Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi M3/M4 -ketju (eli F80/F82)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DWHLL
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 189
    • Espoo

    #61
    Tässä oli tiukkaa asiaa F8X:sta ja vanhemmistakin M3:sta BMW M:n tekniseltä johtajalta
    ------------
    f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
    e91 325d -07 Alpinweiß

    ex:
    e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
    e81 120d M-sport -08 LeMans blau
    e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
    e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #62
      Kokeilin M4:ää muutama viikko takaperin, ja aivan p*ska

      Ei vaan, aivan helvetin makea auto ajaa! joo siinä on ahdinta (vapari-puritaanit voivat aloittaa nyt uskonsodan) ja valaistua tingeltangelia, näyttöä sun muuta nykyajan kikkaretta, mutta tosiasia on että ko. auto on todella upea ajettava, mitä sitä kokeilin Espoossa Bodomin ja Röylän alueilla pieniä mutkaisia teitä.

      Kaikenmaailman näyttöominaisuuksia, asetusominaisuuksia, appseja, hilavitkuttimia ja vempaimia on aivan älyttömästi, eikä niihin sen vajaan tunnin aikana päässyt yhtään sisälle, mä lienen sitten sen verran vanhan liiton äijä, enhän mä tykkää edes älypuhelimista. Hyvä kun osasin radiokanavaa vaihtaa tässä autossa

      Penkki oli hieman outo alkuun, kun on tottunut että bemarin sporttipenkissä on esim reisituen pituussäätö "aina", ja nyt se puuttui ihan kokonaan. Hetken ajelun jälkeen siihenkin tottui ja tällainen 180cm äijä oli siinä kuin kotonaan.

      Äänimaailmakin on alkuun vähän pliisu, mitä nyt välillä ahdin muistuttaa olemassaolostaan, mutta tilanne muuttuu täysin kun keksii avata ikkunaa pikkasen: tossa mosassa on muuten aivan järisyttävät äänet

      Mutta sitten kun ymmärtää unohtaa kaiken sen informaatiotekniikan, painaa sitä M2 -nappia ja keskittyy ajamiseen ikkuna hieman raollaan, niin sitten alkaa maailma maistumaan: mahdollisimman paljon tietotekniikkaa pois häiritsemästä, avusteet minimiin ja asetukset tappiin, niin siitä löytyy ihan oikeasti sellaista vanhan kansan ajamisen makua

      Ja kuitenkin, silloin kun ei kaipaa sellaista hillitöntä adrenaliinisyöksyä valtimoon tai on vaikka lapset kyydissä, niin se on aivan tavallinen dailydriver, jota moni ei nopeasti ohi mennessä edes tajua mitenkään kovin kummalliseksi menopeliksi.

      Kohta tulee taas joku sanomaan, että "miksi bemari on tenyt tosta tollasen horokin, olis sen voinut tehdä kaks metriä matalammaksi niin olis paremmat ajo-ominaisuudet" tms jne.
      Väitän että tuollaisen lausunnon antaja ei ole kokeillut uutta ämmää, joten kannattaa käydä ihan itse kokeilemassa millainen tuo auto on ajettavuudeltaan: mä uskallan taata, että millään pudotuksilla tai kovemmilla puslilla tms sitä ei saa paremmaksi ajettavaksi. joo, ulkonäkö voi JONKUN mielestä parantua, mutta kyllä tuossa on saksalainen insinööri tehnyt testikuskien kanssa aika hemmetin hyvää työtä alustan suunnittelussa ja toteutuksessa.

      Jos siis jotain pitäisi parantaa, niin mä itse asiassa ottaisin siitä ennemminkin pois tavaraa: kaikki maailmanlopun monitoiminäytöt, säätimet ja vipstaakit kun jätetään tehtaan linjalle, niin siinä on aidosti makea laite. vanha kunnon putkiradio siihen keskikonsoliin ja M2 -asetus aktiivisesti päälle

      Jos lompsa on kunnossa, niin voin suositella.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #63
        Tänään kävi M4 pyörähtämässä pihassa. Voi herra isä siunaa että on makea laite Noi penkit näytti omaankin silmään hieman oudolta, olisi voinut olla reippaammin muotoiltu. Ihme ettei tehtaalta ole saanut tilauksesta sporttisempia jakkaroita.

        Jarrut on ihan käsittämättömän isot. Jotain kuvaa se, että Vossen CV3 19" vanteet ei mahtunut pyörimään kun jarrusatula otti kehän puolelta kiinni
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • ///Jone
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2009
          • 1281
          • HKI

          #64
          Jonkin sortin GTS malli on jo pyörinyt nurburringillä kuvissa, eli tiedossa on isoa siipeä, häkkiä sisälle ja rajumpaa penkkiä.
          ______________________
          Nykyinen:
          Model 3

          BMW:t vuodesta 2009:
          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