Jos siellä jännitteet tippuu kerran kovasti alle 11V niin jossain on virran kanssa haasteita. Veikkaan ihan plus-kaapeliviaksi, katso ne kaapelit akulta ja konehuoneen pluspistokkeesta aina startille. Virranvähyyttä tukisi mun mielestä myös noi moninaiset sähkögremlinit esim avaimen tunnistuksen kanssa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
118 2.0 bensa 2006 ei käynnisty
Collapse
X
-
Ainakin plussa on ihan siisti akkukotelon läpivientiin asti.
Mitä muovin alla sitten on niin en tiedä kun sinne ei näe.
Kait nuo kaikki pitäis purkaa jotta pääsis kaapelointiin käsiksi.
Onko jotain helppoa ohjetta miten "akkukaukalo" irroitetaan ja mitä siellä on vastassa?
Oliskohan startti tiensä päässä ja haukkaa liikaa virtaskaa?
Ihan ok kuitenkin pyörittää muttei juuri pyöritä paremmin vaikka miten kytkisi akkuja toisien rinnalle.
Harmi kun on tomaattimalli niin ei voi kokeilla vetääkään käyntiin :(
Jos kuitenkin huomenna katsoisi saako keksintö edes bensaa suuttimille.
Jos ajoitus olis metsässä niin kyllähän tuo nyt edes yskisi mutta kun ei tee yhtään mitään.
Tuo Start/Stop toimintokaan ei herätä korkeaa luottamusta ainakaan näin vian ilmetessä.Last edited by ihka; 29-09-2019, 17:02.
Comment
-
-
Lueskelin tuossa tarkemmin threadia niin onko tilanne nyt se, että käynnistettäessä tulee kipinä ja alkaa polttoaine haisemaan, eli saa kipinän ja polttoainetta? Ja juuri tehty jakopäänremppa eikä ole sen jälkeen käynnistyny? Kävikö ennen jakopäänremppaa?
Onko näissäkin kontissa akkukaapelin läpivienti pohjan puolelle?Last edited by alpine3; 29-09-2019, 18:38.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Joo ei käynyt ennen jakopääremppaa.
Tullut tollaisena meille.
Ennen remonttia antoi vikakoodia ajoituksesta mutta rempan jälkeen ei enää.
Auto ollut Laakkosella (vikadiagnoosi ketju venynyt ja auto käy epätasaisesti) josta se ajettu pois ja sammunut kotimatkalla vilkutettuaan ensin moottorin häiriövaloa ja tiputettua tehonsa.
Jakopäärempan yhteydessä laahaimen pultti ollut poikki joten siksi ketju ei kireänä.
Pyöritettettäessä käsin konetta merkit kohdillaan jo ennen jakopään remppaa.
Joo on läpiviennit takakontissa eli mutterit näkyy muttei pulttien päitä.
Niin ja A0B4 koodi oli ennen jakopäänremppaakin eli silloin kun auto ei enää käynyt.Last edited by ihka; 29-09-2019, 18:59.
Comment
-
-
Originally posted by ihka View Post
Joo on läpiviennit takakontissa eli mutterit näkyy muttei pulttien päitä.2ZR-FXE
Comment
-
-
Originally posted by ihka View PostKiitti. Ei muuta kuin huomen möyrimään altapäin.
Konehuoneen akkupistokkeesta myös tarjottu lisävirtaa muttei muuta startin pyörintänopeutta joten sen perusteella ei luulisi vian olevan takarontin läpiviennissä.2ZR-FXE
Comment
-
-
Originally posted by ihka View PostMulla kuitenkin pyörittää eli hiukan eri juttu.
Bemmissähän on kautta aikain ollut niin ettei pelkällä apuvirralla saa autoa käymään.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by ihka View PostAinakaan mun 530D ja X5 3.0D ei lähtenyt koskaan apuvirralla tulille.
Kun akkua ensin latasi niin sen jälkeen kyllä apuvirta auttoi muttei täysin tyhjään akkuun.
Tosin ei ollut myöskään mitään traktorikaapeleita apuna tai powerbankkia.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Comment