Announcement

Collapse
No announcement yet.

xDrive tour 2014-tunnelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lao
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2010
    • 278
    • Tampere

    #31
    Alla mun syksyllä jarrutettu 320i

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7397
      • Oulu

      #32
      Originally posted by Hiace View Post
      Käppyrän mukaan tehoa siellä käytössä alle 50hv….tehdäänkö se uus ketju ja jatketaan siellä?
      Tein tuonne, modet poistaa jos on väärällä alueella tai muuten huono: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=294521

      En vain ehdi kirjoittaa siihen nyt tuon pidempää alustusta aiheesta. Siinä on kuitenkin linkki mistä löytyy tietoa englanniksi.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Hiace
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2011
        • 1203
        • Helsinki/Joensuu

        #33
        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Tein tuonne, modet poistaa jos on väärällä alueella tai muuten huono: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=294521

        En vain ehdi kirjoittaa siihen nyt tuon pidempää alustusta aiheesta. Siinä on kuitenkin linkki mistä löytyy tietoa englanniksi.
        Jeps. Toimisko ketju parhaiten ihan tällä alueella kun kyseessä yleistä pohdintaa autoiluun liittyen, tuolla moottorit-alueella tuntuu olevan enemmän nämä puhtaat tekniikkakysymykset. Saatais mahd.paljon keskustelua aikaan
        F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7397
          • Oulu

          #34
          Originally posted by Hiace View Post
          Jeps. Toimisko ketju parhaiten ihan tällä alueella kun kyseessä yleistä pohdintaa autoiluun liittyen, tuolla moottorit-alueella tuntuu olevan enemmän nämä puhtaat tekniikkakysymykset. Saatais mahd.paljon keskustelua aikaan
          Joo, näin voi olla, ei ole nää alueet oikein hanskassa. En nyt enää saa sitä siirrettyä joten joku varmaan siirtää tai tekee sitten uuden.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6935
            • N/A

            #35
            Kävin ajamassa sen 4-sarjan coupen. Täytyy vaan ihmetellä miten hienosti se sporttiautomaatti vaihtaa. Ei kyllä tarttisi yhtään miettiä jos moiseen olisi varaa, se tulisi juurikin tolla askilla. Erittäin vakuuttava auto kyllä kaikinpuolin.

            Comment

            • MMF
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2007
              • 461
              • Sipoo

              #36
              Tuli myös käytyä tänään kokeilemassa kun tuli mökiltä kylille asiaa. Naisväki kaupoille ja meikäläinen paineli Rinta Joupille.

              Tuli ajettua X5, 550, 435i ja X3.

              Hienoja autoja kaikki mutta suurin pettymys yllättäen toi 435i. Pitkiin aikoihin ei kunnon bensavehkeellä tullut ajettua ja odotukset oli korkealla. Kyllähän se kulki mutta dieseleihin tottuneena yllätti se alaväännön puute. Sitten kun pääsi vauhtiin niin se voima tuntui jotenkin ohuelta. Äänet ja yleisfiilis oli kyllä muuten kiitettävät. Kiva sitä oli viedä lumisella mutkapätkällä, ei siitä pääse mihinkään.

              X5 ja 550 sai kyllä hymyn korviin. Onhan toi X5 kyllä aika laiva mutta oli sillä aika mukava ajella. Voimaa kuin pienessä kylässä niin liikkui toikin tonnikeiju omasta mielestä aika mukavasti. Sama juttu 550 kanssa, hiljaisempi ja parempi ajaa kuin x5, liikkui myös aivan kohtuullisesti.

              X3 oli positiivisin kokemus, jos miettii ilman M-laseja. Jotenkin sopivan kokoinen, voimaa riittävästi ja M-Sporttina hyvän näköinen. Ei läheskään yhtä ison tuntuinen kuin X5 mutta silti mukavasti muiden yläpuolella. Erittäin varteenotettava vaihtoehto nykyisen e60:n jälkeen.

              Tälläiselle tavalliselle tallaajalle kaikki oli hienoja autoja. Jos tästä jotain jäi käteen niin taitaapa vajaavetoiset käyttikset jäädä historiaan mun osalta.
              E70 X5 3.0D -07
              W124 200d
              Hiace 4wd

              EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #37
                Originally posted by MMF View Post
                Hienoja autoja kaikki mutta suurin pettymys yllättäen toi 435i. Pitkiin aikoihin ei kunnon bensavehkeellä tullut ajettua ja odotukset oli korkealla. Kyllähän se kulki mutta dieseleihin tottuneena yllätti se alaväännön puute. Sitten kun pääsi vauhtiin niin se voima tuntui jotenkin ohuelta.
                Ilmeisesti dieseliin tottuminen myös totuttaa dieselin viiveeseen? Vai etkö huomannut mitään eroa (parempaan suuntaan) siinä mitä 435i:ssä tapahtui kun kaasua painoi vs. tuo 550d?

