Itellä oli taannoin 740, joka oli Ruotsissa ollessaan käytetty silloin tällöin huollossa Latviassa. Kuitit oli mukana, niin hommasta kävi hyvin selvästi ilmi minkä takia. Latviassa kaikki oli puolet halvempaa ja siellä oli tehty perushuoltojen lisäksi kaikki isommat helposti suunniteltavat rempatkin. Ilman kuitteja olisi voinut jäädä huonompi fiilis.
Eli kyllähän se kansainvälinen huoltokirja kertos, että auton edelliset omistajat eivät ole olleet automiehiä, mutta sen sijaan muuten fiksuja. Suomessa täytetty täydellinen huoltokirja ei taas kerro muutakuin, että rahaa on palanu leimoihin eikä auton huoltamiseen.
Mulla tuli F31 ilman paperista huoltokirjaa, kun autoa on tarkoitus pitää seuraavat 5 vuotta, niin pitää säilyttää huolloista kuitit, mikäli seuraavaa omistajaa sattuu kiinnostamaan huoltohistoria, jos merkkiliike ei luovuta seuraavalle omistajalle minun omistuksen aikaista huoltohistoriaa. Saakohan nykyinen omistaja paperista tulostetta huoltohistoriasta, jota voi näyttää myyntihetkellä?
Mutta pointti se,että perinteisiin huoltovihkoihin en luottaisi sokeasti.
Sitten please palataan aiheeseen...
Tosin tämän keskustelun
perusteella tilasin jo ajan suomalaiseen merkkihuoltoon.
Last edited by Nettipepe; 05-06-2013, 17:33.
Reason: typo
Mulla tuli F31 ilman paperista huoltokirjaa, kun autoa on tarkoitus pitää seuraavat 5 vuotta, niin pitää säilyttää huolloista kuitit, mikäli seuraavaa omistajaa sattuu kiinnostamaan huoltohistoria, jos merkkiliike ei luovuta seuraavalle omistajalle minun omistuksen aikaista huoltohistoriaa. Saakohan nykyinen omistaja paperista tulostetta huoltohistoriasta, jota voi näyttää myyntihetkellä?
Entä jos teettää huoltoja muilla kuin merkkikorjaamoilla, eivät varmaan saa syötettyä huoltotietoja samaan tietokantaan? Mistäs ne huollot sitten näkyy?
Entä jos teettää huoltoja muilla kuin merkkikorjaamoilla, eivät varmaan saa syötettyä huoltotietoja samaan tietokantaan? Mistäs ne huollot sitten näkyy?
Eihän ne muut kuin merkkiliikkeet pysty bmwn tietokantoihin kirjoittelemaan.
Siksi ainakin minä olen pitänyt ko. Huoltokirjaa/tietokantaa tärkeänä... tai ainakin plussana
Comment