Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 120d e87 jatkuvaa nykimistä ?!?!?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peeämwee
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1822
    • I sink hell

    #16
    Kyllä voi. Absit tipahtaa ekana pois ainakin vanhemmista bemuista jos akku tyhjä/finaalissa. Tai oikeastaan jos on tomaatti, se menee ensin vikatilaan. Sitten vasta absit.
    Näistä muovilirpakkeista en niin tiedä, vaikka sellaisella itsekin joudun nyt ajamaan.
    Käyttis 2022 330e xDrive M sport
    Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
    A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
    http://velkakello.fi/

    Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by pyorahullu View Post
      Latasin akun täyteen viikonloppuna ja lyhellä matkalla 60 km nopeudella ei ongelmia. Voisko vika olla akku/laturipuolella. Akku on luultavasti alkuperäinen 2004-2005??
      Akku/laturi voi aiheuttaa ihan mitä tahansa ongelmia, jos ei ole kunnossa. Eli tarkista ne ensin.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • pyorahullu
        Newbiemmer
        • Aug 2011
        • 20
        • loviisa

        #18
        Akku/laturi kunnossa. Akku antaa 12,4 V parkit päällä ja auto ei käynnissä (lisäksi akussa on vihreä merkki siinä näytössä). Auto käynnissä tyhjäkäynnillä ajovalot päällä 14,5 V. Luultavasti vika johtui siitä, että akku oli aika tyhjä liikkeelle lähtiessäni ja kun oli ilmastointi ja valot ja bluetooth lisäläite ja puhelin laatauksessa kiinni nii laturi ei kyennyt antamaan tarpeeksi virtaa??

        Nyt vielä testattava motarilla samoilla arvoilla kun tuo oingelma ilmeni

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #19
          Originally posted by pyorahullu View Post
          Akku/laturi kunnossa. Akku antaa 12,4 V parkit päällä ja auto ei käynnissä (lisäksi akussa on vihreä merkki siinä näytössä). Auto käynnissä tyhjäkäynnillä ajovalot päällä 14,5 V. Luultavasti vika johtui siitä, että akku oli aika tyhjä liikkeelle lähtiessäni ja kun oli ilmastointi ja valot ja bluetooth lisäläite ja puhelin laatauksessa kiinni nii laturi ei kyennyt antamaan tarpeeksi virtaa??

          Nyt vielä testattava motarilla samoilla arvoilla kun tuo oingelma ilmeni
          Korjaamolle ja livedata luku kiinni. Ykkösissä on ollut sellaista että vaikka anturi ei jätä vikakoodia, lukiessa liveä joku tai jotkin anturit pomppivat miten sattuu nopeuden suhteen..Vaihdon jälkeen pelaa taas.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • pyorahullu
            Newbiemmer
            • Aug 2011
            • 20
            • loviisa

            #20
            Originally posted by Janzki View Post
            Korjaamolle ja livedata luku kiinni. Ykkösissä on ollut sellaista että vaikka anturi ei jätä vikakoodia, lukiessa liveä joku tai jotkin anturit pomppivat miten sattuu nopeuden suhteen..Vaihdon jälkeen pelaa taas.
            Tarkoittaako livedata sitä että laite pitää olla kiinni ajon aikana?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by pyorahullu View Post
              Tarkoittaako livedata sitä että laite pitää olla kiinni ajon aikana?
              Live-dataa voi lukea auto paikallaan käynnissä tai ajon aikana. ABS-antureiden nopeustietoa jos haluaa verrata niin auton pitää tietenkin olla ajossa. Tämä onnistuu kyllä monelta harrastajaltakin. Itse etsisin omalta alueelta jonkun jolla laitteet ja sopisin live-datan tutkailusta.
              Last edited by HTK12; 31-07-2016, 11:01.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • pyorahullu
                Newbiemmer
                • Aug 2011
                • 20
                • loviisa

                #22
                e 87

                Tilannekatsaus.

