Kun tuon sigun pulkan tulee ostaja hakemaan pois, niin seuraava auto malli on täysin auki...
Mersua kasikoneella on tehnyt kovasti mieli pitemmän aikaa, mutta mallia en osaa päättää en sitten millään.
W220 S-sarja 430, 500 pääasiallisesti ja vm: 03-05, kun noihin "kuulemma" on tehty jo vähän parannuksia tehtaalla ja myös siihen ikävään ruostumis- ongelmaan.
Ylläpito on luonnollisesti kalliimpaa, mutta ajatuksena oli hankkia oikeasti asiallinen diagnostiikka laitteisto, jolla pystyy vähän tarkemmin katsomaan auton sielunelämää ja huollan niin pitkälle itse, kuin vain voin.
Ilma-alusta herättää 50/50 fiilikset, kuten vaikuttaa herättävän monissa omistajissakin, eli kun alusta on kunnossa niin ihan huippulaite, mutta sitten kun ne viat alkaa vaivaamaan, niin sitten se kirotaan alimpaan h*lvettiin, lähes tulkoon heti ja juurikin maksuvaiheessa.
Ja varsinkin, kun meillä on täälä ihan oikea talvi ja pakkastakin voi olla lähemmäs -40c, jos ilmat oikein hurjiksi heittäytyy.
Ja sitten se perinteinen, eli se elektroniikan määrä ja kun itse ajelen autolla 1-3x/viikko, riippuen vähän menoista, niin akusta todennäköisesti karkaa mehut ja varsinki talviaikaan.
Tämänhän voi ratkaista autoon liitettävällä ylläpitolaturilla, mutta mitenhän sen asennus onnistuu autoon jonka akku on peräkontissa?
Itsellä on nyt saabissa defan oma laturi lohkolämppärin yhteydessä ja se on aivan verrattoman loistava laite, mutta akku on konehuoneessa.
No tuo tuosta ässästä ja sitten toinen vaihtoehto olisi w221 e420cdi tai e500, jos sopiva yksilö sattuu kohdalle.
Paljon samoja juttuja, kuin ässässä, vaikkakin vähän pienemmässä korissa. :think
Sitten kolmas, joka jonkunsortin "yksinkertaisuudessaan", jos näin voi sanoa on W203 c55amg t-model, eli farkku ja vain farkku.
Ongelmana tässä on vain se, että eipä noita ole Saksassakaan liikaa tarjolla.
Sitten se salainen haave, eli jeep grand cherokee SRT8...
Rumahko, syö pirusti, ei ole varsinainen maasturi, eikä citymaasturikaan, eikä kyllä mitenkään urheilullinen ja moottori on melko yksinkertainen, mutta kulkee kuin pieni perkele ja sen yhden kerran, kun tuollaisen murinat kuulin livenä (+youtube haaveilut) jätti kyllä pikkupoikamaisen vaikutuksen allekirjoittaneeseen.
Sitten subaru legacy/outback, vm: -03 ja uudempi 3.0 bensakoneella, mutta noista ei oikein löydä tietoa, että millaisia ovat täälä Suomen talvessa jne.
Ainoa mitä kaikki sanoo on, että subaru on kallis auto, mutta onko se kallis ylläpitää Japsiksi vai kallis, kuten monet Saksalaiset?
Mutta on minulla vaihtoehtona yksi bemarikin, eli loppupään e66 730d, johon voisi teettää pienen "tehopäivityksen".
Tässä korimallissa katselin automaattisesti kasikoneista bensaversiota, mutta tuntuu myllyissä olevan ongelmia melkoisesti, vaikka yksilöissäkin on toki paljon eroja... :think
Porukka puhuu näistä, kuin tietokoneista (joitahan nuo kyllä jossain suhteessa ovatkin), että ajetaan päivityksiä päivitysten perään, että auto ja sen varusteet toimisi paremmin.
Mikä on tässä se todellinen hyöty ja järkevyys ja onko elämä kuinka vaikeaa, jos näitä ei ole vähän väliä käyttämässä piuhan päässä?
Kun lähin merkkihuolto on Rovaniemellä n.90km päässä, mutta onko sielä asiantuntijaa näihin bemarin 7-sarjalaisiin?
Meinaan, että jos pitää esim, Ouluun asti viedä auto niin siihen ei kyllä riitä into, eikä aika.
Ajatuksia, ideoita ja rehellisiä ja perusteltuja mielipiteitä kuunnellaan, että pystyn itsekkin viisastuneena ajattelemaan asiota vähän laajemmassa mittakaavassa ja eri valossa.
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Lomareissuun yhdistetty 4 auton tsekkaus. Tai noh, Vette ei lähtenyt käyntiin, joten jäi ajamatta (oli kyllä aika kulahtanut hintapyyntiin nähden) ja 73 Firebirdissä istuin pelkääjän paikalla. Siinä oli ehkä vähän liikaa harrastamista mulle.
