ei mitään
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viikon munakuski II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oli kesä tai talvi, lahdentiellä (vt12) Tampereen ja Kangasalan välillä porukka kyyrää alinopeutta, vaikka rajoitus olisi mikä. Aina siitä lähtien kun kyseisellä osuudella otettiin käyttöön muuttuvanopeuksiset taulut, on talvellakin mahdollista olla satasen rajoitus, mutta kukaan ei aja sitä. Sitten kun ohitat alinopeutta ajavan kyyrän ja vielä täysin lain rajoissa, niin kiitoksena tulee pitkien vilkuttelua.
Comment
-
-
Originally posted by Sädde View PostItselle käynyt toisin päin, keväällä vetelen sitä 100, kun rajoitukset vaihdettu 120....Oli kyllä ihmetystä kun kaikki menee ohi ja sitten kun itse ohitan rekkaa, niin takana hirveä letkä
Kyllä silmä käteen, niin näkee
Comment
-
-
Ei nyt yksittäistä munakuskia, mutta jotenkin olen alkanut havannoimaan erästä aika outoa tapaa kääntyä tieltä. Aika usein ihmiset kääntyessään koukkaavat kauempaa kun kääntyvät tieltä pois. Pari kertaa olen joutunut melkein pysähtymään, vaikka kohdalla on ollut levennetty kaista. Mikä ihme on vienyt pois ryhmittäytymisen alkeet? Pitää päästä pois alta äkkiä, eikä jyrkkää käännöstä voi tehdä vauhdilla? Molemmat kädet tiukasi ratissa? Jäykkä niska ja hartiat? Vastaavasti takanatulijalla on vastuu pysyä kaistalla ja hiljentää jos edestä joku on kääntymässä pois. nimim. "Kiva kun autot koukkaa omalle kaistalle väistäessään kääntyvää."Last edited by Smistik; 04-11-2013, 10:05.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Lauantain "iltapäiväruuhkassa" tuli vastaan todellinen munakuski...kirjaimellisesti tuli vastaan. Väärään suuntaan.
Pirteän oranssi vanhakoppainen Focus farmari, täynnä hyvin ruskettuneita erimaanosan ihmisiä, oli jostain syystä tulossa Jyväskylän sataman suunnasta Rantaväylälle samaan aikaan kun 2 kaistallista autoja yritti päästä Rantaväylältä sinne satamaan päin muutama äkkijarrutus ja pientä säätöä syntyi tilanteesta, kunnes kuljettaja sai peruuteltua voorttinsa (myös vastaantulevien, joilla tosin punaiset valot) kaistalle pois jaloista...
olisi ollut mielenkiintoista nähdä mitä kautta sankari lopulta pääsi pois tilanteesta, joutuiko kääntymään takaisin vai tunkiko vastavirtaan väkisin... ja lähtikö mahdollisesti myös Rantaväylää vastavirtaan_____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostOli kesä tai talvi, lahdentiellä (vt12) Tampereen ja Kangasalan välillä porukka kyyrää alinopeutta, vaikka rajoitus olisi mikä. Aina siitä lähtien kun kyseisellä osuudella otettiin käyttöön muuttuvanopeuksiset taulut, on talvellakin mahdollista olla satasen rajoitus, mutta kukaan ei aja sitä. Sitten kun ohitat alinopeutta ajavan kyyrän ja vielä täysin lain rajoissa, niin kiitoksena tulee pitkien vilkuttelua.E93 330iA M-Sport 2009
B8 Audi A4 2010
Ex:
F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
E93 335iA M-Sport 2007
F01 730d M-Sport 2011
E65 745i 2002
E91 325iA M-Sport 2006
E91 320dA 2005
Comment
-
-
Originally posted by lao View PostKyllä! 90% noista kyyristä ei sentään kiihdytä omaa vauhtia kesken ohituksen, mutta kun sitten on vielä noita jotka löytää sen kaasun ku lähet ohittamaan...
Comment
-
-
Originally posted by Adky View PostItse tykkään välillä kaasuttaa kun toinen haluais ohitse, ihan vaan sen takia että siellä on nussittu metrin päässä takapuskurista vaikka ite ajaa jo sitä perus ~10kmh ylinopeutta.
mua *ituttaa ne jotka roikkuu takapuskurissa mutta eivät mene ohi vaikka ois kilometrin tyhjä suora. ja toinen miksi pitää ohittaa jos kääntyy samantien toiselle tielle? *ituttaa risteyksessä polkea jarrua näden takia (kyse siis maantie ajosta)
Comment
-
-
Originally posted by Adky View PostItse tykkään välillä kaasuttaa kun toinen haluais ohitse, ihan vaan sen takia että siellä on nussittu metrin päässä takapuskurista vaikka ite ajaa jo sitä perus ~10kmh ylinopeutta.
Vai siksi, että kuiteski nautit siitä, että joku on sun perseessä kiinni ja haluat, että se palaa takaisin siihen konttiin jurraamaan?
