Nyt koitti se hetki että on aika hommata autotraileri. Kärryjä on tullut vuokrailtua eri huoltoasemilta useasti, joukkoon on mahtunut kaikensorttista vempainta ja useimmista on loppunut kantavuus / ominaisuudet kesken.
Parhaat kyydit olen päässyt antamaan Eurowagonin umpikärryllä, mutta niiden hinnat karkaavat +10ke luokkaan ja umpikori rajaa käytettävyyttä huomattavasti.
Pienessä mielessäni olen päätynyt seuraaviin vaatimuksiin;
-Kantavuus minimissään 2t (saa pakettiauton tai reippaan lastin rakennustavaraa kyytiin). 3500kg kokonaismassa ok.
-Lavan koko riittävä (minimileveys 2m, mielellään yli (maksimi 2,2m?). Pituutta sen verran että esim. E39 touring mahtuu kunnolla kyytiin (5m?)).
-Trukilla pitää pystyä lastaamaan sivulta, irto-/kippilaidoista plussaa
-Kiinnityspisteitä riittävästi / jokapuolella (ei kumma kyllä tunnu olevan itsestäänselvyys)
-Vinssi (käsin veivattavakin riittää)
-Matalalla autolla (maavara 6cm) pitää päästä kyytiin ilman erikoiskikkailuja (kippi + sillat, hydraulilava mennee kalliiksi?)
-ALV 0 hinta luokkaa 5k€
Valmistajia ja merkkejä on vaikka millä mitalla niin Suomen maalla kuin Euroopassakin vaan mistäs kannattaa lähteä haarukoimaan? Meneekö tämä käytännössä lavettihommiksi (esimerkiksi tämä olisi muuten passeli vaan saako tuonne matalaa autoa mitenkään järkevästi kyytiin? http://www.trailerman.fi/fi/karry/12060914276466 )
Kokemuksia, neuvoja ja näkemyksiä otetaan mielenkiinnolla vastaan
Parhaat kyydit olen päässyt antamaan Eurowagonin umpikärryllä, mutta niiden hinnat karkaavat +10ke luokkaan ja umpikori rajaa käytettävyyttä huomattavasti.
Pienessä mielessäni olen päätynyt seuraaviin vaatimuksiin;
-Kantavuus minimissään 2t (saa pakettiauton tai reippaan lastin rakennustavaraa kyytiin). 3500kg kokonaismassa ok.
-Lavan koko riittävä (minimileveys 2m, mielellään yli (maksimi 2,2m?). Pituutta sen verran että esim. E39 touring mahtuu kunnolla kyytiin (5m?)).
-Trukilla pitää pystyä lastaamaan sivulta, irto-/kippilaidoista plussaa
-Kiinnityspisteitä riittävästi / jokapuolella (ei kumma kyllä tunnu olevan itsestäänselvyys)
-Vinssi (käsin veivattavakin riittää)
-Matalalla autolla (maavara 6cm) pitää päästä kyytiin ilman erikoiskikkailuja (kippi + sillat, hydraulilava mennee kalliiksi?)
-ALV 0 hinta luokkaa 5k€
Valmistajia ja merkkejä on vaikka millä mitalla niin Suomen maalla kuin Euroopassakin vaan mistäs kannattaa lähteä haarukoimaan? Meneekö tämä käytännössä lavettihommiksi (esimerkiksi tämä olisi muuten passeli vaan saako tuonne matalaa autoa mitenkään järkevästi kyytiin? http://www.trailerman.fi/fi/karry/12060914276466 )
Kokemuksia, neuvoja ja näkemyksiä otetaan mielenkiinnolla vastaan
Comment