Originally posted by CtD
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kansalaisaloite turbotuksen puolesta?
Collapse
X
-
Jos en oo väärin käsittänyt, niin esim. yksittäiskappaleena Saksassa ahdetun vähäpäästöisen auton saa ongelmitta muutoskatsastettua ilman ns. pussitestiä. Mielipiteeni saa myös todistaa vääräksi. Eli ei ole mitään estettä miksi samaa ei voitaisi sallia myös Suomessa.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Ihan näin niinku osittain OT:na mielenkiinnosta kysyn, et mikähän mahtaa olla tän "Pussitestin" virallinen nimi? nyt ei haeta mitään hiukkaspäästötestiä tms. vaan virallinen kauppanimi(jolla saattais jopa löytääkkin jotain)
Joku on varmasti teettänyt kyseisen testin, joten tietoa löytyy:think??Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostIhan ot:nä niin liikenneministeri on Merja Kyllönen...
Originally posted by Kiwes View PostIhan näin niinku osittain OT:na mielenkiinnosta kysyn, et mikähän mahtaa olla tän "Pussitestin" virallinen nimi? nyt ei haeta mitään hiukkaspäästötestiä tms. vaan virallinen kauppanimi(jolla saattais jopa löytääkkin jotain)
Joku on varmasti teettänyt kyseisen testin, joten tietoa löytyy:think??
Comment
-
-
Kertoisitko vielä lyhyesti millä tavoin katsastuksen pakokaasutestillä ja päästömittauksella on mitään tekemistä toistensa kanssa?
Samalla logiikalla verikokeen voi korvata alkometriin puhaltamisella, ja Cooperin testin 60m juoksulla
Lisättäköön vielä hieman infoa käyttöösi, kohtuullisen katsastusmittauksiin soveltuvan yhdistelmälaitteen (Bensa+Diesel) OBD-lisäosalla maksaa uutena 5000-8000€, kunnolliset päästömittauslaitteet tarvittavine lisäosineen miljoonan (1 000 000€).
EDIT:
Vielä kun luin tekstejäsi läpi, taisin astua trollin miinaan.Last edited by walde; 25-11-2013, 22:43.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Originally posted by walde View PostKertoisitko vielä lyhyesti millä tavoin katsastuksen pakokaasutestillä ja päästömittauksella on mitään tekemistä toistensa kanssa?
Samalla logiikalla verikokeen voi korvata alkometriin puhaltamisella, ja Cooperin testin 60m juoksulla
Lisättäköön vielä hieman infoa käyttöösi, kohtuullisen katsastusmittauksiin soveltuvan yhdistelmälaitteen (Bensa+Diesel) OBD-lisäosalla maksaa uutena 5000-8000€, kunnolliset päästömittauslaitteet tarvittavine lisäosineen miljoonan (1 000 000€).
BTW. Poliisi voi käyttää puhallustestissä tarkuusalkometriä ja se on todistukelpoinen tulos oikeudessa, eli korvaa verikokeen. Jos muut veriarvot haluaa tietää, niin silloin kyllä verikoe on hyväLast edited by CtD; 25-11-2013, 23:06.
Comment
-
-
Fiksuinta olisi saada ensin meille se Harrasteajoneuvo luokka... Eli vähän niinkuin museo pelit ja sitten siitä alkaa vääntämään vapaampaa rakentelua.
Kuten esimerkiksi on nyt rekisterissä oleva kilpa-ajoneuvo. Auto katsastetaan normaalisti mutta siinä ei tarvitse olla mekaanista käsijarrua eikä päästöjä tarvitse mitata. Käyttö on rajattu vain kilpailujen ajaksi. Katuautossa vastaavat muutokset tarkoittaa että olet murhaajaan verrattava rikollinen... Yleisötapahtumassa +200kmh ohikiitävässä autossa ihan ok muutoksia
Samaan tyyliin toteutus mutta vuodessa ajopäiviä esim 60kpl.
Comment
-
-
Originally posted by CtD View PostOisko yhteinennimittäjä vaikka tuo päästö. Pakokaasun mukana tulee haitallisia päästöjä. Normi katsastuksessa tarkastetaan pakokaasusta CO=hiilimonoksidi ja HC=hiilivety arvot.
BTW. Poliisi voi käyttää puhallustestissä tarkuusalkometriä ja se on todistukelpoinen tulos oikeudessa, eli korvaa verikokeen. Jos muut veriarvot haluaa tietää, niin silloin kyllä verikoe on hyvä
Tiedät varmasti, että nimenomaan ne päästöt (NOx + PM) joita ei "katsastusmittauksessa" mitata, ovat ne ihmiselle haitallisimmat päästöt, joita ajetaan rajusti alas. Bensiinipuolella HC ja CO päästöt ovat normissa pysyneet muuttumattomina Euro 4 jälkeen. Autonvalmistajat tekevät raskasta työtä etenkin typenoksidipäästöjen vähentämiseksi, ja mitä monimutkaisempia (sekä kalliimpia) ratkaisuja joudutaan toteuttamaan esimerkiksi Euro 6 normin läpäisemiseksi. Ja mielestäsi kellä tahansa pitäisi olisi mahdollisuus kusta upoksiin tämä maailmanpelastamisen eteen tehty työ?
