En vain ehdi kirjoittaa siihen nyt tuon pidempää alustusta aiheesta. Siinä on kuitenkin linkki mistä löytyy tietoa englanniksi.
Jeps. Toimisko ketju parhaiten ihan tällä alueella kun kyseessä yleistä pohdintaa autoiluun liittyen, tuolla moottorit-alueella tuntuu olevan enemmän nämä puhtaat tekniikkakysymykset. Saatais mahd.paljon keskustelua aikaan
Jeps. Toimisko ketju parhaiten ihan tällä alueella kun kyseessä yleistä pohdintaa autoiluun liittyen, tuolla moottorit-alueella tuntuu olevan enemmän nämä puhtaat tekniikkakysymykset. Saatais mahd.paljon keskustelua aikaan
Joo, näin voi olla, ei ole nää alueet oikein hanskassa. En nyt enää saa sitä siirrettyä joten joku varmaan siirtää tai tekee sitten uuden.
Kävin ajamassa sen 4-sarjan coupen. Täytyy vaan ihmetellä miten hienosti se sporttiautomaatti vaihtaa. Ei kyllä tarttisi yhtään miettiä jos moiseen olisi varaa, se tulisi juurikin tolla askilla. Erittäin vakuuttava auto kyllä kaikinpuolin.
Tuli myös käytyä tänään kokeilemassa kun tuli mökiltä kylille asiaa. Naisväki kaupoille ja meikäläinen paineli Rinta Joupille.
Tuli ajettua X5, 550, 435i ja X3.
Hienoja autoja kaikki mutta suurin pettymys yllättäen toi 435i. Pitkiin aikoihin ei kunnon bensavehkeellä tullut ajettua ja odotukset oli korkealla. Kyllähän se kulki mutta dieseleihin tottuneena yllätti se alaväännön puute. Sitten kun pääsi vauhtiin niin se voima tuntui jotenkin ohuelta. Äänet ja yleisfiilis oli kyllä muuten kiitettävät. Kiva sitä oli viedä lumisella mutkapätkällä, ei siitä pääse mihinkään.
X5 ja 550 sai kyllä hymyn korviin. Onhan toi X5 kyllä aika laiva mutta oli sillä aika mukava ajella. Voimaa kuin pienessä kylässä niin liikkui toikin tonnikeiju omasta mielestä aika mukavasti. Sama juttu 550 kanssa, hiljaisempi ja parempi ajaa kuin x5, liikkui myös aivan kohtuullisesti.
X3 oli positiivisin kokemus, jos miettii ilman M-laseja. Jotenkin sopivan kokoinen, voimaa riittävästi ja M-Sporttina hyvän näköinen. Ei läheskään yhtä ison tuntuinen kuin X5 mutta silti mukavasti muiden yläpuolella. Erittäin varteenotettava vaihtoehto nykyisen e60:n jälkeen.
Tälläiselle tavalliselle tallaajalle kaikki oli hienoja autoja. Jos tästä jotain jäi käteen niin taitaapa vajaavetoiset käyttikset jäädä historiaan mun osalta.
Hienoja autoja kaikki mutta suurin pettymys yllättäen toi 435i. Pitkiin aikoihin ei kunnon bensavehkeellä tullut ajettua ja odotukset oli korkealla. Kyllähän se kulki mutta dieseleihin tottuneena yllätti se alaväännön puute. Sitten kun pääsi vauhtiin niin se voima tuntui jotenkin ohuelta.
Ilmeisesti dieseliin tottuminen myös totuttaa dieselin viiveeseen? Vai etkö huomannut mitään eroa (parempaan suuntaan) siinä mitä 435i:ssä tapahtui kun kaasua painoi vs. tuo 550d?
Minun mielestä 435i lähti heti eteenpäin ja 550d vaan mietti ja sitten lopulta tapahtui jotain. Tuntui siltä, että 435i olisi siinä vaiheessa jo kaukana. Toki osa tuosta voi olla kuvitelmaa sillä 550d oli merkittävästi hiljaisempi kuin 435i. 435i:ssä jo 60-70km/h nopeus tuntui suurelta auton sisämelusta johtuen.
Ajoin tuon 435:n ensimmäisenä ja siihen kohdistui eniten odotuksia juurikin bensakoneen takia. Se ei lunastanut ihan niitä. Hieno auto se oli, kovaa se kulki ja vastasi kaasuun hyvin. Jotenkin se voiman tuntu ei vaan välittynyt.
Sitten kuin siirtyi nokivasaroihin niin oli kun olis kotiin tullut.
Pitää nyt saada lisää ajella bensavehkeillä, dieselmies olen vain olosuhteiden pakosta.
Itsellä on takana n. 16tkm F31 320xd:llä ja Hakka 8 -nastoilla. Ja voin rehellisesti sanoa, että ensimmäisen 50m jälkeen jumalaton kumina on lähinnä vi*****nut! Orggis 18" M-Sport runflateilla oli mukavan hiljainen ja mielestäni hiljaisempi kuin E91. Homma muuttui täysin testivoittaja Nokialaisilla.
Pitänee harkita toisia renkaita ensi talveen. Tosin 19" koossa vaihtoehtoja ainakaan nastoiksi ei juuri ole, nyt Hakka 8:t 235/40-19.
