Tuolla 1500e voi saada ihan jees isolohko-E28:n, mutta tod. näk. ei alkuperäistä. Tosin autothan ovat yksilöitä... Noin vuosi sitten maksoin tv. 528i:stä alle tuon, se oli suht ruostevapaa mutta kampiakselin etutiiviste vuosi sekä venttilivarren kumit olivat vaihtoa vailla... toimi hyvin eikä syönyt paljoa, mutta tiputti ja savutti . Tuo 2,8 kone on jo mukava E28:ssa, itse ainakin pidin moottorin luonteesta, käy tasaisesti, suht kierrosherkkä ja yläkierroksilla mukavasti voimaa käyttöautoon. 3,5 on läpi kierrosalueen selvästi raaemmin vääntävä, ei niin herkkä eikä pehmeä.
heh... alkaa nouseen kuume aina enemmän ja enemmän Pikkulaitolla oleva 528 bemu tarttis sitten alkaa katselemaan. keltaisessa pörsissä pyydettiin 1200€ 84vm jolla 307tkm. uusi pakoputki, ynms... alkuperäinen 528. Tarttiskohan mennä vklp katsomaan
Niin, kyllä siihen isompaan ja uudempaan e28:iin kannattaa tähdätä. Siinä saa mukana aina parempia varusteita, mielyttävämmän sisustan, todennäköisesti ehjemmän korin, toimivamman paketin jne. Alkupään suomi-e28 on todennäköisesti aika karusti sisustettu peli, muovisine ovipahveineen, joitten ainoa etu on siinä, että ne on helppo siivota oksennuksesta. Varusteina ei juuri sähköpeiliä kummempaa ole ja auto on aina elämää nähnyt.
Oikeasti hyvä ja ehkä 528i on todella mahtava auto ja kuten sanottu, koneen luonne sopii e28:iin täydellisesti. 535i on toki vahvasti vääntävä, mutta 528i:n kierrosherkkyys ja käynnin tasaisuus sopivat jotenkin tähän koriin todella hyvin. Oikein lämmöllä muistelen aikaa, kun alla oli diamantschwarz 528i matalalla alustalla. Se oli peli, josta on jäänyt paljon lämpimiä muistoja.
EDIT: Hei! Tämähän oli juhlapostaus. Nyt näkyy olevan tasan 535 lausuntoa btcf:llä!
Kannattaa hommata tosiaan 3,5 tai 2,8 ja noista ennemmin 3,5 kakkua palaa vähemmän. Tässä yksi foto albumin aarteista vanhasta m535i:stä kesältä 2000, noihin aikoihin niitä vielä oli tarjolla jokusia pörssissä ja hinnat liikkui alkuperäisillä 40-60 mummonmarkkaa.
Kalvot ja takalasin tarra pois, niin toihan olisi helmi.
Tänään hain keltasen pörssin oikeen kaupasta, mut ei siinä ollut kuin pari 535:stä. 528:ja oli tuo minkä nuu-nuu jo mainittiki, et haku jatkuu... Vähä aikaa sitten oli 520->520TD '82/00 tekniikanvaihdos, se olis saattanu olla ihan mielenkiintonen kampe, mut tainnu mennä jo.
[QUOTE=zener]Kalvot ja takalasin tarra pois, niin toihan olisi helmi.
Aivan samaa mieltä itsekkin kun katsoo tänä päivänä kuvia Oli olevinaan hienoo vetää tupa aivan prkl pimeeksi noh olishan toi saanut olla ihan maissa ja reunavanteetkin alla mutta aikansa kutakin.
hitto toi on hieman nätti. täytyy odottaa vielä noin kuukausi että saakin ne rahat siihen autoon kun vakuutusyhtiöltä tulee 2500€ kun lunastivat mazdan pois...
nyt ois tiedossa 528 82vm omalta kylältä ihan.. kireemmällä nokalla ja peltisatsilla penkitettynä 194hepoa. kori hyvä ja kone. alunperin 518 mutta tekniikanvaihto vuonna 89 2.8:iin eli nolla prosentit. kuinka useessa muuten noissa on toi 25% lukkoperä? tuossa on ainakin se. siinä on muistaakseni ihan kaikki 528:n varusteetkin jos muistan oikein.
Sinänsä kyllä varautuneesti suhtauden siihen, että autossa olisi kaikki "528i:n varusteet". Sisustahan näissä on erilainen, takapenkki on 528i:ssä ns. jaettua mallia, eli selkeästi kahdelle muotoiltu. Sitten pitäisi löytyä Chek-Control siitä taustapeilin yläpuolelta. Ja siinä kohtaa, missä 518:ssä on ammottava säilytyslokero(eli vaihdekepin etupuolella menee se aukko kojelaudan "sisään"), on 528i:ssä kasettien säilytylokerikko. Ovipahvit pitäisi olla hieman parempaa materiaalia, 518 muoviset on korvattu 528i:ssä kankaisilla. Muistaakseni 528i:ssä on myös sävylasit vakiona.
Todennäköisesti autoon on siis vaihdettu koko tekniikka ja sisusta. Semmoisen käsityksen olen saanut, että tuo Check-Controllin virittely ei ole mikään helppo homma, joten jos se on saatu paikoilleen ja toimimaan, niin tekniikanvaihtoa voidaan pitää hyvin tehtynä. Kannattaa myös katsoa miten jarrujärjestelmä on tehty. Onko 518:n alipainetehostin vaihdettu 528i:n nestepainetehosteiseksi?
nuunuu:
Osta multa tuo 535i, alkuperänen kori 528i. Ja on kaikki nuo herkut: sähkölasit ja sähköluukku, check panel katossa, kankaiset ovipahvit ja kaikki muutkin mitä edellä lueteltu...
Tuo lukkopeppukin löytyy, eikä se mielestäni niin valtavan harvinainen enää nykyään ole... Toki alkuperäisenä e28:ssa ollut aika herkku
nuunuu:
Osta multa tuo 535i, alkuperänen kori 528i. Ja on kaikki nuo herkut: sähkölasit ja sähköluukku, check panel katossa, kankaiset ovipahvit ja kaikki muutkin mitä edellä lueteltu...
Tuo lukkopeppukin löytyy, eikä se mielestäni niin valtavan harvinainen enää nykyään ole... Toki alkuperäisenä e28:ssa ollut aika herkku
Ja sorry et meni vähän offtopikiksi
heh kyllähän tuo kelpaisi mieluusti mutta taitaa olla vähän arvokas mun varoilleni. siellä on ainakin se check panel siellä katossa että luulisin että sielllä on ihan 528 sisustakin... tarvii tutkia sitä autoa paremmin mutta kun tämä lähti nyt armeijaan...
Hauska löytää heti pienellä etsiskelyllä threadi omasta autosta, päädyin tuossa ennen vuodenvaihdetta -84 520i:n omistajaksi, hintaa 590e. "Pientä laittoa vailla" eli käy ja kukkuu mutta tosikäyttöä varten pitänee tehdä kaikkea jännää, kuten nyt se käy ihan höpörikkaalla seoksella ja mittaristokin pitäisi uusia (ei toimi kuin jäähyvesi ja ehkä kulutus (0 <-> 30, ei mitään välimaastoa) ja kierroslukumittari olis pop kellon sijasta).
Vaijettä 528i olisi ollut optimi kulutuksen ja kiertävyyden välillä. Noh, rääsäisi nyt ensin yhden kesän tuolla Tinakenkätytöllä, palataan velkavankeuden jälkeen asiaan. Signaturen linkistä muuten löytyy blogimuotoinen päiväkirja auton vaiheista.
Comment