Announcement

Collapse
No announcement yet.

118 2.0 bensa 2006 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #16
    Jos siellä jännitteet tippuu kerran kovasti alle 11V niin jossain on virran kanssa haasteita. Veikkaan ihan plus-kaapeliviaksi, katso ne kaapelit akulta ja konehuoneen pluspistokkeesta aina startille. Virranvähyyttä tukisi mun mielestä myös noi moninaiset sähkögremlinit esim avaimen tunnistuksen kanssa.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • ihka
      Bimmer Rookie
      • Feb 2015
      • 56
      • finland

      #17
      Ainakin plussa on ihan siisti akkukotelon läpivientiin asti.
      Mitä muovin alla sitten on niin en tiedä kun sinne ei näe.
      Kait nuo kaikki pitäis purkaa jotta pääsis kaapelointiin käsiksi.
      Onko jotain helppoa ohjetta miten "akkukaukalo" irroitetaan ja mitä siellä on vastassa?
      Oliskohan startti tiensä päässä ja haukkaa liikaa virtaskaa?
      Ihan ok kuitenkin pyörittää muttei juuri pyöritä paremmin vaikka miten kytkisi akkuja toisien rinnalle.
      Harmi kun on tomaattimalli niin ei voi kokeilla vetääkään käyntiin :(

      Jos kuitenkin huomenna katsoisi saako keksintö edes bensaa suuttimille.
      Jos ajoitus olis metsässä niin kyllähän tuo nyt edes yskisi mutta kun ei tee yhtään mitään.
      Tuo Start/Stop toimintokaan ei herätä korkeaa luottamusta ainakaan näin vian ilmetessä.
      Last edited by ihka; 29-09-2019, 17:02.

      Comment

      • alpine3
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2010
        • 1271
        • Kajjjaani

        #18
        Lueskelin tuossa tarkemmin threadia niin onko tilanne nyt se, että käynnistettäessä tulee kipinä ja alkaa polttoaine haisemaan, eli saa kipinän ja polttoainetta? Ja juuri tehty jakopäänremppa eikä ole sen jälkeen käynnistyny? Kävikö ennen jakopäänremppaa?

        Onko näissäkin kontissa akkukaapelin läpivienti pohjan puolelle?
        Last edited by alpine3; 29-09-2019, 18:38.
        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

        Comment

        • ihka
          Bimmer Rookie
          • Feb 2015
          • 56
          • finland

          #19
          Joo ei käynyt ennen jakopääremppaa.
          Tullut tollaisena meille.
          Ennen remonttia antoi vikakoodia ajoituksesta mutta rempan jälkeen ei enää.
          Auto ollut Laakkosella (vikadiagnoosi ketju venynyt ja auto käy epätasaisesti) josta se ajettu pois ja sammunut kotimatkalla vilkutettuaan ensin moottorin häiriövaloa ja tiputettua tehonsa.
          Jakopäärempan yhteydessä laahaimen pultti ollut poikki joten siksi ketju ei kireänä.
          Pyöritettettäessä käsin konetta merkit kohdillaan jo ennen jakopään remppaa.

          Joo on läpiviennit takakontissa eli mutterit näkyy muttei pulttien päitä.

          Niin ja A0B4 koodi oli ennen jakopäänremppaakin eli silloin kun auto ei enää käynyt.
          Last edited by ihka; 29-09-2019, 18:59.

          Comment

          • MikkoÄr
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 170
            • Nokia

            #20
            Originally posted by ihka View Post

            Joo on läpiviennit takakontissa eli mutterit näkyy muttei pulttien päitä.
            Auton alle pää tungettu ja katsottu ne alapuolen liitokset? Mieluiten käyttää vaikka irti. Oman 118d startti mykistyi alkuviikosta, muuten virrat ok, boosteri ei auttanut. Törkkäsin paksumpaa johtoa pohjasta ja hapettunut rengasliitin antoi lopullisesti periksi. Nyt väliaikaiskorjauksella starttaa taas.
            2ZR-FXE

            Comment

            • ihka
              Bimmer Rookie
              • Feb 2015
              • 56
              • finland

              #21
              Kiitti. Ei muuta kuin huomen möyrimään altapäin.
              Konehuoneen akkupistokkeesta myös tarjottu lisävirtaa muttei muuta startin pyörintänopeutta joten sen perusteella ei luulisi vian olevan takarontin läpiviennissä.

