Nyt jotenkin tuntuu että tuo ei ole paras kuvakulma ko. autoon. Varmasti tuo on oikeasti tosi hieno, mutta tuossa kuvassa tulee kapea ja korkea vaikutelma.
Jep, ja tuo takaspoileri vielä korostaa kapeutta ja korkeutta.
Rinta-Joupilla 62000e, ei se varmaan noin hieno kuiteskaan.
Vähän tuntuu kallilta, vaikkakin Hollannissa saman hintainen, kun verot on aika lähellä Suomalaisia.
Autokeskuksella oli tänään Tampereella xDrive tour ja myös 4-sarja oli ajossa. Kyllä se on livenäkin hieno! Tuo 3l turbo bensa on kyllä moottorina mahtava ja tehoa on juuri sopivasti tähän F32 koppaan ja neliveto on nyt itsestäänselvyys täällä Suomessa tämän moottorin yhteydessä. Ei kyllä osannut kaivata nahkoja tuohon sisustaan tuon sinisen värin yhteydessä ja tuo M-sport paketin verhoilumateriaali on varsin laadukasta.
Tuli tänään käytyä testailemassa Oulun Wetterillä uutta 4-sarjaa. Testiin pääsi 428ix ihan perus varustuksella, ei mitään ihmeempiä. Automaattivaihteet ja musta/harmaa kangas-sisusta, josta ei kuvia nyt tullut napattua. Ajoltaan auto oli kyllä oikein mainio, eritoteen auton hiljaisuus yllätti. Voimaakin neloskoneessa oli mielestäni likimain sopivasti mutta eihän siitä ole kutosen voittajaksi. Kokonaisuutena erittäin mukava ja hyvännäköinen auto. Kelpaisi allekirjottaneelle tosin kutos koneella. Ja lopuksi pari kuvaa autosta. PS. Käykäähän testaamassa
I Don't Know! I Don't Like It!
Nykyiset:
E36 328i cöype
Exät:
Fiat Uno 60ies '93
E30 316i
E28 520ia
Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
Fiat 127
Saab 900
Tuollainen sininen 435 sattui olemaan Munchenin lentokentällä yhdessä Audi RS7:n kanssa. Kyllähän tuo on melko hyvännäköinen auto livenä m-sport varustuksella ja punaisilla nahoilla. Edelleen nuo Mazda 6 putket eivät vain näytä hyvälle tässä autossa.
Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Onhan toi nyt perkeleen hieno. Vähän ihmetyttää että on kahden väristä koristelistaa sisällä ja lisäheijastimet takana ottaa kyllä vähän silmään, mutta taitavat olla jotain eu-touhua, niitä laitetaan nykyään varmaan uutena rekisteröitäville koirillekin perseeseen.
Mutta on ne jo aika hyvin piilotettu tonne jos vertaa F10:iin.
Autokeskuksella oli tänään Tampereella xDrive tour ja myös 4-sarja oli ajossa. Kyllä se on livenäkin hieno! Tuo 3l turbo bensa on kyllä moottorina mahtava ja tehoa on juuri sopivasti tähän F32 koppaan ja neliveto on nyt itsestäänselvyys täällä Suomessa tämän moottorin yhteydessä. Ei kyllä osannut kaivata nahkoja tuohon sisustaan tuon sinisen värin yhteydessä ja tuo M-sport paketin verhoilumateriaali on varsin laadukasta.
Tuli itsekin tuota tänään käytyä kokeilemassa, on kyllä todella upea auto kaikin puolin! Jos löytyisi tuon verran rahaa ni ostaisin pois juuri tuolla värillä.
Autokeskuksella oli tänään Tampereella xDrive tour ja myös 4-sarja oli ajossa.
Tulipa käytyä katteleen xDrive Tour:ia tänään Oulussa. Ekana ajoin M550d:n, jota testatasin myös viime vuoden kiertueella. Tällä kertaa keli oli vähemmän liukas ja M550d:ssä oli kitkat alla. Syystä tai toisesta nyt jäi aika paljon vaisumpi kuva ko. autosta. Voimaa oli tietysti edelleen riittävästi, mutta jotenkin sitä sai enemmän houkutella esiin ja äänigeneraattorin äänimaailmakaan ei nyt niin hirveästi säväyttänyt. Kaasuvaste tuntui liian hitaalta ja ohjaus oli keskialueella kovin tunnoton kitkoilla.
435iA olikin sitten ihan jotain muuta ja erittäin positiivinen joskin liian lyhyt koeajokokemus. Juuri muuta moitittavaa en keksinyt kuin nitisevä M-ratin alapuolan muovipäällyste ja turhan hyvin sisään kuuluva nastarenkaiden ääni moottoritienopeuksissa. Manuaali olis myös ollut kiva, mutta toimiihan tämä toki automaattinakin.
