Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kansalaisaloite turbotuksen puolesta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    #31
    Originally posted by CtD View Post
    Alan miettimään rakkauskirjettä liikenneminiseri Anu Vehviläiselle
    Onnea valitsemallanne uralle! Mutta ei kannata pettyä jos Anu ei ota kantaa...
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #32
      Originally posted by CtD View Post
      liikenneminiseri Anu Vehviläiselle

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        #33
        Jos en oo väärin käsittänyt, niin esim. yksittäiskappaleena Saksassa ahdetun vähäpäästöisen auton saa ongelmitta muutoskatsastettua ilman ns. pussitestiä. Mielipiteeni saa myös todistaa vääräksi. Eli ei ole mitään estettä miksi samaa ei voitaisi sallia myös Suomessa.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16418
          • Asikkala

          #34
          Ihan ot:nä niin liikenneministeri on Merja Kyllönen...

          Comment

          • Kiwes
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 707
            • JKL

            #35
            Ihan näin niinku osittain OT:na mielenkiinnosta kysyn, et mikähän mahtaa olla tän "Pussitestin" virallinen nimi? nyt ei haeta mitään hiukkaspäästötestiä tms. vaan virallinen kauppanimi(jolla saattais jopa löytääkkin jotain)

            Joku on varmasti teettänyt kyseisen testin, joten tietoa löytyy:think??
            Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
            INPA, BMW Scanner 1.4.0

            Nykynen:E39 530dA tourinki -02
            EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

            Comment

            • CtD
              Bimmer Rookie
              • Jul 2013
              • 160
              • Urjala

              #36
              Originally posted by jr66 View Post
              Ihan ot:nä niin liikenneministeri on Merja Kyllönen...
              Kiitti. Ois mennyt eka katoo ihan hukkaan sitten


              Originally posted by Kiwes View Post
              Ihan näin niinku osittain OT:na mielenkiinnosta kysyn, et mikähän mahtaa olla tän "Pussitestin" virallinen nimi? nyt ei haeta mitään hiukkaspäästötestiä tms. vaan virallinen kauppanimi(jolla saattais jopa löytääkkin jotain)

              Joku on varmasti teettänyt kyseisen testin, joten tietoa löytyy:think??
              Ei sille kai sen parempaa ja virallisempaa nimikettä ole. Ainut ketä sen hyväksyttävästi tekee on VTT ja heillä ymmärrettiin pakokaasutesti ja hiukkaspäästötesti.

              Comment

              • walde
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 947
                • Melkein Espoo

                #37
                Kertoisitko vielä lyhyesti millä tavoin katsastuksen pakokaasutestillä ja päästömittauksella on mitään tekemistä toistensa kanssa?
                Samalla logiikalla verikokeen voi korvata alkometriin puhaltamisella, ja Cooperin testin 60m juoksulla

                Lisättäköön vielä hieman infoa käyttöösi, kohtuullisen katsastusmittauksiin soveltuvan yhdistelmälaitteen (Bensa+Diesel) OBD-lisäosalla maksaa uutena 5000-8000€, kunnolliset päästömittauslaitteet tarvittavine lisäosineen miljoonan (1 000 000€).

                EDIT:
                Vielä kun luin tekstejäsi läpi, taisin astua trollin miinaan.
                Last edited by walde; 25-11-2013, 22:43.
                E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #38
                  O.t. Kyllöselle nyt on ihan turha mitään kirjoittaa.

                  Siinä missä Räsänen miettii mitä voidaan kieltää, Kyllönen miettii miten siitä voidaan tehdä vaikeaa ja verotettavaa.
                  Olli.

                  Comment

                  • CtD
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2013
                    • 160
                    • Urjala

                    #39
                    Originally posted by walde View Post
                    Kertoisitko vielä lyhyesti millä tavoin katsastuksen pakokaasutestillä ja päästömittauksella on mitään tekemistä toistensa kanssa?
                    Samalla logiikalla verikokeen voi korvata alkometriin puhaltamisella, ja Cooperin testin 60m juoksulla

                    Lisättäköön vielä hieman infoa käyttöösi, kohtuullisen katsastusmittauksiin soveltuvan yhdistelmälaitteen (Bensa+Diesel) OBD-lisäosalla maksaa uutena 5000-8000€, kunnolliset päästömittauslaitteet tarvittavine lisäosineen miljoonan (1 000 000€).
                    Oisko yhteinennimittäjä vaikka tuo päästö. Pakokaasun mukana tulee haitallisia päästöjä. Normi katsastuksessa tarkastetaan pakokaasusta CO=hiilimonoksidi ja HC=hiilivety päästöjen arvot.

