Originally posted by TJJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
xDrive tour 2014-tunnelmia
Collapse
X
-
Last edited by lao; 13-02-2014, 19:54.
-
-
Originally posted by lao View PostKiertueen 435i oli varustettu variable sport stearingilla, joka on ei ole aito aktiiviohjaus mikä oli esim. E6X ja E9X-sarjassa, vaan siinä on juuri tehty tuo välityksen muuttuminen "sähköisesti." Mulla on servotronic-ohjaus ja se on jotenkin todellisempi kuin tämä näkyinen muuttuvavälyksinen, joten ymmärrän kyllä kommenttisi.
Mikähän ohjaus siinä 328 GT:ssä oli?
Löysin muuten netistä ihan samanlaisia kommentteja F30:n ohjauksen keskialueesta, en vaan muista oliko siinä kyseessä juuri tuo sport ohjaus. f30post.com palstalla ne taisi olla.
Voi olla, että tuossa ajamassani F31 320d:ssä oli perusohjaus ja siitä tuli sellainen tuttu ja turvallinen tunne, koska ei E39:n ohjauskaan mikään erityisen herkkä ja nopea ole...
Comment
-
-
Tuli käytyä tänään koeajamassa toi M550d ja esittelijän tyrkyttämänä 435i. Liikkui kyllä naurettavan iloisesti dieseliksi ja toi väännön tunne on mukava. Jollain tapaa samanlainen moottorin luonne mitä S62:ssa poislukien toi pieni empiminen dieselissä ennen ku "mennään". Muuten toi 550d nyt ei liiemmin sytyttäny. 435i oli omaan makuun aika tylsä. Olevinaan sporttinen ja tuolla koneella pitäisi liikkua jo mallikkaaksi mut sitä tehon tunnetta ei tullu kyllä missään kohtaa ja aika tappiinsa sai kiihdytellä, jos halusi, että toi oikeasti liikahtaa. Ehkä kerkesin jo tottua tuohon 550:n vääntöön. Ei nyt varsinaisesti tullu mitään autokuumetta ainakaan noista autoista. Joku E91 335d M550d:n suorituskyvyllä taitaa sen sijaan olla taas yhden pykälän lähempänä hankintaa. Paikalla oli myös toi punainen F30 320d performance kilkkeillä ja oli kyllä pihan nätein auto!
Comment
-
-
kuvailemasi auto olisi sitten uusin Alpina D3.
Itse ajelin tänään M550d:tä ja tuo olisi talviautoksi optimaalinen, suruton polkea ja voi aina sopivassa kohtaa vähän puristaa matka-ajoista ylimääräisiä pois.
Jännää kuinka samankaltainen fiilis on näihin uusiin isoihin volvoihin joilla normaalisti tulee ajettua. kun kaasua painaa sen ensimmäisen sentin niin liikkuu yhtä saumattomasti, kaikki hallintalaitteet, mittaristot stopstartit pyyhkijöiden kontrollit yms yms yms ja muut on hyvin samanlaiset. kabiinin nahat oli toki viimeistellymmät bmw:ssä. Ero tulee tietenkin siinä kun kaasua painaa enemmän tai pohjaan. Volvossa kiihtyminen ei parane yhtään siitä pintakaasulla ajelusta ja taas M550d kiihtyi aivan järjettömän nopeasti esim kutosvaihteella 70-130. Vääntöä on, ja tehoakin on! Olin odottanut että nelivedosta huolimatta pito olisi ollut katkolla mutta ei, täydellinen pito vaikka luistonesto pois, ja nollasta kaasupohjaan sport+:lla.
Valitettavasti samankaltaisuus myös noihin volvoihin on siinämielessä että ohjaus ja alusta on täysin tunnoton, ajaminen on vaivatonta ja rentoa mutta samalla pirun tylsää ja mielikuvituksetonta.
