Meinas joku tulla transitilla taas kyljestä sisään kun tolla E36:lla huristeli... Onneks alkoi just kääntyvien kaista et pääsi turvaan jonnekin, muuten olis muokattua peltiä kyl uusiks isol kädel. Kiitosta vaan esimerkillisille työmiehille.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viikon munakuski II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jälleen mopoautolla perseilyä. On se kumma, että noihin ei kukaan puutu. Tyypit ajelee miten sattuu, mistä sattuu ja milloin sattuu.
Lempäälästä äsken ajelin vanhaa tietä Tamperetta kohden, kun yhtäkkiä huoltoaseman pihasta kurvaa täysiä mopoauto eteen. Ei katsonut käytännössä lainkaan mihinkään ja aivan lämää kanttasi suoraan päätielle. 100% varma osuma suoraan kylkeen, jos olisin itse katsellut maisemia.
Jarrut lukkoon ja töötti pohjaan. Vitutti, kun juuri hain rengas-sarjan Vompatilla, niin kamat kyydissä hieno tehdä väistöliikkeitä. Ohi ja auto parkkiin. Mopoauton ovi auki ja siellä tärisi joku 14v poika pipo päässä puhelin kädessä. Kysyin, että oletko ***tana sokea?
Yllätykseksi en saanutkaan pään aukomista, vaan "anteeksi anteeksi, en nähnyt mitään".
Taustalta kuului kauempaa huoltoaseman pihasta "Vedä turpaan sitä!" Tiedä mikä aikido-vapaaottelija mopoautomies oli, niin lähdin pakoon.
Tällä ei ollut ihme kyllä huppua päässä, mutta tullut huomattua päivittäin, että mopoauto + kuljettajana joku poika tms. kuka noita erottaa. Niin kaikilla on hupparin huppu päällä, wtf!? Onko nuo muovikopit niin vetoisia, että se huppu on pidettävä aina päässä vai mitä ihmettä.
Ei tarvinnut kirjoittaa googleen ihmeempiä, niin siellä bostataan taustalla huppu tanassa, ei helvetti
Last edited by Rockford; 06-01-2014, 00:03.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by bimmerjones View PostNäitä on ollut viimeaikoina niin paljon että ei oikein naurata enää.. Elikkä tossa eilen ajelin autoletkan perässä jossa oli kolme autoa hitaasti ajava ransiitti oli ekana, sitten 740 volvo ja viimeisenä passat, jonkajälkeen minä. Lähdin ohittamaab näitä kolmea autoa ja vauhtia taisi olla hieman vajaa 90 (muut ajoi 60km/h) niin eikö vi**u se volvo piatä vilkkua ja tryykää siihen mun eteen ihan kuin tahallaan! Juuri ehdin jarruttaa ettei tullut osumaa, nimenomaan tämänkaltaisia tilanteita on ollut paljon. Ja koska nyt riitti niin en ajanut volvosta ohi, vaan jäin seuraamaan ja menin kaupan pihalle asti oikein kysymään että mitähän mahtoi päässä liikkua.. Oli vanhempi mies ja sanoi ettei ajatellut että sieltä takaa joku olisi jo lähtenyt ohittamaan.. Voi hyvää päivää
Itse osaan olla jo varuillaan silloin, ku oon tuossa letkassa jossain välillä(esim 100m päässä). Kun joku kovaa kyytiä vetää letkaa ohi, niin kohta tapahtuu. Melko usein noissa tilanteissa tulee joko äkkijarrutus tai rysähdys. Kannattais vähän katsoa sinne peiliin ja miettiä niitä omiakin valintoja. Kuinkahan monta läheltä piti tilannetta oot ajourallas aiheuttanu edes itse sitä huomaamatta. :think Ittellä tulee ehkä ajateltua vähän liikaa tai sitten on henkikulta liian kallis, etten kovin mielellään lähde useampaa autoa kerralla ohittamaan. Ainakin täytyy olla jokin todella painava syy.
