Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia autotrailereista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    Kokemuksia autotrailereista

    Nyt koitti se hetki että on aika hommata autotraileri. Kärryjä on tullut vuokrailtua eri huoltoasemilta useasti, joukkoon on mahtunut kaikensorttista vempainta ja useimmista on loppunut kantavuus / ominaisuudet kesken.

    Parhaat kyydit olen päässyt antamaan Eurowagonin umpikärryllä, mutta niiden hinnat karkaavat +10ke luokkaan ja umpikori rajaa käytettävyyttä huomattavasti.


    Pienessä mielessäni olen päätynyt seuraaviin vaatimuksiin;
    -Kantavuus minimissään 2t (saa pakettiauton tai reippaan lastin rakennustavaraa kyytiin). 3500kg kokonaismassa ok.
    -Lavan koko riittävä (minimileveys 2m, mielellään yli (maksimi 2,2m?). Pituutta sen verran että esim. E39 touring mahtuu kunnolla kyytiin (5m?)).
    -Trukilla pitää pystyä lastaamaan sivulta, irto-/kippilaidoista plussaa
    -Kiinnityspisteitä riittävästi / jokapuolella (ei kumma kyllä tunnu olevan itsestäänselvyys)
    -Vinssi (käsin veivattavakin riittää)
    -Matalalla autolla (maavara 6cm) pitää päästä kyytiin ilman erikoiskikkailuja (kippi + sillat, hydraulilava mennee kalliiksi?)
    -ALV 0 hinta luokkaa 5k€



    Valmistajia ja merkkejä on vaikka millä mitalla niin Suomen maalla kuin Euroopassakin vaan mistäs kannattaa lähteä haarukoimaan? Meneekö tämä käytännössä lavettihommiksi (esimerkiksi tämä olisi muuten passeli vaan saako tuonne matalaa autoa mitenkään järkevästi kyytiin? http://www.trailerman.fi/fi/karry/12060914276466 )



    Kokemuksia, neuvoja ja näkemyksiä otetaan mielenkiinnolla vastaan
    Last edited by Jonsku; 09-06-2013, 11:30.
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more
  • kimmon
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1461
    • Tuusulantien päässä...

    #2
    http://www.peravaunutaloviitala.fi/ Meillä on tuolta ostettu traileri ja todella tyytyväisiä ollaan oltu. Tekevät kärryt alumiinistä eli ovat kevyitä ja kivoja vetää. Hinta toki terästä kovempi. Tekevät tilauksesta melkein millaisen tahansa, käy katsomassa. Itse kävin meidän kärryn hakemassa suoraan tehtaalta, kun ilmoittivat sen olevan valmis mutta onhan noilla jälleenmyyjiäkin.
    Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

    Comment

    • Doni
      Moderator
      • Sep 2004
      • 2841
      • Kyrsälä

      #3
      Ehdottomasti umpipohjalla, niin voi kuljettaa muutakin kuin autoja. Matalien autojen kanssa kippi on pakkovaruste. Omassa kärryssä on kippi, mutta se kippaa vain auton painosta. Lava painaa sen verran paljon että sitä ei saa alle 100 kilon kaveri kippaamaan vaikka seisoo takalaidassa. Kun ajaa matalaa autoa kyytiin ja kärry ei ole kippiasennossa, ottaa etupuskuri ajosiltoihin ennen kun renkaat nousee silloille ja lava kippaa. Harkinnassa kippiruuvi.

      Itsellä Farmi 25AL (nykyisin 27AL).
      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

      Comment

      • MMF
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 461
        • Sipoo

        #4
        Tuttu osti juuri isohkon trailerin ns. puolivalmiina. Tekee itse siihen sähköt ja pohjan. Tuli tietenkin halvemmaksi kuin valmis ja sai varmaan vähän räätälöityä ne ominaisuudet mitä tarvitsi.

        En tiedä firman nimeä, tai onko edes firma vai toiminimi. Yksi mies niitä tekee kotonaan täällä Sipoossa. Voin kysyä yhteystiedot jos kiinnostaa.
        E70 X5 3.0D -07
        W124 200d
        Hiace 4wd

        EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


        Comment

        • Balle
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 3413
          • UKI, Suomen New York

          #5
          Kaikenlaisia trailereita on tullut käytettyä ja kiroiltua. Nyt keväällä ostin viimein oman trailerin ja kriteerit oli aika kovat mutta löysin trailerin, enkä voisi olla tyytyväisempi valintaani.

          Päädyin Saksalaiseen Böckmanin 2500kg traileriin, jonka tosin löysin erittäin vähän käytettynä Joensuusta 4500 eurolla. Jos ei tätä kyseistä yksilöä olisi ollut niin olisin tilannut uuden Saksasta.

          Mulle tärkeitä (ehdottomia) asioita trailerissa:

          - Kantavuus yli 2000kg
          - Hydraulikippi
          - Tasainen lava (vituttaa yrittää vääntää matalan auton ovia auki pyöräkotelon yli)
          - Kunnolliset, riittävän pitkät ja helposti mukana kulkevat ajorampit
          - Kunnollinen vinssi
          - Hyvät ja riittävät kiinnityspisteet liinoille
          - laadukkaat komponentit, lukitukset, rullat jne.

