Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ZNI
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 802
    • Kontiolahti

Originally posted by Mertsa View Post
    Mopoauton ohittaminen oikealta ei tässä tilanteessa olisi ollut rike.
    Niinpä: ei niille, jotka ajoi valmiiksi oikeaa kaistaa ja jotka aikoivat jatkaa oikealla kaistalla vaihtamatta vasemmalle. Minä olin vasemmalla, joten minä en olisi saanut vaihtaa kaistaa oikealle ja ajaa mopoauton ohi. Minun perässä oli 3-4 autoa, jotka eivät myöskään olisi voineet tehdä sillä tavoin. Oikealla kaistalla olevat taas olivat pyrkimässä vasemmalle, siitä päätellen että ne ohittivat lopulta mopoauton oikealta ja vaihtoivat kaistaa. Rike ei tule siinä, että ajaa toisella kaistaa nopeampaa ohi vaan siinä, että ohittaakseen vaihtaa kaistaa?

Mopoauton olisi tullut käyttää oikeanpuoleista kaistaa jos se oli vapaana tai kuski ei ollut aikeissa kääntyä vasemmalle.
    Jep. Ja nimenomaan se ajoi ensin oikeaa kaistaa ja vaihtoi sitten vasemmalle. Ei kääntynyt huoltamon pihaan vasemmalle kuten olisi voinut olettaa ja seuraavista kaksista liikennevaloista (jotka olisivat olleet vasta reilun 1 km:n päässä) se ei olisi saanut edes kääntyä, koska ne menivät tielle, jonka käyttö on hitailta ajoneuvoilta kielletty. En sitten tiedä, mihin lopulta meni, en jäänyt odottelemaan

Mitään ongelmaa ei olisi ollut, jos se olisi vaan jatkanut oikeaa kaistaa, jolla se ajoi aiemmin.
    E39 528i ///M-sport
    E30 "316"
    E38 740iA
    E34 M5

ex.

E34 525iA touring
    E34 525i
    E30 316

Originally posted by beemers
    sanoo nainen joka ajaa e30:llä
    Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

Comment

• Mertsa
      BTCF Member
      • Jun 2013
      • 590
      • Nummela

Originally posted by ZNI View Post
      Niinpä: ei niille, jotka ajoi valmiiksi oikeaa kaistaa ja jotka aikoivat jatkaa oikealla kaistalla vaihtamatta vasemmalle. Minä olin vasemmalla, joten minä en olisi saanut vaihtaa kaistaa oikealle ja ajaa mopoauton ohi. Minun perässä oli 3-4 autoa, jotka eivät myöskään olisi voineet tehdä sillä tavoin. Oikealla kaistalla olevat taas olivat pyrkimässä vasemmalle, siitä päätellen että ne ohittivat lopulta mopoauton oikealta ja vaihtoivat kaistaa. Rike ei tule siinä, että ajaa toisella kaistaa nopeampaa ohi vaan siinä, että ohittaakseen vaihtaa kaistaa?
      Kyllä mun näkemyksen mukaan myös sinä olisit saanut normaalien ohitusolosuhteiden vallitessa mennä ohi sieltä oikealta, Tieliikenneasetuksen 7 § ohituskielto oikealta koskee vain moottoritietä. Toki voidaan miettiä onko muutoin hyvää liikennekäyttäytymistä, jos oikealla kaistalla kerta oli jonoa (pienet välit lainmukaiseen kaistanvaihtoon?).

Jos siis oletetaan, että oikealla kaistalla olisi ollut tilaa: Siisti vaihto oikealla, ohitus nopeusrajoitusta noudattaen ja kaistan vaihto takaisin vasemmalle kun liikenne oikealla menee sumppuun, en näe mitään perusteita sakottaa.

Perussuomalainen "kyllä minä tähän väliin mahdun, vilkku päälle vasta oikealla kaistalla ollessa, mopoauton etupuskuria hipoen takaisin vasemmalle + vittuunnuksissa lutu pohjaan, siitäpähän saa saa haistaa miltä oikean ajoneuvon pakokaasut haisee, käkäkäkä" niin voi olla, että niitä sakkoja olis rapissutkin
      Last edited by Mertsa; 18-07-2013, 15:32.
      F31 320dA LCI -15

Comment

• VonSinner
        Banned
        • Apr 2012
        • 818
        • Estonia - Таллин

Tuon bemarin omistajan yhteystiedot saa laittaa privana, typerä lutka!

Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.

Olisi edes ajanut liikenne-sääntöjen mukaan, prkleen bemaristi mulkku!
        Ihme jos kaveri ei edes saa rike-sakkoa kerta myöntää ajaneensa ylinopeutta

Comment

• r.w.
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2510
          • Länsirannikko

Noin kuukausi sitten pääsin työmatkalla todistamaan livenä kun Volvo S60:n takapuskuri päätti irrota 80km/h vauhdissa.

