntumaan ihan omalta), kunnes kenties vuoden tai parin päästä 335i kunhan hinnat on tulleet alemmas ja saa kohtuu hintaan kunnon superVOLL:n ja on vielä vara virittääkin.
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E63 630iA '05

                          Comment

                          • raccna
                            BTCF Member
                            • May 2011
                            • 60
                            • Newark, NJ

                            #28
                            Originally posted by Veeksi View Post
                            Fetissinsä toki kullakin, mutta kyllä tää pisti mulle jo vähän hymyä huuleen: http://www.youtube.com/watch?v=qdpm6lXV57Q
                            http://www.youtube.com/watch?v=1K3kCpsLbC0 kohdasta 3:35

                            Comment

                            • raccna
                              BTCF Member
                              • May 2011
                              • 60
                              • Newark, NJ

                              #29
                              Originally posted by Tommix View Post
                              Itse uskalsin kerran Autobahnilla vetästä mitarin mukaan 290... katosi vakiosta (H&R-madallusjousilla) ajo-ominaisuudet. Tuntu kuin ilmapatjalla vetäisi.

                              Comment

                              • ///MJ
                                BTCF Member
                                • Jan 2004
                                • 1869
                                • Joensuu

                                #30
                                Originally posted by Veeksi View Post
                                Fetissinsä toki kullakin, mutta kyllä tää pisti mulle jo vähän hymyä huuleen: http://www.youtube.com/watch?v=qdpm6lXV57Q

                                ...aiemmassa oli vähän sellane olo, että mikä tässä nyt piti olla pointtina?

                                Minusta se on vähän huolestuttava juttu, jos sanotaan että sen hyvyyden tajuaa ku o ajanu pari kuukautta. Se äkkiseltään kuulostais tarkottavan siltä, että vaatii että siihen tottuu. Ennen sitä tuntuu laimeelta. Eihän siinä o mitään järkeä. 316:nkin tuntuu hyvältä ja omalta 2 kuukauden ajamisen jälkeen. Tuntuu että eihän muuta tarviikaan. Ellei oo negatiivisia asenteita ko. autoa kohtaan. Mutta hyppääpä sit johonkin 330i:n. Taivas räjähtää jne.

                                Katotaan nyt kannattaako vielä elvistellä, mutta mulle ei näyttäis tulevan e46 M3:ea eikä e9x 335i:tä. Tullee MB:n AMG-divisioonasta nyt väliaikainen auto (ei tarvinnu ku avaimesta vääntää niin mersuennakkoluulot rapis ja rupes tuntumaan ihan omalta), kunnes kenties vuoden tai parin päästä 335i kunhan hinnat on tulleet alemmas ja saa kohtuu hintaan kunnon superVOLL:n ja on vielä vara virittääkin.
                                Jos aletaan virittää niin kyllähän ämmästä sitä tehoa saadaan enemmän Kaikille ei Motorsportit aukea, ajele vain tyytyväisenä mesellä
                                F36 428iA GC M-Sport
                                Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                                M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                                M: E36 328i osia

                                M: E39 business cd ja info display

                                M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                                Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