Yleensä autoilijoilla on siihen, että ei lähdetä ohittamaan sitä hidasta ajoneuvoa jokin syy. Läheskään aina se ei ole "rohkeuden puute". Mitä pidempi se letka on sitä suuremmalla todennäköisyydellä sille hitaudelle on jokin järkevä selitys. Kun teitä "rohkeita" autoilijoita tunkee sieltä letkan perältä kymmenittäin eteempäin ja jokainen tunkee itsensä siihen ohitettavan auton ja 1. auton väliin, niin se tarkoittaa sitä, ettei tuo jonoa hidastava ohitettavan ajoneuvon perässä oleva epäröivä ohittaja pääse koskaan ohi ja jono vaan kasvaa.
Kenties sinä olit jo se 19. sankari joka osasi 200m kauempaa arvioida riskit oikein ja juuri kun tuli se oikea ohituspaikka, niin sinä satuit kohdalle. En ole itse mikään epäröijä ohitustilanteissa. Joskus tulee lähdettyä jopa liian pieneen väliin, mutta nämä jonon perältä 200km/h ohittamaan lähtevät ovat mielestäni ne kaikkein suurin riski koko touhussa. Vois suositella, että katsellaan siellä letkan perällä edes hetken aikaa ennenkuin päätetään lähteä ohittamaan.
Itse oisin "volvopappana" esittäny sulle järkevän kysymyksen, että mikä kiire oli niin tärkeä, että piti riskeerata autojonollisen verran ihmishenkiä? Eritoten, jos sulla sitten oli vielä aikaa mennä tuosta ulisemaan hänelle henkilökohtaisesti seuraavalla huoltiksella. Sitten vielä ihmetellään, että miksi bemarikuskeja vihataan. Täytyy sulla kyllä olla joku vuoden autoilijan mitalli, ku kerran kehtasit mennä oikein muita autoilijoita "opastamaan". Kai sinä sentään tajusit, että kollaritilanteessa sinä olit se syyllinen? Jos menis volvopalstalle lukemaan, niin varmaan löytyis samantyyppinen munakuskiselostus kirjoitettuna toisesta suunnasta.Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Comment
-
-
Originally posted by Epäuskollinen autoilija View PostNo tähän nyt vois vaikka kommentoida, että vähänkin kokeneempi kuljettaja osais jo varautua tuohon, että joku muukin luultavasti yrittää ohi(varsinkin se letkan ensimmäinen auto). Aivan hämmästyttää, että miten se voi tulla jollekkin yllätyksenä. Kyllä tuo "koko letkan" ohittaminen on sen verta vaarallista hommaa varsinkin jos sitä tehdään noinkin isolla nopeuserolla. Huomaan kyllä tieliikenteessä, että moni ei sitä tajua. Se, että ajellaan koko letkaa vilkku päällä ohi ei poista sinun velvollisuuttas olla valppaana. Aina voi joltakin jäädä huomaamatta varsinkin jos takaa tullaan lujaa.
Itse osaan olla jo varuillaan silloin, ku oon tuossa letkassa jossain välillä(esim 100m päässä). Kun joku kovaa kyytiä vetää letkaa ohi, niin kohta tapahtuu. Melko usein noissa tilanteissa tulee joko äkkijarrutus tai rysähdys. Kannattais vähän katsoa sinne peiliin ja miettiä niitä omiakin valintoja. Kuinkahan monta läheltä piti tilannetta oot ajourallas aiheuttanu edes itse sitä huomaamatta. :think Ittellä tulee ehkä ajateltua vähän liikaa tai sitten on henkikulta liian kallis, etten kovin mielellään lähde useampaa autoa kerralla ohittamaan. Ainakin täytyy olla jokin todella painava syy.
Yleensä autoilijoilla on siihen, että ei lähdetä ohittamaan sitä hidasta ajoneuvoa jokin syy. Läheskään aina se ei ole "rohkeuden puute". Mitä pidempi se letka on sitä suuremmalla todennäköisyydellä sille hitaudelle on jokin järkevä selitys. Kun teitä "rohkeita" autoilijoita tunkee sieltä letkan perältä kymmenittäin eteempäin ja jokainen tunkee itsensä siihen ohitettavan auton ja 1. auton väliin, niin se tarkoittaa sitä, ettei tuo jonoa hidastava ohitettavan ajoneuvon perässä oleva epäröivä ohittaja pääse koskaan ohi ja jono vaan kasvaa.