Eli ellei sulla oo jotai seksuaalisia juttuja mitä et halua myöntää, niin itseasiassa se, että itse hidastaisit ajais itseasiassa sun omia etuja.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by smo83 View Post
mua *ituttaa ne jotka roikkuu takapuskurissa mutta eivät mene ohi vaikka ois kilometrin tyhjä suora. ja toinen miksi pitää ohittaa jos kääntyy samantien toiselle tielle? *ituttaa risteyksessä polkea jarrua näden takia (kyse siis maantie ajosta)
Comment
-
-
Liikennehän on kuulema tosi huono paikka antaa opetusta toiselle kuljettajalle...
Mä en tiedä kumpi meistä kahdesta oli enemmän munakuski, minä vai Octaviamies:
Päätielle (80kmh rajoitus) oli tulossa liittymärampista 2 autoa. Edelläni ajavan edelle ehti hienosti ensimmäinen näistä kahdesta. Koska takanani ei ihan lähellä tullut ketään, himmasin vähän vauhtia, jotta tämä toinen pääsisi eteeni, hänellähän oli kaikki edellytykset päästä siihen vaivatta. Ei näkynyt Sokotassa vilkkua, eikä mitään aiettakaan tulla edelle. Mulla oli kohta enää 60 nopeutta, ja Skoda tuntui ajavan sitä samaa vauhtia vieressä, ei yrittänytkään kiihdyttää. Eikä vilkuttanut.
En siihen kehdannut pysähtyä odottamaankaan, joten oikaisin vähän oikeaa jalkaa päästääkseni tämän onnettoman sitten taakseni jos ei eteen kelvannut. Olin aika tasan Skodan vierellä ja kiihdytyskaistaa oli jotain 15m jäljellä - SILLOIN siitäkin autosta löytyi kaasu, ja vilkkukin, mutta ei vissiin pää kääntynyt jäykkien niskojen takia tms
Skoda puski väkisin ajokaistalle, itse jouduin ylittämään keskiviivan aika reilusti etten ottanut oikeaan kylkeen osumaa. Vastaantulijat saattoivat katsoa hiukan pahalla :think
Skoda jäi siis taakse, ja seuraavat 2 kilometriä ajoikin kiinni perseessä, kunnes sitten moottoritien tullen jäi matkasta...
Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa?_____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
-
Originally posted by mixxis View PostSiinähän alennutaan ihan kyyrätasolle :think
Liikennehän on kuulema tosi huono paikka antaa opetusta toiselle kuljettajalle...
Päätielle (80kmh rajoitus) oli tulossa liittymärampista 2 autoa. Edelläni ajavan edelle ehti hienosti ensimmäinen näistä kahdesta. Koska takanani ei ihan lähellä tullut ketään, himmasin vähän vauhtia, jotta tämä toinen pääsisi eteeni, hänellähän oli kaikki edellytykset päästä siihen vaivatta. Ei näkynyt Sokotassa vilkkua, eikä mitään aiettakaan tulla edelle. Mulla oli kohta enää 60 nopeutta, ja Skoda tuntui ajavan sitä samaa vauhtia vieressä, ei yrittänytkään kiihdyttää. Eikä vilkuttanut.
En siihen kehdannut pysähtyä odottamaankaan, joten oikaisin vähän oikeaa jalkaa päästääkseni tämän onnettoman sitten taakseni jos ei eteen kelvannut. Olin aika tasan Skodan vierellä ja kiihdytyskaistaa oli jotain 15m jäljellä - SILLOIN siitäkin autosta löytyi kaasu, ja vilkkukin, mutta ei vissiin pää kääntynyt jäykkien niskojen takia tms
Skoda puski väkisin ajokaistalle, itse jouduin ylittämään keskiviivan aika reilusti etten ottanut oikeaan kylkeen osumaa. Vastaantulijat saattoivat katsoa hiukan pahalla :think
Skoda jäi siis taakse, ja seuraavat 2 kilometriä ajoikin kiinni perseessä, kunnes sitten moottoritien tullen jäi matkasta...
Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa?
Tosielämässä slodakuskilta pitäis ottaa pahvi pois ja työntää se anneliin. Helvetin vaarallista touhua. Kamera olis hyvä. Jos olis rysähtänyt niin olisit näyttänyt pikkasen syylliseltä vaikka et olisikaan..
Itse olin myös kaahari jos ajoin rajotusten mukaan..
se valojen vilkuttelu johtuu siitä että menette ohi ja heti takaisin omalle kaistalle niin että paskaa lentää ohitetun niskaan ja se vituttaa. Itse pistän ainakin pitkät päälle silloin.Last edited by Takalo_kari; 06-11-2013, 12:31.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Originally posted by mixxis View PostSiinähän alennutaan ihan kyyrätasolle :think
Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa?
Hauskinta vielä että tuossa liittymässä voisi paahtaa aivan vapaasti kun ei ole pelkoa "takaa/sivusta" tulevista, kun vaihtuu juuri siinä kohtaa ns. 2-kaistaiseksi...
Comment
-
-
Originally posted by Adky View PostItse tykkään välillä kaasuttaa kun toinen haluais ohitse, ihan vaan sen takia että siellä on nussittu metrin päässä takapuskurista vaikka ite ajaa jo sitä perus ~10kmh ylinopeutta.Ex:
Maxda 626 -99
Opel Astra GTC -05
NYT:
BMW e39 520i -01
Comment
-
Comment