              Comment

              • MikkoÄr
                BTCF Member
                • Aug 2007
                • 170
                • Nokia

                #22
                Originally posted by ihka View Post
                Kiitti. Ei muuta kuin huomen möyrimään altapäin.
                Konehuoneen akkupistokkeesta myös tarjottu lisävirtaa muttei muuta startin pyörintänopeutta joten sen perusteella ei luulisi vian olevan takarontin läpiviennissä.
                Ok, itsellä tarjottiin samaan pistokkeeseen boosterilla virtaa ja ei edes yrittänyt pyörittää, naksutteli vain. En tiedä millä logiikalla, mutta näistä löytyi muitakin vastaavia kokemuksia ainakin enkkufoorumeilta.
                2ZR-FXE

                Comment

                • ihka
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2015
                  • 56
                  • finland

                  #23
                  Mulla kuitenkin pyörittää eli hiukan eri juttu.
                  Bemmissähän on kautta aikain ollut niin ettei pelkällä apuvirralla saa autoa käymään.

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #24
                    Originally posted by ihka View Post
                    Mulla kuitenkin pyörittää eli hiukan eri juttu.
                    Bemmissähän on kautta aikain ollut niin ettei pelkällä apuvirralla saa autoa käymään.
                    Siis... meinaatko että jos akku on tyhjä niin apuvirralla ei saisi käymään? Kyllä saa. Muuten olisi itselläkin jäänyt melko monta autoa hangon satamaan.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • ihka
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2015
                      • 56
                      • finland

                      #25
                      Ainakaan mun 530D ja X5 3.0D ei lähtenyt koskaan apuvirralla tulille.
                      Kun akkua ensin latasi niin sen jälkeen kyllä apuvirta auttoi muttei täysin tyhjään akkuun.
                      Tosin ei ollut myöskään mitään traktorikaapeleita apuna tai powerbankkia.

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        #26
                        Originally posted by ihka View Post
                        Ainakaan mun 530D ja X5 3.0D ei lähtenyt koskaan apuvirralla tulille.
                        Kun akkua ensin latasi niin sen jälkeen kyllä apuvirta auttoi muttei täysin tyhjään akkuun.
                        Tosin ei ollut myöskään mitään traktorikaapeleita apuna tai powerbankkia.
                        Paskat kaapelit ehkäisee tehokkaasti virran siirtymistä. Aivan varmasti olisi lähtenyt kunnon vehkeillä.
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • ihka
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2015
                          • 56
                          • finland

                          #27
                          A0B4 käynnistimen ohjaus viallinen.
                          Ei tule kipinää tulpille.
                          Johdot korjattu takakontin läpiviennistä.
                          Ei auttanut asiaa yhtään.

                          Comment

                          • Wesku79
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2019
                            • 99
                            • Raahe

                            #28
                            Joko se kampiakselin anturi oli mainittu?
                            E87 116i N45B16 2007

                            Comment

                            • ihka
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2015
                              • 56
                              • finland

                              #29
                              On mainittu ja ei nappais yhtään ruveta tota purkamaan kun näyttää että alakautta ei löydy ja yläkautta saa purkaa imusarjan pois yms.
                              Näkeeköhän Inpalla käynnistettäessä et pelaako anturit (kampi/nokka)?
                              Kierroslukumittari ainakin nousee kun starttaa.

                              Comment

                              • ihka
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2015
                                • 56
                                • finland

                                #30
                                Dodii.
                                Nyt on Inpalaisella luettu koodeja.
                                Sanooko nämä arvon raadille mitään ?
                                EGS - CF35
                                DSC - D35A
                                EPS - D516
                                CAS - A0B4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