Kenties sinä olit jo se 19. sankari joka osasi 200m kauempaa arvioida riskit oikein ja juuri kun tuli se oikea ohituspaikka, niin sinä satuit kohdalle. En ole itse mikään epäröijä ohitustilanteissa. Joskus tulee lähdettyä jopa liian pieneen väliin, mutta nämä jonon perältä 200km/h ohittamaan lähtevät ovat mielestäni ne kaikkein suurin riski koko touhussa. Vois suositella, että katsellaan siellä letkan perällä edes hetken aikaa ennenkuin päätetään lähteä ohittamaan.
Itse oisin "volvopappana" esittäny sulle järkevän kysymyksen, että mikä kiire oli niin tärkeä, että piti riskeerata autojonollisen verran ihmishenkiä? Eritoten, jos sulla sitten oli vielä aikaa mennä tuosta ulisemaan hänelle henkilökohtaisesti seuraavalla huoltiksella. Sitten vielä ihmetellään, että miksi bemarikuskeja vihataan. Täytyy sulla kyllä olla joku vuoden autoilijan mitalli, ku kerran kehtasit mennä oikein muita autoilijoita "opastamaan". Kai sinä sentään tajusit, että kollaritilanteessa sinä olit se syyllinen? Jos menis volvopalstalle lukemaan, niin varmaan löytyis samantyyppinen munakuskiselostus kirjoitettuna toisesta suunnasta.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Epäuskollinen autoilija View PostYleensä autoilijoilla on siihen, että ei lähdetä ohittamaan sitä hidasta ajoneuvoa jokin syy. Läheskään aina se ei ole "rohkeuden puute". Mitä pidempi se letka on sitä suuremmalla todennäköisyydellä sille hitaudelle on jokin järkevä selitys. Kun teitä "rohkeita" autoilijoita tunkee sieltä letkan perältä kymmenittäin eteempäin ja jokainen tunkee itsensä siihen ohitettavan auton ja 1. auton väliin, niin se tarkoittaa sitä, ettei tuo jonoa hidastava ohitettavan ajoneuvon perässä oleva epäröivä ohittaja pääse koskaan ohi ja jono vaan kasvaa.
Itse yleensä seuraan tilannetta hetken aikaa, mutta jos ohituspaikoista huolimatta siellä keulilla ei ala tapahtua, niin kyllä itse ainakin rohkenen lähteä ohittelemaan jonon perältä. Mihinkään perseilyihin en ala, eikä tarkoituksenani ole myöskään koskaan ohittaa sellaisella nopeudella, että kortti lähtisi. Nopeusero muihin ei siis ole huima ja yhtäkkisiin eteen kiilaamisiin kerkiää varautua.
Joskus kun näitä juttuja lukee täällä topikissa, niin ihmisillä tuntuu ajoittain olevan vain kaksi vaihtoehtoa. Joko kyyrätään liikenteessä tai sitten ollaan maailman omistajia. Kyllä siellä liikenteessä voi käyttää tervettä järkeä.
Comment
-
-
...ja toisekseen: mikä ihme siinä on, että kyyrien mielestä ohittamiseen tarvitaan aina poikkeuksetta kiire. "Mikä kiire saa ihmisen noin ohittamaan", "Kiire on kova, kun täytyy ohittaa" ja niin edelleen.
Milloinkohan heräävät sieltä horrostamisen kuplasta ja ymmärtävät ihan selkeän asian: Ei se kiire, vaan vitutus kyyrätä letkan perseessä ilman selvää syytä alinopeutta kuin lampaat.
Edelleenkään EI OLE KIIRE MIHINKÄÄN, mutta ei mitään ideaa myöskään tulpata koko liikennettä tai liittyä muiden joukkoon, "kun muut ei ohita, niin en minäkään". Vastalauseena voisin alkaa inttämään sitten "Miksi pitää hidastella, jos ei ole tarvetta?", "Miksi ajaa alinopeutta, jos hyvät tiet ja rajoitukset edesauttavat muuhun?".
Yleensä samalla porukalla keskinopeus vaihtelee aivan käsittämättömän paljon, että täysi tuska ajaa moisen sakin perässä, kun nopeus vaihtelee 50km/h-120km/h.
