Paras juttu tulee mielee edellis kesäst ku oltii kaverin autos irrotettu cooleri maalaust varte. No sit piti saada auto takas tallii peruuttamal ja ei se tietenkää käynnistyny siin ku kokeiltii ku se cooleri oli irti. Kokeiltii eka työntää sitä tallin pienen kynnyksen yli mut ei saatu kahdestaa... Sit kaveril tuli mielee et se vois jyrnyttää sen takarenkaat kynnyksen yli startin avul. No kyl se siit meni, mut ainut vaa et auto sit päätti lähteekki käymää yhtäkkii ja eik kuskin ovi ollu sit auki (joka muute oli maalattu just kaks päivää sit) ja pamahti sit siihe tallin oven karmiin. Siin sit alko tulee kaikki maailman kirosanat ulos suust. No mut ei siin menny ku lokari, joka oli muute kans just maalattu, solmuu ja se kuskin ovi ja oli muute sit viel kuskil jalka oven ja karmin välis ( mite siin voi onnistuu???). Tallin karmis näkyy vielläki jäljet siit torveilust. Asia korjattiin muutaman kaljan avustuksella. Ovi tuli maksaa 250€ + maalaukset ja lokari suoristettii ja maalattii. Et sillee.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Parhaat kommellukset auton kanssa?
Collapse
X
-
Just eilen puhuin kaverin kanssa puhelimessa. Se oli just päässyt "kivasta" tilanteesta tauolle.
Äijä oli tulossa jostain syrjemmällä sijaitsevasta tehtaasta puoliperäyhdistelmällä ja näki loivan ja pitkän mäen. Ajatteli sit ottaa vauhtia ja pääskin parikyt metriä mäkeä ylös ja sit loppu eteneminen mäen liukkauden takia. Oli lukot päällä ja kevennin ylhäällä, mut ei auttanut -> yhdistelmä lähti valumaan perä edellä ja meni vähän linkkuun. Pysähtyi sitten itestään ja kaveri ajatteli peruuttaa mäen alas. No eipä onnistunut, koska heti kun nosti jalan jarrulta, lähti auto valumaan ihan holtittomasti. Laittoi käsijarrun päälle ja ajatteli mennä ulos kattomaan tilannetta, mutta koska käsijarru ei lukitse kuin vetoauton renkaat (ei siis perävaunun), ei auto pysynyt paikallaan muuten kuin painamalla jarrupoljinta koko ajan... Kaveri yritti saada ohikulkijoita pysähtymään, jotta ne kävis laittaa stopparit vaunun pyörien taakse ja auto pysyis paikallaan. Samalla soitti tielaitokselle että "tuokaas hiekkaa". 1½ h päästä eka henkilöauto pysähtyi ja tuli kysyyn, että onkos joku hätänä... Kaveri neuvoi laittamaan stopparit pyörien taakse ja saivat auton pysymään paikallaan.
Eli tää kaveri seisoi 1½h jalka jarrupolkimella keskellä ei-mitään... Ja heti kun pääsi ulos autosta, niin tielaitoksen kuorkki tuli hiekottamaan mäkeä. Mut eipä yhdistelmä noussut, vaikka miten paljon laittoi hiekkaa pyörien alle... Loppujen lopuksi oli kaatanut koko lavallisen hiekkaa siihen yhteen mäkeen ja vetänyt tielaitoksen kuorkilla sitä rekkaa.
Saivat autot mäen päälle ja sit tielaitoksen kuski kysyi, että tulitko sieltä ja sieltä. "Juu" vastasi kaveri. Tähän TL:n äijä "miksi et ajanut tota toista reittiä, joka on lyhyempi ja siinä ei ole mäkiä?"... Oli kaveria hieman suututtanut...E34 525i 12v 1990
Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot
ex-BMW:t
E28 520iA 1983
E28 520iA 1985
Comment
-
-
Originally posted by osilpi1½ h päästä eka henkilöauto pysähtyi ja tuli kysyyn, että onkos joku hätänä... Kaveri neuvoi laittamaan stopparit pyörien taakse ja saivat auton pysymään paikallaan.
Kyllä mä ainakin pyrin tarpeen vaatiessa ja tilanteen salliessa auttamaan.
Comment
-
-
Originally posted by jani73Voihan viddu. Eikö ihmiset todellakaan välitä tien päällä tuon taivaallista, jos näkee jollakin olevan ongelmia?