                Minun mielestä 435i lähti heti eteenpäin ja 550d vaan mietti ja sitten lopulta tapahtui jotain. Tuntui siltä, että 435i olisi siinä vaiheessa jo kaukana. Toki osa tuosta voi olla kuvitelmaa sillä 550d oli merkittävästi hiljaisempi kuin 435i. 435i:ssä jo 60-70km/h nopeus tuntui suurelta auton sisämelusta johtuen.
                E39 528iA

                Comment

                • MMF
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2007
                  • 461
                  • Sipoo

                  #38
                  Voi olla että olen turtunut dieselmies.

                  Ajoin tuon 435:n ensimmäisenä ja siihen kohdistui eniten odotuksia juurikin bensakoneen takia. Se ei lunastanut ihan niitä. Hieno auto se oli, kovaa se kulki ja vastasi kaasuun hyvin. Jotenkin se voiman tuntu ei vaan välittynyt.

                  Sitten kuin siirtyi nokivasaroihin niin oli kun olis kotiin tullut.

                  Pitää nyt saada lisää ajella bensavehkeillä, dieselmies olen vain olosuhteiden pakosta.
                  E70 X5 3.0D -07
                  W124 200d
                  Hiace 4wd

                  EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                  Comment

                  • J-Boy
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2011
                    • 405
                    • Länsi-rannikko

                    #39
                    Rengasmelukeskusteluun..

                    Itsellä on takana n. 16tkm F31 320xd:llä ja Hakka 8 -nastoilla. Ja voin rehellisesti sanoa, että ensimmäisen 50m jälkeen jumalaton kumina on lähinnä vi*****nut! Orggis 18" M-Sport runflateilla oli mukavan hiljainen ja mielestäni hiljaisempi kuin E91. Homma muuttui täysin testivoittaja Nokialaisilla.

                    Pitänee harkita toisia renkaita ensi talveen. Tosin 19" koossa vaihtoehtoja ainakaan nastoiksi ei juuri ole, nyt Hakka 8:t 235/40-19.

                    Eli varmaan tässä ketjussa mainittu 435i:n meluisuus selittyy varmaankin aika reilusti noilla kaseilla. Käykää keväämmällä sit ajamassa uudelleen..

                    edit: Pari päivää sitten 320xd:hen meni sisään M Performance Power Kit. Sillä tulevat +12kW & +40Nm, tekivät autosta ihan ok:n. Aiemmin jotain selkeästi puuttui, nyt jotain vain vähän puuttuu..
                    Last edited by J-Boy; 08-02-2014, 01:04.
                    F31 320xDA
                    M-B Sprinter 319

                    Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #40
                      Originally posted by J-Boy View Post
                      Eli varmaan tässä ketjussa mainittu 435i:n meluisuus selittyy varmaankin aika reilusti noilla kaseilla.
                      Osittain kyllä, mutta jo heti ajoon lähtiessä tuli selväksi, että 550d oli selvästi hiljaisempi (eristetympi ulkomaailmasta) kuin 435i tai 328GT. Siis vaikka silloin ajettiin autokaupan lumisella pihalla jossa renkaiden melua ei vielä ollut.

                      Sinun kannattaisi miettiä Nokian R2 kitkojen ostamista.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • J-Boy
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2011
                        • 405
                        • Länsi-rannikko

                        #41
                        Originally posted by TJJ View Post
                        Osittain kyllä, mutta jo heti ajoon lähtiessä tuli selväksi, että 550d oli selvästi hiljaisempi (eristetympi ulkomaailmasta) kuin 435i tai 328GT. Siis vaikka silloin ajettiin autokaupan lumisella pihalla jossa renkaiden melua ei vielä ollut.

                        Sinun kannattaisi miettiä Nokian R2 kitkojen ostamista.
                        Juu, mutta 550d on kuitenkin sit jo x2 hintaluokan auto. Suunnitelmana ens talvelle kitkat uusille vanteille, voi sit maun mukaan vaihdella..
                        F31 320xDA
                        M-B Sprinter 319

                        Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #42
                          No niin, kävin koeajamassa F31 320d takavetoisena. Tarkoitus oli ajaa takavetoinen F10, mutta eihän sellaista ollut.
                          Ja kylläpä jäi paljon positiivisempi kuva kuin aiemmista xDrive F3x-bensoista. Alla oli 16" HP 8 nastat.