Onneksi turvaväli oli niin pitkä ettei mitään sattunut, hiukan toki hymyilytti.
          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

Comment

• ZNI
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 802
            • Kontiolahti

Kyllä mun näkemyksen mukaan myös sinä olisit saanut normaalien ohitusolosuhteiden vallitessa mennä ohi sieltä oikealta, Tieliikenneasetuksen 7 § ohituskielto oikealta koskee vain moottoritietä. Toki voidaan miettiä onko muutoin hyvää liikennekäyttäytymistä, jos oikealla kaistalla kerta oli jonoa (pienet välit lainmukaiseen kaistanvaihtoon?).

Jos siis oletetaan, että oikealla kaistalla olisi ollut tilaa: Siisti vaihto oikealla, ohitus nopeusrajoitusta noudattaen ja kaistan vaihto takaisin vasemmalle kun liikenne oikealla menee sumppuun, en näe mitään perusteita sakottaa.
            Näin minä sitten lopulta teinkin, kun oikealla kaistalla ollut Passatti antoi ohittamalla mopoauton oikealta tilaa siirtyä vasemmalle. Minä en vaan tiennyt sen olevan laillista tuolla tieosuudella, kun vastaavanlaisessa paikassa samasta asiasta on annettu sakotkin nimenomaan ohittamisen takia (ja ymmärsin silloinkin, että ohiajaminen toisella kaistalla ei ole se rike, vaan kaistanvaihto päästäkseen ohi vasenta kaistaa ajavasta).

Mun mielestä silti ainut törppö tossa oli se mopoautokuski, koska minä en vaan näe mitään järkeä ajella tollasella kikottimella vasenta kaistaa kuudenkympin alueella ruuhka-aikaan klo 16, kun se kuuluu sinne oikeaan reunaan (missä se haittaa vähiten kaikkea muuta liikennettä). Aikamoisen sekasotkun sellasella saa aikaan väärässä paikassa ja väärään aikaan. Muuta syytä en keksi tuollaiselle touhulle kuin sen, että mopoauton kuskista oli mukavaa ohittaa muutama sen edellä liikennevaloissa odottanut auto?
            E39 528i ///M-sport
            E30 "316"
            E38 740iA
            E34 M5

ex.

E34 525iA touring
            E34 525i
            E30 316

Originally posted by beemers
            sanoo nainen joka ajaa e30:llä
            Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

Comment

• Mertsa
              BTCF Member
              • Jun 2013
              • 590
              • Nummela

Mun mielestä silti ainut törppö tossa oli se mopoautokuski, koska minä en vaan näe mitään järkeä ajella tollasella kikottimella vasenta kaistaa kuudenkympin alueella ruuhka-aikaan klo 16, kun se kuuluu sinne oikeaan reunaan (missä se haittaa vähiten kaikkea muuta liikennettä). Aikamoisen sekasotkun sellasella saa aikaan väärässä paikassa ja väärään aikaan. Muuta syytä en keksi tuollaiselle touhulle kuin sen, että mopoauton kuskista oli mukavaa ohittaa muutama sen edellä liikennevaloissa odottanut auto?
              Ne on törppäjä, osavaa kuskia en ole mopoauton ratissa tavannut, ja noita meilläkin päin aika helvadasti on. Toisaalta, kuskien ikähaitarikin on sitä luokkaa, että enempää tuskin vois odottaakaan.

Periaatteessahan se on voinut ajatella ryhmittäytyvänsä sinne vasemmalle kaistalle hyvissä ajoin, jos esim. olis ollut kuitenkin tieosuudella vasemmalle kääntymässä. Tollasella mopedilla kun ei enää siinä 60 alueella ihan mihin väliin tahansa mahdukkaan ja kuinka moni antaa mopoautolle tilaa pyydettäessä..
              F31 320dA LCI -15

Comment

• smo83
                Banned
                • Dec 2009
                • 1988
                • oulucity

ei löytynyt videota https://www.youtube.com/watch?v=7WZRkGAoMaU

edit eli aina pitäisi ajaa oikea puolesta kaistaa ellei ole kääntymässä vasenmalle

Last edited by smo83; 19-07-2013, 17:21.

Comment

• Kylli-Täti
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 499
                  • Tampere

Nyt kun oon ajellu muutaman viikon skootterilla niin on alkanu vituttaan nää autoilijat joiden on ihan pakko ohittaa skootteri oli nopeusrajotus mikä tahansa. 50-60km/h alueella mennäään ihan surutta keltasen sulkuviivan päältä mun skootterin ohi ja vedetään 50 metrin päässä oleva tienjakaja shikaanina kuin radalla konsanaan. 90% näistä ohittelijoista on jotain 40+ perheenisäjamppoja joilta lähtis auto lapasesta liukkaalla tiellä kun jostain syystä se vauhtikin pitää nostaa 80km/h tunnissa et skootterista ehtii ohi ennen jakajaa

Joku vitun 40v nainen peräkärryn kanssa jopa TÖÖTTÄS vittu mulle kun ajoin tietenkin maksimia, eli 45 km/h 40 rajotusalueella. Ei varmaan päässy ohi tai jotain. Minkä takia sen ois ohi pitäny päästä kun oli vittu 100m välein liikenteenjakajia, sulkuviivaa ja neljän kympin alue? Tööttäskö se mulle kun ajoin ylämäkeen paria kilsaa ylinopeutta? Voi luoja
                  Last edited by Kylli-Täti; 20-07-2013, 17:09.