Kyllä mä ainakin pyrin tarpeen vaatiessa ja tilanteen salliessa auttamaan.G30 530e m-sport -19.
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
-
Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.
Comment
-
-
Meinas vähä säikäyttää, ku tuota turboprojektia tuli tossa syksyllä vähä testailtua. Kello n 02.00 yöllä piti vielä äkkiä käydä vähä testaa...no tottakai 4:lla vedettäessä hirtti kaasun pohjaa..(tunturin vaijeri) No ensin pari sekuntia suu auki että mitä vittua, miksi ei hiljene vaikka jalan nostaa...
kytkintä-->kierrokset nousee, kytkin ylös, meno jatkuu...jarrua-->ei auta, sitte vasta hoksaa että jos kääntäs virrat pois...No onneksi oli kokemusta tällasesta tilanteesta ennenkin, eli en vahingossa kääntänyt avainta liikaa ettei mene rattilukko päälle. Kaikista hauskinta oli se että kun käänsi virrat pois nii valot sammu, parkit vaa vähä loisti mutta eihän niillä mitää nää. No virrat takas ja taas kiihtyy...Siinä sitte mentii semmonen kilometri (onneksi oli pitkä suora) välillä virrat pois ja jarrua ja taas äkkiä käyttää virtoja päällä että voi valoilla tarkistaa menosuunnan. No pysähty lopulta, sitte vaa pelti auki ja vähä vaijeriremonttia pimeässä...no sain jumitettua kaasun n.2000rpm kohdalle ja ei ku nilkuttamalla kotia...Vanhaa se olla pitää..
E10 2002A-71
E21 320A-76
E21 320-76
E21 320i-76
E21 320i-77
E21 318i-80
E21 318i-82
E12 520 3.0-80
Comment
-
-
Oltii tänää kavereiden kans ajelemas ja oltii parkis ku käytii morottamas kaverin kaverii ku oli yötöis lunta auraamas. Siin pojat poltti muutaman tupakin ja sit sälli meni jatkaa hommii. No ei kaveri sano et sudi vähä. Siit lähti traktori pakin kans menee ja vauhdil (ei edes sutinu). Katottii et taka-aura meni noin 5 sentin pääst kaverin autoo ja sit kuski meni ja käänsi samal oikeel ni eik se saatanan etukauha sit ottanu autoon kiinni ja autost lähti konepelti puoliks irti. Vasemmalt puolelt lähti pellin kiinnikkeet hitsauksist irti ja se roikkus niinku ihan päin helvettii siin. No samal tuli molempii lokareihin klommot ja naarmui, puskuri meni paskaks ja vasen ajovaloumpion kiinnikkeet meni paskaks ja lasiin tuli naarmui. Kyl siin oli naurus pidättelemist ku näki jätkän ilmeen et mitä helvettii tääl tapahtuu. Ja sit viel ku kaveri oli saanu auton virtalukon korjauksest takas päivä sit ja nyt menee uudestaa korjattavaks mut vähä pidemmäks aikaa. Tälläst täällä tänään.Jos ei silmää miellytä, tee asialle siis jotai.
Comment
-
-
muutama vuosi sitten vedin coupedexalla töihin täyttälaukkaa 180kmh tiukkajarrutus rampista ylös ja vähän vetoa vielä ennen risteystä ja kaksin jaloin jarrulle odottaa milloin pääsee menee, hanaa ja kytkin ylös ja käy vaan vitunmoinen rysäys ja auto ei suostu liikkumaan mihinkään ja jonoa alkaa olemaan jo, tiukkakierros auton ympäri mitään ei näy ja kurkistus auton alle ja kardaani tukilaakerin kohdalta irti ja kaksin kerroin jumissa maata kardaanitunnelia vasten!
tieltä löytyi vielä yksi ruuvikin ja aikani kun pelasin sain sen verran niitä rojuja paikalleen että sain auton pois risteyksestä.
kaverin celicaan tehtiin pelti ja maalaus remonttia ja homma oli pintaväriä vaille valmis niin vietiin auto ulos ja nosteltiin lokarit ym siihen päälle ja otettiin projekti kuvia.
talliin takaisin vietäessä sen piti "vähän" revittää vielä sillä tuloksella että huomaa kun etulokari tippuu paikaltaan ja lyö hihnat kiinni etulokari jää etupyörän alle ja konepelti lentää maahan. että silleen
Comment
-
-
Originally posted by escortkardaani tukilaakerin kohdalta irti ja kaksin kerroin jumissa maata kardaanitunnelia vasten!