                Luistonesto pois päältä näyttää käyttäytyvä suht. normaalisti. Sitten tein hätäjarrutusharjoituksia saadakseni abs-anturit toimimaan paremmin/rikkoutumaan. Tämän seurauksena syttyi punainen renkaan puhkeamisvalo. Voisikohan tämä olla osoitus siitä, että joku abs-antureista olisi hajonnut? En ole vielä käynyt testerissä. Täytynee mennä

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by pyorahullu View Post
                  Tilannekatsaus.

                  Luistonesto pois päältä näyttää käyttäytyvä suht. normaalisti. Sitten tein hätäjarrutusharjoituksia saadakseni abs-anturit toimimaan paremmin/rikkoutumaan. Tämän seurauksena syttyi punainen renkaan puhkeamisvalo. Voisikohan tämä olla osoitus siitä, että joku abs-antureista olisi hajonnut? En ole vielä käynyt testerissä. Täytynee mennä
                  Ilman ongelman tutkimista kaikki on puhtaasti arvailua. Eli auto piuhan päähän, niin eiköhän se siitä ala selkenemään.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Karvakamu
                    Newbiemmer
                    • Jan 2016
                    • 20
                    • Suomi

                    #24
                    E87 pätkii vanteiden vaihon jälkee

                    Eli e87 bmw 118d alkoi pätkii ja hakkas luiston estoo mittariin heti ku vaihto 205/55 r16 --> 235/35 r19 mikäs vois olla vikana. Sen verran oon kokeillu et laitan luiston eston DTC päälle nii ei enää pätki v

                    Comment

                    • kmn
                      Moderator
                      • May 2009
                      • 6022
                      • Sipoo

                      #25
                      Originally posted by Karvakamu View Post
                      Eli e87 bmw 118d alkoi pätkii ja hakkas luiston estoo mittariin heti ku vaihto 205/55 r16 --> 235/35 r19 mikäs vois olla vikana. Sen verran oon kokeillu et laitan luiston eston DTC päälle nii ei enää pätki v
                      Originally posted by pyorahullu View Post
                      Luistonesto pois päältä näyttää käyttäytyvä suht. normaalisti. Sitten tein hätäjarrutusharjoituksia saadakseni abs-anturit toimimaan paremmin/rikkoutumaan. Tämän seurauksena syttyi punainen renkaan puhkeamisvalo. Voisikohan tämä olla osoitus siitä, että joku abs-antureista olisi hajonnut? En ole vielä käynyt testerissä. Täytynee mennä
                      99% varmasti ABS-anturivika. Jarruttelu tai muu spedeily ei vaikuta ABS-anturin toimimiseen mitenkään. Korkeintaan auto voi käyttäytyä vähän hassusti, koska anturi on rikki ja ei saa oikeita pyörintänopeuksia, tai signaalissa on häröä. Todennäköisesti ei näy testerissä vikakoodia tästä, kun on niin pientä kakomista. Luistonesto luulee sutimiseksi tms., ja siitä johtuu tuo nykiminen.

                      Ainoa tapa todentaa vika, on livedatasta pyörien pyörintänopeuksia seuraamalla ja täten todeta, minkä anturin nopeustieto pätkii. Vikakoodinluku- ja koodaustopikissa kannattaa kysellä lisää. Esim. INPAlla onnistuu kyseinen homma ja pystyn itse auttamaan pk-seudulla, mikäli kyseessä on alle pre -06 vuosimallin vehje.

                      EDIT: Umpimähkään ABS-anturien tilaaminen tai mikään puhdistelu ei ole järkevää, eikä vaivan arvoista.
                      Last edited by kmn; 16-09-2017, 08:59.

                      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                      --
                      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                      Comment

                      • Karvakamu
                        Newbiemmer
                        • Jan 2016
                        • 20
                        • Suomi

                        #26
                        Originally posted by kmn View Post
                        99% varmasti ABS-anturivika. Jarruttelu tai muu spedeily ei vaikuta ABS-anturin toimimiseen mitenkään. Korkeintaan auto voi käyttäytyä vähän hassusti, koska anturi on rikki ja ei saa oikeita pyörintänopeuksia, tai signaalissa on häröä. Todennäköisesti ei näy testerissä vikakoodia tästä, kun on niin pientä kakomista. Luistonesto luulee sutimiseksi tms., ja siitä johtuu tuo nykiminen.