Joulun aikaan joku oli johonkin radiokanavan ohjelmaan, joka sattui olemaan matkalla auki, niin lähettänyt viestin, että mikä ihme siinä on, kun porukka matelee 60km/h selkeällä valtaväylällä.
Tähän vastasi jopa juontaja, että "EI meillä kellään pitäisi olla joulun aikaan kiire mihinkään", "Ihan hyvin voi ajaa hieman hitaammin joulun aikaan, kun ei pitäisi olla KIIRE mihinkään". Mitä helvettiä, kysyn vaan. Piti vaihtaa moinen propaganda-kanava suht nopeaan.
Jos muiden autojen perä niin kiinnostaa, että täytyy ajaa toisten perseessä kiinni alinopeutta, niin hakekaa vaaleanpunaista nauhaa Tiimarista ja sitokaa se toistenne puskureihin kiinni. Samalla voi vaikka ottaa vieruskaverin kädestä kiinni ja laittaa Kumbaijaan soimaan.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Epäuskollinen autoilija View Post
Kai sinä sentään tajusit, että kollaritilanteessa sinä olit se syyllinen? .
vai oletko sinä juuri sellainen "volvopappa", joka änkeää moottoritien liittymiskaistalta 40km/h satasta ajavien sekaan vaarantaen kymmenien muiden tielläliikkujien hengen "koska sinulla on oikeus ajaa hitaammin"? Näitäkin on nähty ja kuultu, ja näiden takia olen itsekin joutunut motarilla äkkijarrutukseen ja väistötilanteeseen.
btw, mikään laki ei kiellä useamman auton ohitusta jos sen tekee sallittua nopeutta ja vastaantulijoita ei ole.
itselleni ei ole mikään ongelma se, että joku muu ajaa eri nopeutta, vitutuksen aiheuttaa se, että yleensä nämä samat "minulla on oikeus ajaa hiljaa volvopapat" unohtaa sen hiljaa ajamisen kun tulee esim ohituskaista: silloin vedetään surutta ylinopeutta, mikä pakottaa tekemään sen ohituksen sitten ohituskaista-alueiden ulkopuolella.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Post.
itselleni ei ole mikään ongelma se, että joku muu ajaa eri nopeutta, vitutuksen aiheuttaa se, että yleensä nämä samat "minulla on oikeus ajaa hiljaa volvopapat" unohtaa sen hiljaa ajamisen kun tulee esim ohituskaista: silloin vedetään surutta ylinopeutta, mikä pakottaa tekemään sen ohituksen sitten ohituskaista-alueiden ulkopuolella.
Tuo on kyllä niin perus suomikuskin käytöstä ohituskaistoitetulla tiellä.. Se auto kulkee siinä satasen alueella sitä kuuden ja kaheksan kympin välillä seilaavaa vauhtia kilometritolkulla mutta jopas löytyy se satakymmenen vähintään vauhtia kun ohituskaista alkaa.. Onhan se kauheeta jos joku pääsis laillisesti ohittamaan siinä kaistalla ja liikenne olis sujuvaa.. Sitte taas ku kaista päättyy niin jo vilkkuu jarruvalo ja vauhti lasketaan taas sinne tuttuun jononkeräys nopeuteen..Audi A6 C4 2.5TDI QUATTRO, Kupla standard 1200 -70
Ex Bemut
E36 323 sedan -96, E30 318is-M50b25, e36 M3 -94, e32 735iA, e34 525iA -94, e46 320d M-sport ll -02, e36 328 coupe -98,
e36 328 touring -95
Comment
-
-
Harvemmin tarvinu letkaa ohittaa, mutta yleensä ohitan aika ripeesti. Mitä vähemmän aikaa tarvii vastaantulijoiden kaistalla olla sen parempi. ja yleensä tulee ajettua se 5-10km/h päälle rajotusten kelistä ja paikasta riippuen. Jos rekka ajaa 80alueella 84-87 nii ei mulla ainakaan oo tarve ohitte päästä, naurattaa vaan ne hölmöt jokka ei tajua miks sateella/kurasella ilmalla on hyvä pitää pitkä turvaväli raskaaseen kalustoon, Ei meinaan oo tuulilasi sekunttiakaan puhdas jos ajaa ns normaalilla turvavälillä.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postei, kun se joka siitä letkasta änkeää eteen. Täysin vastaava väistämisvelvollisuus kuin muutenkin kaistaa vaihtaessa.
