Announcement

Collapse
No announcement yet.

120i ei käynnisty, ei yritä edes pyörittää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wolwerine
    Newbiemmer
    • Nov 2021
    • 24
    • Hyvinkää

    120i ei käynnisty, ei yritä edes pyörittää

    Elikkäs tossa muutama päivä sitten auton sammutettuani, se ei enää startannut ollenkaan. Työnnettiin auto siitä käymään ja ajoin kotipihaan mutta edelleenkään auto ei starttaa. Antaa vikakoodin A0B4. Kävin sulakkeet läpi ja sitten aloin katselemaan akkukaapeleita. Huomasin että paksumpi virtapiuha oli pahasti hapettunut, yritin avata sitä ja sehän napsahti juuresta heti poikki. Eli nyt on sitten sekin ongelma että miten saan enää kaapelia kiinni kun se auton puolen napa on juuresta asti poikki. Mutta olettaisin että starttaamattomuus johtuisi tästä hapettuneesta kaapelista, olenko väärässä? Ja miten saan nyt virtapiuhaa enää liitettyä kun autonpuolen napa on juuresta poikki? Kiitos avusta jo etukäteen.
    Attached Files
  • kautsi300
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 213
    • Järvenpää

    #2
    Akunkenkiä on saatavilla erilaisa, jos kaapeli on jokseenkin ehjä,





    Jos kaapeli on hapettunut tai mustunut pitkältä matkalta pitää se uusia kokonaan, ettei kadota virran määrää (amppeereita) tai jännitettä (voltteja).

    Comment

    • Wolwerine
      Newbiemmer
      • Nov 2021
      • 24
      • Hyvinkää

      #3
      Tarkoitan sitä auton puolen napaa takakontissa mihin kaapeli kiinnitetään, en akun napaa.

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        #4
        Näitä tapauksia paljon tullut vastaan ja lyhykäisyydessään korjaus on seuraava riippuen vahinkojen laadusta.

        -Kontinpohjakaukalo uusiksi jotta tulee uudet läpivientipultit
        -vaurioituneet kaapeliliitännät uusiksi tai vaihtoehtoisesti kyseiset kaapelit joista rengasliittimet syöpyneet.

        Suoja vaseliini liitäntöjen päälle. Tähän on bmw:llä omaa tarkoituksen mukaista rasvaa.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • Wolwerine
          Newbiemmer
          • Nov 2021
          • 24
          • Hyvinkää

          #5
          Okei, tämä kuullostaa järkevältä. Onko se kontinpohjakaukalon irroittaminen iso homma? Auto seisoo meinaan tossa parkkiksella, että saanko sen siinä vaihdettua?

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            #6
            Pohja on pulteilla tai pop niiteillä riippuen mallista. Eli ei vaikea.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • Wolwerine
              Newbiemmer
              • Nov 2021
              • 24
              • Hyvinkää

              #7
              Okei, kiitos paljon, täytyy huomenna mennä tutkimaan. Onko tämä sama asia aiheuttanut muillakin siis käynnistys ongelmia?

              Comment

              • JarkkoMikael
                Bimmer Rookie
                • Sep 2010
                • 163
                • Jyväskylä

                #8
                Kyllä se käynnistymättömyys siitä johtuu, voit jopa antaa apuvirtaa omasta autosta peräkontista konehuoneeseen. Omassa sain automaatin noin käyntiin ja ajettua korjaamolle missä vaihdettiin kaapeliin jotain puoli metriä.

                https://m.motonet.fi/fi/tuote/386911...V--250Amp-IP66 tuollaisella voi koittaa myös korjausta jos kotelon osat on rikki.

                Comment

                • Wolwerine
                  Newbiemmer
                  • Nov 2021
                  • 24
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Kiitoksia vinkistä, tuollahan se korjaus varmasti onnistuis aika helposti.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10923
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Wolwerine View Post
                    Okei, kiitos paljon, täytyy huomenna mennä tutkimaan. Onko tämä sama asia aiheuttanut muillakin siis käynnistys ongelmia?
                    Kyllä on varsin yleinen ongelma. Foorumilta löytyy paljon keskustelua tuosta päävirtakaapelin ongelmasta. Ongelma koskettaa todella monia malleja. Muutoma linkki keskusteluihin: https://www.btcf.fi/forum/newreply.p...eply&p=4311874 (F1x), https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=244675 (E6x), https://bimmerparty.btcf.fi/forum/sh...d.php?t=321405 (E6x).
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Wolwerine
                      Newbiemmer
                      • Nov 2021
                      • 24
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Olen tässä nyt tunnin pimeessä koittanut irroittaa kaukaloa, eikä meinaa millään irrota. Liikkuu varmaan sen 10cm mutta ei vaan millään irtoa, joku vaan hanaa vastaan, ei tietenkään auta että alkaa olemaan aika pimeetä jo 🤣 Onko joku irroittanut ykkös sarjalaisesta tota kaukaloa?

                      Comment

                      • Wolwerine
                        Newbiemmer
                        • Nov 2021
                        • 24
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Nonni, kaukalo irti. Koitin kiinnittää johdot ilman kaukaloa mutta ei lähtenut käyntiin, aika heppoisesti kyllä laitoin ne että saattoi kyllä johtua siitäkin ja tuli vielä se moottorin kuva siihen näytölle. Katotaan ny millassen patentin tohon saan aikaiseksi, ku pitäis saada auto asap liikenteeseen.

                        Comment

                        • kalevik
                          BTCF Member
                          • Apr 2009
                          • 957
                          • Salo

                          #13
                          Originally posted by Wolwerine View Post
                          Nonni, kaukalo irti. Koitin kiinnittää johdot ilman kaukaloa mutta ei lähtenut käyntiin, aika heppoisesti kyllä laitoin ne että saattoi kyllä johtua siitäkin ja tuli vielä se moottorin kuva siihen näytölle. Katotaan ny millassen patentin tohon saan aikaiseksi, ku pitäis saada auto asap liikenteeseen.

                          Tuosta liitoksestahan kulkee varsinkin startissa ihan miehekkäitä virtoja, satoja ampeereita. Eli liitokset, väliaikaisetkin, sen mukaan. Jos ei muuta keksi, kaapelia paljaaksi ja parilla vaijerilukolla liitos. Tämä tietenkin suojattava ja on äärimmäinen hätäkikka.
                          E61 525i, Suzuki VS1400
                          Exät: Jaana, Susanna, Maija

                          Comment

                          • Wolwerine
                            Newbiemmer
                            • Nov 2021
                            • 24
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Kiitos neuvosta, sähköpuolen jutut aina ollut heikkous vaikka paljon on autoja tullut ropattua.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10923
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by Wolwerine View Post
                              Nonni, kaukalo irti. Koitin kiinnittää johdot ilman kaukaloa mutta ei lähtenut käyntiin, aika heppoisesti kyllä laitoin ne että saattoi kyllä johtua siitäkin ja tuli vielä se moottorin kuva siihen näytölle. Katotaan ny millassen patentin tohon saan aikaiseksi, ku pitäis saada auto asap liikenteeseen.
                              Tähän pitää laittaa kunnon liitos, jos sen auton aikoo saada käyntiin. Yksi ihan toimiva on laittaa tälläinen:



                              Sitten vaan pultilla yhdistää sinne kontipuolen kaapeliin. Suojata pitää sitten paljaat liittimet etteivät ovat koriin.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