Announcement

Collapse
No announcement yet.

Poliitikot suopeina uusille nopeusrajoituksille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarza
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 925

    #31
    https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/507 Saa nähdä saako 50000 nimeä kasaan, 6kk aikaa.

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11693
      • Kouvola

      #32


      Comment

      • BMW750iAl
        Newbiemmer
        • May 2009
        • 6
        • Järvenpää

        #33
        Nopeusrajoituksien korottaminen maanteillä

        Kannattakaa aloitetta niin pääsee bemarit paremmin oikeuksiinsa. Mitä järkeä on olla samat alhaiset nopeusrajoitukset ympäri vuoden ? Eiköhän 60-luku ala olla jo takanapäin...

        Comment

        • Jolli
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2556
          • Virolahti

          #34
          Originally posted by BMW750iAl View Post
          Kannattakaa aloitetta niin pääsee bemarit paremmin oikeuksiinsa. Mitä järkeä on olla samat alhaiset nopeusrajoitukset ympäri vuoden ? Eiköhän 60-luku ala olla jo takanapäin...

          https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/507
          1) Silloin 60-luvulla ei ollut moottoriteillä nopeusrajoituksia.
          2) Aiheesta on jo keskustelu olemassa
          3) Facepalm
          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
          PM tavoittaa, puhelimella ei.

          Comment

          • JutiM5
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 328
            • K-system

            #35
            Suomen nykyisien teiden kuntojen mukaan nopeuksia tulisi paremmin laskea.:think
            E39 M-sport 530da vm03
            Vw ransuportteri vm03

            ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
            E34 525i vm90
            E34 525i vm89

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #36
              Originally posted by JutiM5 View Post
              Suomen nykyisien teiden kuntojen mukaan nopeuksia tulisi paremmin laskea.:think

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #37
                Jos noi tiet pantas kuntoon ja autovero laskettas sellaselle tasolle että jengi ei ajais yli 10 vuotiailla vehkeillä, ni joo, nopeusrajoituksia voisi nostaa.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • smo83
                  Banned
                  • Dec 2009
                  • 1988
                  • oulucity

                  #38
                  85-88 KM/H rekan perässä passaa mulle totella hyvin. ei tarvi pelätä että joku tulee keulaan tai pikkutieltä eteen kun on 60T lakasu auto edessä

                  nojoo vähän provoa hyvillä tie osuuksilla vois kyllä nostaa. siitä päästäänkin kysymykseen miksi tiet on niin huonossa kunnossa?

                  Comment

                  • JiPe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2010
                    • 2548
                    • Kuopio

                    #39
                    Originally posted by smo83 View Post
                    85-88 KM/H rekan perässä passaa mulle totella hyvin. ei tarvi pelätä että joku tulee keulaan tai pikkutieltä eteen kun on 60T lakasu auto edessä

                    nojoo vähän provoa hyvillä tie osuuksilla vois kyllä nostaa. siitä päästäänkin kysymykseen miksi tiet on niin huonossa kunnossa?
                    Ei ole rahaa teiden ylläpitoon kun kaikki autoilijoilta kerättävät rahat menee muuhun.
                    MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                    MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                    MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                    Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                    Comment

                    • Antza
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2143
                      • Espoo

                      #40
                      Originally posted by JutiM5 View Post
                      Suomen nykyisien teiden kuntojen mukaan nopeuksia tulisi paremmin laskea.:think
                      Itse asiassa tämä on tavallaan valitettavasti totta. Tiet ovat monilta osin päässeet erittäin huonoon kuntoon. Otetaan esimerkiksi Porvoonväylä (rajoitus 120 km/h). Meidän mökkitie on parempikuntoinen ja tasaisempi.

                      Eikä parhaatkaan suomalaiset tiet ole suunniteltu kovemmille nopeuksille. Ehkä uusi Turun moottoritie on parasta laatua mitä härmässä on tarjolla, ja sillä voisi ajaa kovempaa, ehkä 140 olisi vielä turvallinen nopeus, muttei se silti ole lähelläkään esim Saksan baanojen rajoittamattomia osuuksia. Myös Italian ja Ranskan (maksulliset) moottoritiet ovat merkittävästi parempia (tasaisempia, leveämpiä, suorempia) kuin Suomen motarit.
                      Current rides:
                      F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                      Previous rides:
                      E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        #41
                        Originally posted by Antza View Post
                        Itse asiassa tämä on tavallaan valitettavasti totta. Tiet ovat monilta osin päässeet erittäin huonoon kuntoon. Otetaan esimerkiksi Porvoonväylä (rajoitus 120 km/h). Meidän mökkitie on parempikuntoinen ja tasaisempi.

