Itse yllätyin siitä kuinka hyviä nuo e 28 on ajaa.Itsellänihän oli vielä viime kesänä tuo "btcf:n kiertopalkinto-e28" m106 pannulla.378hv/527nm/0,72bar.Oli ihan virkeä kampe.Auto on muuten clubissa vieläkin,joten toivottavasti sitä vielä nähdään ensi kesän riennoissa..
Onkos joku lukenut BMW Clubin jäsenlehdessä Bemaristissa 3/2004 olleen historiikin E28:sta? Mietin vain onkohan sinne lipsahtanut kirjoitus- ja/tai asiavirheitä kuinkakin paljon.
520i:ssä pitäisi kai olla levyjarrut takanakin? Ihmetyttää kun näyttää kovin vahvasti, että omassa autossa on rummut takana. Noh, ehkä asiat selkenee kun saadaan auto pois hieman naftista tallista, että pääsee kunnolla kiertämään ja kurkkimaan
520i:ssä pitäisi kai olla levyjarrut takanakin? Ihmetyttää kun näyttää kovin vahvasti, että omassa autossa on rummut takana. Noh, ehkä asiat selkenee kun saadaan auto pois hieman naftista tallista, että pääsee kunnolla kiertämään ja kurkkimaan
Kyllä 520i:ssä ihan rummut on takana.
Ainakin niissä yksilöissä mitä oon nähny...
Just just, no hyvä tietää ettei oma ole normaalia huonompi. Rekisteriotteessa on vain merkintä muutoskatsastuksesta, pitänee kai jossain välissä tarkistaa AKE:lta mistä on kyse. Pitänee kai vähän jarrujaki remppailla jossain välissä.
Mites muuten, jos vaihdan pienemmällä mittarilukemalla olevan mittariston, meneekö se katsastuksesta sellaisenaan läpi ja ilmoittelen sitten seuraavalle omistajalle mikä on homman nimi kun aikanaan myyn auton, vai onko joku fiksu tapa saada uuteen mittaristoon isompi lukema?
[QUOTE=designed]Just just, no hyvä tietää ettei oma ole normaalia huonompi. Rekisteriotteessa on vain merkintä muutoskatsastuksesta, pitänee kai jossain välissä tarkistaa AKE:lta mistä on kyse. Pitänee kai vähän jarrujaki remppailla jossain välissä.
Eikös e28:n 520i:n viimeisissä malliversioissa (oliskohan vm 87 eteenpäin) ollut levyt takana. M30 koneisissa malleissa ABS:t oli pääsääntöisesti lisävarusteena. Viimeisissä vuosimalleissa ABS:t taisi löytyä vakiona 528i:stä ylöspäin. M535i ja 535i malleissa ne taisi olla koko ajan vakioina, en kyllä mene aivan takuuseen.
Eikös e28:n 520i:n viimeisissä malliversioissa (oliskohan vm 87 eteenpäin) ollut levyt takana. M30 koneisissa malleissa ABS:t oli pääsääntöisesti lisävarusteena. Viimeisissä vuosimalleissa ABS:t taisi löytyä vakiona 528i:stä ylöspäin. M535i ja 535i malleissa ne taisi olla koko ajan vakioina, en kyllä mene aivan takuuseen.
525i en ole varma, mutta ainakin 528i lähtien ABS:t on ollu aina vakiona.
Yksi mahdollisuus toki, kun autosta sellainen löytyy ja vakioltahan tuo muuten vaikuttaa, mutta voisi selvitellä sen joskus, samalla kun tilaa listan vanhoista omistajista ihan, että näkee missä auto on reissannut.
Eihän 528i:n mittariston sovittamisessa 520i:hin pitäisi olla mitään ongelmaa?
Comment