Katsastuksen päästömittauksessa tarkkaillaan katalysaattorit toimilämpöisenä ja lambda-säätö aktiivisena olevan ajoneuvon hetkellisiä päästöjä, jolloin on todella helppo käyttää vilppiä. Mitenkäs muut käyttötilat, kuten kylmäkäynnistys? Täyskuorma?
Ja ihan turha vedota mihinkään lastuvirityksiin. Lain silmissä tälläinen on muutoskatsastamattomana aivan yhtä laiton kun jälkiahdettu ajoneuvokin.
Puhallus on ihan hyvä tapa selvittää onko ihminen humalassa. Mutta kertoo helvetin huonosti esim. HIV-positiivisuuden. Lisäksi puhallus kertoo ainoastaan sen, oletko mittaushetkellä (josta olet tienyt etukäteen) selvinpäin. Se ei kerro olisitko esimerkiksi Lauantaina saunan jälkeen kännissä kun käki.Last edited by walde; 25-11-2013, 23:33.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Originally posted by walde View PostOlen kyllä tietoinen, mitä HC ja CO ovat, kiitos vain.
Tiedät varmasti, että nimenomaan ne päästöt (NOx + PM) joita ei "katsastusmittauksessa" mitata, ovat ne ihmiselle haitallisimmat päästöt, joita ajetaan rajusti alas. Bensiinipuolella HC ja CO päästöt ovat normissa pysyneet muuttumattomina Euro 4 jälkeen. Autonvalmistajat tekevät raskasta työtä etenkin typenoksidipäästöjen vähentämiseksi, ja mitä monimutkaisempia (sekä kalliimpia) ratkaisuja joudutaan toteuttamaan esimerkiksi Euro 6 normin läpäisemiseksi. Ja mielestäsi kellä tahansa pitäisi olisi mahdollisuus kusta upoksiin tämä maailmanpelastamisen eteen tehty työ?
Katsastuksen päästömittauksessa tarkkaillaan katalysaattorit toimilämpöisenä ja lambda-säätö aktiivisena olevan ajoneuvon hetkellisiä päästöjä, jolloin on todella helppo käyttää vilppiä. Mitenkäs muut käyttötilat, kuten kylmäkäynnistys? Täyskuorma?
Ja ihan turha vedota mihinkään lastuvirityksiin. Lain silmissä tälläinen on muutoskatsastamattomana aivan yhtä laiton kun jälkiahdettu ajoneuvokin.
Puhallus on ihan hyvä tapa selvittää onko ihminen humalassa. Mutta kertoo helvetin huonosti esim. HIV-positiivisuuden. Lisäksi puhallus kertoo ainoastaan sen, oletko mittaushetkellä (josta olet tienyt etukäteen) selvinpäin. Se ei kerro olisitko esimerkiksi Lauantaina saunan jälkeen kännissä kun käki.
Jos maailma pelastuu pelkästään näillä esim.EURO 6 tuomilla hyödyillä, niin jes. Taitaa olla vain siivu isompaa kakkua.
Lastuvirityksellä hain vain vertauskuvaa sille kuinka suosittuja lastuviritykset on vs. onko niille tehty tarvittavat päästömittaukset muutoskatsastusta varten. (Sama vaatidaat kuin jälkiasennus ahdistemalta) Markkinoilla taitaa olla aika monta lastua ilman TUV-hyväksyntää. Jonkun threadiin vastanneen sanoja mukaillen, kun ei viritys näy ei sitä ole olemassa
Comment
-
-
Ihmisten pitäs ostaa monta tuommosta.
Ja muutoskatsastaa noihin isoja tuommosia.
Nuo on Suomen lakien mukaan toisiinsa sopivia.
Kun tarpeeksi monta veekasi-paceria pörräisi pallot tulessa pitkin Helsinkiä niin joku päättäjistämme saattaisi miettiä että "mitä vittua". Sitten olisi mahdollista jutella muutoskatsastus-säännöistä...sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostIhmisten pitäs ostaa monta tuommosta.
Ja muutoskatsastaa noihin isoja tuommosia.
Nuo on Suomen lakien mukaan toisiinsa sopivia.
Kun tarpeeksi monta veekasi-paceria pörräisi pallot tulessa pitkin Helsinkiä niin joku päättäjistämme saattaisi miettiä että "mitä vittua". Sitten olisi mahdollista jutella muutoskatsastus-säännöistä...
Ja mikä tässä nyt aloittajan kannalta on niin kovin erikoista, että piti oikein kansalaisaloitetta ruveta väsäämään? Jos haluat sen Z3:n ahtaa, niin ei muuta kuin puhallinta kiinni autoon ja sen jälkeen hieromaan päästöjä kohdalleen että läpäisee VTT:n testin. Tällä tavoinhan se on mahdollista tehdä, ei sitä ole edes kielletty, se on vain tehty melko kalliiksi suorittaa. Tietysti, köyhälle kaikki on kallista, joten siitä voidaan toki keskustella."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
Comment