vai oletko sinä juuri sellainen "volvopappa", joka änkeää moottoritien liittymiskaistalta 40km/h satasta ajavien sekaan vaarantaen kymmenien muiden tielläliikkujien hengen "koska sinulla on oikeus ajaa hitaammin"? Näitäkin on nähty ja kuultu, ja näiden takia olen itsekin joutunut motarilla äkkijarrutukseen ja väistötilanteeseen.
btw, mikään laki ei kiellä useamman auton ohitusta jos sen tekee sallittua nopeutta ja vastaantulijoita ei ole.
itselleni ei ole mikään ongelma se, että joku muu ajaa eri nopeutta, vitutuksen aiheuttaa se, että yleensä nämä samat "minulla on oikeus ajaa hiljaa volvopapat" unohtaa sen hiljaa ajamisen kun tulee esim ohituskaista: silloin vedetään surutta ylinopeutta, mikä pakottaa tekemään sen ohituksen sitten ohituskaista-alueiden ulkopuolella.
Tarkoituksenani ei ole kritisoida ohittamista tai edes useamman auton ohittamista, mutta kaikkien tielläliikkujien turvallisuuden nimissä ois järkevä varautua vaaratilanteisiin eikä olettaa kaikkien maailman kuljettajien olevan 100% ajasta hereillä ja tottelevan sääntöjä 100% varmuudella. Jotakin luulis kertovan aloittajasta jo se, että kommentoi "lopetin tämän vaarallisena, ku olin jatkuvasti ajamassa jonkun perään". Eköhän siinä ole jo melko useasti arviointikyky pettäny.
Ei tuo liikenne oo mitenkään mustavalkoista. Siellä ei ole kahdenlaisia autoilijoita "maantien kuninkaat"/"kyyrät" suurin osa autoilijoista on jotain tuosta väliltä. Se, ettei ota huomioon muiden tekemien virheiden mahdollisuutta liikenteessä on vain merkki ihmisen kokemattomuudesta. Jos on vähänkään enemmän liikkunu tuolla maamme teillä, niin alkaa tajuta, että jopa oman turvallisuuden nimissä kannattaa pitää vähän kelivaraa. Seisovan letkan ohittaminen satasta ei todellakaan ole sitä. Tuollatavoin vaarantaa samalla koko letkan turvallisuuden.
Tämän ei ole tarkoitus olla mitään jeesustelua. Tuli vaan mieleen, ku luki tuota postausta, että ketä tässä pidetään apinana? Sitä joka huomaamattaan lähtee ohittamaan, ku joku tulee kaasu pohjassa vilkku päällä letkaa ohi vai sitä joka kyseisen ohituksen jälkeen ajaa perässä huoltoasemalle ja tulee naama punaisena huutamaan? Itse ainakin pitäisin jälkimmäistä idioottina ja suosittelisin autokoulun käymistä uudelleen. Täytyy muistaa, että kolareissa on aina molemmat osapuolet syyllisiä. Myös se, joka ei ota muita tielläliikkujia huomioon. Ei todellakaan ihmetytä näitä juttuja lukiessa, että miksi bemarikuskeja pidetään mulkkuina liikenteessä. Itse en ainakaan hyvällä katsois yhtäkään ihmistä, joka tulee mulle opettamaan liikennesääntöjä huoltikselle!
Ja en todellakaan kuulu näihin hituroihin. Ennemminkin tahtoo olla aina vähän liikaa vauhtia. Jostain syystä kuitenkin ymmärrän muitakin tielläliikkujia. En ilmeisesti ole yksin tienpäällä. :think Ei siellä voi "omien taitojen" mukaan liikkua vaan täytyy muistaa, että seassa on kaikennäköistä köröttelijää ja puollisokeaa kaistanvaihtajaa. Suomen ku ajaa päästä päähän, niin tommosella "minä kyllä osaan" asenteella jotuu useamman kerran tekemään tönkkijarrutuset letkaa ohittaessaan.Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Comment
-
-
jos ei osaa niinkään yksinkertaista asiaa kuin peiliin katsominen ennen ohituskaistalle siirtymistä, niin vika on yksiselitteisesti ratin ja penkin välissä. Entä jos siellä onkin tulossa hälytysajoneuvo ohitse pillit päällä?
samalla logiikalla esim moottoritiellä voit vetää sokkona vasemmalle kaistalle ja todeta takaa tulevan maksavan.
ja aloituspostissahan todettiin että ohitusta tehtiin lain rajoissa, ei hillittömällä ylinopeudella, joten mitäs väärää silloin on tehty?
