Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spacerit ja katsastus!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ärde
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 72
    • Helsinki

    Spacerit ja katsastus!

    Mitenkäs katsurit suhtautuu nuihin spacereihin leimalla?

    Mulla on vähän pakkotilanne pitää 5-millisiä edessä kun ottaa vanne iskariin (coilover) kiinni.. (Ja takana myös ettei näytä daijulta).

    Onko kellään omakohtaista kokemusta tuomioista ja vinkkejä miten saisi läpi nuilla menemään?!
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8258
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by ärde View Post
    Mitenkäs katsurit suhtautuu nuihin spacereihin leimalla?

    Mulla on vähän pakkotilanne pitää 5-millisiä edessä kun ottaa vanne iskariin (coilover) kiinni.. (Ja takana myös ettei näytä daijulta).

    Onko kellään omakohtaista kokemusta tuomioista ja vinkkejä miten saisi läpi nuilla menemään?!
    ei puhu mitään ja tuurilla katsuri ei edes huomaa tai otat hyväksyntäpaperit mukaan. eipä siinä taida muita vaihtoehtoja olla :think

    tai ruuvaa talvipyörät alle leimalle?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • sonikk
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 1664
      • Kerava

      #3
      Viimeksi mulla oli 15mm lätyt koka kulmassa kun en jaksanut irrottaa eikä inssi sanonut mitään, ei tainnut edes huomata.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        #4
        Katsurista kiinni koko homma. Jos on spacerit, huomasipa sitten tai ei.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7518
          • Jyväshyvä

          #5
          Pitää olla auton valmistajalta todistus että kyseiset spacerit vaaditaan ko. autoon ja ko. vanteisiin.

          TUV laput ei auta,
          mm. Saksan otteessa on ollut spacerit merkattuna mutta ei ne Suomessa virallisesti kelpaa...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • juBz
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 581
            • Espoo

            #6
            Eipä tollasia 5mm lättyjä helposti edes huomaa. Itellä pitää kans olla toisien vanteiden kanssa 5mm lätyt ettei ota tolppaan kiinni. Kertaakaan mitään ole sanottu.
            F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
            E30 318i - 88 Alpinweiss II

            Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by juBz View Post
              Eipä tollasia 5mm lättyjä helposti edes huomaa. Itellä pitää kans olla toisien vanteiden kanssa 5mm lätyt ettei ota tolppaan kiinni. Kertaakaan mitään ole sanottu.

              Jep, ja maalaa vielä mustaksi ne palojen reunat, niin ei huomaa sitäkään vähää.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • smpovers
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2372
                • Tammela

                #8
                Mul oli 25mm lätyt viimekesänä takana ja ne näkyi vanteiden välistäkin. Forssan a-katsastuksen pahin kyylä ei niitä huomannut.. On kyl ihan tuuri peliä huomaako inssi niitä vai ei.
                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                BMW 330d touring e46 -05
                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                Comment

                • Juhaska
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 3983
                  • Suomi

                  #9
                  Tuossa minun ex-540i bemarissakin oli h&r:n 10mm spacerit takana, enkä minä tiennyt niistä vasta kun vaihdoin kesäkumeja alle, eikä katsurikaan edes älynnyt etsiä niitä, mainitsi vain mukana tulleista kuluneista kumeista.
                  ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                  Comment

                  • ThemeJ
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 997
                    • Turku/Raahe

                    #10
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Pitää olla auton valmistajalta todistus että kyseiset spacerit vaaditaan ko. autoon ja ko. vanteisiin.

