Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemarituristi
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2010
    • 238
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Jos käteistä on tuon verran, niin ei kun vaan tekemään nettiautoon kovia käteis arjouksia, ellet sitten halua hakea saksasta ihan muuten vaan. Aika vaikea on voitolle päästä noin halvassa autossa.


    Esim. tässä pari asiallista 330:ä 9-10k hintaluokkaan

    http://www.nettiauto.com/bmw/330/6138012



    Jos meinasi päästä voitolle, niin vastaavan auton pitäisi maksaa saksassa max. 4000e ja siihen rahaan on jo aika vaikea löytää hyvää. Verot n.2500-3000e ja muut kulut n.1000e
    Kiitos vastauksesta!

    Tarkoituksena olisi siis itselle hankkia mahdollisimman hyvä ja hyvin varusteltu käyttöauto. Voittoa ei ehkä olisi tarkoitus tehdä.

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17797
      • Jämsä

      #17
      Originally posted by Bemarituristi View Post
      Kiitos vastauksesta!

      Tarkoituksena olisi siis itselle hankkia mahdollisimman hyvä ja hyvin varusteltu käyttöauto. Voittoa ei ehkä olisi tarkoitus tehdä.

      Voiton tavottelussa tarkoitin että saada auto halvemmalla mitä suomesta. Esim. tollaset vastaavat 330 M-sportit maksaa saksassa alkaen n.5000-6000e ja siihen kulut päälle, niin ollaan samassa hintaluokassa kuin suomessa. Ei siis mitään järkeä, jos ei muuten vaan kokemuksen kannalta lähde.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2979
        • Uusimaa

        #18
        Originally posted by bemu2000 View Post
        Voiton tavottelussa tarkoitin että saada auto halvemmalla mitä suomesta. Esim. tollaset vastaavat 330 M-sportit maksaa saksassa alkaen n.5000-6000e ja siihen kulut päälle, niin ollaan samassa hintaluokassa kuin suomessa. Ei siis mitään järkeä, jos ei muuten vaan kokemuksen kannalta lähde.
        Minulla myös kutina, että (alta) kympin autoa ei kannata hakea. Jos pääsee edes samoihin, saa olla tyytyväinen.
        Suomessa on sekin hyvä puoli, että voi tentata myyjää, helpompi saada selville missä kunnossa auto oikeasti on.
        Jos kokemusta hakee, tilanne toki toinen.
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • MouTine
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2011
          • 803
          • Pori

          #19
          Paitsi jos etsii autoa joita ei Suomessa juuri ole. Syksyllä hakemani CLK:n kanssa oli tilanne se että noita 55:sia ei juuri ole. Tullin listojakin kun katsoo niin kolme tuotu noita "vanha korisia" 2010 vuoden jälkeen.
          Nykyiset...
          '14 E500 Coupe

          Ollut joskus...
          '07 MB CL63 AMG
          '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
          '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
          '94 Audi A8 4.2i V8
          '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
          '92 BMW 850i 5.0i V12
          '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
          '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
          '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
          '77 Ford Capri 2.8i V6

          ...Ja pienet sille!

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6938
            • N/A

            #20
            Kannattaa myös huomioida se jos haet ton hintaista 330i että siihen kannattaa laskelmaan ottaa mukaan 17" talvirenkaat vanteineen, moottorinlämmitin ja sisähaaroitus. Lisäksi rekisteröinnistä tulee lisäkuluja muutama satanen.
            Monesti Suomessa myynnissä olevissa autoissa talvivarusteet jo löytyy mukaan.

            Olen itse katsellut facelift e39 525i/530i hintoja.
            Kun laskee auton hinnan, hakureissun, verot, rek.katsastuksen, touhutonnin remppoihin, cold climate paketin huohottimet ja talvivarusteet että hinta nousee niin kovaksi ettei varsinaisesti taida olla järkeä. Suomessa vaan tarjonta on niin olematonta vähän ajetuissa ja varustelluissa.
            Last edited by Antti O; 28-01-2014, 10:59.