Yhdelle kaverille myös kävi nolosti. Ajeli erästä soratietä jumalan selän takana, matkalla kyläilemään ja siinä sitten sierralla luisutteli yhden risteyksen päätyen keula edellä hankeen. Ei ollut kännykkää, odotteli pitkään kunnes tuli ladakuski pelastamaan hinaten pois hangesta. Keula oli sitten väärään suuntaan niin ajoi samaiseen risteykseen kääntämään ympäri. Kaasullahan se takaveto kääntyy, vaan hupstuijakkaa taas meni ojaan. Ladasta ei näkynyt kuin perävalot joten jälleen meni tovi jos toinenkin odotellessa. Satuttiin sitten paikalle jonkin ajan päästä, samaan määränpäähän menossa ja hinattiin kaveri irti.Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
-
Onhan sitä sattunut.
Eka auto oli 1.2 siitin pitsa ( seat ibiza) no sattuipa näin että kaveri kerran haki tupakit autosta, vänkärin puolelta tietty sisään, nuppi alas ja bläm ovi kiinni. Avaimet TIETENKIN KUSKINPENKILLÄ.
No siinä oma aikamme tuskailtiin ja katseltiin, hondan avaimella sisällekkin yritettiin, timmiä tavaraa muuten seatin lukot, kunnes ajattelin hupina kokeilla takakonttia, kaivelin sopivaa avainta taskusta ja pyöritin peukolonkynnellä lukkopesää, jostain syystä painoin sen ilmeisesti vielä sisäänkin ja fläp kontti auki? No eihän se enää sitten ollutkun nostaa hatari mäkeen ja kömpiä sisälle, mutta kyllä sitä joensuun keskustassa parkkipaikalla ihmettelivät että mistäs vittua kaveri murtautuu maksalaatikkopurkkiin keskellä päivää.
Kokeiltiin myöhemminkin sitä peukalonkynttä, aukesi,
jäätelötikku aukesi,
honda accordin avain ei mitään jakoa että olis auennut, paitsi jos ihan millin tunki sisälle. Outoauto..
Toisena autona oli sitten Honda Accord 86, ilmeisesti oli bensansyötössä jotain vikaa, olin viemässä tyttöystävää töihin, kun keskellä lappeenrannatietä töktöktök ja sammui, no eihän siinä muuta kun kytkin pohjaan pienempää silmään ja mäkistarttia, matka jatkuu taas hetkenpäästä tök tök tök sama paska uudelleen, n. 10 km mentiin ja auto sammui noin 30 kertaa.
ONNEKSI! Joensuun kohdalla on lappeenrannatien lähellä neste, kun honuska sai taas ylipuol tankkia lörppöö niin ei mitään ongelmaa...
Paska-auto...
Toyota Hiace
Sladitin City-Marketin parkkihallin yläkerrassa suoraan "liikenteenjakamerkkiin" kiinni, siitä sitten kevyesti pakittamalla yritettiin irrottautua, eihän siitä tullut mitään ja pamahti takasivulasi sisälle oikein rytinällä.
Paskaparkkihalli.
Toytoa Hiace edelleen
Vedin kotikadulla 360 mutkassa ja perse edellä naapurin ruusupensaan läpi.
paska-pensas
Bmw 316
Ajoin kerran liikenteenjakajan väärältä puolelta unisena
paska-kuski
Muutakin on varmasti tapahtunut ei vaan muista
Comment
-
-
hinattiin e30:sta koululle, vettä tuli kaatamalla eikä ollut akkua bemariin, no menin sitten bemariin kaverin seuraksi niin eihän siinä muu auttanut ku ottaa toinen pyyhkijän sulka irti, ikkunat auki ja käsin pyyhkiä ikkunaa et näki jotain..
noi e30:sen jarruthan ei tee oikeestaa mitää jos ei oo kone käynnissä, arvatkaa saatiinko sitä käyntiin ku ei ollua akkua, ja talven seisonnan jälkee oli bensaletkut halki, oli aika jännittävä hinaus...
Vaari unohti kuulolaitteensa (~10kMK) mersunsa katolle ku lähti ajamaan, uutta vaan tilaukseen
olipas hieman vanha topic..Last edited by [pmp]; 08-08-2006, 21:00.F31 335dx m-sport
Ex F10 535d m-sport
Ex E30 325i
Ex E36 325td
Ex E30 320i
Comment
-
-
Vähän silloin nolotti...
Joo -tuossa jo yli 15 vuotta sitten sompailin sellaisella entisellä mustamaijalla eli Fargo-pakulla vm1966! Oli melkoinen peli,alla moparin isolohko ja mussen automaatti,jotta vääntöä riitti!Nimittäin ,jopa siinä määrin,että oli vaikeuksia päästä tallin edestä loivaan ylämäkeen - tahtoi jauhaa itsensä maan sisään tahi sitten:
-taas kerran upposi selleinen Obelix'in kiven pienoismalli keskelle kumia ja eikun rengashommiin...
Aina,kun nyhräsin sen pakun kanssa,vetkutteli naapurin "Onx Viljoo näkyny" - tyyppi notkumaan nortti huulessa selän taakse ja puhui ja puhui ja puhui...
Hitto,jotta siinä pimeässä alkoi jo riipiä senverran, jotta unohtui rengaspulttien kiriminen kokonaan.
Seuraavana aamuna lastasin kopperon kaatopaikkakeikalle ja eikun jytistelemään kylille.Sorapätkä loppui ja alkoi vähän nykyaikaisempi pikitie.Siinä vasta huomasin,että nyt taas klappirattia vie hiukan yli sallitun."Joko taas on rengas tohjona",ajattelin ja vilkaisin TV-ruudun kokoisesta peilistä,kuinka juuri parahiksi yx pultti lipsahti hyrräämään tielle.Sopivasti tuo härdelli sattuikin,sillä seuraavassa kurvissa olisi rengas poikennut yhteisestä kurssista - oli enää yx pultti kokonaan kiinni,kolme tosi löysällä ja onneksi vain se yksi ehti pudota näköpaikalle.
Sattui onneksi olemaan hylsytunkki mukana,mutta se yletti nostamaan autoa vain pesuvatin kokoisesta perämurikasta.Jumputin auton yläilmoihin ja nyhräsin pultit niin kireälle kuin ne ilmassa sain...
Mikä lie tullut,kun hyppäsinkin sitten suoraan rattiin ja matkaan kohti "kaatista"! Auto ei liikkunut mihinkään? Kävin läpi koko vaihdearsenaalin,mutta siinä pysyi pirssi ja mylly korahteli niinkuin vain terve V-8 voi!! Odottelin,kun kiireisimmät kurvailivat ohi ja pudottauduin alas tielle! VOI -ITTU: se hiton tunkki unohtui sinne perämurikan alle!!! Kyllä silloin pälyilin ympärilleni,enkä halunnut kenenkään kanssa silmäkontaktia - meinaan vähän riipi jo muutenkin!
Comment
-
-
Heh. Mun vanhempien kämpän lähellä on sellainen liikenteenjakaja josta menee suojatie läpi. Eli siinä on niinku kaksi kivikorotusta, joiden välistä suojatie menee. Molemmissa korotuksissa oli joku liikennemerkki (muistaakseni semmonen nuoli, joka osoittaa kummalta puolelta pitää ajaa). No kerran näin kun joku muija posotti tuhatta ja sataa suoraan siihen liikenteenjakajaan. No autohan hyppäs sen toisen korotuksen yli ja katkas sen tolpan. No muija siinä sitten ihmetteli kun auto oli siinä korokkeiden välissä niin että eturenkaat oli kiinni korotuksessa ja takarenkaat myös. Lisäksi auton etupuskuri oli kiinni liikennemerkissä ja takapuskuri oli kiinni katkenneessa tolpassa. Sillä ei ollu mitään mahiksia päästä irti siitä. **tuttaa kyllä suuresti kun en nähny miten se pääsi siitä irti kun piti mennä kouluun. Porukat vähän katteli kun ajoi autolla siitä muijan molemmilta puolilta.E91 335i -07
F20 118i -15
Comment
-
-
1. Oltiin kaverin mökillä grillailemassa ja iltaa viettämässä kunnes ystäväni isältä loppuivat oluet... Noh iloisena miehenä hän päätti ottaa sen komian (olisko ollu 315 bmw) vanhan sieltä puun alta ja lähteä kylältä hakemaan lisää juomaa. Noh oli kulunut joku 20 min isän lähdöstä kun kaverin puhelin soi. Saatanan saatana tulkaas hinaamaan tää auto täältä jortsusta pois.
