https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/507 Saa nähdä saako 50000 nimeä kasaan, 6kk aikaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Poliitikot suopeina uusille nopeusrajoituksille
Collapse
X
-
Originally posted by BMW750iAl View PostKannattakaa aloitetta niin pääsee bemarit paremmin oikeuksiinsa. Mitä järkeä on olla samat alhaiset nopeusrajoitukset ympäri vuoden ? Eiköhän 60-luku ala olla jo takanapäin...
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/507
2) Aiheesta on jo keskustelu olemassa
3) FacepalmJolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Jos noi tiet pantas kuntoon ja autovero laskettas sellaselle tasolle että jengi ei ajais yli 10 vuotiailla vehkeillä, ni joo, nopeusrajoituksia voisi nostaa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by smo83 View Post85-88 KM/H rekan perässä passaa mulle totella hyvin. ei tarvi pelätä että joku tulee keulaan tai pikkutieltä eteen kun on 60T lakasu auto edessä
nojoo vähän provoa hyvillä tie osuuksilla vois kyllä nostaa. siitä päästäänkin kysymykseen miksi tiet on niin huonossa kunnossa?MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Originally posted by JutiM5 View PostSuomen nykyisien teiden kuntojen mukaan nopeuksia tulisi paremmin laskea.:think
Eikä parhaatkaan suomalaiset tiet ole suunniteltu kovemmille nopeuksille. Ehkä uusi Turun moottoritie on parasta laatua mitä härmässä on tarjolla, ja sillä voisi ajaa kovempaa, ehkä 140 olisi vielä turvallinen nopeus, muttei se silti ole lähelläkään esim Saksan baanojen rajoittamattomia osuuksia. Myös Italian ja Ranskan (maksulliset) moottoritiet ovat merkittävästi parempia (tasaisempia, leveämpiä, suorempia) kuin Suomen motarit.Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
Originally posted by Antza View PostItse asiassa tämä on tavallaan valitettavasti totta. Tiet ovat monilta osin päässeet erittäin huonoon kuntoon. Otetaan esimerkiksi Porvoonväylä (rajoitus 120 km/h). Meidän mökkitie on parempikuntoinen ja tasaisempi.
Eikä parhaatkaan suomalaiset tiet ole suunniteltu kovemmille nopeuksille. Ehkä uusi Turun moottoritie on parasta laatua mitä härmässä on tarjolla, ja sillä voisi ajaa kovempaa, ehkä 140 olisi vielä turvallinen nopeus, muttei se silti ole lähelläkään esim Saksan baanojen rajoittamattomia osuuksia. Myös Italian ja Ranskan (maksulliset) moottoritiet ovat merkittävästi parempia (tasaisempia, leveämpiä, suorempia) kuin Suomen motarit.
Comment
-
-
Saksassa jos on jossain yksikin sellainen heitto motarilla, mitä suomessa on kaikkialla, niin heti on 80-100 rajoitukset. Siellä kun kattoo miten tehdään tietä, niin asfalttia tulee uudelle motarillekin joku vähintään 20-30cm luokkaa. Täällä ne vetää jonkun 5cm siivun, mikä kuluu hetkessä puhki. Kaikista säälittävintä täällä on yrittää verottaa autoilua kaikesta mahdollisesta ja käyttää ne rahat sitten ihan mihin vaan muuhun paskaan.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostSaksassa jos on jossain yksikin sellainen heitto motarilla, mitä suomessa on kaikkialla, niin heti on 80-100 rajoitukset. Siellä kun kattoo miten tehdään tietä, niin asfalttia tulee uudelle motarillekin joku vähintään 20-30cm luokkaa. Täällä ne vetää jonkun 5cm siivun, mikä kuluu hetkessä puhki. Kaikista säälittävintä täällä on yrittää verottaa autoilua kaikesta mahdollisesta ja käyttää ne rahat sitten ihan mihin vaan muuhun paskaan.
Toinen asia on se, että Saksassa on ollut aina(?) tuo autobaana meininki. Toki Suomessakin siihen päästäisiin, mutta kauanko kestäisi että tiet/rahoitus saadaan siihen kuntoon että autolla voi huoletta päästellä sen 250km/h motaria alas. 30 vuotta?
Asiat on tehty perseelleen pienen budjetin valossa jo ajat sitten ja tähän on tyytyminen.
(Ja tätä ei vieläkään näköjään olla opittu, tehdään uusi motari Espoo-Kirkkonummi ja vain kaksi kaistaa...)
Itsehän en halua, että hämeenlinna motarilla joku onneton hyppää sitikallaan 200km/h vauhdista yli keskikaiteen vastaantulijan syliin "pienestä" ojan ylitys-sillasta.
Yöaikojen nopeurajotusten nosto toisaalta kuulostaa hyvältä,
silloin kun ei muuta liikennettä vaaranneta nimenomaan huonojen teiden takia.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostTästä ei kyllä nyt ole faktaa heittää. Jotenkin sellainen käsitys nyt vaan tullut, että ovat pysyviä. Eihän siinä enää edes minkäänsortin tietyötä ole hetkeen tehtykään.Last edited by smpovers; 07-09-2013, 01:15.BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
Comment