Elikkäs tossa muutama päivä sitten auton sammutettuani, se ei enää startannut ollenkaan. Työnnettiin auto siitä käymään ja ajoin kotipihaan mutta edelleenkään auto ei starttaa. Antaa vikakoodin A0B4. Kävin sulakkeet läpi ja sitten aloin katselemaan akkukaapeleita. Huomasin että paksumpi virtapiuha oli pahasti hapettunut, yritin avata sitä ja sehän napsahti juuresta heti poikki. Eli nyt on sitten sekin ongelma että miten saan enää kaapelia kiinni kun se auton puolen napa on juuresta asti poikki. Mutta olettaisin että starttaamattomuus johtuisi tästä hapettuneesta kaapelista, olenko väärässä? Ja miten saan nyt virtapiuhaa enää liitettyä kun autonpuolen napa on juuresta poikki? Kiitos avusta jo etukäteen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
120i ei käynnisty, ei yritä edes pyörittää
Collapse
X
-
Näitä tapauksia paljon tullut vastaan ja lyhykäisyydessään korjaus on seuraava riippuen vahinkojen laadusta.
-Kontinpohjakaukalo uusiksi jotta tulee uudet läpivientipultit
-vaurioituneet kaapeliliitännät uusiksi tai vaihtoehtoisesti kyseiset kaapelit joista rengasliittimet syöpyneet.
Suoja vaseliini liitäntöjen päälle. Tähän on bmw:llä omaa tarkoituksen mukaista rasvaa.
Comment
-
-
Kyllä se käynnistymättömyys siitä johtuu, voit jopa antaa apuvirtaa omasta autosta peräkontista konehuoneeseen. Omassa sain automaatin noin käyntiin ja ajettua korjaamolle missä vaihdettiin kaapeliin jotain puoli metriä.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/386911...V--250Amp-IP66 tuollaisella voi koittaa myös korjausta jos kotelon osat on rikki.
Comment
-
-
Originally posted by Wolwerine View PostOkei, kiitos paljon, täytyy huomenna mennä tutkimaan. Onko tämä sama asia aiheuttanut muillakin siis käynnistys ongelmia?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Nonni, kaukalo irti. Koitin kiinnittää johdot ilman kaukaloa mutta ei lähtenut käyntiin, aika heppoisesti kyllä laitoin ne että saattoi kyllä johtua siitäkin ja tuli vielä se moottorin kuva siihen näytölle. Katotaan ny millassen patentin tohon saan aikaiseksi, ku pitäis saada auto asap liikenteeseen.
Comment
-
-
Originally posted by Wolwerine View PostNonni, kaukalo irti. Koitin kiinnittää johdot ilman kaukaloa mutta ei lähtenut käyntiin, aika heppoisesti kyllä laitoin ne että saattoi kyllä johtua siitäkin ja tuli vielä se moottorin kuva siihen näytölle. Katotaan ny millassen patentin tohon saan aikaiseksi, ku pitäis saada auto asap liikenteeseen.
Tuosta liitoksestahan kulkee varsinkin startissa ihan miehekkäitä virtoja, satoja ampeereita. Eli liitokset, väliaikaisetkin, sen mukaan. Jos ei muuta keksi, kaapelia paljaaksi ja parilla vaijerilukolla liitos. Tämä tietenkin suojattava ja on äärimmäinen hätäkikka.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by Wolwerine View PostNonni, kaukalo irti. Koitin kiinnittää johdot ilman kaukaloa mutta ei lähtenut käyntiin, aika heppoisesti kyllä laitoin ne että saattoi kyllä johtua siitäkin ja tuli vielä se moottorin kuva siihen näytölle. Katotaan ny millassen patentin tohon saan aikaiseksi, ku pitäis saada auto asap liikenteeseen.
Sitten vaan pultilla yhdistää sinne kontipuolen kaapeliin. Suojata pitää sitten paljaat liittimet etteivät ovat koriin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment