terve taas
Tässä ensikokemuksia 9 BMW vuoden jälkeen toisen merkkisestä autosta. Toivon että kukaan ei nyt ammattimaisesti pahoita mieltään seuraavasta.
Eli vaihdoin 9 vuoden jälkeen BMW:n (e61) Mazdaan (cx-7 2,3 disi turbo). Olen edelleen jäätävässä kultturishokissa. Kyllä toi nipponin poika rakentaa auton niin eri ajatusmaailmalla. Ne rubiikinkuutio viikset, en varmaan totu niihin IKINÄ! Muutenkin ohjaamon ergonomia on valovuoden jäljessä germaanien suunnittelua. Mazdassa on tuhat ja yksi nappulaa varmaan satunaislukugeneraattorin määräämässä paikassa... ei avaudu mulle. Bemarissa kaikki oli loogisessa paikassa eikä ikinä tarvinnut miettiä "mistä ne sumarit meni päälle". Toinen mikä vituttaa tuossa matulassa on ajovalot, luokattomat. Tuo maasturi on vain päiväkäyttöön. Noh ehkä olen tottunut liian hyvään Tehot - etuvetopainotteisuus. Kyllähän tuo kaveri riuhtoo rattia aivan eritavalla kuin taivaallinen takaveto. Huomaa joka ohituksessa että nyt mennään etuvetopainotteisella nelikolla, huoh! Tuo on ehkä se pahin juttu.
Asioita jotka on yllättänyt positiivisesti. Rengasmelu, ei lähelläkään niin kova kuin kuvittelin vaikka alla on nastat. Tosin todella paljon äänekkäämpi kui ed e61. Äänentoisto - BOSE sound system, jäätävän hyvä. Penkit, on hyvät. Saan itselleni melkeinpä paremman ajoasennon kuin tuossa meidän perheen ykkösautossa e91:ssä, vaikka siinä on sporttipenkit. Huono selkä, tiedän mistä puhun. Ulkonäkö - minun silmään sattuu tuollainen möhkäle cross over, kuten X6:kin on. Jotenkin hivelee silmää. Mazdan neliveto, toimii kuin junan vessa ja salaman nopeasti. Tosin en ole vielä päässyt ajamaan kunnon hankeen... Mutta jäällä toimii aivan helvetin hyvin. Siinä on haldex tyyppinen sähkömagneeti hässäkkä... ei siis jatkuvaa nelikkoa.
Sitten asioita jotka on paremmin kuin bemarissa. Teetätin tuohon autoon sen kuuluisan ISON huollon. Huollossa vaihdettiin kaikki öljyt (kone voimalinja), tulpat. suodattimet yms... loppu lasku 597€. Bemarilla ois saanut laittaa ykkösen eteen. Tuo kone on aivan mahtava 260hv 380nm vääntöä. Kyllä on helvetin mukava kiusata näitä preeeeemium kuskeja tuolla liikenteessä. Tuo cx on sen verran harvinainen auto että suurin osa ei tiedä mikä siellä konepellin alla on. Sydäntä riipaisi ja melkein itku tuli kun suorastaa nöyryytin erästä 330d e91 bemaria, jäi ja reilusti. Tosin ramppi/motari kiihdytyksessä. Kyll se yritti mutta ohi mentii heittämällä. Paikaltaan toi ei lähde mihinkään, eikä ole tarviskaan. Kone on mahtava!
Tässä ensikokemuksia 9 BMW vuoden jälkeen toisen merkkisestä autosta. Toivon että kukaan ei nyt ammattimaisesti pahoita mieltään seuraavasta.
Eli vaihdoin 9 vuoden jälkeen BMW:n (e61) Mazdaan (cx-7 2,3 disi turbo). Olen edelleen jäätävässä kultturishokissa. Kyllä toi nipponin poika rakentaa auton niin eri ajatusmaailmalla. Ne rubiikinkuutio viikset, en varmaan totu niihin IKINÄ! Muutenkin ohjaamon ergonomia on valovuoden jäljessä germaanien suunnittelua. Mazdassa on tuhat ja yksi nappulaa varmaan satunaislukugeneraattorin määräämässä paikassa... ei avaudu mulle. Bemarissa kaikki oli loogisessa paikassa eikä ikinä tarvinnut miettiä "mistä ne sumarit meni päälle". Toinen mikä vituttaa tuossa matulassa on ajovalot, luokattomat. Tuo maasturi on vain päiväkäyttöön. Noh ehkä olen tottunut liian hyvään Tehot - etuvetopainotteisuus. Kyllähän tuo kaveri riuhtoo rattia aivan eritavalla kuin taivaallinen takaveto. Huomaa joka ohituksessa että nyt mennään etuvetopainotteisella nelikolla, huoh! Tuo on ehkä se pahin juttu.
Asioita jotka on yllättänyt positiivisesti. Rengasmelu, ei lähelläkään niin kova kuin kuvittelin vaikka alla on nastat. Tosin todella paljon äänekkäämpi kui ed e61. Äänentoisto - BOSE sound system, jäätävän hyvä. Penkit, on hyvät. Saan itselleni melkeinpä paremman ajoasennon kuin tuossa meidän perheen ykkösautossa e91:ssä, vaikka siinä on sporttipenkit. Huono selkä, tiedän mistä puhun. Ulkonäkö - minun silmään sattuu tuollainen möhkäle cross over, kuten X6:kin on. Jotenkin hivelee silmää. Mazdan neliveto, toimii kuin junan vessa ja salaman nopeasti. Tosin en ole vielä päässyt ajamaan kunnon hankeen... Mutta jäällä toimii aivan helvetin hyvin. Siinä on haldex tyyppinen sähkömagneeti hässäkkä... ei siis jatkuvaa nelikkoa.
Sitten asioita jotka on paremmin kuin bemarissa. Teetätin tuohon autoon sen kuuluisan ISON huollon. Huollossa vaihdettiin kaikki öljyt (kone voimalinja), tulpat. suodattimet yms... loppu lasku 597€. Bemarilla ois saanut laittaa ykkösen eteen. Tuo kone on aivan mahtava 260hv 380nm vääntöä. Kyllä on helvetin mukava kiusata näitä preeeeemium kuskeja tuolla liikenteessä. Tuo cx on sen verran harvinainen auto että suurin osa ei tiedä mikä siellä konepellin alla on. Sydäntä riipaisi ja melkein itku tuli kun suorastaa nöyryytin erästä 330d e91 bemaria, jäi ja reilusti. Tosin ramppi/motari kiihdytyksessä. Kyll se yritti mutta ohi mentii heittämällä. Paikaltaan toi ei lähde mihinkään, eikä ole tarviskaan. Kone on mahtava!
Comment