Ootko siis nyt rakentamassa turbo-ratalelua E34:sta vai etsimässä käyttöautoa?
Lisäksi veikkaan että tuonkaan auton myyjä ei 800€ eli yli neljäsosaa auton pyyntihinnasta helposti tingi.
Auton kulutus niiden mopojen ja piikkien jälkeen yllättää, tulee kilometrejä nimittäin varmasti enemmän.
Käyttöautona toiminee ainakin sen ekan vuoden, sitten melko varmasti aloittaisin turboprojektin siitä. Holset HX35 toiminee hyvin turbona, jos tavoitteeksi ottaisi esim. 400whp? Vaatii melko varmasti ~10 000-15 000€, jos haluaa rakentaa sen oikeasti kestäväksi.
On muuten aika helvetin komea 540! Harmi vaa, ku en oo oikein tykkää automaateista.. ja enemmän noi suorakutoset houkuttelee.
Itellä on Cagiva Mito, jota piristetty muutamilla herkuilla. Kaasari säädöissä, mutta kaasukäsi ei. Siksi kulutus yli 10 litran tienoilla.
Aiemmin ollut virimopoja, jotka kulutti keskimäärin suunnilleen saman verran.
Tälläkin hetkellä Miton seurana tallissa 1 tavallista viritetympi mopo, joka kuluttaa n. 15 litraa satasella, koska tehoa ei ole yhtään alle 9 000rpm ja kaasari on TMX 27mm. Toki tossakin vaikuttaa erittäin vahvasti kaasukäden asento (on/off).
Kilometrejä kertyy päivittäin vähintään 20 kilometriä.
Appiukolle käytiin maanantaina koeajamassa -11 535D gt Xdrive.(http://www.nettiauto.com/bmw/535-gran-turismo/6631738) eilen löi kaupat lukkoon. Aika nopeaa toimintaa ottaen huomioon että pitkän linjan mersu mies. Ja bemari oli ihan väärän merkkinen vuosi sitten kun itelle ostin 520D
Moni haukkuu tuota 5gt:Tä. Mielestäni saatanan hieno auto ja taidan itellekkin ostaa jos joskus rikastun.
F32 430d mineral grey///M-sport.
EX
F20 -14 120D Alpinweiss M-Sport
F11 -10 520d Alpinweiss M-Sport E61 520D Alpinweiss M-sport look.
@icecold Just toi. Plussaa omasta mielestä myös toi "ei vähäpäästöinen".. saa turbolla leimaan. Tai ainakin puolet helpommin.
Tietenkään en 3 tonnia aio maksaa tollasesta, mut joku 2 200€ vois olla jo kohtuullinen hinta.. olettaen, että auto on oikeasti hyvässä kunnossa.
Ite oon tottunut bensasyöppöihin.. 2 vuotta yli 10-15 litraa satasella kuluttavilla vehkeillä ajanut, niin ei tule yllätyksenä bemarien kulutuskaan.
--
Pääosin sen takia teho kiinnostaa, koska tykkään käydä radalla.. eli bemusta kaikki ylimääräinen sisusta yms. pois, kuppipenkit, kaaret sisäään ja Toyo R888 renkaat alle.
Jenkkiläiseltä foorumilta lueskelin jotain, että 300 heppaa takapyöriltä ei ole mikään mahdottomuus M30 koneesta vaparina.. tietenkin se vaatii PALJON työtä ja erityisesti €€€.
Pitänee jatkaa tästä aiheesta sitten ihan mallikohtaisella puolella, jos tästä syntyy enemmän jutusteltavaa.
--
Mut kattelen noita erilaisia vaihtoehtoja.. vielä tässä on aikaa vähintään 5kk. Tossa ajassa kerkeää kyllä vaihtumaan nettiauton bemarit moneen kertaan, joten melko varmasti löytyy jokin hyvä vaihtoehto.
Kysyn vielä ihan mielenkiinnosta, että onks kellään kokemusta M52B28 koneellisesti E30 bemusta? Tollanenkin vaihtoehto kävi mielessä, vaikka kiinnostus hävis melko lailla kokonaan, kun selvitin noiden moottorien hintaluokan. Briteistä irtoaa noin 1 000 punnalla "vähän ajettu" M52B28 moottori, kun taas 1 600 punnalla saa S50B32 moottorin (!?), vuosimallia '99.
Siitä en sano yhtään mitään, että ovatko ne oikeasti _edes_ toimivia, tai saati edes sen ikäisiä, kuin niiden myyjät väittävät.
Mut tosiaan kiitos vastauksista!
Kokeileppa tarjota suoraan 20% alle pyyntihinnan, ja lue nimimerkkien Heiska ja Juhi$ topikkeja m30 virittämisestä. Niin ei sitä tehoa nyt tosiaankaan helpolla saa, vaikka tietää mitä tekee.
M52b28 koneen saat e30:ppiin rekisteröityä, s50b32:sta taas et.
Kylläpä nuo allroadit maksaa sen +30.000€. Eli puuttuu 20.000€. vähintään, ja lainaa en uskalla näinä aikoina ottaa. Vuoden päästä katson tilanteen uudestaan. Saksastahan se pitää tuoda/tuotattaa, vissiinkin jos haluaa hiukan säästää/suomesta ei löydy mieluista, kiitos autoverotuksen rajuus näissä isoissa 4wd. vehkeissä.
Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Appiukolle käytiin maanantaina koeajamassa -11 535D gt Xdrive.(http://www.nettiauto.com/bmw/535-gran-turismo/6631738) eilen löi kaupat lukkoon. Aika nopeaa toimintaa ottaen huomioon että pitkän linjan mersu mies. Ja bemari oli ihan väärän merkkinen vuosi sitten kun itelle ostin 520D
Moni haukkuu tuota 5gt:Tä. Mielestäni saatanan hieno auto ja taidan itellekkin ostaa jos joskus rikastun.
Appiukkosi ei ole persaukinen pari kertaa olen tuollaisen nähnyt livenä, valtavan kokoinen auto
Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Eikä tarvi edes tietää, hieman kun katsoo tuota nettiauton ilmoituksen kuvia oisin voinut antaa ihan vastaavan tuomion.
E34 alkaa olemaan niin vanhoja autoja että paskan saa muutamalla tonnilla ja hyvästä joutuu oikeasti maksamaan. Itse katselisin ensiautoksi E46 koppaisia tai jos 500srj:n haluaa niin E39..
Juu varmasti näin onkin, E34:ia on kuitenkin liikenteessä siis ihan perusmalleja edelleen mielestäni runsaasti. Mitä tuota tarjontaa katsoo varsinkin 535i:n osalta valtaosa näyttää siltä että ylläpito on ollut luokattoman huonoa jo vuosikaudet. Kuten varmasti on ollutkin.
Jokainen toki ostaa mitä tahtoo, tulipa vaan ylläolevasta keskustelusta mieleen omat ajatukset auton hankinnasta silloin 17-18-vuotiaana.
Comment