Kesäautona saan kyllä omasta Z3 Coupesta tuhatkertaisen ilon verrattuna tuohon, vaikka suorituskyky suoralla tiellä on täysin aneeminen verrattuna tuollaiseen rakettiin.
Äärettömän hieno auto kuitenkin tuo M550d, ajajan autokin kyllä, mutta jotain jää silti puuttumaan fiiliksestä ja ajotuntumasta..
Comment
-
-
Kieltämättä toi uusi ALPINA D3 istuisi melko loistavasti omiin kaavailuihin, mutta tuoreena mallina hinta taitaa kivuta tuonne päälle 100k€. Ehkä joskus 5 vuoden päästä oltaisiin tavallisen pulliaisen hintatasossa käytettynä. Ihmettelen vaan miksei tuota E90/91:stä ALPINA:a ole tehty tuolla 3 litraisella dieselillä.
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostKieltämättä toi uusi ALPINA D3 istuisi melko loistavasti omiin kaavailuihin, mutta tuoreena mallina hinta taitaa kivuta tuonne päälle 100k€. Ehkä joskus 5 vuoden päästä oltaisiin tavallisen pulliaisen hintatasossa käytettynä. Ihmettelen vaan miksei tuota E90/91:stä ALPINA:a ole tehty tuolla 3 litraisella dieselillä.Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!
G08 LCI iX3 M-sport -22
ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
ex e90 LCI 320d M-Sport -09
ex e36 328is M-Sport -95
Comment
-
-
Kävin koeajamassa seuraavat mallit Lahdessa helmikuussa. Listattu koeajojärjestyksessä.
X5 M50d
Vuosien varrella ajanut useita X5 vanhempia versioita. Auto on tietysti iso, muuten ajotuntuma ihan kohdallaan.
Moottori jaksoi liikuttaa tätä koria hienosti ja vetoa riitti painosta huolimatta jopa yllättävästi läpi kierrosalueen. Tarvittavat varusteet löytyivät, laatuvaikutelma kohdallaan.
X5 on hieman hankala perustella omaan käyttöön. 2-autona menisi ehkä paremmin se X3. Tällä kertaa en kuitenkaan ehtinyt X3 koeajamaan.
Maastossa en valitettavasti ehtinyt testaamaan.
M550D xDrive
Alkuun mielenkiintoisin ajoneuvo tarttui ajoon seuraavaksi. Varusteet ja laatuvaikutelma kohdallaan.
HUD-päälle, ajo-asennon säätö hieman urheilullisempaan ja sitten mentiin.
E61 isompi auto istui ajoon hienosti ja moottori aiemman korimallin 535d verrattuna ihan eri luokkaa.
Nokian uudet kitkarenkaat tuntuivat toimivan tämän alla erittäin hienosti. Parkkiruutuun jätön jälkeen taisi hieman jarrut tuoksua.
Uuden hinta on tietysti pilvissä, mutta käytettynä tässä on potentiaalia seuraavaksi käyttöautoksi.
Jotenkin ei kaduttanut yhtään, etten aikanaan sortunut pienikoneiseen F11.
435iA xDrive Coupe
Odotukset olivat korkealla bensamallin suhteen. Erityisesti, kun on aiemmin seurannut E9x mallien kulkuja vastaavan tason koneella.
Vuotta aikaisemmin ajoin tourilla useita 3-sarjalaisia pienemmillä koneilla. Täytyy kuitenkin sanoa, että ensivaikutelma oli pettymys.
Ajotuntuma ihan kohdallaan, moottorissa ei kuitenkaan nimeksikään alavääntöä aiempiin dieseleihin verrattuna.
Päätin seuraavaksi hakea voimaa hieman ylemmiltä kierroksilta. Ei tuntunut löytyvän sieltäkään kunnolla, vaikka menohalut hieman paranivat.
Tämä voisi toimia paremmin manuaalivaihteilla. Vähintään ottaisin vaihteenvalitsimet rattiin automaattivaihteiston yhteydessä.Last edited by M_Power; 16-03-2014, 13:00.BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
Comment