                    BTW. Poliisi voi käyttää puhallustestissä tarkuusalkometriä ja se on todistukelpoinen tulos oikeudessa, eli korvaa verikokeen. Jos muut veriarvot haluaa tietää, niin silloin kyllä verikoe on hyvä
                    Last edited by CtD; 25-11-2013, 23:06.

                    Comment

                    • mazajns
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 511
                      • Joensuu

                      #40
                      Fiksuinta olisi saada ensin meille se Harrasteajoneuvo luokka... Eli vähän niinkuin museo pelit ja sitten siitä alkaa vääntämään vapaampaa rakentelua.

                      Kuten esimerkiksi on nyt rekisterissä oleva kilpa-ajoneuvo. Auto katsastetaan normaalisti mutta siinä ei tarvitse olla mekaanista käsijarrua eikä päästöjä tarvitse mitata. Käyttö on rajattu vain kilpailujen ajaksi. Katuautossa vastaavat muutokset tarkoittaa että olet murhaajaan verrattava rikollinen... Yleisötapahtumassa +200kmh ohikiitävässä autossa ihan ok muutoksia

                      Samaan tyyliin toteutus mutta vuodessa ajopäiviä esim 60kpl.

                      Comment

                      • walde
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 947
                        • Melkein Espoo

                        #41
                        Originally posted by CtD View Post
                        Oisko yhteinennimittäjä vaikka tuo päästö. Pakokaasun mukana tulee haitallisia päästöjä. Normi katsastuksessa tarkastetaan pakokaasusta CO=hiilimonoksidi ja HC=hiilivety arvot.

                        BTW. Poliisi voi käyttää puhallustestissä tarkuusalkometriä ja se on todistukelpoinen tulos oikeudessa, eli korvaa verikokeen. Jos muut veriarvot haluaa tietää, niin silloin kyllä verikoe on hyvä
                        Olen kyllä tietoinen, mitä HC ja CO ovat, kiitos vain.

                        Tiedät varmasti, että nimenomaan ne päästöt (NOx + PM) joita ei "katsastusmittauksessa" mitata, ovat ne ihmiselle haitallisimmat päästöt, joita ajetaan rajusti alas. Bensiinipuolella HC ja CO päästöt ovat normissa pysyneet muuttumattomina Euro 4 jälkeen. Autonvalmistajat tekevät raskasta työtä etenkin typenoksidipäästöjen vähentämiseksi, ja mitä monimutkaisempia (sekä kalliimpia) ratkaisuja joudutaan toteuttamaan esimerkiksi Euro 6 normin läpäisemiseksi. Ja mielestäsi kellä tahansa pitäisi olisi mahdollisuus kusta upoksiin tämä maailmanpelastamisen eteen tehty työ?

                        Katsastuksen päästömittauksessa tarkkaillaan katalysaattorit toimilämpöisenä ja lambda-säätö aktiivisena olevan ajoneuvon hetkellisiä päästöjä, jolloin on todella helppo käyttää vilppiä. Mitenkäs muut käyttötilat, kuten kylmäkäynnistys? Täyskuorma?
                        Ja ihan turha vedota mihinkään lastuvirityksiin. Lain silmissä tälläinen on muutoskatsastamattomana aivan yhtä laiton kun jälkiahdettu ajoneuvokin.

                        Puhallus on ihan hyvä tapa selvittää onko ihminen humalassa. Mutta kertoo helvetin huonosti esim. HIV-positiivisuuden. Lisäksi puhallus kertoo ainoastaan sen, oletko mittaushetkellä (josta olet tienyt etukäteen) selvinpäin. Se ei kerro olisitko esimerkiksi Lauantaina saunan jälkeen kännissä kun käki.
                        Last edited by walde; 25-11-2013, 23:33.
                        E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                        F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                        Comment

                        • CtD
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2013
                          • 160
                          • Urjala

                          #42
                          Originally posted by walde View Post
                          Olen kyllä tietoinen, mitä HC ja CO ovat, kiitos vain.