2 eri Audi TT roadsteria kävin ajamassa ja etenkin ensimmäinen niistä oli varsin positiivinen yllätys. Todella siisti yksilö ja miellyttävän oloinen auto. Ilmeisesti nelivedosta ja koneen luonteesta (kierrosherkkä), sekä välityksistä johtuen tuntui paljon speksejään ripeämmältä. Vakio moottori siis kyseessä. Perstuntumalta paljon tuota aiemmin ajamaani E34 3,8:a ripeämmän oloinen (vaikka oikeasti ei olekaan).
Toinen yksilö oli nuhjuisempi kaikinpuolin ja hinnassa ei juuri eroja.
Kun noita E36 M3:sia ei tunnu sopivia olevan, niin TT nousi kyllä aika korkealle harkintaan. Yksi Corvette pitäisi kyllä käydä ensin ajamassa. :think
Onhan niitä toimiviakin. Kiistämätön tosiasia on kuitenkin se, että mitä enemmän kilsoja on, sitä suuremmala todennäköisyydellä jotain hajoaa. Iso pinkka kuitteja on kiva juttu, mutta ei mikään takaa sitä, että se rahanmeno siihen loppuisi. Hyvänkin voi saada, mutta tämän nuorelta vaikuttavan herran postaus oli sen oloinen, että kuumeet vaivaa pahasti. Se ei oo hyvä juttu ja lisää merkittävästi miinaan astumisen vaaraa.
Itselle iskenyt audi s5 kuume 2012-uudempi. ei jotenkin jaksa kiinnostaa enään bmw.
Omasta mielestä audi on onnistunut uudemmissa audin malleissa muotoilussa paremmin bmw:tä.
bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...
Vanhaa autoa ostettaessa kannattaa jättää se vähintään tonni säästöön rempparahaa, aina tulee yllätyksiä...
Aika hyvin tuo pitää paikkaansa, siksi e46 ikäluokan autojakin jos hankkii se tonni menee aika nopeasti kun hoitaa tyyppiviat kuntoon ja tekee rästissä olevat huollot. Harvoin löytää autoja mitkä olisi oikein viimeisenpäälle huollettu, tyyppiviat korjattu ja kaikinpuolin kunnossa. Minulla on mennyt nyt kahteen e46 korimallin autoon (facelift cabrio 2004 & facelift sedan 2003) se tonni molempiin laittoihin, nyt on sellanen fiilis että on turvallista ajaa matkaa ja asiat kunnossa.
Toki tohon nykyseen vaihdoin alustaa jne mikä ei kyllä olisi pakollinen ollut.
Omien kokemuksien mukaan jos haluaa ajaa vain eikä korjata, eikä juuri ole rahaa siihen laittamiseen 10v vanha bmw on ihan väärä autovalinta. Kun tässä puhuttiin näistä pikkukinnereistä, ajoin renault sport cliolla 3 vuotta (52tkm / 2007) ja taisin muutamia satasia laittaa korjauksiin mitä se tarvi, muutaman puolan ja yhden nokan asentoanturin. Kyllä se auton ikä ja kilometrit vaan vaikuttaa tosi paljon tuohon miten paljon se vaatii remonttia, osan myös tekee se millainen yksilö on kyseessä mutta väittäisin että ikä ja kilsat ratkaisee eniten.
Itselle iskenyt audi s5 kuume 2012-uudempi. ei jotenkin jaksa kiinnostaa enään bmw.
Omasta mielestä audi on onnistunut uudemmissa audin malleissa muotoilussa paremmin bmw:tä.
Komppaan tätä täysin. Jotenki tullut ähky noihin 2005-2010 3-5sarjan autoihin
Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Komppaan tätä täysin. Jotenki tullut ähky noihin 2005-2010 3-5sarjan autoihin
Vakio A5 on jo hyvän näköinen auto imo. Ongelmana noissa taitaa olla se A4-fiilis joka on vastassa kuskinpaikalla? En ole koskaan ymmärtänyt miksi audi laittoi A4/A6-malleihin sitä fordeista tuttua hopeista muovia navinäytön ympärille. Nykykoppainen A6 on jo ihan eri maailmasta fiilikseltään ja yllättäen jopa Golfien laatuvaikutelma on mielestäni parempi kuin 2010-vuoden Audien.
2 eri Audi TT roadsteria kävin ajamassa ja etenkin ensimmäinen niistä oli varsin positiivinen yllätys. Todella siisti yksilö ja miellyttävän oloinen auto. Ilmeisesti nelivedosta ja koneen luonteesta (kierrosherkkä), sekä välityksistä johtuen tuntui paljon speksejään ripeämmältä. Vakio moottori siis kyseessä. Perstuntumalta paljon tuota aiemmin ajamaani E34 3,8:a ripeämmän oloinen (vaikka oikeasti ei olekaan).
Toinen yksilö oli nuhjuisempi kaikinpuolin ja hinnassa ei juuri eroja.
