Tuli käytyä xDrive tourilla vähän ajelemassa, kun tänään ja huomenna vielä Joensuussa Laakkosella. Pikku reissu venähti sitten useaan tuntiin, tuli ajettua 4 autoa ja suustani jäin kiinni pitkäksi aikaa. Tässä omia kokemuksiani ajeluista. Ne on siis tietenkin vain mielipiteitä, ja joku muu voi olla täysin eri mieltä. Joka tapauksessa mukavaa oli
Tuossa aikataulu, bongattu täältä: http://www.bmw.fi/fi/fi/general/kamp...ive/index.html
X5 M50d
Ekaksi autoksi sattui sopivasti X5 M50d. Kolmen turbon mahtidiesel kiinnosti kovasti, kun ei ole tullut aikaisemmin ajettua. X5 myös oli täysin ajamatta vielä. Isot maasturit eivät kuulu yleisesti suosikkeihini (kuten voi autohistoriasta päätellä), vaan pidän ennemmin napakemmista ja pienemmistä autoista. Alkuun X5:lla ajaminen oli aika erikoista. Rattia sai pyörittää todella paljon (E91 aktiiviohjaukseen tottuneena) ja auto tuntui isolta ja kömpelöltä. Renkaiden pidosta ei oikein saanut mitään kuvaa, kun vetopito oli hyvä ja alusta melko löysä ja tunnoton. Moni ehkä pitää tällaisesta etäisestä tunnosta, mutta minuun ei napannut. Auto meni toki vakaasti ja ylväästi.
Sisusta oli hieno ja ajoasennon sai hyväksi vaikka kyseessä on korkea maasturi. Sporttikangaspenkit on loistavat ja M-sport-ratti myös. Hudinäyttö silkkaa luksusta. Tällä autolla on ennenkaikkea mukava ja vaivaton matkustaa.
Renkaat oli isot Hakkapeliitta kasit, vähän turhan meluisat näin kalliiseen autoon.
Kokonaisuutena auto on vähän pliisun näköinen. Varustuksena mahdollisimman tylsä tummansininen väri. Vaaleat munuaiset ei oikein nappaa myös.
50d-kone….odotin paljon enemmän, mutta tässä korissa kone oli vähän pettymys. Jossakin lähteissä sitä on verrattu M5:n tuplaturboon, mutta ei minusta voi puhua mitenkään edes saman lauseen vierekkäisissä sanoissa. Bemarin dieselit on loistavia ja olen tähän asti tykännyt 6-sylinterisistä dieseleistä (sellaisen jopa omistaneena). Kuitenkin tässä korissa moottori kuulosti edelleen kovasti työkonemaiselta ja tämän hintaluokan autoon se ei jotenkin sovi. Matalilla kierroksilla kone on suht miellyttävä, mutta kovaa mentäessä joku särähtää korvaan. Kulkua riittää mukavasti, mutta paha sanoa lopullista mielipidettä siitä, kun rampeissa 4 pyörää suti ja auto liikkuu sivuttain sport-asennossa 380 heppaa….tässä korissa tuntuu, että kolmasosa niistä on jossain kesälaitumilla jo. 8-vaihteinen vaihteisto toimii hienosti, siinä ei moitittavaa.
Tuossa aikataulu, bongattu täältä: http://www.bmw.fi/fi/fi/general/kamp...ive/index.html
X5 M50d
Ekaksi autoksi sattui sopivasti X5 M50d. Kolmen turbon mahtidiesel kiinnosti kovasti, kun ei ole tullut aikaisemmin ajettua. X5 myös oli täysin ajamatta vielä. Isot maasturit eivät kuulu yleisesti suosikkeihini (kuten voi autohistoriasta päätellä), vaan pidän ennemmin napakemmista ja pienemmistä autoista. Alkuun X5:lla ajaminen oli aika erikoista. Rattia sai pyörittää todella paljon (E91 aktiiviohjaukseen tottuneena) ja auto tuntui isolta ja kömpelöltä. Renkaiden pidosta ei oikein saanut mitään kuvaa, kun vetopito oli hyvä ja alusta melko löysä ja tunnoton. Moni ehkä pitää tällaisesta etäisestä tunnosta, mutta minuun ei napannut. Auto meni toki vakaasti ja ylväästi.
Sisusta oli hieno ja ajoasennon sai hyväksi vaikka kyseessä on korkea maasturi. Sporttikangaspenkit on loistavat ja M-sport-ratti myös. Hudinäyttö silkkaa luksusta. Tällä autolla on ennenkaikkea mukava ja vaivaton matkustaa.
Renkaat oli isot Hakkapeliitta kasit, vähän turhan meluisat näin kalliiseen autoon.
Kokonaisuutena auto on vähän pliisun näköinen. Varustuksena mahdollisimman tylsä tummansininen väri. Vaaleat munuaiset ei oikein nappaa myös.
50d-kone….odotin paljon enemmän, mutta tässä korissa kone oli vähän pettymys. Jossakin lähteissä sitä on verrattu M5:n tuplaturboon, mutta ei minusta voi puhua mitenkään edes saman lauseen vierekkäisissä sanoissa. Bemarin dieselit on loistavia ja olen tähän asti tykännyt 6-sylinterisistä dieseleistä (sellaisen jopa omistaneena). Kuitenkin tässä korissa moottori kuulosti edelleen kovasti työkonemaiselta ja tämän hintaluokan autoon se ei jotenkin sovi. Matalilla kierroksilla kone on suht miellyttävä, mutta kovaa mentäessä joku särähtää korvaan. Kulkua riittää mukavasti, mutta paha sanoa lopullista mielipidettä siitä, kun rampeissa 4 pyörää suti ja auto liikkuu sivuttain sport-asennossa 380 heppaa….tässä korissa tuntuu, että kolmasosa niistä on jossain kesälaitumilla jo. 8-vaihteinen vaihteisto toimii hienosti, siinä ei moitittavaa.
Comment