Miten myöskään meille tuntemattomat olosuhteet tähän liittyy: voihan sitä olla vaikka kaunis kesäpäivä, ja siellä keulilla kaksi karvanaamaria ihailee maisemia ja ajaa 40kmh kasikympin alueella. Siihenkö sitten pitäisi jäädä kykkimään?
minun mielestäni sinun kirjoituksestasi nimenomaan paistaa läpi suvaitsemattomuus muita tienkäyttäjiä kohtaan.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postsamalla logiikalla esim moottoritiellä voit vetää sokkona vasemmalle kaistalle ja todeta takaa tulevan maksavan.
Originally posted by BeamR View Postjos ei osaa niinkään yksinkertaista asiaa kuin peiliin katsominen ennen ohituskaistalle siirtymistä, niin vika on yksiselitteisesti ratin ja penkin välissä. Entä jos siellä onkin tulossa hälytysajoneuvo ohitse pillit päällä?
ja aloituspostissahan todettiin että ohitusta tehtiin lain rajoissa, ei hillittömällä ylinopeudella, joten mitäs väärää silloin on tehty?
Miten myöskään meille tuntemattomat olosuhteet tähän liittyy: voihan sitä olla vaikka kaunis kesäpäivä, ja siellä keulilla kaksi karvanaamaria ihailee maisemia ja ajaa 40kmh kasikympin alueella. Siihenkö sitten pitäisi jäädä kykkimään?
minun mielestäni sinun kirjoituksestasi nimenomaan paistaa läpi suvaitsemattomuus muita tienkäyttäjiä kohtaan.
Kyllä tuo 30km/h nopeusero hämärässä tai vähänkään huonossa näkyvyydessä on melkoista rohkeutta. Ja en usko, että tuollaisella nopeuserolla on pitäny mitään lukkojarrutuksia tehdä. Eli veikkaan arvion olleen alakanttiin oisko ollu joku 120km/h vauhtia ja siitä on sitten joku muukin "yllättäin" halunnu lähteä ohittamaan. Ei ole olettanut kenenkään tulevan noin lujaa ja tästä syystä tehny arviointivirheen. Onko sinun mielestäsi siis sallittua ajaa sinun perääsi jos sattuisit olemaan tuo jonon 1. paikalla oleva, joka juuri huomasi hyvän ohituspaikan?
Hälytysajossa olevat ajoneuvot ottavat AINA huomioon tilanteen, että heitä ei huomata. Siihen tuo perustuu. Eli tuo "lain rajoissa" on todellakin häälyvä käsite. Se riippuu aina keliolosuhteista ja muitten tielläliikkujien nopeudesta. Jos suurin sallittu nopeus on 80, niin se ei tarkoita, että se on oikea tilannenopeus.
Jos joku ohittaessaan automaattisesti oletttaa, että kaikki jonossa ajavat ihmiset vilkaisevat peiliin tai huomaavat heidät, niin siinä on tullu jo iso virhearvio. Itse en ainakaan sellaista oleta koskaan ja ei oo tarttenu tehhä tönkkijarrutuksia ohitellessaan. :thinkLast edited by Epäuskollinen autoilija; 07-01-2014, 20:13.Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Comment
-
-
Originally posted by Epäuskollinen autoilija View PostKas kun se ei olekkaan aina niin yksinkertaista! Se on kuitenkin vaan peili ja siitä on himpun vaikea arvioida, että tuleeko joku takaa 10km/h nopeuserolla vai 100km/h nopeuserolla. Ihan pikkuvilkaisulla tommosta kaikenkattavaa nopeusanalyysiä ja arviota on hieman vaikea tehdä, joten se lienee liikaa vaadittu.
Comment
-
Comment