Kun noita E36 M3:sia ei tunnu sopivia olevan, niin TT nousi kyllä aika korkealle harkintaan. Yksi Corvette pitäisi kyllä käydä ensin ajamassa. :think
Oletettavasti kyseessä MK1 mallinen TT?
Itse pääsin keväällä eroon omasta TT:stä. Ostin sen aikoinani kun edellinen omistaja oli faijan työkaveri ja autoon oli juuri tehty täydellinen koneremontti. Oli siis sen osalta melko varma ostos. Mutta kaikennäköistä pientä siihenkin joutui laittamaan. Varaosahinnat olikin sitten aivan järkyttävät! Samoin vakuutusmaksut (Suomessa).
Jos TT:n päädyt, niin pidä huoli että se on vähän ajettu ja huollettu asianmukaisesti. Pikkuvikojen korjaamiseen saa noissa uppoamaan todella paljon rahaa. Ja 200tkm ajettu Audi alkaa olla yhtä maalissa kuin 400tkm ajettu BMW. Näin karrikoiden.
Itselle iskenyt audi s5 kuume 2012-uudempi. ei jotenkin jaksa kiinnostaa enään bmw.
Omasta mielestä audi on onnistunut uudemmissa audin malleissa muotoilussa paremmin bmw:tä.
Komppaan tätä täysin. Jotenki tullut ähky noihin 2005-2010 3-5sarjan autoihin
Toki makuasioista puhutaan, mutta kyllähän uusi 4-srj:n Grancoupe on muotoilultaan todella näyttävä auto. Mielestäni turha verrata 2012 ja uudempia S5 audeja vanhoihin bemareihin.
Lomareissuun yhdistetty 4 auton tsekkaus. Tai noh, Vette ei lähtenyt käyntiin, joten jäi ajamatta (oli kyllä aika kulahtanut hintapyyntiin nähden) ja 73 Firebirdissä istuin pelkääjän paikalla. Siinä oli ehkä vähän liikaa harrastamista mulle.
2 eri Audi TT roadsteria kävin ajamassa ja etenkin ensimmäinen niistä oli varsin positiivinen yllätys. Todella siisti yksilö ja miellyttävän oloinen auto. Ilmeisesti nelivedosta ja koneen luonteesta (kierrosherkkä), sekä välityksistä johtuen tuntui paljon speksejään ripeämmältä. Vakio moottori siis kyseessä. Perstuntumalta paljon tuota aiemmin ajamaani E34 3,8:a ripeämmän oloinen (vaikka oikeasti ei olekaan).
Toinen yksilö oli nuhjuisempi kaikinpuolin ja hinnassa ei juuri eroja.
Kun noita E36 M3:sia ei tunnu sopivia olevan, niin TT nousi kyllä aika korkealle harkintaan. Yksi Corvette pitäisi kyllä käydä ensin ajamassa. :think
Tuli aikoinaan 850 bmw vaihdettua juurikin vetteen
Toki makuasioista puhutaan, mutta kyllähän uusi 4-srj:n Grancoupe on muotoilultaan todella näyttävä auto. Mielestäni turha verrata 2012 ja uudempia S5 audeja vanhoihin bemareihin.
Juu, siis tarkoitin yleisellä tasolla vain, että -05-10 mallin bemarit ei jaksa enään innostaa, toki asian kyllä ymmärsi niinkin, että vertaan -12 mallia ja -05-10 bemaria. Mun moka.
Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Mitäs mieltä tästä E39:stä http://www.nettiauto.com/bmw/523/6607002 ollaan? Puhelimessa sanoi olevan hyvässä kunnossa joka puolelta. Ulkokuori 99%:sesti ruosteeton, ovien reunat jne. (takaluukussa joku pieni täplä). Hinnassa pieni tinkivara..
Muuten olisin varmaan käynyt kokeilemassa/hakemassa tänä viikonloppuna mutta puski työhommia sen verran päälle ettei päässyt.
ps. jos jollakulla on nettiauton ulkopuolella E39 M-Sporttia myynnissa max. 7ke hintaan bensakoneella niin saa tarjota..
Mitäs mieltä tästä E39:stä http://www.nettiauto.com/bmw/523/6607002 ollaan? Puhelimessa sanoi olevan hyvässä kunnossa joka puolelta. Ulkokuori 99%:sesti ruosteeton, ovien reunat jne. (takaluukussa joku pieni täplä). Hinnassa pieni tinkivara..
Muuten olisin varmaan käynyt kokeilemassa/hakemassa tänä viikonloppuna mutta puski työhommia sen verran päälle ettei päässyt.
ps. jos jollakulla on nettiauton ulkopuolella E39 M-Sporttia myynnissa max. 7ke hintaan bensakoneella niin saa tarjota..
Ihan siistin näköinen auto. Koeajamaan ja ota mukaan joku kaveri joka oikeasti ymmärtää autojen päälle...
Comment