                        Ainoa tapa todentaa vika, on livedatasta pyörien pyörintänopeuksia seuraamalla ja täten todeta, minkä anturin nopeustieto pätkii. Vikakoodinluku- ja koodaustopikissa kannattaa kysellä lisää. Esim. INPAlla onnistuu kyseinen homma ja pystyn itse auttamaan pk-seudulla, mikäli kyseessä on alle pre -06 vuosimallin vehje.

                        EDIT: Umpimähkään ABS-anturien tilaaminen tai mikään puhdistelu ei ole järkevää, eikä vaivan arvoista.
                        Tuli tänää laitettuu piuhan päähä e87 ja livedata päälle. Sieltä näkyi vasen taka abs:än pyörintä nopeus heittele vähä väliä 10km/h nopeus eroja. Eli abs kehä ja anturi tilaukseen/vaihtoon. Kiitoksia avusta postailen tähän miten päättyi korjauksen jälkeen!!:think

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6022
                          • Sipoo

                          #27
                          Originally posted by Karvakamu View Post
                          Tuli tänää laitettuu piuhan päähä e87 ja livedata päälle. Sieltä näkyi vasen taka abs:än pyörintä nopeus heittele vähä väliä 10km/h nopeus eroja. Eli abs kehä ja anturi tilaukseen/vaihtoon. Kiitoksia avusta postailen tähän miten päättyi korjauksen jälkeen!!:think
                          Anturin vaihto riittää, eli vaihtaa se nyt vain ensin, ettei mene rahaa hukkaan. Kuitenkin 30min homma pelkkä anturin vaihto.

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • apukuski
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2017
                            • 35
                            • Espoo

                            #28
                            Kannattaa nyt kuitenkin ensin tsekata että mikä sen kehän kunto on. Noi kehät ruostuu ja soikeutuu niin että alkavat hangata sitä anturia. Jos siihen vaihtaa vaan uuden anturin niin se kehä hankaa sen uudenkin paskaksi.
                            2011 E87 116i 2.0 Manuaali

                            Comment

                            • kmn
                              Moderator
                              • May 2009
                              • 6022
                              • Sipoo

                              #29
                              Originally posted by apukuski View Post
                              Kannattaa nyt kuitenkin ensin tsekata että mikä sen kehän kunto on. Noi kehät ruostuu ja soikeutuu niin että alkavat hangata sitä anturia. Jos siihen vaihtaa vaan uuden anturin niin se kehä hankaa sen uudenkin paskaksi.
                              Aivan turhaa hommaa. Anturi kiinni ja kovaa ajoa. Paskasia/rikkonaisia kehiä tullut vastaan viimeksi tyyliin jossain pre-facelift E39:ssä?.. Ei todellakaan ole mikään BMW:lle saati tyypillinen ongelma. :think

                              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                              --
                              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                              Comment

                              • apukuski
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2017
                                • 35
                                • Espoo

                                #30
                                Kokemuksesta vaan täällä huutelen. Omasta vm 2011 116i:stä piti putsata noi kehät. Kyllä tuo kehien ruostuminen ja ryönän kerääminen on E8x sarjalle hyvin tyypillinen ongelma, babybmw.netin puolella on paljon tapauksia dokumentoituna.

                                Avoimessa tilassahan nuo ovat ja pääsevät siten ruostumaan ja keräämään paljon kaikenlaista ryönää. Jotkut huoltoliikkeet haluavat vaihtaa vetoakselit tämän takia, mutta se on jo vähän liioittelua. Toki alkuperäisvaraosaluetteloissa noita kehiä ei ole erillisenä osana, mutta epävirallisena tarvikeosana kyllä löytyy. Esim. Schmiedmann vaihtelee noita kehiä myös erikseen.
                                2011 E87 116i 2.0 Manuaali

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