          Jos tuota Saksalaista vertaa esim. Suomalaisiin "laatu" trailereihin niin ei voi oikeasti puhua edes samana päivänä. Kyllä on niin eri komponenteista koottu, laatu pistää silmään ja tuntuu joka paikassa.
          Suosittelen varauksettomasti!





          Last edited by Balle; 09-06-2013, 23:12.
          Possuja ja Bemareita

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #6
            Eipä ole omia kokemuksia, mutta tällaset ollut nyt aika tehomainostuksessa. Asiallisilta näyttää ainakin. http://masetti.fi/?p=perakarryt&brand=eduard
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              #7
              Kiitokset vastauksista


              Originally posted by Balle View Post
              Kaikenlaisia trailereita on tullut käytettyä ja kiroiltua. Nyt keväällä ostin viimein oman trailerin ja kriteerit oli aika kovat mutta löysin trailerin, enkä voisi olla tyytyväisempi valintaani.

              Päädyin Saksalaiseen Böckmanin 2500kg traileriin, jonka tosin löysin erittäin vähän käytettynä Joensuusta 4500 eurolla. Jos ei tätä kyseistä yksilöä olisi ollut niin olisin tilannut uuden Saksasta.

              Näinköhän tästä löytyi voittaja


              Pari lisäkyssäriä vielä;
              -Meneekö _matala_ auto kyytiin suht vaivattomasti?
              -Keskelle kärryä saanee filmivanerit tjms jotta pystyy kuljettamaan pienoistraktoria yms. painavahkoja mutta hieman kapeamman raidevälin omaavia härveleitä?
              -Saako noihin lisävarusteena laitoja?


              Tuo mainostettu Eduard - kärrykin voisi olla vaihtoehto, täytyypä käydä piruuttaan kokeilemassa ja ihmettelemässä.
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Zuuzo
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 441
                • Etelä-Savo, Pieksämäki

                #8
                mulla on kans Böckmanin traileri joka on vuosimallia 2007 ja ostin noin vuosi sitten sen kaverilta jonka firman käytössä se oli ollut uudesta saakka.
                umpipohjalla ja ajorampit vedetään lavan alta esille.
                vinssi puuttuu ( aikomuksena laittaa tämän kesän aikana )
                2700kg tais olla kokonaispaino josta trailerin omapaino on noin 700kg.

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4645
                  • Tuusula

                  #9
                  Jahs, Ballen innoittamana tuli käytyä vilkaisemassa Böckmannin kärriä tänään ja onhan se varsin hieno laitos Tuntui olevan niinsanotusti "palikat kohdillaan".

                  Vielä selvitellään josko tuon 3-ton version saisi rekisteröityä 3,5t versioksi (rungot yms. kuulemma samat kaikissa malleissa) niin saisi tarvittaessa huoletta vedellä raskaampiakin lasteja.

                  Umpipohjaisen tuosta saa tehtyä "käden käänteessä" ja muutenkin olivat ominaisuudet kohdillaan. Vielä kun myyjä supistaa marginaalinsa sopivaksi saksan hintoihin nähden niin aletaan olla lähellä kauppoja
                  - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                  ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • kimmon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1461
                    • Tuusulantien päässä...

                    #10
                    Itse, kun hankin kärryä niin nuo teräshirviöt eivät olleet edes vaihtoehtona. Haluan mahdollisimman paljon hyötykuormaa suhteessa kokonaismassaan ja kärryn jonka vetämiseen ei aina tarvitse valjastaa maasturia/4wd-pakua. Millään muullahan ei noita 3,5t kärryjä nimittäin vedellä. Siksi itse valitsin alumiinin ja Viitalan Kuormajuhdan. Umpipohja, loiva lastauskulma, irrotettavat laidat ja kevyt. Ei valittamista tähän asti On ollut käytössä sen viisi vuotta jo.
                    Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      #11
                      Appiukko tilasi mittatilauksena Parik-säätiöltä (Juhta), matalan, kippaavan tasapohjaisen kärrin, missä riittävästi kantavuutta jne.

                      Löytyy hydraulikipit, vinssit ym. ainoa että on teräskärri, mutta ei se nyt niin järjettömän painava kuitenkaan ole.

                      Ja hinta oli luokkaa 4,5ke sis. alvit
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5726
                        • Rovaniemi

                        #12
                        jos tykkää ite rakennella, niin hydraulisen kipin saa tehtyä todella helposti kuorma-auton hytän kippaus vehkeistä, toimii kumpaakin suuntaaan..
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          #13
                          Originally posted by jmp2002 View Post
                          jos tykkää ite rakennella, niin hydraulisen kipin saa tehtyä todella helposti kuorma-auton hytän kippaus vehkeistä, toimii kumpaakin suuntaaan..
                          Tai yksinkertaisesti pitkästä pullotunkista
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • m50 turbo
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 454

                            #14
                            monet käyttää moottorinostimen sylinteriä
                            http://www.teammadmax.com

                            Comment

                            • M325i
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 1529
                              • Etelä-pohjanmaa

                              #15
                              Oma kärry on taittoperällä ja alumiiniset ajosillat,menee 6cm maavaralla oleva auto ajamalla kyytiin,eikä tartte kippiä eikä muutakaan kikkailua. Kippiä en halunnut sen takia koska yksin lastatessa on helpompi kun sitä ei ole.
                              E30 ja E46 ///M

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