                          Tiedät varmasti, että nimenomaan ne päästöt (NOx + PM) joita ei "katsastusmittauksessa" mitata, ovat ne ihmiselle haitallisimmat päästöt, joita ajetaan rajusti alas. Bensiinipuolella HC ja CO päästöt ovat normissa pysyneet muuttumattomina Euro 4 jälkeen. Autonvalmistajat tekevät raskasta työtä etenkin typenoksidipäästöjen vähentämiseksi, ja mitä monimutkaisempia (sekä kalliimpia) ratkaisuja joudutaan toteuttamaan esimerkiksi Euro 6 normin läpäisemiseksi. Ja mielestäsi kellä tahansa pitäisi olisi mahdollisuus kusta upoksiin tämä maailmanpelastamisen eteen tehty työ?

                          Katsastuksen päästömittauksessa tarkkaillaan katalysaattorit toimilämpöisenä ja lambda-säätö aktiivisena olevan ajoneuvon hetkellisiä päästöjä, jolloin on todella helppo käyttää vilppiä. Mitenkäs muut käyttötilat, kuten kylmäkäynnistys? Täyskuorma?
                          Ja ihan turha vedota mihinkään lastuvirityksiin. Lain silmissä tälläinen on muutoskatsastamattomana aivan yhtä laiton kun jälkiahdettu ajoneuvokin.

                          Puhallus on ihan hyvä tapa selvittää onko ihminen humalassa. Mutta kertoo helvetin huonosti esim. HIV-positiivisuuden. Lisäksi puhallus kertoo ainoastaan sen, oletko mittaushetkellä (josta olet tienyt etukäteen) selvinpäin. Se ei kerro olisitko esimerkiksi Lauantaina saunan jälkeen kännissä kun käki.
                          Tiedän kyllä NOx + PM asian. Tiedän, että niitä halutaan kovasti pienentää ja aloittamani asia sotii sitä vastaan. Ja tiedän nyt asiaa enemmän tutkittuani ja täällä esille nouseiden asioiden myötä, että ei ole järkeä/syytä viedä tätä aihetta eteenpäin.
                          Jos maailma pelastuu pelkästään näillä esim.EURO 6 tuomilla hyödyillä, niin jes. Taitaa olla vain siivu isompaa kakkua.

                          Lastuvirityksellä hain vain vertauskuvaa sille kuinka suosittuja lastuviritykset on vs. onko niille tehty tarvittavat päästömittaukset muutoskatsastusta varten. (Sama vaatidaat kuin jälkiasennus ahdistemalta) Markkinoilla taitaa olla aika monta lastua ilman TUV-hyväksyntää. Jonkun threadiin vastanneen sanoja mukaillen, kun ei viritys näy ei sitä ole olemassa

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            #43
                            Ihmisten pitäs ostaa monta tuommosta.



                            Ja muutoskatsastaa noihin isoja tuommosia.



                            Nuo on Suomen lakien mukaan toisiinsa sopivia.

                            Kun tarpeeksi monta veekasi-paceria pörräisi pallot tulessa pitkin Helsinkiä niin joku päättäjistämme saattaisi miettiä että "mitä vittua". Sitten olisi mahdollista jutella muutoskatsastus-säännöistä...
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • NokiLeka
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2341
                              • Eurajoki

                              #44
                              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                              Ihmisten pitäs ostaa monta tuommosta.



                              Ja muutoskatsastaa noihin isoja tuommosia.



                              Nuo on Suomen lakien mukaan toisiinsa sopivia.

                              Kun tarpeeksi monta veekasi-paceria pörräisi pallot tulessa pitkin Helsinkiä niin joku päättäjistämme saattaisi miettiä että "mitä vittua". Sitten olisi mahdollista jutella muutoskatsastus-säännöistä...
                              Väärin. Siellä korkeintaa mietitään että miten nuokin saadaan pois teiltä ja korvattua uusilla Microilla.

                              Ja mikä tässä nyt aloittajan kannalta on niin kovin erikoista, että piti oikein kansalaisaloitetta ruveta väsäämään? Jos haluat sen Z3:n ahtaa, niin ei muuta kuin puhallinta kiinni autoon ja sen jälkeen hieromaan päästöjä kohdalleen että läpäisee VTT:n testin. Tällä tavoinhan se on mahdollista tehdä, ei sitä ole edes kielletty, se on vain tehty melko kalliiksi suorittaa. Tietysti, köyhälle kaikki on kallista, joten siitä voidaan toki keskustella.
                              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                #45
                                Johan erikoiskilvet on sen 900€ ja porukat niitäkin ostelee, miten tää VTT testi nyt on jotenkin kallis?
                                Mielestäni ihan hyvä hinta, karsii amatöörit pois puuhista.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