Eli varmaan tässä ketjussa mainittu 435i:n meluisuus selittyy varmaankin aika reilusti noilla kaseilla. Käykää keväämmällä sit ajamassa uudelleen..
edit: Pari päivää sitten 320xd:hen meni sisään M Performance Power Kit. Sillä tulevat +12kW & +40Nm, tekivät autosta ihan ok:n. Aiemmin jotain selkeästi puuttui, nyt jotain vain vähän puuttuu..
Eli varmaan tässä ketjussa mainittu 435i:n meluisuus selittyy varmaankin aika reilusti noilla kaseilla.
Osittain kyllä, mutta jo heti ajoon lähtiessä tuli selväksi, että 550d oli selvästi hiljaisempi (eristetympi ulkomaailmasta) kuin 435i tai 328GT. Siis vaikka silloin ajettiin autokaupan lumisella pihalla jossa renkaiden melua ei vielä ollut.
Sinun kannattaisi miettiä Nokian R2 kitkojen ostamista.
Osittain kyllä, mutta jo heti ajoon lähtiessä tuli selväksi, että 550d oli selvästi hiljaisempi (eristetympi ulkomaailmasta) kuin 435i tai 328GT. Siis vaikka silloin ajettiin autokaupan lumisella pihalla jossa renkaiden melua ei vielä ollut.
Sinun kannattaisi miettiä Nokian R2 kitkojen ostamista.
Juu, mutta 550d on kuitenkin sit jo x2 hintaluokan auto. Suunnitelmana ens talvelle kitkat uusille vanteille, voi sit maun mukaan vaihdella..
No niin, kävin koeajamassa F31 320d takavetoisena. Tarkoitus oli ajaa takavetoinen F10, mutta eihän sellaista ollut.
Ja kylläpä jäi paljon positiivisempi kuva kuin aiemmista xDrive F3x-bensoista. Alla oli 16" HP 8 nastat.
Auto oli varsin hiljainen, huomattava ero xDrive tourilla ajamiini 435i ja 328i GT verrattuna. Ohjaus tuntui ihan normaalilta eikä siinä ollut xDriven ohjauksen omituisuuksia (keveyttä, väljää keskellä, jänkäävää sähkömoottoria). Moottorikin reagoi kaasuun nopeasti, tosin liukkauden takia kunnon testit jäi tekemättä. Ajovakaus toimii hienosti, kun siihen vaan alkaa luottamaan alkujännityksen jälkeen.
Joten jäin sitten ihmettelemään, että mitä hittoa? Oliko minulla tänään hyvä päivä vai onko xDrive vaan aina tuollainen ja takaveto onkin oikea ratkaisu?
No niin, kävin koeajamassa F31 320d takavetoisena. Tarkoitus oli ajaa takavetoinen F10, mutta eihän sellaista ollut.
Ja kylläpä jäi paljon positiivisempi kuva kuin aiemmista xDrive F3x-bensoista. Alla oli 16" HP 8 nastat.
Auto oli varsin hiljainen, huomattava ero xDrive tourilla ajamiini 435i ja 328i GT verrattuna. Ohjaus tuntui ihan normaalilta eikä siinä ollut xDriven ohjauksen omituisuuksia (keveyttä, väljää keskellä, jänkäävää sähkömoottoria). Moottorikin reagoi kaasuun nopeasti, tosin liukkauden takia kunnon testit jäi tekemättä. Ajovakaus toimii hienosti, kun siihen vaan alkaa luottamaan alkujännityksen jälkeen.
Joten jäin sitten ihmettelemään, että mitä hittoa? Oliko minulla tänään hyvä päivä vai onko xDrive vaan aina tuollainen ja takaveto onkin oikea ratkaisu?
Muutama vuosi sitten ajoin uuden e91 320da x-driven. Melu oli aivan jäätävä ja myyjä sanoikin nelivedon tuovan lisää melua. Etuvetarit tuo rengasmelua koriin yms.
Kyllä, joko F10 tai sitten ei mitään. Ihan vaan itseni tuntien tuo on ainoa ratkaisu, muuten mietin kokoajan miksi en sittenkin ostanut F10:tä. Ja jos se F10 on hyvä, niin siihen laitettu suurempi rahasumma ei edes harmita. Mutta tuossa on tuo "jos"...
F31 muuten edelleenkin tuntui sisältä omituisen pieneltä, A-pilarit ovat lähellä, tuntuu kuin oikealla kädellä ulottuisi matkustajan ikkunaan ja matalasta ja pystystä tuulilasista tulee mieleen lähinnä kattoluukku. Tarttis koeistua vielä E9x-auto, en muista siinä tuollaista efektiä tulleen.
Hiukan OT, mutta F34 318dA GT voitti TM:n talvivertailun takavetoisena.
Voitto irtosi tällä kertaa erityisen tasaisella suorituksella. BMW sai kaikista kokeista joko arvosanan kahdeksan tai yhdeksän. Se ylsi ainoana autona viiteen tähteen,
missä auttoi se, ettei yksikään kahdeksikoista osunut kriittisimpiin osa-alueisiin, kuten lämmityslaite tai hallittavuus. Molemmat ovat muuten hyviä esimerkkejä siitä, että paperilla katsottuna heikot lähtökohdat voi kääntää edukseen perusteellisella suunnittelulla. BMW oli nimittäin lämmityslaitteen tehon osalta aivan selvästi kaikkein paras dieselmoottorinen auto, eikä takavetoisuus haittaa turvallista talviajettavuutta, jos alustasuunnittelu ja elektroniset tukijärjestel mät on suunniteltu huolella. Etenemiskykyä takavetoisuus toki hieman häiritsee.
Comment