                    TUV laput ei auta,
                    mm. Saksan otteessa on ollut spacerit merkattuna mutta ei ne Suomessa virallisesti kelpaa...
                    Ei se nyt ihan nuin mene.
                    Eli auton tai vannevalmistajan spacerit saa olla ja yleensähän niissä vannevalmistajan omissa esim. RH löytyy tuv hyväksynnät ja sarjanumerot eli ne on ns. lailliset. Muutoskatsastuksen ne spacerit vaatii eli samapa se oli ne hyväksytyt tai ei niin jos ei niistä mainintaa otteessa ole niin itkuhan siitä tulee. Näin siis lain mukaan.
                    Esim. Porsche ilmottaa jo Coc todistuksessa että osa valmistajan omista vanteista vaatii spacerin että sopii paikalleen ja ne pitäs olla merkattuna rekisteriotteeseen, mutta epäilen että näin on.
                    Bmw E30
                    Bmw 2000Touring Scrap
                    Ex. Bmw E30 316
                    Ex. Bmw E36

                    Comment

                    • smo83
                      Banned
                      • Dec 2009
                      • 1988
                      • oulucity

                      #11
                      jos pysyy lokasuojan sisällä niin mihin pykälään vedoten voitaisiin kieltää?

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        #12
                        Originally posted by smo83 View Post
                        jos pysyy lokasuojan sisällä niin mihin pykälään vedoten voitaisiin kieltää?
                        laki pykälään
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by _nixu_ View Post
                          laki pykälään






                          Trafi:

                          "Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita. Vanteiden vaihdon seurauksena auton akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm ellei auton valmistaja muuta ilmoita."
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • 928 GTS
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1559
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by ThemeJ View Post
                            Esim. Porsche ilmottaa jo Coc todistuksessa että osa valmistajan omista vanteista vaatii spacerin että sopii paikalleen ja ne pitäs olla merkattuna rekisteriotteeseen, mutta epäilen että näin on.
                            928 GTS:ssä takana 38mm spacerit jo tehtaalta. Ilman niitä auto näyttäisi vähintäänkin hullulta ja itse asiassa ilman jonkunlaisia välipaloja ei voisi edes ajella. Joka katsastuksessa sama juttu eli niistä tulee sanomista mutta inssit näkee itsekin ettei ilman tulisi toimeen ja juttu jää siihen. Otteeseen eivät kuitenkaan ole vaatineet mitään muutoksia vaikka normaalisti ovat hanakoita muutoskatsastamaan vähän kaiken mitä vaan keksivät. Esim. tehtaan vakioiskareissa on korkeudensäätö ja tätä inssit haluaisi kovasti muutoskatsastaa kun kuvittelevat kyseessä olevan joku aftermarket alustasarja.
                            -92 928 GTS
                            -98 550 Maranello

                            Comment

                            • ThemeJ
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 997
                              • Turku/Raahe

                              #15
                              Originally posted by 928 GTS View Post
                              928 GTS:ssä takana 38mm spacerit jo tehtaalta. Ilman niitä auto näyttäisi vähintäänkin hullulta ja itse asiassa ilman jonkunlaisia välipaloja ei voisi edes ajella. Joka katsastuksessa sama juttu eli niistä tulee sanomista mutta inssit näkee itsekin ettei ilman tulisi toimeen ja juttu jää siihen. Otteeseen eivät kuitenkaan ole vaatineet mitään muutoksia vaikka normaalisti ovat hanakoita muutoskatsastamaan vähän kaiken mitä vaan keksivät. Esim. tehtaan vakioiskareissa on korkeudensäätö ja tätä inssit haluaisi kovasti muutoskatsastaa kun kuvittelevat kyseessä olevan joku aftermarket alustasarja.
                              Juurikin tämmösiä spacereita tarkotin. Ne spacerit lukee kyllä auton orginaalissa coc todistuksessa, mutta aika harvassa ne on rekisteriotteella vaikka periaatteessa ne pitäs sinne jo maahantuonnissa merkata. Tiedän ainakin yhen porssen jonka otteesta ne löytyy, mutta veikkaisin että on Suomen ainut
                              Bmw E30
                              Bmw 2000Touring Scrap
                              Ex. Bmw E30 316
                              Ex. Bmw E36

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