            Comment

            • Koo_
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2013
              • 320
              • Suomi

              #21
              Onko n. reilun 10t euron hakeminen Saksasta taloudellisesti kannattavaa? Ei se varmaan ainakaan kalliimmaksi tule mutta voiko siinä oikeesti säästää selvää rahaa sen lisäksi että saa ruosteettoman ja todennäköisesti paremmin varustellun yksilön ainakin samaan rahaan?

              Lähinnä alle 200tkm ajettuja facelift w203 mersuja (esim. 270cdi) ja e46 330d bemareita nyt tällä tarkoitan. Kuinka paljon kilometrit vaikuttavat auton verotuspäätöksiin, entä esimerkiksi sport-paketit (M-Sport/mersun vastaava Sport) tai muut varusteet? Onko verotuspäätöksissä eroja jos on täysin vastaavat autot mutta esim. farkku, coupe ja sedani? Paljonko kaikki muut kustannukset auton ostohinnan ja verojen lisäksi on, kutakuinkin? :think

              E: Edellisellä sivulla olikin puhuttu just saman hintaluokan autojen hakemisen kannattavuudesta. Noh, tossa tokassa kappaleessa kuitenkin vähän lisäkysymyksiä...
              Last edited by Koo_; 11-02-2014, 02:59.

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4180

                #22
                Originally posted by Koo_ View Post

                Lähinnä alle 200tkm ajettuja facelift w203 mersuja (esim. 270cdi) ja e46 330d bemareita nyt tällä tarkoitan. Kuinka paljon kilometrit vaikuttavat auton verotuspäätöksiin, entä esimerkiksi sport-paketit (M-Sport/mersun vastaava Sport) tai muut varusteet? Onko verotuspäätöksissä eroja jos on täysin vastaavat autot mutta esim. farkku, coupe ja sedani? Paljonko kaikki muut kustannukset auton ostohinnan ja verojen lisäksi on, kutakuinkin? :think


                Tuolta katot verotusarvot ko autoille. Voit myös kokeilla miten eri ajomäärä, yms. vaikuttaa verotusarvoon. Varusteet ei vaikuta käytetyssä euronkaan vertaa, jos auto löytyy tuolta mahdista.





                Tuosta katsot veroprosentin joka osuu katsomasi auton kohdalle. Sitten voitkin laskea tarkan veron määrän. Esim. verotusarvo on 12000€ ja CO2 160g, jolloin veroprosentti on 27.7%. Joten veron määrä olisi 12000€ x 0.277 = 3324€


                Näyttää että etsit vähän ajettua vanhempaa dieseliä ja huokeampi hinta houkuttaisi. Ei nuo ilmaisia ole saksassakaan. Ikävä kyllä usea "150tkm" ajettu vanhempi diesel, on vedetty vähintään tuplasti. Eli jos tuot luotettavalla historialla olevan M-sport e46 dieselin pienin kilometrein, niin melko varmasti saat samanlaisen auton suomesta talvivarusteineen halvemmalla. (toki suomessa vähän tarjontaa noista ja saksasta etsimällä saattaa löytää paremmin varustetun ja parempi kuntoisen).
                Mersuihin en ota kantaa, mutta uskoisin että avangardet pienillä kilometreillä on samassa tilanteessa kuin esim. M-sportit.
                Toki jos tuot auton kesällä "myyntiin" tänne suomeen, niin saatat pikku tilin tehdä. Edellyttää, että valkkaat mobilen ekalta sivulta sen tuomasi auton ja minimoit hakukulut. Mutta itselleen hyvän kohtuullisesti ajetun käyttö-/harrasteauton tuomalla ja siihen talvivarusteet hommaamalla, niin myynnillä et ainakaan tiliä tee ja hintaakin saattaa tulla enemmän kuin suomesta vastaavan löytäisi.
                Last edited by bemmeri; 11-02-2014, 07:50.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17797
                  • Jämsä

                  #23
                  Oikeasti hyvä ja vähän ajettu vanhempi auto maksaa saksasassakin. Pitäisi sitten olla maksimissaan 2000 vuosimalli, että saisi verotettua painon mukaan. 2000-luvun alkupuolella päästöt oli vielä niin isot, että verot nousee liikaa. Ensimmäisiä W203 korisia sai jo 2000 vuoden puolella ja ne saa verotettua painon mukaan.