HS:n koeajossa toimittajalla ollut kai aika paljon vaikeuksia päästä autoon sisään
Penkinsäätö on myös ollut ilmeisesti kovin hankalaa. Olisivatkohan joistakin muista merkeistä tutut, veivattavat ja pumpattavat epämääräiset ja hitaat säätimet sitten parempia. :think
328ia Grantouringista mieleenpainuvimpana moottori. Tehoa sopivasti ja sivistyneen hiljaisesti alhaalla, eikä hyydy kierrosten noustessakaan. Äänimaailma siellä ylhäällä ei ehkä tuollaiseen GT:hen korrekti, mutta itse pidin ja jopa tykkäsin. Varmaan jonkin sortin generaattori sitä tuottamassa.
Sitten siihen malliston ainoaan bensa kutoseen. Ovi kun on ymmärrettävästi todella reilun kokoinen, kulku on helppoa sisälle. Moottori, siitä odottelin jotain repäisevää. Repiihän se, sen minkä pitoa saa ja kaikki neljä rengasta tekee työtä. Auto oikein liukuu sivuttaissuunnassa, minnepäin tie sattuu olemaan kallellaa. Etupään veto vain tuntuu ratissa, ainakin kaistan vaihdossa rivakammin kaasua annettaessa ohjauksessa tuntui vetelyä.
Äänistä. Äänimaailma on vaisu, ei siellä ole sellaista piikkiä missään. Äänitaso nousee lineaarisesti punarajalle saakka, mutta sävy ei muutu miksikään. Kovemmat siinä on äänet sisälle kuin omassa täysin vakio 325i, muttei samanlaista vaihtuvaa äänien taajuutta kierrosten kivutessa. Aivan kuin ääni tulisi neljän eri suodattimen lävitse. Nelisylinterinen oli parempi, ainakin tämän lyhyen koeajon jälkeen tunne on tämä.
Ulkonäkö aivan mahtavaa tuossa coupessa, samoin laatu. Rengasmelukin jo kolmosessa sopivalla tasolla ykköseen verrattuna. Lopputuloksena yksi 428i takavedolla kelpaisi tänne.
______________________ Nykyinen: Model 3
BMW:t vuodesta 2009: i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Olisivatkohan joistakin muista merkeistä tutut, veivattavat ja pumpattavat epämääräiset ja hitaat säätimet sitten parempia. :think
Ainakin yhden F31:n omistavan tutun mielestä olisivat. Ite on jo tottunut tuohon korkeussäädön toimivuuteen ja siksi sitä ei pidä ongelmana, nopeahan se tosiaan on räikkään verrattuna.
Äänistä. Äänimaailma on vaisu, ei siellä ole sellaista piikkiä missään. Äänitaso nousee lineaarisesti punarajalle saakka, mutta sävy ei muutu miksikään. Kovemmat siinä on äänet sisälle kuin omassa täysin vakio 325i, muttei samanlaista vaihtuvaa äänien taajuutta kierrosten kivutessa. Aivan kuin ääni tulisi neljän eri suodattimen lävitse.
Itsekin vähän yllätyin miten paljon moottorin ääntä tuli 435iA:ssa sisälle. Yläkierroksilla ääntä oli aika paljon omaan makuun ja toisaalta en pitänyt ääntä erityisen miellyttävänä sävyltään. Ulospäin äänet oli kyllä hyvät kun joku muu koeajaja pihasta ripeästi lähti, ei helposti sekoita 4-sylinteriseen. Onkohan aika kullannut muistoja vai oliko E9x:t viritetty enemmän moottorin ääntä suodattaviksi? Vai onko tuo vain 35i-moottorin mukana tulevaksi suunniteltu ominaisuus?
Itsekin vähän yllätyin miten paljon moottorin ääntä tuli 435iA:ssa sisälle. Yläkierroksilla ääntä oli aika paljon omaan makuun ja toisaalta en pitänyt ääntä erityisen miellyttävänä sävyltään. Ulospäin äänet oli kyllä hyvät kun joku muu koeajaja pihasta ripeästi lähti, ei helposti sekoita 4-sylinteriseen. Onkohan aika kullannut muistoja vai oliko E9x:t viritetty enemmän moottorin ääntä suodattaviksi? Vai onko tuo vain 35i-moottorin mukana tulevaksi suunniteltu ominaisuus?
Mulla juuri mietitytti tuo äänen sävy, ton kuulee hyvin jo noissa youtube videoissa. Vertaillessa E9X ja F3X 335i. E9X kuulostaa siltä kuin pitää, mutta F3X on jotenkin lähempänä jotain GT5 pelin soundtrackejä. Aika harmi jos nykyautojen ominaisuus.
Comment