No ei mitään lähdettiin siitä sitten kaverin 1,6 sierralla ajelemaan ja ettimään et missä tää isukki nyt sit on. No eipä se kauas ollu ehtinyt, oli ajanut metsä-tien ohitus levennykseltä (levennyksen ala puolella on meri noin 5m päässä) suoraan alas sellaseen 45 asteen kulmaan kyljelleen sen hienon BMW:n.
Alettiin siinä sitten etsimään jotain naruntapaista sierran takaluukusta ja löydettiin sitä. No sierran perä siihen bemarin keulille ja naru kiinni, minä bemariin (oli muuten vaikeaa istua kuskin penkillä) kone käyntiin ja ratti vasemmalle eli rinnettä ylös päin. Siinä sitten muutamien uudellen solmimisien jälkeen alkoi BMw liikkua... Väärään suuntaan eli alas päin. Paniikissa panoin tööttiä että lopettaa vetämisen. Tulin ulos autosta ja sanoin kaverille et ei se sieltä nouse johon kaveri vastas: Ei niin kytkin petti.
2. Samaisella kaverilla oli sellanen komia MIcra mistä se oli saanu jakopään paskas ja oltiin sitä hinaamassa. No minä taas HInattavaan ja kaveri HIacella veteli. Tällä kertaa oli ihan oikea hinausköysi. Hetken aikaa edettyämme noin 100m erästä siwaa hinaus köysi petti, mulle iski kauhea nauru kohtaus kun kaveri ei edes huomannut että lähti sellanen vajaa 800 kiloa painoa perästä pois. Hän siis jatkoi matkaa melko paljon ennen kuin sain kerättyä itseni ja soitettua hänelle että et viitsis hakea mua täältä SIWAN kaljahyllyltä pois kun to micrakin jäi tohon pihaa...
Nää on sit sellasta tilanne huumoria ollu että ei se hauska tunnelma varmastikkaan välity."koita uudelleen kyllä se lähtee"
Comment
-
-
Yksi kokemus parin vuoden takaa nyt muistui mieleen. Oli tuo manta työn alla siihen aikaan ja akselistojen ym. vaihtojen jälkeen työnsin sen pihalle tallista. Koeajon jälkeen tarkoituksena vetäistä pohjaväriä pintaan ja muutenkin saattaa päätökseen kori/maalaustyöt. Jarrujahan ei tässä vaiheessa vielä ollut, kuin käsijarru. No lopputalvi kun oli, niin kesäkumeilla ei oikein saanut pitoja... Aikani kun yritin heijata vauhtiin, niin yhtäkkiä jostain kohtaa oli paljastunut sulaa maata ja pitoja tuli sen verran, että vauhdilla lähdettiin. Kunnon jarruja kun ei ollut, niin menin sitten vauhdilla seinää päin ja miggi jäi matkalla alle myös. No, nokkakin (auton, ei oma) meni solmuun ja maalaustyöt hieman viivästyi. Nyt jo hieman naurattaa (kun miggikin on huollettu), mutta silloin ei-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
On ollut hauskaa näitä lukiessa...anteeksi eihän sitä saisi nauraa...itselle on myös sattunut muutaman kerran kommellus, muttei vertailukelpoisia edellisiin, no kerran junnuna ajoin mitsu lancerin (takapotku) autotallinseinään kun driftasin nurmikolla ihan elviksenä no onni onnettomuudessa että menopeli oli riisikuppi, sillä seinä ei kokenut kovia, mutta auto oli jo näky sinänsä,Tarina nro.2: otettiin parin kaverin kanssa kisa saab 900 vs. suzuki s1 (itse olin kartan lukijana). No saab vei kiihdytyksen nimiinsä ja hiljennettiin sellaiseen kurviin jossa oli tajuton pusikko näköä haittaamassa.käännyttiin "radalta" sivutielle ja viiden sekunnin kuluttua tulee sykerö kylkeen n.50km/h ja muovin palasia oli ympäri tietä ja saabin ovi sisässä. Huvittavaa oli se kun kaveri "kimposi" ovesta 3m taaksepäin (siis sykerö kuski) perselleen, lisäksi kun kaikki oli alaikäisiä ja saab oli kaverin isän auto ja kaveri meinas lähteä maanpakoon kun pelkäs turpajuhlien syntyvän.-Varmasti vedän sutia, poltan suorastaan kumia-
Comment
-
Comment