                  Toinen asia on sitten löytää OIKEASTI vähän ajettu noin vanha auto. Lähes kaikkissa alle 200tkm ajetuissa on jo mittari ruuvattu.

                  Jostain pikkukylästä yksityiseltä saattaa löytää vielä halvalla hyvänkin auton. Esim. tämä? http://suchen.mobile.de/auto-inserat...Mileage=200000

                  toi lähtee varmaan 3500e ja verot ehkä n.2200e? zippinetolla hakukulut ja rekisteröinti + talvirenkaat + uudet kumimatot 1000e. Yhteensä alle 7000e ja jos auto sattuu olemaan tosi hyvä, niin voi saada helposti 8000-9000e
                  Last edited by bemu2000; 11-02-2014, 08:13.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7538
                    • Jyväshyvä

                    #24
                    väärä thredi ;(
                    Last edited by MajorDrake; 11-02-2014, 13:57.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Koo_
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2013
                      • 320
                      • Suomi

                      #25
                      Originally posted by bemmeri View Post
                      http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/

                      Tuolta katot verotusarvot ko autoille. Voit myös kokeilla miten eri ajomäärä, yms. vaikuttaa verotusarvoon. Varusteet ei vaikuta käytetyssä euronkaan vertaa, jos auto löytyy tuolta mahdista.





                      Tuosta katsot veroprosentin joka osuu katsomasi auton kohdalle. Sitten voitkin laskea tarkan veron määrän. Esim. verotusarvo on 12000€ ja CO2 160g, jolloin veroprosentti on 27.7%. Joten veron määrä olisi 12000€ x 0.277 = 3324€
                      Haha, ensiksi luulin että toi linkki oli jo jotain vittuilua että vähän silmiä auki niin netistä löytyy, "mahti internet" Verotusarvon toi mulla kyllä laski mutta veroprosentti kohdan jätti tyhjäksi :think


                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Näyttää että etsit vähän ajettua vanhempaa dieseliä ja huokeampi hinta houkuttaisi. Ei nuo ilmaisia ole saksassakaan. Ikävä kyllä usea "150tkm" ajettu vanhempi diesel, on vedetty vähintään tuplasti. Eli jos tuot luotettavalla historialla olevan M-sport e46 dieselin pienin kilometrein, niin melko varmasti saat samanlaisen auton suomesta talvivarusteineen halvemmalla. (toki suomessa vähän tarjontaa noista ja saksasta etsimällä saattaa löytää paremmin varustetun ja parempi kuntoisen).
                      Lähinnä tämän takia tonne päin tulikin kateltua, varsinkin mersuja kun vaivaa ruosteongelmat niin Saksasta hakemalla löytyisi paremmin ruosteettomia kun ei oo suola vielä raiskannu. Sama tietty bemareissa, mutta näissä e46 nyt ei niin paha toi ruosteongelma ole. Tämän lisäksi tollasessa mersussa ois aika pakollinen Sport paketti (=sporttipenkit, matalampi, sporttiratti, erilaiset helmat, puskurit yms... käytännössä M-Sportin vastike), muuten vähän pappamalleja verrattuna vaikka bemareihin. Ja ylläri ylläri eihän noita sporttipaketilla Suomesta löydy juurikaan, ainakaan muuten sopivia. Varusteita kanssa suomipeleissä aika heikosti, oishan se plussaa jos sais hyvin varustellun eikä mitään neekerimallia. Manuaali ois kanssa plussaa ja Suomessa tosi pieni tarjonta diisselmanuaaleista verrattuna automaatteihin. Varmaan niitä Saksassakin vähemmän on, mutta paljon enemmän autoja myynnissä niin löytyy helpommin.

