Ootteko noita kulutusmittarin ilmottamia tarkistellu kuitista että vois osua?
Ite tekee niin et nollaa aina tankkauksen jälkeen trippinapilla ajotietokoneen kilsat ja kulutuksen ja keskinopeuden ja sit täyteen tankatessa kuvaa kuitin ja ko. arvot ja vertaa niitä toteutuneeseen.
Hyvä kommentti. Minusta tämmösiin polttoaineen kulutus ketjuihin on turha laitella niitä kulutusmittarin lukemia. Voi näyttää oikein, 0,5l väärin tai 1,5l väärin. Ite ignooraan kulutukset joissa ei mainita että tankkaamalla mitattu tms... Tosiaan keskinopeuskin vaikuttaa, omassa pirssissä about litran ero että onko ajellu satkua vai kaheksaakybää.
Kyl se sit ku on kalibroinu sen korjausarvon kohdilleen skulaa. Joillainhan se voi olla tosi kohdallaan jo valmiiksi. Parilla tankkauksella se selviää.
Tietty voihan eri piiri kesä/talvirenkaissa aiheuttaa erilaisia kulutuksia, koska matkamittarin poikkeamaa tulee.
Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä www.napalmi.com
Kyl se sit ku on kalibroinu sen korjausarvon kohdilleen skulaa. Joillainhan se voi olla tosi kohdallaan jo valmiiksi. Parilla tankkauksella se selviää.
Tietty voihan eri piiri kesä/talvirenkaissa aiheuttaa erilaisia kulutuksia, koska matkamittarin poikkeamaa tulee.
Nuo renkaat tuntuu vaikuttavan tuohon laskentaan paljon. Mittailin pariin kertaan tankkauksista ja laskin tuon korjauskertoimen, että se pitäisi pudottaa 1100:sta 840:een. Pudotin sen kuitenkin 850:een ja nyt näyttää liian pientä kulutusta. Täytynee korjata kerrointa hiukan ylöspäin kun saa mitattua pari tankkauskertaa kulutusta. Nykyisissä renkaissa tosiaan edellisen omistajan jäljiltä liian korkea profiili.
Mutta alkoi myös kiinnostaa tuo Skotlannin pajan ohjelma.:think Onko sulla siis mahdollisuus vaihtaa kahden ohjelman välillä? Tuliko tuolta perinteinen "lastu" vai pitikö sun lähettää oma moottorin ohjain tuonne ohjelmoitavaksi?
Audi A3 GTRON
EX: BMW 325D Coupe -07
EX: BMW 320ia -08
Siinä tulee semmoinen iFlash OBD fläshäyslaite. Sillä otetaan auton orkkissofta, siirretään koneelle ja sähköpostitetaan Skotlantiin. Sieltä tulee sit softat mailiin ja ne siirretään ohjelmalla siihen laitteeseen usb:n kautta. Laite voi sisältää kait 3-softaa kerrallaan muistissa. Eli alkuperäisen voi palauttaa halutessaan sillä myös. Se laite saa sähköt jne. OBD portista ja siinä on näyttö ja jopa suomenkieliset valikot ja napit. Sillä pystyy myös kattomaan DTC-vikakoodit ja nollata.
Sit esim. tossa DPF off-kitissä ostoon kuului kaksi softaa, mä valitsin Ecotunen ja Maxitunen.
Stan voi tehdä myös ihan omien toiveiden mukaisen softan.
Vie noin 15min ku flashaa auton, tietty joka kerta on aika jännittävä.
Tosi tyytyväinen oon ollu. Mulla kävi eka kerral sellai että Maxitune softaan oli unohtunu väännönrajoitus päälle 3k rpm kohdille ja jäiki vaan 240hp tehot dynossa ku mitattiin Harisella. Sit vaan soittoa Skotlantiin ja uus softa ja uusiks dynoon. Hyvin palveleva firma ja vastaa puhelimeen hyvin.
Just tuli soittoa vanteentoimittajalta (Kiiltovaunu) että vanteet painaa 8.4kg/kpl. InterAction Ice Silver 17x7
Onhan se silti huomattava tiputus nykyisiin, mikäli toi 11kg pitää paikkaansa. Uudet kumet Nexen Eco Blue 205/50R17 on myös saapunu mestoille. Josko sitä loppuviikosta pääsis punnitsee mitä kombot painaa.
Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä www.napalmi.com
Onko kellään haisua että miten Grill blockereihin vedetään johdot / onko siellä johtoa? Mistä löytäisin oikean pinnin niihin ja vaatiikohan ohjelmointia?
Ei toi WDS ainakaa rokkaa omalla koneella.
Auto e87 123d 11/2008
Ilmeisesti mulla ku on vetokoukku ni ei oo mukana automaattisesti noita verhoja.
E87 120da 17" nastat, rengaspaineet 2.4
Aj Tech softalla. DPF EGR pois
Kulutus kaupungissa 7.5l talvella. Ei lämmitintä autossa ja lyhyttä kaupunki pätkää ajan (15km). Kulutus mitattu tankkauksista. (ajomittari heittoa ei huomioitu). Suuttimet jne kunnossa.
Nyt tullut ajeltua n. 1tkm itselle uudella 123da:lla.
Hieman ihmettelen auton suurehkoa kulutusta, oletus olisi ollut pienempi.
Autolla ajan edes takaisin 2 x 13km/17min, ajoympäristö on normaalia taajama-ajoa, eli liikennevaloja on alkupäässä n. 5kpl ja sitten loput 5km motarilla. Käytän lohkoa n. 1 tunnin tälläisillä kevyillä lämpötiloilla.
Rengaspaineet on tarkastettu ja ei vuoda mistään, 2,7 bar takana ja 2,5 bar edessä. 235/35R18 takana ja 225/40R18 edessä, jos oikein muistan
Kulutus on ollut nyt 7.1 litraa/100km, kaasujalka ei todellakaan ole mikään raskas vaan ihan normaalia ajoa hieman rivakkaammilla kiihdytyksillä (1/3 kaasulla). Maantiellä 100km/h nopeudella olen katsonut hetkellistä kulutusta, joka on ollut n. 4,7 litran luokkaa, kun kone on lämmin, syökö kylmänä sitten näin paljon ?
Vanhalla E46 330i manuaalilla meni samalla matkalla n.9,7 litraa jota pidin vähintäänkin kohtuullisena tuollaiselle vanhemmalle tekniikalle.
Missäköhän mahtaisi olla vika? Onko normaali kulutus tälle, vai ? Oletin jotain 6 litran kulutusta, kuitenkin 4 sylinterinen kiisseli kyseessä :think
Comment