                        Eikä parhaatkaan suomalaiset tiet ole suunniteltu kovemmille nopeuksille. Ehkä uusi Turun moottoritie on parasta laatua mitä härmässä on tarjolla, ja sillä voisi ajaa kovempaa, ehkä 140 olisi vielä turvallinen nopeus, muttei se silti ole lähelläkään esim Saksan baanojen rajoittamattomia osuuksia. Myös Italian ja Ranskan (maksulliset) moottoritiet ovat merkittävästi parempia (tasaisempia, leveämpiä, suorempia) kuin Suomen motarit.
                        Keski-Euroopassa on hieman eri kuviot, kun ei pääse routa niin pahasti teitä rikkomaan ja teiden perustukset on tehty hieman eri mitoituksella kuin Suomessa. Tosin onpa siellä sitten vähän enemmän veronmaksajiakin ja kun porukkaa asuu yhdessä kaupungissa enemmän kuin koko Suomessa, niin on pieni edellytyskin, että tiet kestävät.

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #42
                          Saksassa jos on jossain yksikin sellainen heitto motarilla, mitä suomessa on kaikkialla, niin heti on 80-100 rajoitukset. Siellä kun kattoo miten tehdään tietä, niin asfalttia tulee uudelle motarillekin joku vähintään 20-30cm luokkaa. Täällä ne vetää jonkun 5cm siivun, mikä kuluu hetkessä puhki. Kaikista säälittävintä täällä on yrittää verottaa autoilua kaikesta mahdollisesta ja käyttää ne rahat sitten ihan mihin vaan muuhun paskaan.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Skunkki^
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 688
                            • Espoo

                            #43
                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            Saksassa jos on jossain yksikin sellainen heitto motarilla, mitä suomessa on kaikkialla, niin heti on 80-100 rajoitukset. Siellä kun kattoo miten tehdään tietä, niin asfalttia tulee uudelle motarillekin joku vähintään 20-30cm luokkaa. Täällä ne vetää jonkun 5cm siivun, mikä kuluu hetkessä puhki. Kaikista säälittävintä täällä on yrittää verottaa autoilua kaikesta mahdollisesta ja käyttää ne rahat sitten ihan mihin vaan muuhun paskaan.
                            Lasketaan nyt kuitenkin mukaan, että Saksassa on noita ihmisiäkin yli 10 kertainen määrä. Kai teidenkin pitää kestää se?
                            Toinen asia on se, että Saksassa on ollut aina(?) tuo autobaana meininki. Toki Suomessakin siihen päästäisiin, mutta kauanko kestäisi että tiet/rahoitus saadaan siihen kuntoon että autolla voi huoletta päästellä sen 250km/h motaria alas. 30 vuotta?
                            Asiat on tehty perseelleen pienen budjetin valossa jo ajat sitten ja tähän on tyytyminen.
                            (Ja tätä ei vieläkään näköjään olla opittu, tehdään uusi motari Espoo-Kirkkonummi ja vain kaksi kaistaa...)
                            Itsehän en halua, että hämeenlinna motarilla joku onneton hyppää sitikallaan 200km/h vauhdista yli keskikaiteen vastaantulijan syliin "pienestä" ojan ylitys-sillasta.

                            Yöaikojen nopeurajotusten nosto toisaalta kuulostaa hyvältä,
                            silloin kun ei muuta liikennettä vaaranneta nimenomaan huonojen teiden takia.
                            KIA Optima PHEV

                            Exät:
                            520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                            Comment

                            • smpovers
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2372
                              • Tammela

                              #44
                              Originally posted by Peltsii View Post
                              Tästä ei kyllä nyt ole faktaa heittää. Jotenkin sellainen käsitys nyt vaan tullut, että ovat pysyviä. Eihän siinä enää edes minkäänsortin tietyötä ole hetkeen tehtykään.
                              Kuuntelin Radio Hämettä töihin tullessa jonkin aikaa sitten ja mielestäni siinä puhuttiin että rajoitus tullaan kohta nostamaan 70kmh sijasta 100kmh niinkuin ennenkin...
                              Last edited by smpovers; 07-09-2013, 01:15.
                              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                              BMW 330d touring e46 -05
                              Ford Cortina Mk2 1600 -70
                              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                              Comment

                              • MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6202
                                • Helsinki

                                #45
                                En ota kantaa
                                Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 10:09.
                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