                          Auto oli varsin hiljainen, huomattava ero xDrive tourilla ajamiini 435i ja 328i GT verrattuna. Ohjaus tuntui ihan normaalilta eikä siinä ollut xDriven ohjauksen omituisuuksia (keveyttä, väljää keskellä, jänkäävää sähkömoottoria). Moottorikin reagoi kaasuun nopeasti, tosin liukkauden takia kunnon testit jäi tekemättä. Ajovakaus toimii hienosti, kun siihen vaan alkaa luottamaan alkujännityksen jälkeen.

                          Joten jäin sitten ihmettelemään, että mitä hittoa? Oliko minulla tänään hyvä päivä vai onko xDrive vaan aina tuollainen ja takaveto onkin oikea ratkaisu?
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #43
                            Originally posted by TJJ View Post
                            No niin, kävin koeajamassa F31 320d takavetoisena. Tarkoitus oli ajaa takavetoinen F10, mutta eihän sellaista ollut.
                            Ja kylläpä jäi paljon positiivisempi kuva kuin aiemmista xDrive F3x-bensoista. Alla oli 16" HP 8 nastat.

                            Auto oli varsin hiljainen, huomattava ero xDrive tourilla ajamiini 435i ja 328i GT verrattuna. Ohjaus tuntui ihan normaalilta eikä siinä ollut xDriven ohjauksen omituisuuksia (keveyttä, väljää keskellä, jänkäävää sähkömoottoria). Moottorikin reagoi kaasuun nopeasti, tosin liukkauden takia kunnon testit jäi tekemättä. Ajovakaus toimii hienosti, kun siihen vaan alkaa luottamaan alkujännityksen jälkeen.

                            Joten jäin sitten ihmettelemään, että mitä hittoa? Oliko minulla tänään hyvä päivä vai onko xDrive vaan aina tuollainen ja takaveto onkin oikea ratkaisu?
                            Muutama vuosi sitten ajoin uuden e91 320da x-driven. Melu oli aivan jäätävä ja myyjä sanoikin nelivedon tuovan lisää melua. Etuvetarit tuo rengasmelua koriin yms.

                            Oletko täysin hylännyt e90/e60 vaihtoehdot?

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #44
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Oletko täysin hylännyt e90/e60 vaihtoehdot?
                              Kyllä, joko F10 tai sitten ei mitään. Ihan vaan itseni tuntien tuo on ainoa ratkaisu, muuten mietin kokoajan miksi en sittenkin ostanut F10:tä. Ja jos se F10 on hyvä, niin siihen laitettu suurempi rahasumma ei edes harmita. Mutta tuossa on tuo "jos"...

                              F31 muuten edelleenkin tuntui sisältä omituisen pieneltä, A-pilarit ovat lähellä, tuntuu kuin oikealla kädellä ulottuisi matkustajan ikkunaan ja matalasta ja pystystä tuulilasista tulee mieleen lähinnä kattoluukku. Tarttis koeistua vielä E9x-auto, en muista siinä tuollaista efektiä tulleen.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7397
                                • Oulu

                                #45
                                Hiukan OT, mutta F34 318dA GT voitti TM:n talvivertailun takavetoisena.

                                Voitto irtosi tällä kertaa erityisen tasaisella suorituksella. BMW sai kaikista kokeista joko arvosanan kahdeksan tai yhdeksän. Se ylsi ainoana autona viiteen tähteen,
                                missä auttoi se, ettei yksikään kahdeksikoista osunut kriittisimpiin osa-alueisiin, kuten lämmityslaite tai hallittavuus. Molemmat ovat muuten hyviä esimerkkejä siitä, että paperilla katsottuna heikot lähtökohdat voi kääntää edukseen perusteellisella suunnittelulla. BMW oli nimittäin lämmityslaitteen tehon osalta aivan selvästi kaikkein paras dieselmoottorinen auto, eikä takavetoisuus haittaa turvallista talviajettavuutta, jos alustasuunnittelu ja elektroniset tukijärjestel mät on suunniteltu huolella. Etenemiskykyä takavetoisuus toki hieman häiritsee.
                                Last edited by Petri.Kekkonen; 12-02-2014, 13:23.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