                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Mersuihin en ota kantaa, mutta uskoisin että avangardet pienillä kilometreillä on samassa tilanteessa kuin esim. M-sportit.
                      Bemmifoorumi ei ehkä paras paikka oo tätä kysyä mutta osaisko joku vähän selventää mitä mersuissa nää eri varustetasot käytännössä meinaa, Avantgarde, Classic, Elegance, mitä näitä löytyykään. Ainoo mistä selvästi tiiän mitä eroa on niin on tuo Sport. Ilmaisesti Classic kaikista vähiten varusteltu(?), miten Elegance ja Avantgarde vaikkapa eroavat?

                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      Oikeasti hyvä ja vähän ajettu vanhempi auto maksaa saksasassakin. Pitäisi sitten olla maksimissaan 2000 vuosimalli, että saisi verotettua painon mukaan. 2000-luvun alkupuolella päästöt oli vielä niin isot, että verot nousee liikaa. Ensimmäisiä W203 korisia sai jo 2000 vuoden puolella ja ne saa verotettua painon mukaan.
                      Jos bemarin sijasta mersuun päätyisisin niin sen ois kyllä pakko olla facelift eli '04 ->. Noissa prefaceissa on niin järkyttävän huono ruostesuojaus, joskus noita jo kattelin mutta päädyin e46 kun ei yhtäkään muuten sopivaa löytynyt mistä ei kaaret, helmat tai ovet ois aivan ruosteen raiskaamat.

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7538
                        • Jyväshyvä

                        #26
                        Originally posted by Koo_ View Post
                        Bemmifoorumi ei ehkä paras paikka oo tätä kysyä mutta osaisko joku vähän selventää mitä mersuissa nää eri varustetasot käytännössä meinaa, Avantgarde, Classic, Elegance, mitä näitä löytyykään. Ainoo mistä selvästi tiiän mitä eroa on niin on tuo Sport. Ilmaisesti Classic kaikista vähiten varusteltu(?), miten Elegance ja Avantgarde vaikkapa eroavat?

                        Järjestys ja jotain eroja:
                        Classic
                        -"punaiset puut"

                        Elegance
                        -eri puskuri
                        -Eri vanteet

                        Avantgarde
                        -sporttialusta
                        -Valkoiset mittaristonpohjat
                        -Eri etupuskuri ja maski?
                        -½nahat
                        -Sisävalot
                        -"harmahtavat puut"
                        -Eri vanteet
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Tenojono
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 1753
                          • Pohjanmaa

                          #27
                          Muistelisin että oli aikaisemmin puhetta lentokentän tai sataman lähellä olisi vannekauppa?
                          Osoite ja tai www linkki hukassa.
                          Toiset vanteet voisi samalla napata mukaan kun auto löytyy
                          Työmatkat: E46 preface 323 4d
                          Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                          Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                          Comment

                          • Mäki
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2009
                            • 370
                            • Vaasa

                            #28
                            Originally posted by Koo_ View Post
                            Lähinnä alle 200tkm ajettuja facelift w203 mersuja (esim. 270cdi) ....
                            Joulukuussa tuli haettua naapurimaasta w203 c180 kompressori vm 2003. 120tkm ajettu Classic. Veroa tuli n. 3000e. Mutta tuli silti paljon halvemmaksi ku mitä olisi pitänyt maksaa vastaavan kuntoisesta täälä..
                            Last edited by Mäki; 12-02-2014, 21:40.
                            Harley Davidson Sportster 1200
                            Mercedes-Benz C 200 CDI S204

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2979
                              • Uusimaa

                              #29
                              Keltapäistä, osa XXI

                              Maanantaina Memmingen:stä keltapäät omalla nimellä ja osoitteella. Eli jossakin se vielä onnistuu. Aikaisempi ennätys rekisteristä poistoon ja keltapäät käteen taisi olla n 28 min. En katsonut kelloa, mutta veikkaan, että meni alle tuon nyt
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              • renze
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2007
                                • 92
                                • Tampere

                                #30
                                Pitäisi päästä koeajamaan yksityisen henkilön autoa joka on jo poistettu rekisteristä (kilvet palautettu). Onko muita vaihtoehtoja kuin keltaset kilvet?
                                exät:
                                740dA -00
                                Z3 roadster 2.8 -99
                                325 sedan -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