Tässä oli tiukkaa asiaa F8X:sta ja vanhemmistakin M3:sta BMW M:n tekniseltä johtajalta
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uusi M3/M4 -ketju (eli F80/F82)
Collapse
X
-
Kokeilin M4:ää muutama viikko takaperin, ja aivan p*ska
Ei vaan, aivan helvetin makea auto ajaa! joo siinä on ahdinta (vapari-puritaanit voivat aloittaa nyt uskonsodan) ja valaistua tingeltangelia, näyttöä sun muuta nykyajan kikkaretta, mutta tosiasia on että ko. auto on todella upea ajettava, mitä sitä kokeilin Espoossa Bodomin ja Röylän alueilla pieniä mutkaisia teitä.
Kaikenmaailman näyttöominaisuuksia, asetusominaisuuksia, appseja, hilavitkuttimia ja vempaimia on aivan älyttömästi, eikä niihin sen vajaan tunnin aikana päässyt yhtään sisälle, mä lienen sitten sen verran vanhan liiton äijä, enhän mä tykkää edes älypuhelimista. Hyvä kun osasin radiokanavaa vaihtaa tässä autossa
Penkki oli hieman outo alkuun, kun on tottunut että bemarin sporttipenkissä on esim reisituen pituussäätö "aina", ja nyt se puuttui ihan kokonaan. Hetken ajelun jälkeen siihenkin tottui ja tällainen 180cm äijä oli siinä kuin kotonaan.
Äänimaailmakin on alkuun vähän pliisu, mitä nyt välillä ahdin muistuttaa olemassaolostaan, mutta tilanne muuttuu täysin kun keksii avata ikkunaa pikkasen: tossa mosassa on muuten aivan järisyttävät äänet
Mutta sitten kun ymmärtää unohtaa kaiken sen informaatiotekniikan, painaa sitä M2 -nappia ja keskittyy ajamiseen ikkuna hieman raollaan, niin sitten alkaa maailma maistumaan: mahdollisimman paljon tietotekniikkaa pois häiritsemästä, avusteet minimiin ja asetukset tappiin, niin siitä löytyy ihan oikeasti sellaista vanhan kansan ajamisen makua
Ja kuitenkin, silloin kun ei kaipaa sellaista hillitöntä adrenaliinisyöksyä valtimoon tai on vaikka lapset kyydissä, niin se on aivan tavallinen dailydriver, jota moni ei nopeasti ohi mennessä edes tajua mitenkään kovin kummalliseksi menopeliksi.
Kohta tulee taas joku sanomaan, että "miksi bemari on tenyt tosta tollasen horokin, olis sen voinut tehdä kaks metriä matalammaksi niin olis paremmat ajo-ominaisuudet" tms jne.
Väitän että tuollaisen lausunnon antaja ei ole kokeillut uutta ämmää, joten kannattaa käydä ihan itse kokeilemassa millainen tuo auto on ajettavuudeltaan: mä uskallan taata, että millään pudotuksilla tai kovemmilla puslilla tms sitä ei saa paremmaksi ajettavaksi. joo, ulkonäkö voi JONKUN mielestä parantua, mutta kyllä tuossa on saksalainen insinööri tehnyt testikuskien kanssa aika hemmetin hyvää työtä alustan suunnittelussa ja toteutuksessa.
Jos siis jotain pitäisi parantaa, niin mä itse asiassa ottaisin siitä ennemminkin pois tavaraa: kaikki maailmanlopun monitoiminäytöt, säätimet ja vipstaakit kun jätetään tehtaan linjalle, niin siinä on aidosti makea laite. vanha kunnon putkiradio siihen keskikonsoliin ja M2 -asetus aktiivisesti päälle
Jos lompsa on kunnossa, niin voin suositella.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Tänään kävi M4 pyörähtämässä pihassa. Voi herra isä siunaa että on makea laite Noi penkit näytti omaankin silmään hieman oudolta, olisi voinut olla reippaammin muotoiltu. Ihme ettei tehtaalta ole saanut tilauksesta sporttisempia jakkaroita.
Jarrut on ihan käsittämättömän isot. Jotain kuvaa se, että Vossen CV3 19" vanteet ei mahtunut pyörimään kun jarrusatula otti kehän puolelta kiinni
Comment
-
Comment