Comment

• säkkij
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 299
                    • Rauma

Itse huomannut juuri samaa, tulee ajeltua välillä työmatkaa skootterilla ja sillä pysyy nätisti liikenteen mukana vielä 50 km/h nopeusrajoituksella. Sieltä on silti vaan pakko tulla ohitse, vielä keskellä kaupunkia mitä oudoimmissa paikoissa. Yleensä jäävät kumminkin siihen eteen jurnuttamaan.

Tööttiä kuulee vähän väliä mukamas tientukkona olemisesta.
                    E30 325i Cabrio '87
                    E61 525d M-Sport LCI

Comment

• nekholm
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 860
                      • Porvoo

Mun mielestä silti ainut törppö tossa oli se mopoautokuski, koska minä en vaan näe mitään järkeä ajella tollasella kikottimella vasenta kaistaa kuudenkympin alueella ruuhka-aikaan klo 16
                      No ei olekaan, mutta kuka helvetti ei uskalla ohittaa mopoautoa, vaikkakin "väärältä" puolelta? Mitä teet esimerkiksi jos oot liikennevaloissa ensimmäisenä jonossa oikealla kaistalla, ja vasemmallakin kaistalla on autoja? Päästätkö ne kaikki ohi, koska "oikealta ei saa ohittaa"?
                      VW Passat 1.4 TSI -12
                      Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

Comment

• Janza182
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4987
                        • 013

Originally posted by säkkij View Post
                        Itse huomannut juuri samaa, tulee ajeltua välillä työmatkaa skootterilla ja sillä pysyy nätisti liikenteen mukana vielä 50 km/h nopeusrajoituksella. Sieltä on silti vaan pakko tulla ohitse, vielä keskellä kaupunkia mitä oudoimmissa paikoissa. Yleensä jäävät kumminkin siihen eteen jurnuttamaan.

Tööttiä kuulee vähän väliä mukamas tientukkona olemisesta.
                        Itse myös mopoiän ohittanut ja tiiän miten veemäistä niillä liikenteessä on puikkelehtia. Tästä syystä EN ala ohittelee mopoja tuolla hitailla nopeuksilla. Sama se kuka siinä edessä ajaa.. Lähtee tarpeeksi ajoissa liikenteeseen niin ei ongelmaa

Kylläkin tämä tuntuu josus ärsyttävän vuorostaan miun takana olevia ja niillä alkaa valot välkkyy ja kädet heiluu. Myöskin sitä tavannut että mopoilia alkaa pyörittelee päätä että eikö se menekkään ohi..

Ja pidän turvaväliä.. Ei ois kiva ajaa jonkun junnun yli ja sitä loppuelämä miettiä..

Comment

• GameOver
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3026
                          • Sjundeå

Originally posted by nekholm View Post
                          Mitä teet esimerkiksi jos oot liikennevaloissa ensimmäisenä jonossa oikealla kaistalla, ja vasemmallakin kaistalla on autoja? Päästätkö ne kaikki ohi, koska "oikealta ei saa ohittaa"?

Eikö pysty ajamaan samaa vauhtia? Ikäänkuin siinä rinnalla. Tyhmä vastaus mutta sitä saa mitä tilaa.

Joka tapauksessa, jäätävä spektaakkeli saatu luotua vasenta kaistaa ajavasta mopoautosta seurauksineen.
                          -22 Lexus ES300h
                          -08 Subaru Impreza

...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

Comment

• Xavier
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2006
                            • 108
                            • Helsinki

Vituttaa nämä motarin rampilla 70-80 km/h köröttelevät mulkvistit, ei siinä rampin alkupäässä ihan turhaan ole kylttiä jossa lukee 120 km/h. Aika vittumaista meinaan liittyä liikenteeseen sekaan tuollaisista vauhdeista, varsinkin jos alla nykyinen 318i Touring luuska

Comment

• Miltzu
                              BTCF Member
                              • May 2008
                              • 2476
                              • Finland

Mua vituttaa ihmiset jotka ajaa ylinopeutta tietyöalueella. Taas tänään pari autoa liimautui takapuskuriin, kun ajoin 30 km/h alueella mittarinopeutta 35-37 km/h. Heti kun varsinainen työmaa oli ohitettu (ennen kuin rajoitus nousi takaisin 60 km/h) taaempana ollut E60 ampui jonosta ohi.

Mihin on niin helvetillinen kiire, ettei voi ajaa nätisti alueella missä on ihmisiä töissä?

Comment

• ++500Nm
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 1356
                                • Turus nykyää

Originally posted by nekholm View Post
                                Mitä teet esimerkiksi jos oot liikennevaloissa ensimmäisenä jonossa oikealla kaistalla, ja vasemmallakin kaistalla on autoja? Päästätkö ne kaikki ohi, koska "oikealta ei saa ohittaa"?
                                Olet ensimmäisenä...eli keitä aiot ohittaa..? :think
                                Blow My Whistle

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